Zwanger van een tweeling/meerling

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Meysje, 9 jan 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lien49

    Lien49 Lid

    3 sep 2018
    66
    22
    8
    Vrouw
    Haha ja dat is heel logisch! Fijn dat ze mochten komen. Mijn oudste is bij 32 weken geboren en daar mochten toen geen broertjes of zusjes bij, die hadden we toen nog niet maar ze deed het goed dus na een week zou het wel mogen. Is al iets gezegd over wanneer ze evt naar huis zouden kunnen?
     
  2. Lien49

    Lien49 Lid

    3 sep 2018
    66
    22
    8
    Vrouw
    Wij hebben gelukkig van de week een goede 20 weken echo gehad. Beide kindjes doen het goed. Placenta van de jongen ligt wel erg dichtbij de uitgang dus dat wordt extra gemonitord. Ik vind het erg spannend en merk dat ik daardoor weinig kan genieten van de zwangerschap. Gelukkig heb ik er nog 2 om voor te zorgen, daardoor gaat de tijd echt snel!
     
  3. Chezzy

    Chezzy Actief lid

    3 mrt 2016
    412
    309
    63
    Gefeliciteerd met de geboortes van alles baby's! (Had al eerder berichtje gedaan, maar staat niet (meer) op het forum?...)
     
  4. PerfectLittleTwin

    PerfectLittleTwin Bekend lid

    11 jul 2018
    578
    577
    93
    Vrouw
    Nee hier mogen indd alleen eventuele broertjes en zusjes. Maar geen kinderen van andere familieleden/kennissen onder de 12 jr.

    Geen uitzicht op naar huis, ze moeten eerst sonde vrij zijn. Dan gaan ze mee naar huis. Sinds eergisteren drinken ze erg goed en steeds meer flesjes dus hopelijk eind van de week goed bericht? Wil ze nu wel snel lekker thuis hebben hihi
     
  5. Mamavandrie34

    Mamavandrie34 Fanatiek lid

    4 feb 2018
    2.140
    2.225
    113
    Vrouw
    Het hartje is een ingewikkeld verhaal, er zit een gat tussen de twee boezems en de linkerhartkleppen zijn wat klein. We moeten afwachten hoe het zich verder gaat ontwikkelen, en pas na de geboorte zal duidelijk zijn hoe en wat. We krijgen rond het nieuwjaar nog een echo met de kindercardioloog. Het kan zich gunstig ontwikkelen (een operatie om het gat te dichten) of ongunstig (meerdere ingewikkelde operaties). We hopen voor de minst erge variant!
     
  6. Lien49

    Lien49 Lid

    3 sep 2018
    66
    22
    8
    Vrouw
    Ik hoop inderdaad mee voor de minst erge variant!! Blijft wel een beetje onzeker zo.
     
  7. Lien49

    Lien49 Lid

    3 sep 2018
    66
    22
    8
    Vrouw
    Ja snap ik haha! Wat fijn dat ze meer en beter gaan drinken, dan kunnen ze ook snel naar huis! Mijn dochter is bij 32 weken geboren en mocht met 35 weken naar huis, met een sonde. Wij hebben toen les gehad in sondevoeding geven en sonde controleren en kregen elke dag een telefoontje van een verpleegkundige. Maar anders moest ze idd ook blijven. Thuis ontwikkelde ze zich razendsnel. Ik duim dat jullie dochters snel mee mogen naar huis!
     
  8. Lien49

    Lien49 Lid

    3 sep 2018
    66
    22
    8
    Vrouw
  9. Mandyx

    Mandyx Bekend lid

    23 jun 2013
    705
    162
    43
    NULL
    NULL
    Halllo allemaal!
    Mag ik met jullie meekletsen?

    Vandaag had ik mijn medische 2e echo met 7.5 wk.. 9 dagen geleden de 1e echo gehad.. daar was 1 embryo en 1 hartje op te zien.. echter vandaag verschenen er 2!
    Wij zijn zwanger van een 1eiige tweeling, 3tp uit ivf, 1 5daagse blastocyst heeft zich doorontwikkeld naar 2 embryo’s❤️❤️
    Bammm! Na zoveel verdriet en zo’n lange weg blijken wonderen toch te bestaan!
     

    Bijgevoegde bestanden:

  10. Lien49

    Lien49 Lid

    3 sep 2018
    66
    22
    8
    Vrouw
    Ja natuurlijk! Welkom hier!

    Van harte gefeliciteerd met je zwangerschap en inderdaad, wow, een tweeling na zoveel verdriet en ellende. Een klein beetje herkenbaar. Wij hebben 14 jaar gedaan over de oudste, uiteindelijk ivf in het buitenland moeten doen en daar was het bij onze allerlaatste poging raak. Dat was de oudste. En nu ook een tweeling. Wonderen bestaan echt!
    Hoe voel je je lichamelijk? Zijn jullie al aan het idee gewend van een tweeling?
     
