Zwanger van een tweeling/meerling

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Meysje, 9 jan 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ShallY

    ShallY Fanatiek lid

    14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Wat spannend en een onzekerheid pancakes. Gelukkig doen ze hrt nog goed in de buik maar wetende dat dat ineens om kan slaan lijkt me toch zenuwslopend.

    Ook voor jou een spannende tijd Elise. Maar wat neeltje al zei, het kan ook zomaar lukken om tot 37 weken te lopen.
     
  2. Pancakes

    Pancakes Bekend lid

    25 dec 2011
    988
    515
    93
    Oei, dit is ook erg spannend inderdaad. Laat je af en toe wat horen?
     
  3. Lien49

    Lien49 Lid

    3 sep 2018
    66
    22
    8
    Vrouw
    Spannend zeg, maar wel fijn dat ze het nog fijn hebben daar binnen!
     
  4. Lien49

    Lien49 Lid

    3 sep 2018
    66
    22
    8
    Vrouw
    Wij hebben afgelopen week de geslachtsbepaling gehad. Wij krijgen een jongen en een meisje !
     
  5. Neeltje1985

    Neeltje1985 Fanatiek lid

    23 apr 2015
    2.746
    1.716
    113
    Vrouw
    @Pancakes wat super spannend
    Super. Gefeliciteerd!
     
    Lien49 vindt dit leuk.
  6. Elise33

    Elise33 Actief lid

    30 mei 2016
    316
    47
    28
    Vandaag de groeiecho gehad. Kindjes doen het top, allebei rond de 1350 gram :thumup:

    BMH was erg onduidelijk qua meetpunt. Gyn was van mening dat het tussen de 1,4/1,8 cm is en vond het wel stabiel. Ze vindt het wel positief dat na mijn ZH ontslag de boel niet drastisch is verslechterd, ze denkt dat het reëel is om te denken qua bevalling aan week 32. Wel wil ze dat ik utrogestan ga gebruiken en is ook wel verbaasd dat niemand mij dat nog heeft gezegd... o_O (iemand ervaring met harde buiken, verkorte BMH en utrogestan?) Ze heeft ook liever dat ik minder beweeg, wat weer niet aansluit op haar collega. Dat de artsen allemaal wat anders roepen maakt me best onzeker... hoe gaan jullie daarmee om?

    Ik moet me heel rustig houden want of het nou om iets leuks is of dat ik me ergens over opwind, bij het minste of geringste slaat de hele boel op hol. :confused::(

    @Lien49 gefeliciteerd, super leuk!
     
    Layali01 vindt dit leuk.
  7. Mamavandrie34

    Mamavandrie34 Fanatiek lid

    4 feb 2018
    2.140
    2.225
    113
    Vrouw
    Ik meld me ook weer!
    Ik vind eigenlijk al jullie verhalen heel spannend, ik hoop voor iedereen dat de baby’s heel lang blijven zitten!!
    Ik heb morgen de 20 weken echo, een GUO ivm afwijking in de famile van mijn vriend. Ik heb ook een cervixmeting, hoe gaat dat bij jullie, gebeurt dat in de echokamer met de echoscopiste? Of doet de gyn dat op de spreekkamer? Ik heb niet eens gemerkt de vorige keren dat er ubehaupt iets van apparatuur op de spreekamer was...
    misschien verschilt het ook wel per ziekenhuis?
     
  8. PerfectLittleTwin

    PerfectLittleTwin Bekend lid

    11 jul 2018
    578
    577
    93
    Vrouw
    Ik krijg de meting via gynaecoloog zelf, inwendig. Juist omdat je dan echt een goede meting hebt, beter dan uitwendig!
     
  9. Elise33

    Elise33 Actief lid

    30 mei 2016
    316
    47
    28
    @Mamavandrie34 spannend he zo’n medische echo!
    Echoscopiste doet dan ook de inwendige echo voor de cervix. Ik heb de ene week een groeiecho en dan bespreken we het met de gyn. De andere week meet de gyn de cervix en kijkt hij even bij de baby’s.
     
  10. Mamavandrie34

    Mamavandrie34 Fanatiek lid

    4 feb 2018
    2.140
    2.225
    113
    Vrouw
    Ja inwendig wist ik, ik vroeg me af wie dat ging doen, ik zie het natuurlijk morgen wel :)
     
    PerfectLittleTwin vindt dit leuk.
  11. Mamavandrie34

    Mamavandrie34 Fanatiek lid

    4 feb 2018
    2.140
    2.225
    113
    Vrouw
    je gaat al elke week? Ik ben tot nu toe elke 4 weken geweest (12, 16, dan morgen, en dan weer met 24 en 28 weken, daarna weet ik niet meer wat ze verteld hadden)
     
  12. Elise33

    Elise33 Actief lid

    30 mei 2016
    316
    47
    28
    Euh ja, zie hele verhaal op de pagina hiervoor en vervolg hierboven :rolleyes:
     
  13. Mamavandrie34

    Mamavandrie34 Fanatiek lid

    4 feb 2018
    2.140
    2.225
    113
    Vrouw
    Oh sorry! Ik had niet door dat jij het was :(
     
  14. Elise33

    Elise33 Actief lid

    30 mei 2016
    316
    47
    28
    Absoluut geen probleem maar verhaal is me te lang om nog een keer te typen :D


    Sinds vannacht weer behoorlijk aan het rommelen, steeds korter op elkaar maar nu gelukkig weer random met soms ook een half uur niks. Ik heb het idee dat het komt door het groeien, is dat herkenbaar? Volgens mij gaat het de afgelopen weken überhaupt best hard....
     
  15. Pancakes

    Pancakes Bekend lid

    25 dec 2011
    988
    515
    93
    Nou, alles was helemaal top. De Dopplers waren fantastisch en de CTG ook. Ik heb wel drie keer gehoord: "Wat een voorbeeldige kinderen". Daarna het gesprekje met de gynaecoloog gehad en die zei ook dat ik nog even lekker door mocht zo. Máár, die vindt de regelmaat van de groei-echo's niet voldoende, dus ik krijg vanaf nu iedere week een groei-echo. Komende vrijdagochtend de volgende. Ze heeft me daarna weer wat bijgepraat over het plan. Ze willen dit nu sowieso nog twee weken zo blijven doen. Als ze met 34 weken nog niet gegroeid is, dan worden ze gehaald. En wat ik heel interessant vond, is dat ze vertelde dat de zorgen nu vooral om baby B zijn. Baby A is klein, maar heeft daardoor al te maken gekregen met een stresshormoon. Zij zal het waarschijnlijk direct na de bevalling heel pittig doen. Baby B die ligt daar nu lekker rustig en die moet ineens geboren worden, terwijl ze nog helemaal niet heeft hoeven te vechten. En voor haar zal 34 weken dan wel weer heel vroeg zijn. Ze vertelde zelfs dat de ontwikkeling van Baby A waarschijnlijk al iets verder is dan die van baby B qua longetjes. Door datzelfde hormoon. Én wat heel goed nieuws is, op die afdeling in Hoorn krijg ik dus echt mijn eigen kamer en er zijn dus couveuses op de kamer! Ze blijven sowieso allebei bij me op de kamer liggen!
     
    Layali01, Neeltje1985 en Lien49 vinden dit leuk.
  16. Lien49

    Lien49 Lid

    3 sep 2018
    66
    22
    8
    Vrouw
    Wat heerlijk dat beide kindjes het top doen!! Ja, is wel herkenbaar dat iedere arts weer wat anders zegt... ik probeer naar alles te luisteren maar dan vervolgens naar mijn eigen gevoel terug te gaan en te bedenken wat het beste dáárbij aansluit. Ik vind het ook wel gekmakend hoor.
    Bij mij slaat de boel nog niet op hol maar ik merk wel dat als ik me druk maak (negatieve óf positieve stress) dat ik s avonds meer pijn ervaar.
     
  17. Lien49

    Lien49 Lid

    3 sep 2018
    66
    22
    8
    Vrouw
    Bij mijn dochters heb ik ook cervix metingen gehad, dat deed de echoscopiste als ik daar de echo had en als ik alleen een afspraak bij de gyn had, deed de gyn dat.
    Hoe is de GUO gegaan?? En je cervix meting?
     
  18. Lien49

    Lien49 Lid

    3 sep 2018
    66
    22
    8
    Vrouw
    Serieus joh! Wow, zo bijzonder dat alles dan toch weer helemaal top is! Gelukkig maar ook. Wat een bijzonder verhaal, wat je vertelt over dat Baby A door dat stresshormoon al helemaal ready to fight/go is en baby B nog helemaal in chill stand is en het dus misschien iets lastiger krijgt. Heb ik nog nooit van gehoord en inderdaad heel interessant. Welk hormoon is dat? Weet je dat toevallig? En wow, jelly!!! Een eigen kamer én couveuses op je eigen kamer, hoe gaaf!! Dat is hier helaas niet. Dan wordt je meteen gescheiden :( Spannende weken dus!
     
  19. Neeltje1985

    Neeltje1985 Fanatiek lid

    23 apr 2015
    2.746
    1.716
    113
    Vrouw
    Cortisol hormoon is daar verantwoordelijk voor. Dit geven ze ook als je te vroeg bevalt. Dan krijg je dexamethason wat superveel erop lijkt. Tijdens de bevalling maakt een kindje op je weeën ook dit hormoon aan en rijpen de longen nog extra. Een te snelle bevalling of vroege keizersnede (voor 38 weken bijv) geeft dus meer risico op verminderde longrijping.
     
  20. Neeltje1985

    Neeltje1985 Fanatiek lid

    23 apr 2015
    2.746
    1.716
    113
    Vrouw
    Super dat alles toch goed is. Is baby A helemaal niet gegroeid? Wat is het verwachtte gewicht met 34 weken dan? En wel fijn dat ze op je kamertje kunne blijven he. Bij mn 1e zoontje had ik dit niet en dat was vreselijk. En misschien nog maar 2 weken voor jou! Wow zeg. Hoe voel je jezelf?
     

Deel Deze Pagina