@MamaSaartje ik had zó gehoopt op een mooi berichtje maar hier schrik ik van. Wat krijgen jullie veel voor je kiezen ik blijf duimen op een goede afloop! Dit moet slopend zijn voor jullie...
Pff jeetje zeg! Wat moeten jullie veel doorstaan! Hoop dat jullie kindjes er snel en goed bovenop komen! Sterkte!
Ons zoontje kreeg op dag 10 de diagnose NEC. Op dezelfde dag nog geopereerd. Die operatie moest maar hij was zo zwak. Een hartstikstand tijdens de operatie is hem toen fataal geworden. ‘Gelukkig’ zijn jouw kleintjes daar voorbij. Nu hopelijk alleen nog positief nieuws. Wat een rot iets is het. Die kleintjes zijn al zo zwak door de vroege start en dan zoiets En zo’n slopende tijd ook voor jezelf. Ben je veel in het ziekenhuis?
Ach @MamaSaartje wat vreselijk! Ik hoopte zo op goede berichten. Wat een ellende maken jullie door. Liggen de kindjes nu in hetzelfde ziekenhuis zodat je makkelijker bij beide kan zijn? Dikke knuffel voor jullie.
Ohh lieve @MamaSaartje ik heb al niet veel nodig om te huilen maar zit nu met tranen in mijn ogen je berichtje te lezen. Wat vreselijk dat jullie dit allemaal mee moeten maken. Arme kleine kereltjes.. Ik wil jullie nogmaals heel veel kracht en sterkte wensen! Hele dikke knuffel meid!
@MamaSaartje heel veel sterkte, wat een een tegenslag ik hoop zo dat het goed komt met jouw kleine sterke jongens! Een hele dikke knuffel.
@ShallY hoe gaat het met jouw kindjes? Echt raar hoe de verhalen nu uiteen lopen, mijn emoties vliegen alle kanten op.
Gaat de goede kant op hoor! Isa heeft haar sonde eruit, drinkt haar flesjes goed leeg, nu alleen nog even aankomen. Jim heeft nog wel zn sonde maar drinkt de meeste flesjes zelf leeg. En was vandaag ook voor het eerst aangekomen! Ik hoop zo dat we ze voor het weekend mee naar huis mogen nemen!
Vraagje voor de dames met kantoorbaan. Ik heb sinds een week veel pijn in mijn buik na een werkdag. Kan ook niet meer lekker recht zitten, hang een beetje op mijn stoel. Alsof ik de boel plet ofzo. Als ik thuis kom ga ik direct liggen en na een uurtje gaat het weer beter. Herkennen jullie dit?
@woohoo gefeliciteerd! Wat fijn dat de bevalling goed ging. En.de gewichten zijn volgens mij echt netje gemiddeld voor 37 weken tweeling! @syl33 hoe gaat het bij jou? @MamaSaartje vreselijk meid wat jullie en jouw kleintje mannetjes moeten doorstaan. Wat oneerlijk. Liggen ze nu weer samen in hetzelfde ziekenhuis? Ik duim heel hard voor jullie dat jullie 2 mannetjes er bovenop komen.
De hoek van 90 graden met mijn lichaam achter het bureau is niet heel comfortabel, ik ben nog niet zo ver als jou maar inderdaad als ik thuis kom even gestrekt op de bank. Op het werk zelf pak ik een extra rondje naar de printer of de keuken. En ik draag alleen maar jurkjes, die positie broeken knellen als nog als ik recht achter mijn bureau ga zitten
Mag ik even zeggen dat ik dit een héérlijk bericht vind? Wat fijn om eens een positieve, vrolijke vibe terug te lezen. Dit geeft de burger moed! Gefeliciteerd nogmaals, lekker genieten jullie!
Hè, wat een ellende. Wat goed om te lezen dat ze er nog op tijd bij waren bij Harun. Mijn duimen draaien voor jullie!
Die van mij was precies hetzelfde alleen duurde het hengelen wel langer maar voelde er ook niets van. Dus meiden niet bang zijn voor de bevalling zeker als je er al eentje vantevoren hebt gehad! Dat persen stelde hier niets voor
@ pijn in de buik: ik heb vanaf week 18/19 tot 25 regelmatig een pijnlijk bandgevoel boven in buik als ik zat. Gevoel dat het echt niet pastte. Dit gevoel ging weg toen ik eenmaal rond de 25 weken was en de baarmoeder niet hoger kon. Toen groeide ie naar voor. En toen had ik er geen last meer van. Maar in die tijd dat ik er last van had moest ik ook gaan liggen en me uitstrekken. Echt een naar gevoel was dat.... hoe hoog zitten jullie baarmoeders? Hoop dat jullie ook minder last hebben als de baarmoeder niet meer naar boven groeit maar naar voor.
