Een babybjorn is niet echt aan te raden, niet ergonomisch en niet fijn voor moeder en kind, sorry! Ik ga dubbel dragen met doek. Als ze heel klein zijn alle twee op de buik en iets later 1 op de rug en ander op de buik. Tenzij man thuis is, hij draagt ook. Wij hebben ook tulas maar de normale (standaard en toddler) en die begint pas vanaf maat 74 goed te zitten. Ik wil graag een free to grow maar om die nu aan te schaffen.. we hebben echt een kast vol draagzakken en doeken haha. @ShallY ik zou hem er gewoon uitschoppen je hebt je rust nodig! @saartje hoe is het nu met je zoontje? Sterkte! Pffff man is gisteren hele dag bezig geweest met verven van de kamer en stik chagrijnig geweest. Want hij wilde geen verf en ik moest zo nodig. Blijkbaar heeft hij daar zelfs bij mijn schoonmoeder over gemopperd want die maakte een opmerking. Maar man was moe, kampt nog steeds met de restjes van een burn-out. We hebben overlegd, hij heeft ingestemd, en nu dit gezeur. Ik moest huilen want ik voel me heel schuldig dat ik niets kan en mag en snap dat hij moe is. Maar hij heeft het niet uitgepraat want hij lag pas om 1 uur in bed (zoals zo vaak) en toen sliep ik al. Terwijl daar juist winst valt te behalen.. vroeger slapen. Ben vernieuwd want inmiddels ben ik zwaar geïrriteerd haha
Oh @Meysje wat vervelend dat je het niet heb kunnen uitpraten. Maar snap natuurlijk wel dat als jij bedrust verplicht heb dat alle zorgen op hem komen.... ik kan nog best veel maar mn man is het al weken zat om alles te moeten doen! Die mannen ook..... Maar voel je a.u..b. niet schuldig zeg. Jij bent de zwaarste taak aan het verrichten en als die twee dalijk gezond geboren worden dan zal hij dat beter inzien! Dikke knuffel meid. Nog even volhouden! Je doet het super goed. Ik denk ook dat je baby bjorn minder ergonomisch is. Ik heb 2 tula met baby insert dan passen ze al vroeg erin hoor dus als je al een tula hebt kun je zo'n insert aanschaffen. Twee babies dragen met doeken lijkt me.erg zwaar. Maar ik ben dat knopen etc. Echt niet gewend! @ShallY haha die mannen ook...
Hij is wat later naar zijn werk gegaan om het toch nog even uit te praten gelukkig. Hij zei steeds dat hij geen tijd had om te verven maar bedoelde geen energie. Terwijl ik zoiets had van, tijd kan ik regelen! En de tweeling krijgt niks nieuws dus ik wilde ze in ieder geval een heel mooi kamertje geven. Nou ja de muren zijn nu perfect Insert ken ik, vond ik nog niet heel fijn. Maar we hebben een ftg van mijn schoonzusje en zelf ook nog een kokadi die vanaf geboorte kan, plus een stuk of 13 doeken.. haha. Ik heb de oudste tot ruim anderhalf alleen maar in doeken gehad, toen kwam de lopen fase en inmiddels heeft man hem in de tula tijdens het wandelen met de hond, want na een drukke dag bij de gastouder houdt hij de hele wandeling niet meer vol. Maar we zijn beiden ervaren dragers, ik met doeken en man met draagzakken
We hebben heel lang een tweepersoonsmatras gehad waar ik wel eens op sliep als ik een slechte nacht had maar die hebben we weggedaan toen het babykamer werd ivm ruimte. Maar hadden we die nog wel gehad was ik degene die daar op zou moeten hoor. Dat heeft ie altijd geweigerd want daar kreeg hij een zere rug van. Het is best zonde voor hem hoor maar vind hem zo irritant en dat sluimert de hele dag door. Hij kan niks goed doen, haha. En dan een keer boos worden als ik vloekend wakker wordt omdat zoonlief weer aan het huilen is en ik net slaap. Ach nog een paar weken en dan slaapt hij net zo slecht als mij, haha.
