Zwanger van een tweeling/meerling

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Meysje, 9 jan 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ShallY

ShallY Fanatiek lid

14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Ik moet het er straks ook even naar vragen of ze mn urine willen onderzoeken op gbs omdat ik het de vorige zwangerschap ook had.

2. Riverdale87

Riverdale87 Fanatiek lid

15 okt 2017
    4.151
    4.681
    113
    Vrouw
    Verstandig! Ik hoefde er beide keren niet zelf om te vragen. :) Soms hoor je dat zwangeren er niet eens van weten, best gek eigenlijk.

3. qwsr

qwsr Actief lid

20 mrt 2016
    139
    80
    28
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Lief dat je aan me denkt. Harde buiken vallen nu mee gelukkig heb eindelijk goed kunnen slapen na al die dagen in het ziekenhuis.

MamaTuttebel vindt dit leuk.
  4. ShallY

ShallY Fanatiek lid

14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Lekker rustig aan doen nu!! In hoeverre dat kan natuurlijk.
    En sowieso met die hitte.. pff

qwsr vindt dit leuk.
  5. woohoo

woohoo Actief lid

9 nov 2015
    447
    194
    43
    NULL
    NULL
    Net even een tripje naar de vu gemaakt. Ik voelde het jochie sinds gisterenavond bijna niet. Ctg en echo met doppler gehad. Was allemaal goed. Nu weer thuis. Tijdens de echo ging hij wel weer lekker bewegen. Zo ken ik hem weer!

MamaTuttebel vindt dit leuk.
  6. Pancakes

Pancakes Bekend lid

25 dec 2011
    988
    515
    93
    @Dhana Jeetje, wat lijkt me dat heftig! Heb zo met je te doen, krijg je wel meer echo's? Wat een zorgen, zeg... Hee, en is dat nog tot een bepaald aantal weken? Is het wel zo dat het na 12 weken bijvoorbeeld afneemt, die kans?

7. ShallY

ShallY Fanatiek lid

14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Dat is altijd wel schrikken. Gelukkig alles goed!! En heb ik ook altijd, lig je aan de. Ctg en gaan ze ineens als een malle bewegen.

8. woohoo

woohoo Actief lid

9 nov 2015
    447
    194
    43
    NULL
    NULL
    Ze vinden dat geduw natuurlijk ook enorm irritant. Volgende keer ga ik eerst zelf wat meer porren voordat ik aan de bel trek. Misschien kan ik het zo uitlokken.

9. ShallY

ShallY Fanatiek lid

14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Net weer controle gehad. Bloeddruk netjes en in gewicht was ik afgevallen. Nu 6,8 kilo aangekomen..
    Ik vind her best bijzonder als je dan zo mn buik ziet.

Heb mn angst uitgesproken over de bevalling en de dokter heeft me enigszins wel gerust kunnen stellen. Ik denk dat ik me er maar gewoon aan moet overgeven.
    Hij had even een echo gedaan omdat er een co assistent bij was, meisje was weer gedraaid, lag nu overdwars.
    Jongetje ligt diep in mn bekken.

Ik heb pas over 4 weken weer controle en echo en krijg dan ook pas de datum van inleiding te horen. Dan is het gewoon bijna zo ver!!
    Bij de laatste controle word ik ook gecheckt op de gbs bacterie. Via een kweek nemen via de schede.

10. MamaSaartje

MamaSaartje Fanatiek lid

13 mrt 2017
    1.050
    1.277
    113
    Mijn moeder zegt altijd: Ze zetten je altijd voor gek! En dat klopt ook haha.

Gelukkig alles goed hier lees ik. Teveel gemist om overal op te reageren, maar blij dat alle babietjes nog binnen zijn!

@Dhana wow mono mono super speciaal! Zeg maar de overtreffende trap van de tweelingen! Ik snap best dat je er best een beetje benauwd voor bent. Je mag je zorgen altijd met ons delen en hopelijk gaat gewoon alles goed! Wel heftig met 28 weken al opname en met 32 weken bevallen..

Verder spring ik er vanaf nu weer in. We hebben bijna onze wiegjes! Via FB een oproepje geplaatst en kreeg meteen heel veel reacties. Straks hebben we een witte en een mintgroene wieg van hetzelfde model <3 vond ik wel een heel leuke touch. Morgen ophalen. Bij de een zit een matrasje, bij de andere niet dus dat moet ik daarna wel nog regelen.