    Mandyx vindt dit leuk.
  11. Lien49

    Lien49 Lid

    3 sep 2018
    66
    22
    8
    Vrouw
    Trouwens bijzonder die foto om zo te zien! Mooi!
     
    Mandyx vindt dit leuk.
  12. Mandyx

    Mandyx Bekend lid

    23 jun 2013
    705
    162
    43
    NULL
    NULL
    Wauw! 14 jaar is helemaal een lange weg, zijn de andere zwangerschappen ook via ivf gegaan dan?
    Ik voel me goed, tot gister nergens last.. gisteravond en vanmorgen voor het eerst misselijk maar verder ook niet.. fingers crossed voor morgen :D

    Hoe ervaar jij de tweeling zwangerschap?
     
  13. Lien49

    Lien49 Lid

    3 sep 2018
    66
    22
    8
    Vrouw
    Ja, allemaal.
    Hoe voel je je nu? Ik ben de eerste weken doodziek geweest. Nu gaat het gelukkig goed, alleen af en toe nog vlagen van misselijkheid.

    Ik ervaar de zwangerschap als iets extreem bijzonders. Een wonder waar ik eigenlijk niet in durf te geloven. Tegelijkertijd vind ik het ook zwaar met een kindje van 2 en 1 van bijna 1 jaar oud. Bekkeninstabiliteit, rugpijn, veel drukte, veel lopen, weinig rust... Maar goed, ze zijn zo welkom, dus ik doe wat ik kan doen.
     
    Mandyx vindt dit leuk.
  14. Mandyx

    Mandyx Bekend lid

    23 jun 2013
    705
    162
    43
    NULL
    NULL
    Ik voel me goed! Perfect zelfs, niet ziek niks.. soms word ik daardoor in twijfel getrokken omdat ik bang was dat 2 alles zouden verdubbelen.
    Bijzonder.. ja dat is het zeker! Nog steeds is het ongeloof er, het besef is wel geland. Nu genieten ❤️

    Gister mochten we weer gluren naar de 2..wat zijn ze in 6 dagen gegroeid zeg!
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Chezzy vindt dit leuk.
  15. Chezzy

    Chezzy Actief lid

    3 mrt 2016
    412
    309
    63
    @Mandyx . Geniet er gewoon van dat je je goed voelt. Zelf heb ik een pittige zwangerschap, maar alles is het dwars en dubbel waard. As weekend krijg ik al verlof. Kan zo snel gaan.
     
    Mandyx vindt dit leuk.
  16. Oxelsnor

    Oxelsnor Actief lid

    29 okt 2015
    140
    57
    28
    x
    x
    Hey !
    Ik wil me ook hier graag melden. Momenteel ook zwanger van een tweeling.
    Ben heel benieuwd naar verhalen en ervaringen.
    Ben zelf erg misselijk vooral smorgens en snachts. Lig ook echt al wakker voor mn gevoel.
    Ik heb vandaag de eerste buik foto gemaakt en toch schrok ik er wel van dat het al zo te zien is. Heel benieuwd naar wat nog moet komen.

    x
     
    Chezzy en Mandyx vinden dit leuk.
  17. Chezzy

    Chezzy Actief lid

    3 mrt 2016
    412
    309
    63
    Heeft iemand ervaring met een geboorteplan voor een tweeling? Zijn er extra zaken waar je aan moet denken? Of wat niet kan bij de bevalling zoals verticaal bevallen? Alvast bedankt!
     
  18. Oxelsnor

    Oxelsnor Actief lid

    29 okt 2015
    140
    57
    28
    x
    x
    Ik zou zeggen dat het gewoon werkt als een normaal geboorte plan. Gewoon je wensen opschrijven. Als er dingen zijn die echt niet mogelijk zijn zul je dat vanzelf horen !
     
    Lien49 vindt dit leuk.
  19. Neeltje1985

    Neeltje1985 Fanatiek lid

    23 apr 2015
    2.746
    1.716
    113
    Vrouw
    Denk even goed na over het feit wie bij baby 1 moet blijven mocht je bijv bij baby 1 gewoon bevallen en voor baby 2 een keizersnede nodig hebben. Verder is het gewoon als een gewoon geboorte plan. Al hadden ze mij aangeraden laagdrempelig een ruggenprik te pakken omdat ze soms echt met een hand/arm de baarmoeder in moeten voor baby 2 (en mede daardoor ben ik bij baby 2 ook vaginaal bevallen).

    Nieuwe dames welkom! Ik ben zelf ook echt ellendig geweest tot ongeveer week 25 en toen ging het beter.
     
  20. Chezzy

    Chezzy Actief lid

    3 mrt 2016
    412
    309
    63
    Dat is dus nog een steeds een twistpunt hier. Manlief wil bij mij blijven, ik wil dat hij bij baby 1 blijft. Dus nu maar opgenomen dat hij laatste beslissing hier in neemt.
     

Deel Deze Pagina