Zwanger van een tweeling/meerling

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Meysje, 9 jan 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. woohoo

woohoo Actief lid

9 nov 2015
    447
    194
    43
    NULL
    NULL
    Yeey wat fijn!

Die datum hoop ik morgen ook te krijgen. Dan ben ik precies 37 weken en de vu raadde in mijn geval inleiding met 37 weken aan.

2. MamaSaartje

MamaSaartje Fanatiek lid

13 mrt 2017
    1.050
    1.277
    113
    Helaas moet ik op en neer, ongeveer 25 minuten ver. Er is wel een slaapbank maar die ligt heel slecht en ook heb ik natuurlijk nog 2 kinderen. Dus daar slapen is niet echt een mogelijkheid. Op deze manier krijg ik meer mijn rust.

Moet wel zeggen dat ik 3 nachten in het ziekenhuis heb gelegen na de bevalling en die mochten van mij nog wel weken duren.. Wilde echt niet naar huis :(

3. syl33

syl33 Bekend lid

2 okt 2017
    546
    410
    63
    Vrouw
    Ahhh zo moeilijk lijkt me om ze daar achter te moeten laten .
    Mag je wel de hele dag blijven als je zou willen ?

4. MamaSaartje

MamaSaartje Fanatiek lid

13 mrt 2017
    1.050
    1.277
    113
    Ja, ik mag komen en gaan wanneer ik wil. Meeste dagen zit ik er 6 - 7 uur in totaal. Super vermoeiend want je bent alleen maar bezig met kolven, buidelen, verzorgen, troosten, voedingen maken. Maar het is precies wat mijn moederhart op dit moment nodig heeft..

Layali01, Linnies2013, Zonnestraal en 2 anderen vinden dit leuk.
  5. ShallY

ShallY Fanatiek lid

14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Dikke knuffel!

6. ShallY

ShallY Fanatiek lid

14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Nou dat wordt geen kinderloze dagen..
    zoon heeft koorts gehad afgelopen dagen, onrustige nacht gehad en toen hij wakker werd alleen maar huilen en net overgegeven.

Dus die blijft lekker thuis. Wat een timing hoor

7. PerfectLittleTwin

PerfectLittleTwin Bekend lid

11 jul 2018
    578
    577
    93
    Vrouw
    Ai! Dat is vervelend... beterschap!

8. PerfectLittleTwin

PerfectLittleTwin Bekend lid

11 jul 2018
    578
    577
    93
    Vrouw
    Hebben jullie rond 19/20 weken ook last van jullie schaambot gehad? Oeh elke stap die ik zet voel ik in mijn schaambot! Vreselijk:$

9. ShallY

ShallY Fanatiek lid

14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Ik had er volgens mij al eerder last van. Met 14/15 weken.

10. woohoo

woohoo Actief lid

9 nov 2015
    447
    194
    43
    NULL
    NULL
    Ja en het is nooit meer overgegaan. Bekkeninstabiliteit hier..

11. Riverdale87

Riverdale87 Fanatiek lid

15 okt 2017
    4.151
    4.681
    113
    Vrouw
    Je bent een topmama! ❤️

12. ShallY

ShallY Fanatiek lid

14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Had ik net mn schoonzus aan de lijn die vh weekend bevallen is dus ze vraagt hoe het gaat en weet dat ik morgen controle heb. Maar dan moet je ze toch uitleggen waarom ze je niet langer dan max 38 weken laten lopen met een tweeling.
    Zijn echt veel mensen die dat niet snappen. Alsof je je zelf telkens moet verdedigen ofzo.
    Hebben jullie die vraag al vaak gehad?

13. syl33

syl33 Bekend lid

2 okt 2017
    546
    410
    63
    Vrouw
    Onee hier niet, verbaast sommige dat ik ze nogsteeds binnen hou

Neeltje1985, woohoo en Pancakes vinden dit leuk.
  14. Meysje

Meysje Bekend lid

5 nov 2012
    531
    318
    63
    Ik mag zelfs door tot 40 weken als ik het haal, ze groeien goed. Maar dat wil ik zelf niet. En daar krijg ik uit sommige hoeken weinig begrip voor. Terwijl die optie alleen wordt gegeven om mijn lichaam de kans te geven op natuurlijke ontsluiting. Die is er al, dus daar hoef ik het niet voor te doen.

