Zwanger van een tweeling/meerling

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Meysje, 9 jan 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linnies2013

Linnies2013 Actief lid

18 jul 2013
    257
    106
    43
    Vrouw
    @Dhana ah, lief, dank je :oops:. Ik gebruik de baby pics app. Heb er een paar getest en vond deze het fijnste. Je moet er wel (flink) voor betalen maar dat is bij alles waar baby in voorkomt :D.

@ShallY fijn dat je nu wekelijks mag komen, hoop dat het goed blijft gaan.

@woohoo goede berichten, fijn dat ze voorlopig lekker binnen blijven.

Heerlijke sauna dag gehad vandaag, met massage, ik kan er weer tegenaan.

MamaTuttebel vindt dit leuk.
  2. Layali01

Layali01 Bekend lid

31 aug 2017
    729
    645
    93
    Vrouw
    Oh heerlijk @Linnies2013! Speaking of sauna.. denken jullie dat het oke is om in een jacuzzi te zitten van 38 graden? Online lees ik verschillende meningen maar weet het niet zo goed. Wil ook weer geen risico nemen

3. woohoo

woohoo Actief lid

9 nov 2015
    447
    194
    43
    NULL
    NULL
    Waarom niet? Zolang je in bad mag (vliezen niet gebroken ofzo), mag je ook in een jaccuzi.

Layali01 vindt dit leuk.
  4. ShallY

ShallY Fanatiek lid

14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Hebben jullie dat ook al wel, de dames die wat verder zijn.

Dat als je je bed uitstapt zulke steken in je doos? Echt alsof er al een handje uitsteekt ofzo haha.

5. woohoo

woohoo Actief lid

9 nov 2015
    447
    194
    43
    NULL
    NULL
    Herkenbaar, maar dan gedurende de dag. Niet per se bij het opstaan. Volgens mij is dat vanwege indalen.

6. Neeltje1985

Neeltje1985 Fanatiek lid

23 apr 2015
    2.746
    1.716
    113
    Vrouw
    @ShallY ik had ook vaker steken. Hoort bij de indeling met druk op bekken/zenuwen daar.

@vermoeidheid: ik had echt een energie niveau van niets de 1e 25 weken. Nu voel ik me meteen weer goed na de bevalling ondanks de mega gebroken nachten.

Tweeling doet het goed. En komt al aan ondanks minimale bijvoeding. Bijvoeding sinds gisteren gestopt. Borstvoeding is goed op gang maar wel vermoeiend met 2 in de nachten. Zeker omdat ze rondspoken. Ze slapen graag bij ons en zijn dan rustiger. Ga ze proberen toch in 1 wieg in de nacht te leggen. Is cosleeper en ik lig er direct naast.

Dhana, Layali01 en Linnies2013 vinden dit leuk.
  7. ShallY

ShallY Fanatiek lid

14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Respect hoor @Neeltje1985 dat je ze bv geeft. Lijkt me erg pittig.
    Wel fijn dat ze het goed doen!! Morgen alweer een weekje jong :)!

Neeltje1985 vindt dit leuk.
  8. Linnies2013

Linnies2013 Actief lid

18 jul 2013
    257
    106
    43
    Vrouw
    Zulke baden mogen zolang ze niet te warm zijn en je geen ontsluiting of gebroken vliezen hebt. Kaldarium mocht ik bijvoorbeeld niet in, is veel warmer water. Ik hou 38 graden aan als maximum.

Layali01 vindt dit leuk.
  9. ShallY

ShallY Fanatiek lid

14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Weten jullie al wat jullie doen wbt kraamvisite?

Gewoon om de beurt zeg maar of een kraamfeest?
    Wij twijfelen.. wil eigenlijk een kraamfeest hier thuis voor alleen familie en dan collega’s en evt vrienden die overdag of ‘s avonds een keer langs komen.

Vorige keer na de geboorte van ons zoontje hebben we bijna 4 maanden kraamvisite gehad en daar heb ik nu geen zin in.

Heb al bij een zaal gevraagd wat de kosten zijn om daar een kraamfeest te houden maar dat kwam op 1400,-. Dat vonden we ook een beetje teveel van het goede.
    Dus dan hier thuis en er is genoeg hulp van ouders en broers/zussen die evt willen helpen.

10. woohoo

woohoo Actief lid

9 nov 2015
    447
    194
    43
    NULL
    NULL
    Zoveel mensen hebben we niet die op bezoek komen. De families mogen op dag 1 of 2 komen, net wanneer ze kunnen. De rest in de weken erna. Maar max 1 sessie per dag. Anders wordt het te druk.

11. MamaTuttebel

MamaTuttebel Niet meer actief

Zoveel hebben we niet, denk totaal maar 15/20 mensen en dat is familie.. en vrienden. Dus een belletje en kunnen komen dan..

12. Layali01

Layali01 Bekend lid

31 aug 2017
    729
    645
    93
    Vrouw
    Ja bij ons mag ook gewoon iedereen langskomen het zijn niet veel mensen

13. ShallY

ShallY Fanatiek lid

14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Hier wel veel mensen bij ons zoontje geweest en dan vooral van mijn man zn kant. Ik vermoed aan de ene kant niet dat er veel komen omdat het een 2e zwangerschap is maar aan de andere kant het zijn er wel 2 dus dat is wel bijzonder.

Ik heb gewoon geen zin om nog eens tot 3/4 maanden erna kraamvisite te hebben. En we hebben mensen gehad.. bleven zo 2 uur plakken, dachten gezellig met schoonvader aan de pils te gaan, een oom die na 1,5/2 uur wel aangaf toch wel honger te hebben enz.

Dus dat wil ik nu voor zijn, dan maar een middagje volle bak maar dan zijn we er wel vanaf!

En net als directe familie en vrienden zijn uiteraard wel welkom!

14. woohoo

woohoo Actief lid

9 nov 2015
    447
    194
    43
    NULL
    NULL
    Heel begrijpelijk. Wij hadden ook familieleden die op dag 1 en 2 wilden blijven eten. Hebben we toen wel gedaan, maar we hadden de vermoeidheid onderschat. Nu zullen we ze wat meer afhouden. Gewoon na een uurtje wegsturen.

15. MamaTuttebel

MamaTuttebel Niet meer actief

Oow dames, rond aan het neuzen voor een geboortekaartje. Krijgen ze apart een kaartje of toch samen. En dan kom je “leuke” kaartjes tegen maar toch niet het “wauw” effect... en toen ja hoor!!! We hebben m! Waren direct verliefd!! ❤️

Jullie al uit de kaartjes?

16. woohoo

woohoo Actief lid

9 nov 2015
    447
    194
    43
    NULL
    NULL
    Ja wij ook. Eerst lang moeten zoeken. Die we hebben gevonden, van jillejille is zoo leuk!!! :). De proefdruk was ook helemaal mooi dus ik heb de enveloppen alvast besteld en er adresetiketten op geplakt en de geboortezegels. Als de kleintjes er zijn dan hoeven we alleen nog de gewichten enzo in te vullen en de kaartjes bestellen en in de enveloppen stoppen.

MamaTuttebel vindt dit leuk.
  17. ShallY

ShallY Fanatiek lid

14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Wij zijn ook al uit het kaartje!

Bestellen pas de enveloppen als we de kaartjes laten drukken.

Hebben jullie ook zoveel striae?
    Elke dag scheurt het meer heb ik het idee en soms ook echt pijnlijk, alsof er een mes in mn buik steekt.

Bijgevoegde bestanden:

Layali01 vindt dit leuk.
  18. woohoo

woohoo Actief lid

9 nov 2015
    447
    194
    43
    NULL
    NULL
    Nee nog geen striae, hopelijk blijft het weg. Bij mijn dochter ook geen striae gekregen, maar ik word nu natuurlijk dikker dan bij haar, dus het is even afwachten wat er gaat gebeuren.

Ik begreep dat het wel of niet krijgen van striae te maken kan hebben met je leeftijd. Als je jong bent, krijg je het sneller. Door mijn leeftijd ga ik er na de bevalling nog wel een half jaar bijlopen alsof ik zwanger ben, dat buikje gaat heeel langzaam weg. Als je jonger bent dan stretcht het zo terug naar de oude omvang.

Naar zeg! Het paarse gaat er wel af na een jaartje ofzo.
    Ik heb striae van op mijn heupen van vroeger (niet zwangerschapsgerelateerd). Dat is nu wit en valt niet zo op gelukkig.

19. ShallY

ShallY Fanatiek lid

14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Ik vind het verder geen probleem hoor in de zin van dan kan ik niet in bikini wat dat deed ik al niet.
    Het is vooral gewoon pijnlijk..

Ja wordt ooit wel weer lichter, wat ik had bij de zwangerschap van mn zoontje was ook bijna niet meer te zien.
    En die buik zal sowieso niet meer weggaan denk ik, haha. Ach ja, 3 mooie kinders straks ;)

20. MamaSaartje

MamaSaartje Fanatiek lid

13 mrt 2017
    1.050
    1.277
    113
    Hoi meiden,

Zeer onverwacht ben ik gisteren 7/7/2018 bevallen van Harun, 1197 gram, om 17.59 u en van Musa, 1100 gram, om 18.08 u. Het begon met een piepklein beetje bloedverlies de avond ervoor en in de auto onderweg naar het ziekenhuis in de ochtend kreeg ik al weeën. Eenmaal aangekomen alle weeënremmers gehad, bmm was maar 1 cm en dus ook meteen longrijpers en infuus met magnesium voor de hersenen van de babies. De weeënremmers werkten even en toen dacht ik nog dat het zou werken om de bevalling uit te stellen. Om 13.30 had ik nog geen ontsluiting, toen kwamen de weeën weer sneller, om de 2 minuten en om 5 uur toucheerde ze weer en had ik alleen nog maar een randje staan.. met andere woorden.. ik ging bevallen. Ik helemaal in paniek roepen dat het te vroeg was.. maar een uur later dus toch van 2 jongens bevallen. Beide natuurlijk en beiden in stuit.

Met de babies gaat het naar omstandigheden goed maar ze zijn zooooo klein.. veel te vroeg :cry:

Layali01 en qwsr vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina