Afgelopen maandag was het vruchtwater bij het meisje al een beetje minder. Maar nu wel echt weinig. Ik als leek kon goed het verschil zien. Ik ben zo blij als ze veilig op mijn borst liggen...
Jeetje @Meysje dat is toch ook niks zo! Ik snap dat je er wel een beetje klaar mee bent. 4 augustus hoop ik met je mee @woohoo toch spannend weer die metingen. Ik snap je heel goed, met twee heb je volgens mij nooit een onbezorgde zwangerschap. Ik heb even advies van jullie nodig. Op dit moment heb ik nog vakantie, maar die loopt ten einde. Het blijft zo warm en toen ik vanmorgen een rondje Ikea/intratuin deed was ik kapot. Mijn fitbit gaf twee workouts aan die hij zelf gemeten had, met pols boven de 140 (voor de kenner, het is in mijn cardio fase). Nu sport ik zo nu en dan nog en dat gaat wel goed, mits ik goed naar mijn lijf luister. Ik ben deels ziekgemeld en dat ging voor de vakantie prima maar ben nu bang door de warmte niks meer te kunnen. Ben net met een harde buik gaan douchen... ik werk overigens in de huishouding, voor de beeldvorming. Werken? Niet werken? Ik wil ergens niet nu al thuis zitten maar ook niks verkeerd doen. Voor mijn meisjes dan, mezelf is minder belangrijk in deze kwestie.
Wow wat knap! Ik heb tijdens de gehele zwangerschap daar geen puf voor gehad. En bekkeninstabiliteit helpt ook niet mee. Ik was ook wel heel erg misselijk in het begin. En toen ik eindelijk een beetje opkrabbelde was ik alweer formaat potvis.
Ik had het bij de oudste ook, met 15 weken kon ik niks meer. Je zag amper dat ik zwanger was. Maar nu, ik voel me eigenlijk prima! Op die warme dagen na dan...
Ja het advies is echt tussen 37 en 38 weken laten komen als er normale groei is. Als ze kleiner zijn of niet goed groeien kan het duiden op placenta insufficiëntie en dan moeten ze soms nog eerder komen hoor. En die van mij waren allebei ong. 3 kg bij geboorte En placenta woog 1.6 kg en zag en nog perfect uit. Ik had dus tot 40 kunnen lopen zeiden ze maar zoiets weet je nooit voor de bevalling. En kans op overlijden na 38.0 weken is 5x zo hoog in de baarmoeder en kans op overlijden is niet verhoogd als je ze met 37w laat komen. Als je googled vind je ook een artikel erover (stond ook in volkskrant).
Super knap meysje dat je het al zo lang volhoudt hoor! En ik denk dat het bij jou inderdaad misschien wel vanzelf op gang komt aangezien ze het eerder al hebben moeten rekken. Nog even en de kleintjes zijn er helemaal klaar voor!
Tja je kunt gewoon zeggen dat het veiliger is voor de kindjes ze voor 38 weken te laten komen want anders meer kans op overlijden in de baarmoeder. Alles heeft te maken met de placenta functie. Is die nog goed dan kunnen ze ip veilig zitten tot 40 weken maar.... vaak is de placenta niet meer voldoende op het eind en dat geeft dus dat grote risico op overlijden. Meestal begint de bevalling wel eerder als placenta niet meer goed is maar dus niet altijd en in ergste geval overlijd een kindje. Verder heb je ook meer kans op placenta loslating etc.... dus gewoon advies van hun opvolgen en tussen 37 en 38 weken laten komen zou ik zeggen. Ik was 37.1 en de 2 deden het ontzetten goed. Meteen op borst gehad en geen zuurstof of iets anders nodig gehad. Ben zo blij dat ze er gezond uit zijn en dat ik naar gyn geluisterd hebt.... je moet er niet aan denken dat ze nog zouden overlijden in baarmoeder met 38 of 39 weken..... vreselijk! Overigens zie je pas na de bevalling aan dr kindjes en placenta zelf of die nog goed genoeg was.....
Die hartkloppingen tot 140 per minuut had ik ook soms in rust gewoon. Ik be normaal ook erg sportief en heb een pols van 50 in rust moet je indenken.... hele zwangerschap rond 85 in rust gezeten en.op eind zelfs meer. Ik zou zeggen als je rondje intratuin/Ikea zo'n pols veroorzaakt zou ik echt niet gaan sporten hoor. Meerwaarde zie ik niet. Als je bij bepaalde activiteiten harde buiken krijgt die vermijden. En als je harde buiknen op je werk krijgt moet je gewoon pas op dr plaats maken. Bij een tweeling zwangerschap moet je echt voorzichtig zijn en goed naar je lijf luisteren. Ik had gelukkig zittend werk. Bij mn zoontje zwangerschap mega veel harde buiken toen ik nog in de patiëntenzorg werkte... had er wel 20 a 30 per dag.... gelukkig is hij niet eerder gekomen. Deze zwangerschap met lichamelijke inspanningen (tuin snoeien met 34 weken bijv.) Kreeg ik ook harde buiken. En gyn gaf aan dat ik echt rustiger aan moest doen... dus ik zou het anders overleggen met de gyn. En luister goed naar je lichaam. Die 2 kleintjes zijn belangrijker dan je werk! En je werkgever snapt dat ook wel denk ik.
@Neeltje1985 Je hebt gelijk hoor! Maar ik vind het zo gek, als ik met sporten op let is er niks aan de hand. Maar met zo’n rondje winkels dus wel. Ik ga deze paar dagen even in de gaten houden en anders ga ik nog minder werken.
Oh @MamaSaartje snap het een beetje wat je moet voelen. Mm zoontje van 2.5 was ziek bij de geboorte en moest toen 7 dagen op neonatologie liggen. Ik mocht de 1e 3 dagen niet bij m.slapen en toen moest ik steeds van dr gynaecologie afdeling naar m toe. En alleen maar wegen - voeden- wegen - bijvoeden - kolven - even knuffelen - en dan weer opnieuw.... En dat 8x per dag.... vanaf 4de dag mocht ik op een aparte kamer bij hem.... Maar op zo'n afdeling ligt de nadruk echt op het voeden he.... het is zo anders dan je je kraantje wilde! En jij hebt ook nog veel zorgen om je mannetjes... je moet.wel doodop zijn maar wat knap dat je 7 a 8 uur bij ze bent. Dat doet ze vast heel goed. Hoe gaat t kolven nu? Hou vol lieve Saartje en hopelijk zijn je mannetjes snel weer sterk.
Ja rondje winkel is misschien ook tillen en bukken bij? Dat was voor mij echt niet fijn! En met die hitte kan je bloeddruk ook lager zijn dus moasxhien ook niet fijn. Ik had het dus ook vaker in rust zo'n pols en voelde me echt niet lekker. Maar als ik dus de tuin ging snoeien ging dat wel opeens.... zo gek he.
Dat snap ik dus ook niet. Misschien omdat je met sporten juist oplet omdat je bang bent dat het gebeurd en je met zulke simpele dingen denkt dat het allemaal wel kan?
Ow dat wilde ik nog vragen met hoeveel weken jij precies bevallen bent. Ze zeggen het toch ook niet voor niks in (de meeste) ziekenhuizen om te bevallen met 37/38 weken. Ja je grootste nachtmerrie toch.. zou het niet eens meer trekken zolang te lopen. Lichamelijk niet maar ook psychisch.. als ik zie hoeveel stress ik nu al telkens heb als ik ze niet of nauwelijks voel.