Wat slecht @Zonnestraal ! Hoe kort was je cervix als ik vragen mag? Lijkt me wel apart om ineens zo bed te moeten nemen. Grappig dat je buik zo groeit @Linnies2013 ! Gaat echt goed hard met twee he
Dat meen je?!? Wat slecht van ze. Was je niet al onder controle bij het ziekenhuis dan, dus ook voor 20 weken echo? En heel erg schrikken dat je bmm al zo verkort is. Weet je toevallig hoe kort? Gelukkig al twee meiden hier die ondanks dat toch rond 37 zijn bevallen maar vanaf 20 weken al (bed)rust is wel lang voor je. Hoe ben je eronder?
Wat stom dat ze niet genoeg tijd hadden ingepland! Wel fijn dat alles goed was met baby 1. Wel vervelend van je cervix. Kom je niet aanmerking voor de quadruple p studie? Dan proberen ze je baarmoederhals lang te houden dmv progesterontabletjes of een pessarium.
Vanmorgen en vanmiddag gemeten op 12 mm. Loop wel al vanaf het begin bij het ziekenhuis maar de 20 weken echo mocht gewoon bij het algemene bureau’tje. ( was ik ook verbaasd over hoor) Hoef gelukkig nog niet in bed te blijven maar moet me gedragen als een bejaarde. Vanmiddag moest ik wel even huilen, frustratie vermoeidheid onzekerheid en dat lange wachten. Ik heb inderdaad informatie mee gekregen of ik mee wilde doen aan de studie. Ga ik mij morgen in verdiepen. 1 van jullie hier ervaring mee?
Oh @Zonnestraal wat balen dat ze niet genoeg tijd hdden in gepland voor beide kinderen! Maar wel fijn dat baby 1 in iedergeval al goed gekeurd is! Wat schrikken voor je dat je bmh als zo verkort is!
Iemand ervaring met een bekkenband? Ik dacht dat dat eens hier ter sprake was gekomen welk soort aangeraden werd! Maar ik weet het eigenlijk ook niet meer!
Ah top! Ik ga eens kijken en even bestellen! Hopelijk werkt het ook voor mij! Heb je hem gedragen wanneer je wegging enzo, en thuis af?
Vooral Vooeal bij wandelingen. Of als ik ging stofzuigen ofzo. Dus echt bij belastende activiteiten. Je moet hem niet de hele dag om doen. Dan word je te slap en krijg je juist meer last.
Het gaat heel snel. Sneller dan bij mijn dochter. Maar die is met 40+6 geboren en de laatste weken bouw je lekker veel vetjes op. Mijn buik voelt nog wel slap en mijn buikspieren zijn behoorlijk geweken. Hopelijk komen die weer netjes bij elkaar.
Beide baby’s zijn goedgekeurd jeeiii!! Zh vond het ook raar dat ze er maar 1 hebben gecontroleerd dus ze heeft ze nu gewoon alle twee bekeken. Ook hebben wij besloten mee te doen met de studie voor de korte baarmoederhals. Wij hebben de pessarium geloot, deze is gelijk ingebracht. Nu hopen dat hummel en frummel zolang mogelijk blijven zitten. Dagtaak: rusten en genieten van de kleine wondertjes
Wat was het een tijd stil hier! Gezellig dat we nu weer aan de klets zijn. Ik ben dus gisteren begonnen met halve dagen werken. Best decision ever! Merk eigenlijk ook wel echt dat ik het nodig heb, ben toch wel wat vermoeid continu, dus echt heel lekker om 's middags gewoon te chillen. Ik ben vandaag precies 21 weken en ik voel ze eigenlijk nog steeds niet echt. Ze zijn superdruk, dat weet ik, en af en toe op bepaalde momenten voel ik ze wel hoor, heel licht, zoals nu net, terwijl ik dit typ Maar het mag nog niet echt een naam hebben. Ik voel ze nog niet écht. Komt hopelijk vanzelf.
@woohoo zo, dat gaat snel met je buik idd! Lekker! @Zonnestraal fijn dat ze beide zijn goedgekeurd! @Pancakes lekker zeg die halve dagen! Fulltime werken lijkt me nu ook erg zwaar. Moet je nou ook langs de bedrijfsarts voor die halve dagen dat je ziek gemeld bent? Ik voel ze ook af en toe lichtjes. Je kunt het ook al soms van buiten voelen bij mij. Maar gister bij de echo waren ze toch een partij druk en dan denk ik, gek dat ik dat bijna niet voel zeg. Maar komt wel hoor Gister dus de 20 weken echo gehad uiteindelijk. Die was een weekje uitgesteld, stond vorige week in zkh en toen werd verteld dat hij te vroeg was ingepland. Erg fijn dat ze even afbellen dan Maar goed, alles prima in orde. Hoofdjes wat groter dan normaal. Heb er 1.5u voor gelegen, de boefjes draaiden zich steeds zo dat ze niet goed kon meten Bmh was 4cm dus heel netjes! Ik heb op het werk ook aangevraagd om halve dagen te gaan werken. Ik doe dan wel zittend/staand werk afwisselen maar merk dat ik tussendoor echt moet gaan liggen en dat kan daar niet. Werk nu 15u en blijkbaar is het een lastige vraag want heb het woensdag gevraagd en nog geen antwoord of het kan en of ik dan 7.5u ga werken of de dagen dat ik 9-18u werk alleen maar de helft. Lekker ingewikkeld.
Vandaag toch wel grote schrik gehad! We mochten komen voor de groei echo! En wauw mooie gewichtjes ze doen het echt super goed! De ene baby wordt geschat op een gewicht van 604 gram de ander op 625 gram.. (baarmoeder ligt op een grote van 26 weken zwangerschap!) aangezien ik toch de laatste drie weken heel vaak harde buiken heb, en als ik krampen heb zijn die ook wel echt heel heftig. Dus op eigen verzoek gevraagd of ze ook even de baarmoedermond opmeet, dat wilde ze wel.. deze is in drie en halve week tijd van 4,7 naar 2,4 gegaan! Gyn raad mij aan nu echt veel rustiger aan te gaan doen... en donderdag heb ik dan een inwendige meting, hopelijk komt deze wat groter uit dan nu. Echter maken we ons toch wel wat zorgen. Niet zozeer over dat er wat gaat gebeuren, maar meer over het feit dat het in zn kleine tijd wel zo kort is geworden. Vandaar a.s donderdag een extra meting!