Zwanger van een tweeling/meerling

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Meysje, 9 jan 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. qwsr

qwsr Actief lid

20 mrt 2016
    139
    80
    28
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Hoi dames,
    Ik weet dat ik niet veel.schrijf hier maar volg altijd alles en wou jullie even een update geven.
    Ik lig sinds vanmiddag in het ziekenhuis wegens weeen en moet vannacht blijven om te kijken of dit eventueel doorzet bmh was 1.5 cm spannend allemaal. Weeen heb ik momenteel bog steeds niet heftig maar wel regelmatig.

Layali01 vindt dit leuk.
  2. woohoo

woohoo Actief lid

9 nov 2015
    447
    194
    43
    NULL
    NULL
    Oei wat heftig. Heb je weeenremmers en longrijpers gekregen?

3. qwsr

qwsr Actief lid

20 mrt 2016
    139
    80
    28
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Nee geen weeenremmers ik ben 34 weken en 1 dag en hier doen ze na 34 weken niks.om het te stoppen. Longrijpers heb ik wel gekregen morgen nog een prik.

4. woohoo

woohoo Actief lid

9 nov 2015
    447
    194
    43
    NULL
    NULL

qwsr vindt dit leuk.
  5. MamaTuttebel

MamaTuttebel Niet meer actief

Spannend zeg!

qwsr vindt dit leuk.
  6. ShallY

ShallY Fanatiek lid

14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Ow serieus, wat gaaf en bijzonder dat zij er als arts maar ook als zus bij zal zijn!

Neeltje1985 vindt dit leuk.
  7. ShallY

ShallY Fanatiek lid

14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Spannend qwrs! Je bent gelukkig al wel bijna 34 weken.

qwsr vindt dit leuk.
  8. Pancakes

Pancakes Bekend lid

25 dec 2011
    988
    515
    93
    Oehhh @qwrs Zo spannend. Ben zo benieuwd hoe het nu is. Binnenkort je kindjes ontmoeten!

qwsr vindt dit leuk.
  9. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.877
    5.116
    113
    Spannend! Hopelijk blijven ze nog even lekker zitten

qwsr vindt dit leuk.
  10. MamaSaartje

MamaSaartje Fanatiek lid

13 mrt 2017
    1.050
    1.277
    113
    Oh jeetje @qwsr! Hopelijk blijven ze nog heeeel even zitten, maar mochten ze toch geboren worden dan zijn ze hopelijk al sterk genoeg! Houd ons op de hoogte zoveel je zin hebt/kan :)

@Riverdale87 Haha ik heb ook een buik van mezelf hoor! Die van jou hoeft niet zo groot te worden ;)
    Probeer zoveel mogelijk te genieten van alles. Het gaat allemaal zo snel voorbij vooral als je niet plant om nog een keer zwanger te worden.

@ShallY ik begrijp je zorgen ZO GOED. Je weet met je hoofd heel goed dat het best wel gaat lukken want inderdaad, het is zoveel mensen al eerder gelukt! Tegelijkertijd krijg ik het ook vaak benauwd als ik eraan denk hoe weinig slaap we zullen krijgen in het begin. Als ik eraan denk dat beiden tegelijkertijd hysterisch kunnen gaan huilen. Als ik eraan denk hoeveel werk het is om 1 baby klaar te krijgen om naar buiten te gaan laat staan 2 etc hahah. Het komt goed. We blijven elkaar steunen!
    Onze namen staan aardig vast nu, en het zijn Arabische vormen van Bijbelse namen. Dus ik denk dat wij in ieder geval veilig zijn haha.

@MamaTuttebel ouchie! Hopelijk kan fysio je helpen..

@Kerrie welkom en gefeliciteerd! Zo gezellig als er meer meiden bij komen! Ben je al een beetje van de shock bekomen of zorgde dat voorgevoel dat je eigenlijk niet schrok?
    Bij mij was het zo dat ze er bij de termijnecho pas achterkwamen dat ik een tweeling verwachtte (bij de eerste echo met 7 weken dus nog een eenling voor zover we wisten op dat moment :rolleyes:) dus toen meteen doorgestuurd naar het ziekenhuis. Daar nog een korte echo gedaan om te kijken naar de vliezen de dikte tussen de vliezen. Bij mij leek het toen een twee-eiige tweeling. Daarna inderdaad een ellenlange vragenlijst en bloedprikken. En daarna ga je de molen in haha. Overigens zegt die eerste echo dus niet alles, want ik lijk nu maar 1 placenta te hebben en daardoor zou het dus heel goed een-eiig kunnen zijn. Het blijft dus spannend tot zeker aan de geboorte!

qwsr vindt dit leuk.
  11. MamaSaartje

MamaSaartje Fanatiek lid

13 mrt 2017
    1.050
    1.277
    113
    Hier nog steeds redelijk kapot. Gisteren wel zoveel mogelijk rust gepakt maar toch moesten we nog boodschappen doen in de avond en langs het zwembad om te vertellen dat mijn zoon dus de komende tijd niet komt zwemmen. Vandaag nog maar een dag echt rust pakken.

Oh ja en ik wilde ook nog vertellen dat ik toch maar de minimale uren kraamzorg heb geregeld. Kraampakket schijnt onderweg te zijn al :eek: Binnen 2 weken krijg ik dat binnen. Het komt allemaal zo wel best dichtbij....

Verder in gesprek met een vriendelijke vrouw die mij haar extra kinderwagenbak wil verkopen!! Het lijkt erop dat het me 25 euro gaat kosten en ze wil het ook nog voor me verzenden, dus dat komt er nog bovenop. Al met al een super schappelijke prijs en ik eindelijk uit de kinderwagenzorgen!

En als laatste heb ik ook een leuke box van MP gehaald (10 euro) (staat al in de kamer hihi) EN gaan we vandaag een leuke commode ophalen (7,50 euro). Nu de wiegjes nog! Moeilijk om 2 enigzins dezelfde te vinden voor een leuke prijs.. Maar we blijven gewoon zoeken :cool:

Zonnestraal en Pancakes vinden dit leuk.
  12. Neeltje1985

Neeltje1985 Fanatiek lid

23 apr 2015
    2.746
    1.716
    113
    Vrouw
    Leuk zeg @MamaSaartje alles voor een klein prijsje. Ik hier alles nieuw gekocht bijna ;) maar.hoop t daarna wel redelijk te kunnen verkopen.

@qwsr wat spannend zeg. En inderdaad vanaf 34 weken remmen ze niet meer. En complicaties zijn dan nihil voor de kleintjes. Maar wel couveuse dan denk ik.... zet m op en veel succes. Hou ons maar op de hoogte!

13. wafelijzer

wafelijzer Fanatiek lid

26 nov 2015
    1.828
    782
    113
    Vrouw
    Even vanaf de laptop hier en toetsenbord doet gek waardoor ik niet alle leestekens vind, excuses daarvoor! (kan dus ook niet taggen)

Qwsr, spannend zeg! succes alvast!

Riverdale, hmm het kan dus nog even duren als ik dat zo hoor. Naja komt goed!

Mamasaartje, wat heb jij goede deals gemaakt zeg, mooie prijzen voor die spullen, daar vind ik ze op MP echt niet voor. Heb de bedjes maar nieuw gekocht want wilde graag 2 dezelfde en dat lijkt op MP echt onmogelijk...
    Ik wil ook het minimale aantal uren kraamzorg. Kon dit niet aangeven bij het aanmelden maar ga dit zeker bespreken als ze langs komen tegen het eind van de zwangerschap.

Net weer bij de vk geweest en natuurlijk ook weer even gespiekt. De kleintjes zijn lekker gegroeid. Vorige week bij de gyn 3cm en nu 4.6 en 4.8.
    Alleen wat ik gek vond is dat de echoscopiste vorige week bij de termijnecho zei dat ze twee eiig zijn, en de verloskundige had een mail gekregen dat ze een eiig zijn.....
    Dat blijft dus nog even een raadsel dan.
    Ik hoop zelf op een eiig, lijkt me heel speciaal!
    Verder nog even de Kruidvat leeggekocht, alleen jammer dat ze nooit alles hebben wat in het krantje staat:rolleyes:

Neeltje1985 vindt dit leuk.
  14. Neeltje1985

Neeltje1985 Fanatiek lid

23 apr 2015
    2.746
    1.716
    113
    Vrouw
    Als ze gescheiden vruchtzakken hebben en placentas kan het alsnog 1 eiig zijn. Behalve als ze dus gedeelde vruchtzak en/of placenta hebben zijn ze 1 eiig zeker. Dus het kan nog steeds ook al lijkt het 2 eiig op echo. Als ze verschillend geslacht hebben is het zeker 2 eiig.

wafelijzer vindt dit leuk.
  15. Riverdale87

Riverdale87 Fanatiek lid

15 okt 2017
    4.151
    4.681
    113
    Vrouw
    Wat bijzonder @Neeltje1985 ! Lijkt me ook heel handig, een zus als gynaecoloog

@qwsr wat spannend zeg! Ik ben benieuwd!

@MamaSaartje ik weet hoe ik eruit zag bij mijn zoontje dus ik houd mijn hart vast :roflmao:
    Mooi dat je al die spulletjes zo goedkoop hebt kunnen krijgen zeg

@wafelijzer heb je iets gehoord als monochoriaal of dichoriaal? Monoamniotisch of diamniotisch? Twee eiige tweeling is nooit 100% vast te stellen en een één eiige tweeling wel.

Bij onze gastouder ‘heerst’ waarschijnlijk de 5e ziekte. Zoontje heeft dit vorig jaar gehad dus waarschijnlijk hebben we allemaal anti stoffen maar toch heb ik maar het ziekenhuis gebeld. Hoefde me geen zorgen te maken dus dat doen we dan maar. Nooit gerealiseerd dat je eigen kind nog een gevaar zou kunnen zijn...

16. wafelijzer

wafelijzer Fanatiek lid

26 nov 2015
    1.828
    782
    113
    Vrouw
    Tijdens de echo hoorde ik haar iets over twee eiig zeggen en in de mail naar de verloskundige stond: monochoriaal ... (volgens mij diamniotisch)
    Wel aparte vruchtzakjes sowieso maar een groot vlies eromheen.

Ga het 17 juli navragen!

Eng ja met die kinderziektes allemaal. Gelukkig hoef je je geen zorgen te maken, hopelijk krijgt je zoontje er geen last van!

17. Riverdale87

Riverdale87 Fanatiek lid

15 okt 2017
    4.151
    4.681
    113
    Vrouw
    Monochoriaal diamniotisch is 1 eiig :)
    Twee vruchtzakken, eigen placenta.

Dankje! :)

18. MamaTuttebel

MamaTuttebel Niet meer actief

Pff hebben jullie ook zoveel hoofdpijn gehad in de zwangerschap?

Vitamine waarden waren goed (april en twee weken terug) niet te kort en alles er goed ruim boven! Maar toch bijna elke dag knallende koppijn..

Morgen weer prikken op alle waarden maar ga er vanuit dat er geen veranderingen zijn.

19. Neeltje1985

Neeltje1985 Fanatiek lid

23 apr 2015
    2.746
    1.716
    113
    Vrouw
    Twee vruchtzakken en gedeelde placenta toch? Als ze 2 vruchtzakken hebben en om hun 2 1 groot vlies zijn ze monochoriaal diamniotisch en dat is 1 eiig.

20. Neeltje1985

Neeltje1985 Fanatiek lid

23 apr 2015
    2.746
    1.716
    113
    Vrouw
    Ik heb redelijk last gehad. Nog meer in mn 1e zwangerschap. Deze zwangerschap 1 keer per week gedurende 48 uur migraine. Van week 14 tm 20 ofzo...
    Bij mn vorige zwangerschap 2x per week migraine van 24h gehad van week 11 tot week 18....
    Dus hoop dat je er over een paar weken vanaf bent.

Deel Deze Pagina