Hallo dames, Ik heb een geboorteplan opgesteld en met de vk doorgenomen. Nu heb ik, met 37 weken, een medische indicatie gekregen en ben ik overgedragen naar de gyn. Is het evengoed gebruikelijk om met de gynaecoloog een geboorteplan te bespreken of heeft dit geen zin? Ik heb er bijvoorbeeld in staan dat ik niet wil dat er stagaires aanwezig zijn en dat er niet zonder overleg personeel binnenloopt. Ik wil dit eigenlijk ook niet bij een gynaecologische bevalling: dus niet allerlei co-assistenten die gaan meekijken en personeel waarvan ik niet weet wat ze komen doen. En ik heb nog een paar wensen. Ben benieuwd hoe anderen dit hebben gedaan.
Ik heb ook een medische indicatie en er wordt van mij verwacht dat ik met 36 weken mijn geboorteplan meeneem.. Misschien kunnen niet alle wensen/verzoeken ingewilligd worden, maar dat hoor ik dan vanzelf wel!
ook dan kun je een plan maken. bijvoorbeeld wie je er bij wilt, of je wel of geen pijnbestrijding wilt bijv. is natuurlijk allemaal bespreekbaar
Ja dat kan. Maar de gezondheid van moeder en kind staan voorop, dus misschien kunnen ze niet aan al je wensen voldoen als dat in jullie belang is. En ik heb ervaring met een geboorteplan en medische indicatie. Mijn ervaring is dat er niet naar gekeken werd helaas. Hij bleef gewoo in mijn tas. Ik heb het aangegeven, maar tevergeefs. als er dingen instaan die echt belangrijk voor je zijn, haal dat papier uit je tas, overhandig die en herhaal je wensen vooraf mondeling. En uiteraard als er zich een situatie voordoet die beschreven is in je plan.
Hier ook een medische indicatie en eigenlijk wat al gezegd is; ik had aangegeven open te staan voor een rp, werd ook gedaan. Verder heb ik het over me heen laten komen. Had dan ook niet echt een plan-plan, meer zo van; dit zeker niet, e dat was niet veel haha. Het was een hectische nacht waardoor ik veel gezichten heb gezien. Dat was minder fijn maar niet onoverkomelijk. Ik ben ook van mening dat je de zaken die je écht niet wilt aan kunt geven en de rest aan dat wat komen gaat overlaten.
Ik kwam bij de eerste onverwacht in het ziekenhuis en ben meteen ingeleid ivm zwangerschapsvergiftiging. Ik had het geboorteplan in de kamer zichtbaar neergelegd en iedereen die erbij hoorde heeft m doorgelezen. Dus ze kijken er hier wel naar!
Ja je kan een bevalplan maken en zoals mijn gyn zegt proberen ze er rekening mee te houden als de omstandigheden zo zijn. Echter vergeet niet dat je een medische indicatie hebt en dat dat bevalplan zo de deur uit gegooid is wanneer de gezondheid van moeder/kind in het gedrang komt (bijvoorbeeld het zonder overleg binnenkomen). Hier maar een paar (in mijn optiek) echt belangrijke punten erin gezet: - vader blijft bij kind wanneer het niet goed gaat met moeder/kind - wanneer kleine niet bij mij op de borst kan direct na de bevalling, dan bij vaders (als gezondheid van de kleine het toelaat). - hoe ik denk over pijnmedicatie en geen zin in heb discussies daarover.
Hier vroeg de gyn er zelf om en het is ook uitgebreid besproken voor de bevalling. Tijdens de bevalling hebben ze hier ook heel goed rekening mee gehouden. (niet alleen de arts maar ook de verpleging).
Hiier ook een medische indicatie. En de verpleegkundige raadde aan om een geboorteplan te werken. Ze gaf ook aan dat zij het fijn vind werken als er een geboorteplan is
Een geboorteplan maken heeft altijd zin, ook wanneer je bevalt bij medische indicatie. Ze zullen proberen om aan al jouw wensen te voldoen, maar houd er rekening mee dat een bevalling soms even iets anders loopt waardoor ze niet geheel rekening kunnen houden met je geboorteplan.
Ja hoor! Ik ben ook medisch en hier hebben ze het in mijn dossier gezet. Maar ik wil alleen de baby zelf aanpakken en niet de vitamine k prik naar de geboorte. Gewoon meenemen!
Het helpt als je man weet wat je wilt. Soms komen er zoveel verschillende mensen bij je kijken. Die zijn zeker niet allemaal op de hoogte van je wilt. En ook mijn ervaring is dat er bij ons niemand in gekeken had. Het was toen mijn man die op bepaalde momenten aangaf wat ik wel en niet wilde. Gelukkig maar, want midden in de bevalling kon ik dat zelf echt niet meer bewaken!
Dankjewel voor jullie reacties. Het lijkt me dan toch goed dat ik het zelf bespreek. Ik heb het plan iets aangepast en toegespitst op de gyn en ga het maandag voorleggen.
Ik had met 27 weken een medische indicatie en daar werd ook gevraagd om een bevalplan op te stellen. Voor hen als voor ons was dar erg fijn
Toen ik van de vk naar de gyn ging heeft ze nooit meer om het plan gevraagd. Alles wat erin stond ging toch niet zoals het hoorde dus de volgende keer zou ik hem geeneens schrijven.