Zwanger van een tweeling/meerling

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Meysje, 9 jan 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamavandrie34

    Mamavandrie34 Fanatiek lid

    4 feb 2018
    2.140
    2.225
    113
    Vrouw
    Een update van mijn kant.
    Eindelijk wat duidelijkheid, ook al is het beeld nog niet compleet.
    Kindje 1 heeft een hartafwijking. Waar er links 1 vaat en rechts 1 vaat zouden moeten zitten, zitten die twee vaten rechts. Dat is iets wat te opereren is.
    Op donderdag hebben we een afspraak met deze keer drie mensen (het worden steeds meer mensen), kindercardioloog, arts prenatale diagnostiek, en gynaecoloog.
    Op donderdag wordt dan ook een vruchtwaterpunctie gedaan. Dit om te bepalen of er sprake is van alleen een hartafwijking op zich of toch iets op genetisch niveau, en wat dan. We hopen heel erg dat het alleen om een hartafwijking gaat, dan kunnen we ons daarop concentreren.
    Het is allemaal erg ingrijpend, je komt voor moeilijke keuzes te staan...
    We weten inmiddels ookdat we bij de VU onder controle moeten blijven en ook daar bevallen.
    Nu duimen dat de cardioloog op donderdag niet met een ander verhaal komt en dat de punctie zonder complicatie verloopt. Daarna zal het afwachten zijn tot aan de uitslag (5 werkdagen voor de eerste deel, en 10 dagen voor de rest, 2 weken in totaal dus)
     
  2. Neeltje1985

    Neeltje1985 Fanatiek lid

    23 apr 2015
    2.746
    1.716
    113
    Vrouw
    Poeh zeg dat is niet niets. Heel veel sterkte. En hopelijk is het alleen een hartafwijking die ze kunnen opereren. En duim voor jullie dat de punctie heel goed gaat en zonder complicaties verloopt. Wanneer hebben jullie de punctie?
     
  3. Mamavandrie34

    Mamavandrie34 Fanatiek lid

    4 feb 2018
    2.140
    2.225
    113
    Vrouw
    Morgenmiddag wordt er weer een echo gemaakt door de kindercardioloog, en aansluitend doen we de punctie. Erg spannend
     
  4. Pancakes

    Pancakes Bekend lid

    25 dec 2011
    988
    515
    93
    Ik zal ook een update doen, want er is best wel weer wat gebeurd. Ik kopieer even wat ik naar m'n vriendinnetje stuurde.

    Ik ging gisteren voor een standaard CTG naar het zkh, maar ik was in de ochtend mijn slijmprop verloren. Met 33 weken. Dus dat ook aangegeven bij de gynaecoloog. Die gaf in de eerste instantie aan dat dat niet zoveel hoefde te betekenen, maar wilde toch even een inwendige echo maken. Daar werd geconstateerd dat mijn baarmoedermond nog maar 15mm kort was, wat mogelijk wijst op een vroeggeboorte. Toen werd ik direct doorgestuurd naar Hoorn voor een fibronectinetest. Daarmee kan ingeschat worden hoe groot de kans is dat je binnen een week bevalt. Ze nemen dan wat vaginale afscheiding af en daaruit wordt bepaald wat de concentratie van het eiwit fibronectine is. Hoe positiever, hoe hoger die kans. Nou, je raadt het al. Hij kon niet positiever uitslaan. Score was letterlijk een 10 en dat maakte de kans op een bevalling binnen een week 75%. Daarop ben ik meteen opgenomen en hebben ze me weeënremmers gegeven en longrijpers voor de kleintjes en is mij volledige bedrust opgelegd... Ik lig voorlopig dus nog even in het Westfries Gasthuis. Is nog niet helemaal bekend wanneer ik naar huis mag...
     
  5. Elise33

    Elise33 Actief lid

    30 mei 2016
    316
    47
    28
    Jeetje meid wat pittig!! Hoop dat het nog ff duurt maar wel fijn dat je nu de longrijpers krijgt!

    Wat maakt dat je zo’n test krijgt? Mijn bmh lengte is 16 mm dus niet veel langer. Slijmprop heb ik niet gezien nog maar hoor ook dat die vaak gemist wordt...
     
  6. Elise33

    Elise33 Actief lid

    30 mei 2016
    316
    47
    28
    Pffffff Wat een vreselijk bericht! Laat je weten wat ze zeggen morgen? Wens jullie heel veel succes en duim voor goede berichten!
     
  7. ShallY

    ShallY Fanatiek lid

    14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Wat heftig meid. Sterkte met alles
     
  8. ShallY

    ShallY Fanatiek lid

    14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Succes pancakes! Hopelijk blijven de meisjes nog een paar weken zitten!
     