15. ShallY

ShallY Fanatiek lid

14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Serieus, je mag tot 40 weken? Wat bijzonder want dat hoor je bijna niet meer.

Hopelijk kondigen ze zichzelf aan bij jou met 37/38 weken maar wanneer zou je geholpen willen worden?

16. Meysje

Meysje Bekend lid

5 nov 2012
    531
    318
    63
    Ze zijn niet heel groot (met 34 weken 2100 gram) en alle controles zijn goed. Ze wijken ook maximaal 5 gram af van elkaar. Maar mijn lichaam geeft zelf op. Ik ben vandaag voor mijn verjaardag even een ijsje gaan halen (in rolstoel) en kon vervolgens thuis niet meer zelfstandig mijn bed in komen door bekken instabiliteit. Ik krijg mijn voet gewoon maar 2 cm omhoog. Dus ik hoop dat ze vanaf zaterdag uit zich zelf komen en anders een inleiding rond het weekend erna. 4 augustus ben ik precies 37 weken. Mijn man en ik zijn de 11e precies 6 jaar samen dus stiekem was dat de datum waar ik op mikte haha, maar ik ben gewoon op, fysiek en mentaal.. 20 weken thuis zitten en nu al bijna 10 weken bedrust.. buhh

Layali01 vindt dit leuk.
  17. woohoo

woohoo Actief lid

9 nov 2015
    447
    194
    43
    NULL
    NULL
    Gek, want sinds zo'n 2 jaar is het beleid toch echt geboren laten worden tussen de 37 en 38 weken.

Neeltje1985 vindt dit leuk.
  18. woohoo

woohoo Actief lid

9 nov 2015
    447
    194
    43
    NULL
    NULL
    Vandaag weer een groeiecho met dopplers gehad. De groei was goed, geschatte gewichten ongeveer 2200 en 2400. De dopplers gaven wel weer wat afwijkingen op de navelstreng.

Daarnaast heeft het meisje erg weinig vruchtwater.

Vanaf nu iedere dag een ctg en vrijdag a.s. weer een doppler en maandag weer. Maandag gaan we de bevalling plannen, tenzij het eerder nodig blijkt te zijn.

De arts wilde nog geen inleiding plannen, want ze ging er vanuit dat dat waarschijnlijk rond de 36 weken al moet gebeuren.

Layali01 en Neeltje1985 vinden dit leuk.
  19. Meysje

Meysje Bekend lid

5 nov 2012
    531
    318
    63
    Het is een richtlijn/advies en verschilt per ziekenhuis. Zo stript de ene vk ook vroeger dan de andere. Bij goede controle en goede groei etc lijkt het mij ook niet problematisch.

20. ShallY

ShallY Fanatiek lid

14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Poeh das ook niet niks @Meysje dat je niks meer kan. En vooral als je gewoon zo gebonden bent aan een rolstoel door bekkeninstabiliteit.

Hmm minder goed nieuws @woohoo. Hopelijk komen ze ook eerder.
    Was dat weinig vruchtwater al eerder of nu pas?
    En waren ze maar helderziend die artsen. Verwachten dat ze eerder komen..

Tegen mij hebben ze ook gezegd omdat we zelf met 34 weken zijn geboren en mn broer en zus dat ze daar bij mij ook vanuit zouden gaan. Gelukkig niet hoor, was toch wel iets te vroeg geweest.

Vind het toch wel bijzonder dat elk vrouwen lichaam zo anders is. Kijk naar mamasaartje, bevallen met 28 weken terwijl neeltje gewoon is ingeleid met 37 weken.

Ik ga voor een spontane bevalling vrijdagavond, want dan is het volle maan:roflmao:en anders hoop ik volgende week woensdag, donderdag of vrijdag en niet dat ze me nog over t weekend tillen.

Ik denk niet dat ik morgen veel nodig heb om in huilen uit te barsten als ze vraagt hoe het gaat.

Neeltje1985 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina