Zwanger van een tweeling/meerling

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Meysje, 9 jan 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. woohoo

woohoo Actief lid

9 nov 2015
    447
    194
    43
    NULL
    NULL
    Ik heb ooit wat weg moeten laten halen bij mijn baarmoederhals vanwege een afwijkend uitstrijkje. Dan heb je meer kans op een te korte baarmoederhals. Vandaar die cervixmeting.

Dopplers zijn vanwege het kleine buikje van het meisje. Een klein buikje zou kunnen betekenen dat ze te weinig voeding krijgt. Daarom meten ze vaak de navelstreng en de doorstroming in het hoofdje door.

2. ShallY

ShallY Fanatiek lid

14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Ben net weer thuis van een een groei echo. Baby’s groeien nog steeds hard.. meisje geschat op 2300 gram en jongetje 2000 gram.
    Meisje lekker eigenlijk bij elke echo, nu lag ze weer met haar gezicht naar mn rug toe dus vandaar dat ik haar weer bijna niet voel. En dus ook weer met hoofd naar boven.
    Omtrek buikjes is boven gemiddeld. Zal morgen eens vragen of ik me daar zorgen om moet maken.

Heel fijn dat ze zo goed groeien maar straks kan ik alle maat 50 weggooien:roflmao:

Riverdale87, syl33, Neeltje1985 en 2 anderen vinden dit leuk.
  3. Neeltje1985

Neeltje1985 Fanatiek lid

23 apr 2015
    2.746
    1.716
    113
    Vrouw
    @Dhana fijn dat je komt mee kletsen hier. Geen mono mono hier dus je bent de eerste. Wat zeiden ze voor kans op overlijden van de kindjes dan? Ik weet wel dat bij 1 eiig met gedeelde placenta je moet uitkijken voor transfusie syndroom (maar kunnen ze eventueel behandelen). En bij gedeelde vruchtzak moet je keizersnede dacht ik. Wij duimen gewoon heel hard met je mee meid dar het goed blijft gaan. Het is echt een wonder, zo speciaal samen in 1 vruchtzak kunnen ze elkaar lekker aanraken en troosten dalijk. Probeer er toch maar van te genieten. Je kunt er verder niets aan doen! En je mag hier altijd al je zorgen uiten en vragen stellen.

@ShallY ik voel jongetje ook vaak niet goed maar komt doordat hij soms raar ligt geloof ik. Mn zoontje woog 3.5 kg bij geboorte en heeft nog 4 weken in maat 50 gezeten dus kan best hoor.

@woohoo balen zeg van die mogelijke vroeggeboorte. Goed rusten en je man t werk laten doen! Dat komt de groei te goede van jouw 2 kleintjes.

@qwsr hoe was het CTG? Mag je nu naar huis?

4. MamaTuttebel

MamaTuttebel Niet meer actief

@qwsr ben benieuwd hoe het met je gaat? Is je buik alweer rustiger geworden of nog steeds niet!

qwsr vindt dit leuk.
  5. ShallY

ShallY Fanatiek lid

14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Nu ligt het meisje weer in stuit. Als ze zo blijft liggen hebben wij er toch ook wel iets over te zeggen of ik vaginaal wil bevallen of een keizersnede?
    Zal het morgen eens vragen.

6. woohoo

woohoo Actief lid

9 nov 2015
    447
    194
    43
    NULL
    NULL

7. ShallY

ShallY Fanatiek lid

14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Baby 2

8. woohoo

woohoo Actief lid

9 nov 2015
    447
    194
    43
    NULL
    NULL
    Dat maakt niet uit voor de bevalling. Als de eerste maar in hoofdligging ligt. De tweede draait tijdens de bevalling vaak nog alle kanten op en ook een stuitbevalling van de tweede is geen probleem. Gisteren nog aan de gyn gevraagd omdat mijn baby 2 ook regelmatig in stuit ligt.

9. qwsr

qwsr Actief lid

20 mrt 2016
    139
    80
    28
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Ik ben nu thuis het gaat goed heb wel weer gelijk harde buiken maar goed even kijken of het niet zoals maandag word want toen noest ik ze echt wegzuchten.

10. ShallY

ShallY Fanatiek lid

14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Weet ik maar ben er echt als de dood voor.. hopelijk kan de gyn me morgen gerust stellen.

11. woohoo

woohoo Actief lid

9 nov 2015
    447
    194
    43
    NULL
    NULL
    Waar ben je bang voor?

12. ShallY

ShallY Fanatiek lid

14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Dat er met de 2e iets gebeurt tijdens de bevalling.

13. woohoo

woohoo Actief lid

9 nov 2015
    447
    194
    43
    NULL
    NULL
    Daar is zo weinig kans op. Ik snap je bezorgdheid maar probeer het van je af te zetten. Je bent in goede handen en ze houden het echt heel goed in de gaten. Als er ook maar een beetje twijfel is dan rollen ze je zo de OK in.

14. Riverdale87

Riverdale87 Fanatiek lid

15 okt 2017
    4.151
    4.681
    113
    Vrouw
    Ik heb blaasontsteking :confused: ik bleef steeds zo donker plassen dus vanmorgen maar weggebracht. Ontsteking gevonden en op kweek gezet, krijg morgen te horen wat ik ermee moet.
    Schiet me ineens te binnen dat ik vorige week ofzo al steeds wat doet mijn rug/zij zeer dus toch maar gebeld weer... als ik nu al een ruime week blaasontsteking heb of dat geen kwaad kan?
    Moet vanmiddag terug bellen, ze gaan het even overleggen. Gadverdamme, alles ging zo goed.

@woohoo toch nog een mooi prijsje voor je igo. Ik snap je gevoel hoor, ik keek laatst naar de reiswieg op zolder en toen werd ik ook een beetje verdrietig dat we die dus nooit meer gebruiken. Zullen de hormonen wel zijn.
    Die onderzoeken zeggen nu dus niks, met twee keer een meetfout? Spannend weer, je bevalling bespreken, komt ineens dichtbij dan he?

@Dhana wat bijzonder, een mono mono tweeling. Ik kan me voorstellen dat je schrikt van de risico’s maar je wordt wel goed in de gaten gehouden.

Rust is het magische woord @Pancakes , daar ben ik ook echt achter gekomen. ;)

@ShallY , ik snap je angst voor de bevalling heel goed! Het is iets onwijs moois maar ook heftigs. Spreek vooral alles uit bij de gyn en hopelijk kan die je gerust stellen.

Ik ga lekker naar bed, wat een dag vandaag zeg..

15. woohoo

woohoo Actief lid

9 nov 2015
    447
    194
    43
    NULL
    NULL
    Ze hopen dat het meetfouten zijn. Zo niet dan moet er uiteindelijk wel ingegrepen worden. Dus volgende week is de doppler echo weer extra spannend.

16. woohoo

woohoo Actief lid

9 nov 2015
    447
    194
    43
    NULL
    NULL
    Rottig die blaasontsteking. Volgens mij kan het niet zoveel kwaad met die termijn. Later in de zwangerschap kan het voor harde buiken en ontsluiting zorgen. Evengoed wel echt laten behandelen, want een nierbekkenontsteking kan wel gevaarlijk worden.

17. Dhana

Dhana Lid

21 mei 2018
    47
    42
    18
    Bedankt voor alle reacties! Duurde even voordat ik weer online was en alles bijgelezen had :D

@qwsr heftig zeg! Ben je inmiddels alweer thuis? Zijn de onderzoeken goed gegaan?

@Riverdale87 hopelijk is de blaasontsteking snel verholpen, krijg je dan niet gewoon een kuur, of mag dat niet tijdens de zwangerschap?

@Neeltje1985 De gyn had het over hoogte percentages sterfte (50%) en ik heb daar ook wel veel over gelezen online, wil er liever niet teveel bij stilstaan. Bij een mono mono is de kans op TTS dan wel weer kleiner (6%) dus dat is dan gelukkig weer een "voordeel".
    Ik heb een flyer gelezen van het ziekenhuis in Leuven, en daar doen ze bij zo'n zwangerschap standaard een opname bij 28 weken en een keizersnede bij 32 weken, dus ik moet me wellicht ook op zoiets voorbereiden. Het is zeker bijzonder en ik heb er ook weinig invloed op of het goed gaat of niet. Het grootste risico zijn de navelstrengen welke in de knoop kunnen komen, waardoor het sterfte cijfer zo hoog is, maar ik begreep dat vanaf 24 weken de kans al is gestegen naar 80%, dus dat is de eerste mijlpaal waar ik naar aftel.

We hebben het gisteren verteld aan mijn schoonmoeder, en vanavond aan schoonvader. Eigenlijk wilde we nog wachten, maar omdat we zoveel zorgen hebben is het toch wel prettig om het gedeeld te hebben.
    Vandaag lekker een dagje vrij - dus lekker rustig aan doen en proberen te genieten.

Neeltje1985 vindt dit leuk.
  18. ShallY

ShallY Fanatiek lid

14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Balen van je blaasontsteking riverdale. Goed dat het op kweek gezet is want dan zullen ze wss testen op de gbs bacterie.

Ik had gister echt last van de warmte en gisteravond op bed, sliep al bijna, kreeg ik toch rare krampen in mn buik. Mn antennes gingen gelijk rechtop ‘zal het beginnen’.. werd er heel akelig van en moest bijna overgeven.
    Gelukkig is het daarna weer weg gezakt.
    En vanmorgen om 5.00u schoot er toch ineens kramp in mn kuit, dus ik mijn man wakker maken want hij moest helpen..
    Was hardnekkig ging maar niet over.

Uiteindelijk weer in slaap kunnen vallen en mn man is er maar uit gegaan want zn wekker stond op 6.00u

19. ShallY

ShallY Fanatiek lid

14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    @Meysje hoe gaat het met jou?

En @qwsr nog steeds veel harde buiken?

qwsr vindt dit leuk.
  20. Riverdale87

Riverdale87 Fanatiek lid

15 okt 2017
    4.151
    4.681
    113
    Vrouw
    Klopt @ShallY inderdaad voor de gbs. Vorige zwangerschap ook gedaan, erg fijn dat ze zo doen :)

Verstandig @Dhana dat je het verteld hebt. Je zal straks genoeg steun nodig hebben als je eens doodmoe bent dus hoe eerder hoe beter :)

Deel Deze Pagina