  9. Neeltje1985

    Neeltje1985 Fanatiek lid

    23 apr 2015
    2.746
    1.716
    113
    Vrouw
    @Pancakes poeh wat vervelend. Hopelijk helpen de weeënremmers en blijven ze zitten. En als ze komen ben je gelukkig al 33 weken en kunnen ze de kindjes goed opvangen. Maar duim hoe dan ook dat ze gewoon lekker blijven zitten en nog goed groeien. Hoe gaat het met het meisje dat achteraf in groei?
     
  10. Neeltje1985

    Neeltje1985 Fanatiek lid

    23 apr 2015
    2.746
    1.716
    113
    Vrouw
    Hoe is het gegaan?
     
  11. Pancakes

    Pancakes Bekend lid

    25 dec 2011
    988
    515
    93
    Sinds eergisteren weer thuis! Zo fijn. En ze zitten nog mooi in m'n buik. De kleine dame begint heel erg lekker in te lopen. Ze worden nu geschat op 1980g en 1750g...
     
    Lien49 en Neeltje1985 vinden dit leuk.
  12. Elise33

    Elise33 Actief lid

    30 mei 2016
    316
    47
    28
    Yeees! Hoe fijn! En nu? Zelfde verhaal als hier, thuis rustig aan doen?
    Wat een opluchting dat die kleine meid het ook zo goed aan het doen is! Gelukkig zit je wel aan de gunstige kant als je nu gaat bevallen, al wil je dat ze er nog ff in blijven uiteraard! Toen ik met 25 wkn naar huis mocht, en met al die harde buiken, voelde ik me behoorlijk onzeker, nu de 32 wkn in beeld is heb ik wel meer vertrouwen.
     
    Neeltje1985 vindt dit leuk.
  13. Zonnestraal

    Zonnestraal Bekend lid

    5 dec 2017
    591
    450
    63
    Vrouw
    Hallo allemaal,

    Lang geleden dat ik hier wat heb geplaatst. Er is een hoop gebeurd.

    3 weken geleden hebben wij afscheid moeten nemen van 1 van onze zoontjes.
    S. is 4 weken oud geworden en rustig in slaap gevallen op papa zijn borst.
    Hij heeft gevochten als een leeuw tot het eind. Ik kan het momenteel niet aan om het hele verhaal te vertellen.
    Zijn kleine broertje doet het goed, hij is de reden dat we door moeten en dat doen we nu dus ook. Maar het maakt de pijn en het gemis om S. niet minder.

    Ik hoop dat het met jullie allemaal goed gaat en mag blijven gaan. Xxx
     
  14. Mamavandrie34

    Mamavandrie34 Fanatiek lid

    4 feb 2018
    2.140
    2.225
    113
    Vrouw
    Ik had nog geen puf gehad om te reageren.
    Hartafwijking is toch iets anders dan gedacht, er is ons een beeld geschets van het inhoud. Lastig is dat de hart in ontwikkeling is en het moeilijk is om te zeggen hoe het na de geboorte zal gaan. Dingen waar je niet over na wil denken :(
    Punctie is gedaan, we wachten in spanning naar de uitslagen (eerste komende week, tweede de week erna), hopend dat het alleen een hartafwijking is...
     
  15. Mamavandrie34

    Mamavandrie34 Fanatiek lid

    4 feb 2018
    2.140
    2.225
    113
    Vrouw
    :cry:
     
  16. Neeltje1985

    Neeltje1985 Fanatiek lid

    23 apr 2015
    2.746
    1.716
    113
    Vrouw
    Oh wat vreselijk zonnestraal. Heel veel sterkte en wat moeilijk dit grote verlies. Hele dikke knuffel voor jullie.
     
  17. Elise33

    Elise33 Actief lid

    30 mei 2016
    316
    47
    28
    Ochjee wat ontzettend verdrietig, ik weet echt niet wat ik moet zeggen nu het voelt allemaal niet goed genoeg. Ik wens jullie heel veel sterkte om hier mee om te gaan!! Liefs, Elise
     
  18. Madeliefje06

    Madeliefje06 VIP lid

    26 mrt 2015
    11.414
    4.736
    113
    Wat vreselijk zeg... Heel veel sterkte. Je kunt me altijd een pb sturen. Wij hebben ons zoontje ook verloren vlak na de geboorte dus misschien kan dat wat steun bieden. Sterkte!
     
  19. wafelijzer

    wafelijzer Fanatiek lid

    26 nov 2015
    1.828
    782
    113
    Vrouw
    Wat vreselijk... gecondoleerd met dit grote verlies. Heel veel sterkte de aankomende tijd en een dikke knuffel :cry:
     
  20. ShallY

    ShallY Fanatiek lid

    14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Wat verschrikkelijk zonnestraal. Vee sterkte met dit grote verlies...
     

Deel Deze Pagina