Gelukkig is het uitgepraat @Meysje. Die mannen van ons hebben het ook best zwaar maar wij hebben het toch het zwaarst..
Lijstje tweeling/meerling 2018/2019 22 juli Neeltje1985 - 32 jr - 2e + 3e kindje (twee-eiig) JONGEN - MEISJE 10 augustus Qwsr - 25 jr - 2e + 3e kindje (een/twee-eiig?) JONGEN - JONGEN 11 augustus Ana Leigh - 30 jr - 2e + 3e kindje (waarschijnlijk twee-eiig) MEISJE - MEISJE 22 augustus ShallY- 33 jr - 2e + 3e kindje (twee-eiig) JONGEN - MEISJE Syl33 - 33 jr - 2e + 3e kindje (twee-eiig) JONGEN - MEISJE 28 augustus Woohoo - 32 jr - 2e + 3e kindje (twee-eiig) JONGEN - MEISJE 28 augustus Meysje - 30 jr - 2e + 3e kindje (waarschijnlijk twee-eiig) JONGEN - JONGEN 1 oktober Saartje - 34 jr - 3e + 4e kindje (onduidelijk een/twee-eiig) JONGEN - JONGEN 26 november Linnies2013 - 35 jr - 2e en 3e kindje (twee-eiig) MEISJE - MEISJE 15 december Riverdale87 - 27 jr - 2e + 3e kindje (waarschijnlijk twee-eiig) MEISJE - MEISJE 16 december MamaTuttebel - 27 jr - 3e + 4e kindje (twee-eiig) MEISJE - MEISJE 21 december Layali01 - 24 jr - 1e + 2e kindje (twee-eiig) Geslacht nog niet bekend 24 december Zonnestraal - 27 jr - 1e + 2e kindje (twee-eiig) Geslacht nog niet bekend 1 januari Pancakes - 27 jr - 1e + 2e kindje (twee-eiig) Geslacht nog niet bekend 15 januari Wafelijzer - 33 jr - 3e + 4e kindje (.... eiig) Geslacht nog niet bekend Afspraken/echo's 26 juni Wafelijzer - afspraak vk 29 juni ShallY - echo en controle 2 juli Syl33- echo en controle Layali01 - controle gyn 5 juli Riverdale87 - controle gyn 9 juli Linnies2013 - 20-weken echo Saartje - 9.00 internist, controle & echo 18 juli Pancakes - 16 weken controle en echo en geslachtsbepaling 20 juli MamaTuttebel - 20 weken echo 2 augustus Riverdale87 - SEO Bevallen 3boymom: JONGEN - MEISJE met 37 weken - keizersnede Madeliefje MEISJE - MEISJE met 34 weken - natuurlijk
Die mannen ook altijd hè. Die van mij werd er ook gek van alles te moeten doen. Maar t is even niet anders. Ik snap die mannen wel een beetje hoor, wij liggen maar te chillen de hele dag (zo lijkt het) en zij moeten werken en alles opknappen. Is het verven wel mooi geworden? Je geeft hem trouwens wel veel ruimte, ik wilde alles met 24 weken al af hebben . Extreme vorm van nesteldrang, denk ik.
Mannen... Mijn fysio zei laatst, ‘jouw man werkt inderdaad 40 uur per week maar jij 24 uur per dag.’ Hij moest heel hard lachen toen ik dat zei.
Maar even, dat is ook echt zo. Haha, ik vind het wel een mooie! Ik werk ook nog 40 uur per week, maar vraag me af hoe lang nog... Heb mijn middag-nappies echt wel een beetje nodig eigenlijk.
Iedereen super bedankt voor de beterwensen! Ik heb alles meegelezen en geef iedereen hierbij een dikke knuffel. Verder even kort, ik ben helemaal kapot. Met zoonlief gaat het gelukkig best wel goed. Hij lijkt meer last te hebben van de naweeen van de narcose dan van zijn arm. Maar ook dat valt mee. Vandaag heb ik m nog een dagje thuis gelaten, morgen gaat ie dan voor het eerst weer naar school. 26 weken alweer.. Het is ongelofelijk!