Dit is mijn eerste zwangerschap. Ik kijk er zeker niet tegenop, hoor, ben er ook niet bang voor, maar het valt me wel gewoon op dat men in het algemeen (ik doel niet alleen op dit topic) toch vrij negatief is. Ook gedurende de zwangerschap. Een collega van mij is zwanger (13 weken, van een eenling) en klaagt zó veel over het weer, misselijkheid, moeheid. Dan denk ik toch; meid, zo wordt het nog een heel lange zit. Ik ben me bewust van het feit dat ik mazzel heb dat ik geen last heb gehad van misselijkheid, hoor, dat sowieso. Maar vind wel dat zwangerschap vaak reden is voor oneindige klaagzang. Als ik dan op Instagram kijk naar aankondigingen met 'team no sleep' enzo, denk ik: 'Maar hallo, realiseren we ons wel even wat een wónder het is?' Daarom vind ik het zo fijn om berichten zoals die van jou en @woohoo te lezen. Vrolijk, positief en het glas halfvol. Ik ben ook zo, en daarom houd ik er zo van. (ik snap uiteraard dat als het niet goed gaat met je kindjes of met jezelf, het een ander verhaal is, dus ik val niemand persoonlijk aan -of probeer dat niet te doen-, maar steek puur een veer in de kontjes van de vrolijke, opgewekte dames waar het glas altijd halfvol is, net zoals bij mij! Uiteraard begrijp ik dat er ook baaldagen tussen zitten en waarschijnlijk komen die van mij ook nog wel, maar ik zal nooit vergeten hoe wonderlijk het is, misschien dat dat ook door het traject komt en door mijn PCOS, maar ik vind het wel iets positiefs eigenlijk )
Het is soms ook gewoon even fijn (en nodig) om de klaagmodus aan te zetten en even je ongemak te spuien. Omdat het hoog zit en je het soms kwijt wil, omdat het echt even niet meer gaat. Dat betekent niet dat het glas meteen half leeg is of dat er niet bij wordt stilgestaan hoe bijzonder en onwerkelijk het allemaal is. Het is nu eenmaal niet allemaal glitter, eenhoorns en regenbogen. Nu praat ik voor mijzelf maar misschien ook wel voor anderen. Er zijn uiteraard mensen die overal over klagen, maar dat is vaak niet alleen pas bij een zwangerschap . Dus mocht je mijn soms klaagposts negatief vinden, sorry maar ook dat hoort er soms bij .
Dat is het inderdaad, alsof het niet past. Zowel bovenin als onderin een soort van band. Fijn dat het dus ws groei van de baarmoeder en dus over kan gaan. Mijn buik is nog best bescheiden en staat vaak super strak. Maandag weer controle, zal het dan ff vragen hoe hoog de bm zit.
Oh nee hoor, ik had het niet over iemand in het bijzonder! En wat ik zeg; natúúrlijk is het logisch dat je je af en toe minder voelt, hallo, dat heb je ook als je niet zwanger bent. Dat glas halfvol bedoel ik dus bij mensen die standaard deze instelling hebben en ook tijdens de zwangerschap. Precies zoals jij zegt. Ik kan me alleen wel ergeren aan mensen die letterlijk alléén maar klagen, zoals mijn collega bijvoorbeeld. Ik merkte deze karaktertrek niet zo heftig aan haar voor haar zwangerschap, maar nu ze zwanger is, is het niets dan kommer en kwel.
Had jij een ruggenprik? Ik twijfel, bij de eerste wel gedaan alleen kregen ze m na twee keer nog niet goed dus deed helemaal niks. Was heftige bevalling maar zonder pijnstilling toch gedaan, zonder gillen, gewoon op kracht en rust (hypnobirthing gedaan). En zonder op te staan en weg te lopen "bekijk het allemaal maar, ik stop ermee" waar ik van tevoren heel bang voor was . Alsof dat een optie zou zijn .