Oh en had je toen de hele zwangerschap er last van? Kan nu moeilijk zitten en moet vaak opstaan om te rekken. En dit terwijl mn buik bij mn zoontje echt groter was dan dit en toen had ik t niet.
Als ik eerlijk ben weet ik t niet precies meer. Ik weet wel dat t normaal is en erg vervelend. Nu als ik soms opsta kan ik niet overeind staan alsof me huid uit ellaar gaat scheuren
Hier ook borstvoeding. Mn zoontje 7 maanden gevoed.... alleen 2 zal wel een hele opgave zijn denk ik.
Ik ook bv alleen weet niet hoe ik dit moet aanpakken.. Begin erg nerveus te worden over 7 weken zijn de kleintjes er en weet niet zo goed nu hoe ik alles goed ga regelen qua aandacht en dergelijke.
Het schijnt dat er een superhandig voedingskussen te koop is voor tweelingen. En dan kan je ze tegelijk aanleggen. Dan kost het niet zoveel meer tijd dan met 1 kindje. Ik ga mij aanmelden bij de nvom, de vereniging voor meerlingen. Die hebben ook heel veel informatie over hoe het in de praktijk allemaal werkt met tweelingen. Ze raden ook het grote tweelingenboek aan. Misschien vind je wat rust als je meer info hebt.. Je kan ook van tevoren alvast even met een lactatiekundige praten over hoe het werkt met de borstvoeding.
Ik gok dat het net als bij 1 zich vanzelf gaat regelen. Je kunt vantevoren nog niet indenken hoe het gaat gaan want elk kind is anders. En ik ga gewoon mn gewone voedingskussen ebruiken i.c.m gewone kussens. Bij mn zoontje.gebruikte ik namelijk helemaal geen kussens. En dan zie ik wel. Is ook zo aangeschaft allemaal. En ik denk dat het nu eenmaal zo is dat een van jouw kindjes gaat huilen en je niet meteen kan opstaan en hem of haar troosten want je bent met een.va de andere bezig. Dat hoort er nu gewoon bij. Ik heb ook het grote tweelingenboek daar staat heel veel in qua opvoeding ook. En heb je misschien familie in de buurt zodat die kan helpen? En.hoe oud zijn je andere kinderen?
Hier zit ik dus ook mee en vooral omdat bij mijn dochtertje het 1 groot drama en fiasco was heb 5 maanden lopen struggle met bv en kolven bijvoeden zij afvallen noem maar op eindstand pas na 4 maande erachter gekomen dt der tong en lipriem veel te strak waren waardoor zij nooit volledig Uigkracht had aan de borst en telkes los liet. Toen hadden we het laten knippen maar dit had geen baat omdat het dicht was gaan groeien eindstand bv los gelaten ( overigens nooit volledig op gang gekomen ) toen pas kon ik genieten can me dochter daarvoor alleen maar stress bezig met bv kolven bijvoesen noen maa op.
Wel die van 9 en 5 kunnen wel af en toe mee helpen toch? En ik ga gewoon beide kindjes tegelijk voeden en hoop dat het dan niet teveel extra tijd kost.
Hoi hoi die van 9 heeft ass en die van 5 een ontwikkelingsachterstand dusbdat gaat hem helaas niet worden
Oh nee wat zielig zeg! Maar het komt.vast goed. Vroeger waren er gezinnen met 19 kinderen ofzo.... En laatst zag ik een programma een huis vol... daar had iemand een 4ling!
Ik hoop niet dat ik er op aangevallen wordt maar ik ga flesvoeding geven. Bij mijn zoontje is bv niet gelukt en ik kromp al ineen als hij nog niet eens aan de borst lag.. er waren toen ook wel andere dingen waardoor het niet lukte en ik niet heb doorgezet heb.
heel herkenbaar als ik 1 voeding achter de rug had zat ik al met kromme tenen voor de volgende voeding vanwege de pijn etc.
Waarom afrekenen? Flesvoeding is toch ook prima. Ik heb zelf alleen fles gehad en ben kerngezond en normaal nooit veel ziek (buiten deze zwangerschap om). Ik ben van meni ng alleen borstvoeding geven als je het leuk vindt!
Ik hoop bv te geven. Zoveel makkelijker en bijzonder. Maar wat niet gaat gaat niet. Morgen geslachtsbepaling. Ben zo benieuwd!