Net even gesproken met de leidinggevende hier en die maakt voor deze week een afspraak voor me met de bedrijfsarts. Gaat hier ook gewoon echt niet goed. Ben de eerste 12 weken echt doorgefietst, nergens last van, maar sinds vorige week gewoon continu pijn. Iedere beweging, iedere ademteug, echt zo vermoeiend. Plus, ook bijna elke dag zo'n heel erge 'aanval'.. Heb ook even een giga huilbui gehad, was ook lekker. En daarbij nog een soort van teleurstelling in mijn eigen lichaam. Ga altijd zo goed op 'de bikkel zijn' en nu ineens dit... Nou goed, hoop dat het ooit weer eens over gaat. Wil zo graag genieten maar is zo moeilijk zo...
@Pancakes bikkel ben je sowieso ik dacht ook, ‘deels ziekmelden voor 20 weken, ik ben toch geen aansteller’. Maar het is gewoon echt zwaarder met twee kindjes. Goed naar jezelf luisteren hoor, je moet nog ff! @MamaSaartje Woehoe 26 weken succes met je zoontje morgen. Allereerste schooldag?
@Riverdale87 nee joh haha, hij is 11. Ik bedoel naar school met die reuzen-gipsarm haha. Zal vast wel goed gaan. Heel goed dat je gaat minderen. @Pancakes, weet eigenlijk niet of ik je al welkom heb geheten! In ieder geval, super gezellig dat je mee komt kletsen. Ik val meteen maar met de deur in huis en vertel je mijn favoriete gezegde op dit moment (zelf verzonnen ): Een tweelingzwangerschap is niet voor mietjes! Met andere woorden, je lichaam krijgt zoveel te verduren. Hartstikke logisch dat je het niet meer trekt! Heel erg goed dat er zo goed wordt meegedacht op je werk, en ik verwacht dat je echt wel wat kan gaan minderen. Je lichaam moet zo hard werken.. @Neeltje1985 echt heel spannend hoor.. Ik snap je "angst" heel goed, die heb ik nu al en ik moet nog even haha.
Ik kijk echt uit naar de bevalling, heb er gewoon zin in. Weg met dat vermoeide gevoel. Ik weet dat het na de bevalling ook druk en vermoeiend wordt, maar dat is anders dan nu. Mijn lichaam is gewoon uitgeput door die 2 schattige parasietjes. En die bekkeninstabiliteit ben ik ook echt zat. Nog zo'n 6 weken en dan is het zover . Ik kan niet wachten om ze te ontmoeten!
Ik doe met je mee woohoo! Al kijk ik niet uit naar de bevalling maar wel naar die 2 wondertjes die eruit komen! Ik ben mn lijf zat, wil weer alles kunnen doen en wil weer lief zijn voor mn man en zoontje.
Ik snap jullie helemaal hoor @ShallY en @woohoo. Kunnen jullie beiden wel een beetje genieten nog? Het is zo'n wonder dat geschop je buik, en dan ook nog van 2 babies! Dat maak je nooit meer mee waarschijnlijk..
Natuurlijk vind ik dat schoppen heel gezellig. Maar ik heb het wel gehad hoor. Van mij mag het morgen over zijn, al zijn ze dan veeeel te vroeg en dat wil ik natuurlijk ook niet. Voor de kindjes hoop ik echt dat ze braaf tot 37 weken blijven zitten.
Ik geniet zeker van de schopjes en bewegingen maar ben er gewoon klaar mee omdat ik het zwaar vind. Sta op mret pijn en ga naar bed met pijn. Gewoon jezelf niet kunnen zijn. En dan die onzekerheid als ik ze weer eens niet voel. Het is dat het nog te vroeg of maar van mij mogen ze komen. Ik heb nog net geen aftelkalender tot 37 weken.