Ook ben ik eindelijk begonnen een lijst te maken met spullen die ik nog moet kopen/maken, dingen die nog geregeld moeten worden, dingen die nog moeten gebeuren in huis en wat er in de vluchttas moet. Geeft me nu al veel rust!

En als laatst zit ik al de hele ochtend te wachten op mijn kinderwagenbak.. Heb er dus 1 gevonden voor mijn Firstwheels, yay! De mevrouw heeft m verzonden maar PostNL is laat.. Hopelijk komt ie zo, ik ben echt heel moe en wil heel graag een dutje doen...

11. Pancakes

Pancakes Bekend lid

25 dec 2011
    988
    515
    93
    Met mij persoonlijk gaat het echt weer een stuk beter. De twee dagen rust hebben me zóveel goeds gedaan. De bandenpijn is nog vaag op de achtergrond, zowel in de lies als in de rug. Dus ik houd deze rust even zo aan. De laatste aanval is vanmiddag ook precies een week geleden, dus ik hoop het zo even vol te houden nog...

Fijn weekend allemaal girls en sterkte voor degenen die het zwaar hebben met de hitte.

12. ShallY

ShallY Fanatiek lid

14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Ik vraag me nu even serieus af, is dat niet te lang dat ik pas over 4 weken weer een afspraak heb?

Zulke dingen bedenk ik me dan later pas weer.

13. woohoo

woohoo Actief lid

9 nov 2015
    447
    194
    43
    NULL
    NULL
    Lijkt mij heel normaal. Het betekent gewoon dat ze er een heel gerust gevoel over hebben. Probeer dat gevoel over te nemen. Lekker hoor, nog maar een paar weekjes en dan kan je ze vasthouden!!

14. ShallY

ShallY Fanatiek lid

14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Ja dat is ook zo.
    Zei de gyn ook, dat hij zeer tevreden is. En mocht er iets zijn kan ik natuurlijk altijd eerder aan de bel trekken.

15. woohoo

woohoo Actief lid

9 nov 2015
    447
    194
    43
    NULL
    NULL
    Daarom. Het is gewoon heel fijn als de dokters extra controles niet nodig vinden. Want bij tweelingen zijn ze heel snel zenuwachtig.

16. MamaTuttebel

MamaTuttebel Niet meer actief

Wat fijn Shally dat de gyn tevreden is en je pas over 4 weken terug wilt zien!

17. MamaTuttebel

Hmm hier vandaag een dipje. Niet goed wetend wat ik er mee aan moet.

Voel de baby’s al vanaf 13.3 weken lichtelijk bijna dagelijks (om de dag of 2 dagen..) nu al 4/5 dagen echt niets gevoelt, ook niet een klein beetje! :$ Echter weet ik, bijna 16 weken is nog vroeg! Maar had gehoopt dat het sterker zou worden, want ja het zijn er twee! Alleen ligt bij één de placenta voor en de ander achter! Dus misschien dat het geval? Maandag weer een echo, dus hopelijk alles goed met de meisjes!

Vandaag ook weer erge bekkenpijn, maar de lach van mijn zoon maakt dat helemaal goed! Hij had vandaag een dagje alleen met papa en mama, zonder zijn kleine broertje! Vond hij zooooo genieten!

18. MamaTuttebel

Niet!!!!! Ik dacht ik ga even op de weegschaal staan, en gewoon in 10!! Dagen!! Gewoon 2,3 kilo aangekomen!!! :eek::eek:
    Even weer opletten wat ik eet! :| Schrik daar toch wel wat van, al eet ik zelf natuurlijk en dat zijn ook niet altijd gezonde dingen haha

19. woohoo

woohoo Actief lid

9 nov 2015
    447
    194
    43
    NULL
    NULL
    Dat is heel normaal hoor, vooral in deze termijn. En je houdt in de zomer ook nog eens meer vocht vast. Maak je geen zorgen, komt goed!

20. Blosje89

Blosje89 Fanatiek lid

12 jan 2016
    1.325
    242
    63
    Heel bijzonder!
    Ik ken iemand die vrij recent is bevallen van een tweeling, zelfde soort tweeling als die jij verwacht.
    Erg spannend, maar de baby’s doen het perfect! Wel met 32 weken gehaald omdat de risico’s daarna niet opwegen tegen de risico’s van vroeggeboorte...

Neeltje1985 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina