Misschien dat de lactatiekundige tegelijk voeden wel aandurfde bij mij omdat ik mijn dochter ook al de borst heb gegeven en dat goed ging. Dus al een beetje ervaring. Ik kan mij voorstellen dat het wat lastiger is als je voor het eerst borstvoeding geeft. De voedingen duurden bij mijn dochter meestal zo'n 10 a 20 minuutjes. Maar ik had veel melk. Ze had moeite om het bij te benen. Ze verslikte zich ook regelmatig, dat was wel zielig.
Hier ook ongeveer zolang bezig, maar ik vind borstvoeding toch wel pittig met een tweeling. Denk dat ik binnenkort ga afbouwen. Voed jij op verzoek?
Nou ik heb mn zoontje ook 7 maanden borstvoeding gegeven hoor maar elk kindje is anders. Maar je moet doen wat goed voelt. Toen ik net bevallen was had ik echt zelf behoefte eraan om elk kindje apart te leren kennen en een band te creëren en daar hielp apart aanleggen bij. Maar nu gaan ze lekker samen aan de borst. Mn zoontje dronk altijd hier 2x 10 min ook met veel verslikken en heel veel spugen maar ondanks dat kwam hij 240 g per week aan haha dus productie in overvloed bij hem.
Voed eigenlijk op schema a 3 uur. Mogen best om de 2.5 uur of 4 uur komen maar om het uur doe ik niet aan hoor! Behalve op regeldagen. Je moet ook aan jezelf denken. En vaak als je net iets langer rekt drinken ze meer aan de borst en kunnen ze langer vooruit. Hier drinken ze samen 10-15 of 20 min ongeveer en dan luier verschonen en daarna willen ze nog wat nadrinken/zuigbehoefte voldoen 10 min. Soms ook niet.
Oh nee haha bedoelde het hele ritueel. Uit bedje. Borst drinken. Boertje. Luier. Als ze willen nog een keer drinken. Boertje. Bedje. Haha
Net weer doppler echo gehad. De navelstreng geeft nog steeds dezelfde afwijking aan. Dus reden het goed in de gaten te blijven houden, maar geen vergroting van de afwijking. De doppler hersentjes was prima. Dat zou als volgende stap achteruit gaan. Zo ver is het dus nog niet. Ik mag naar het spaarne en daar krijg ik 1 a 2x per week dopplers en regelmatig groeiechos. Ik ben blij als ze veilig op mijn buik liggen. Maar als het even kan na week 36, zodat ze meteen of snel mee naar huis mogen.
Fijn woohoo. Maar toch telkens weer spannend!! En snap je heel goed dat je blij bent als ze veilig uit je buik zijn. Kan me voorstellen dat je aan de ene kant zoiets hebt, kan niet snel genoeg gaan laat ze maar komen maar inderdaad is na 36 weken het beste. Zat je eerst in een academisch ziekenhuis omdat je nu weer naar het spaarne mag?
Ja ik zat even in de vu omdat ik een korte cervix had met 26 weken. Dat vond ik eng en ik had het gevoel dat ze het bij het spaarne ziekenhuis niet goed onder controle hadden. Nu met deze termijn durf ik het wel weer aan in het spaarne.
Vanmiddag verjaardag van mn opa gehad dus heel de familie was er.. Gelukkig vielen de opmerkingen mee, haha. Het was er wel rete warm, had er echt last van terwijl ik tot nu toe weinig last van heb omdat ik zoveel mogelijk binnen blijf.
Vreselijk he, die hitte. Morgen vieren we de verjaardag van onze dochter. Er wordt 27 graden voorspeld .
Ja pff niet te doen toch. Veel plezier morgen en succes met die hitte!! Laat iedereen maar goed helpen.
Ik had weer even een twijfel momentje over de naam. Gelukkig ben ik weer bijgetrokken en blijven we bij deze naam! En volgens mij krijg ik last van nesteldrang