Zwanger van een tweeling/meerling

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Meysje, 9 jan 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chezzy

    Chezzy Actief lid

    3 mrt 2016
    412
    309
    63
    #3661 Chezzy, 2 feb 2019
    Laatst bewerkt: 2 feb 2019
    Hallo allemaal, afgelopen maandag ben ik bevallen van een jongen (48 cm / 2220 gram) en een meisje (42 cm / 2195 gram). Bevalling was erg pittig. Was zondag einde ochtend ingeleid en maandagavond pas bevallen. Beiden zijn erg klein, maar oh zo mooi. Ze liggen nu op de neonatalogie en moeten aansterken. Ze zijn al uit de couveuse, maar krijgen nog voor een deel sonde voeding. Aanleggen voor borstvoeding gaat ook al beter. Vandaag ben ik zelf ontslagen uit het ziekenhuis, maar helaas moest de tweeling nog blijven. Hopen dat we snel kunnen genieten van een uitgestelde kraamtijd!
     
  2. Neeltje1985

    Neeltje1985 Fanatiek lid

    23 apr 2015
    2.746
    1.716
    113
    Vrouw
    Gefeliciteerd met de geboorte van je zoon en dochter. Hopelijk mogen ze snel mee naar huis. Op hoeveel weken ben je bevallen?

    Gefeliciteerd nieuwe tweeling mama's!

    En @MamaSaartje heftig zeg met Musa nog steeds in het ziekenhuis. En nu nog een zwangerschap.... je zult wel doodop zijn. Hopelijk kun je er toch wat van genieten. En hopelijk blijft dit kleintje langer zitten. Maar je hebt je 1e 2 kindjes ook langer gedragen toch?
     
    Chezzy vindt dit leuk.
  3. Chezzy

    Chezzy Actief lid

    3 mrt 2016
    412
    309
    63
    @Neeltje1985. Met 37+0, maar zk zegt dat ze zich jonger gedragen. Ik heb er vertrouwen in dat het goed komt!

    @MamaSaartje. Lijkt me zo dubbel om zwanger te zijn en een baby in het zk te hebben liggen. Kan me niet voorstellen hoe het is om in jouw situatie te zitten om je baby al zo lang te moeten missen. Hopelijk werkt de medicatie snel en goed en gaat het met Musa de goede kant op. Wens je veel kracht!
     
    Inne vindt dit leuk.
  4. Mamavandrie34

    Mamavandrie34 Fanatiek lid

    4 feb 2018
    2.140
    2.225
    113
    Vrouw
    Gefeliciteerd Chezzy! Is het ziekenhuis ver van jullie huis? Kun je er makkelijk heen? Hopelijk mogen ze snel naar huis!
     
    Chezzy vindt dit leuk.
  5. Inne

    Inne Lid

    31 dec 2012
    78
    70
    18
    NULL
    NULL
    Ik heb je verhaal ook niet meegekregen, maar aan je handtekening te zien denk ik dat een dikke knuffel geven het minste is wat ik kan doen
     
    Madeliefje06 vindt dit leuk.
  6. Inne

    Inne Lid

    31 dec 2012
    78
    70
    18
    NULL
    NULL
    @Chezzy gefeliciteerd!!! Hopelijk mogen ze gauw mee naar huis ❤ hoe gaat het met je eigen herstel?

    @Mamavandrie34 bij jullie ook een verrassing dus. Wij hadden er gewoon niet op gerekend, terwijl er natuurlijk altijd een mogelijkheid is. Vervelend dat er zoveel zorgen zijn/waren over één van de twee. Hier is het allemaal nog vrij pril natuurlijk, maar zo het topic doorscrollend is een meerlingzwangerschap toch echt even andere koek....
     
    Chezzy vindt dit leuk.
  7. PrincessP

    PrincessP Fanatiek lid

    17 jun 2014
    1.187
    426
    83
    Vrouw
    Brabant
    Hey! Toch nog een mede zwangere. We schelen niet heel veel! Leuk!
     
    Inne vindt dit leuk.
  8. Arlo

    Arlo Actief lid

    29 nov 2018
    330
    324
    63
    Vrouw
    Volgens mij zijn we qua zwangeren nu met z’n drietjes! Ik volg dit topic niet zo heel erg omdat ik na mijn eerste post de enige (pril) zwangere was die hier postte. Hopelijk kunnen we nu een beetje met elkaar delen wat er op ons afkomt! :)
     
    Inne en PrincessP vinden dit leuk.
  9. Mamavandrie34

    Mamavandrie34 Fanatiek lid

    4 feb 2018
    2.140
    2.225
    113
    Vrouw
    Ik ben ook nog zwanger hoor :)
     
    Inne, Arlo en PrincessP vinden dit leuk.
  10. PrincessP

    PrincessP Fanatiek lid

    17 jun 2014
    1.187
    426
    83
    Vrouw
    Brabant
    Ja toch nog 4 zwangeren. Praat inderdaad toch anders dan die al bevallen zijn. Leuk!
     
    Arlo vindt dit leuk.
  11. Mamavandrie34

    Mamavandrie34 Fanatiek lid

    4 feb 2018
    2.140
    2.225
    113
    Vrouw
    Hadden jullie al door, voor de echo, dat het anders was dan vorige zwangerschappen? Ik totaal niet... complete verrassing!
     
  12. PrincessP

    PrincessP Fanatiek lid

    17 jun 2014
    1.187
    426
    83
    Vrouw
    Brabant
    Ik was eerder misselijk dan bij de jongens. En ook erger misselijk. (Gelukkig zonder overgeven). En ook sneller moe. Maar Mn vriend en ik grapte dat het dan vast een meid zou zijn omdat het anders voelde. Nooit gedacht dat ik ooit tweelingmama zou worden. Was dus een grote verrassing tijdens de eerste echo.
     
  13. Arlo

    Arlo Actief lid

    29 nov 2018
    330
    324
    63
    Vrouw
    Ik wist eigenlijk al vanaf de positieve test dat er iets anders was. Onze tweeling is het resultaat van Clomid, dus de kans was groter en ik had een heel sterk voorgevoel. Daarnaast testte ik al op 7 DPO positief, en niet eens een tuurstreepje. Vond ik ook wel een aanwijzing, haha.
     
  14. PrincessP

    PrincessP Fanatiek lid

    17 jun 2014
    1.187
    426
    83
    Vrouw
    Brabant
    Ik testte 9 dpo nog negatief. Daarna gewacht tot 13 dpo en die was wel positief. Dagen daartussen niet getest. Dus bij mij reageerde hij niet perse eerder.

    Hebben jullie ook meer last van de groeiende baarmoeder? Heb dagelijks wel een gevoelige buik. Geen krampen gelukkig maar vraag me wel af of dat er gewoon bij hoort.
     
  15. Chezzy

    Chezzy Actief lid

    3 mrt 2016
    412
    309
    63
    Dat er nog zwangeren van een tweeling zijn! In het ziekenhuis was er echt een tweeling babyboom. Drie tweelingen bevallen op de maandag en drie tweelingen zijn na de maandag tot nu toe geboren... Zit in deze regio vast wat in het water ;).

    @Mamavandrie34 . Ja, wonen op ca. 15 minuten bij drukte van het ziekenhuis, dus dat scheelt!
    @Inne. Nu last van knip en bekken. Blijf ook lopen als een soort pinguin haha. Maar goed heb afgelopen week merendeel op bed gelegen en sinds vandaag echt meer aan het bewegen. Is meer dat het me geestelijk zwaar valt nu en dat ik vrij vermoeid bent van het weekje ziekenhuis. Ben oa niet goed geworden waardoor ik nog met spoed voor CT scan naar de eerste hulp moest en redelijk wat bezoek heb gehad, mede omdat mn vader ook in hetzelfde ziekenhuis lag en dat dan makkelijk voor hen was. Dus nu meer rust thuis en grenzen aangeven.

    Aan alle zwangeren, succes met de zwangerschap. Geniet echt (straks) van het getrappel in je buik, want mis het nu al!
     
  16. Inne

    Inne Lid

    31 dec 2012
    78
    70
    18
    NULL
    NULL
    @Chezzy jeetje dat was nog een vrij pittige bevalling (nasleep). Zeker goed je grenzen aangeven! En beterschap ook voor je vader.

    Ik vind het zo'n raar idee dat de kans groot is dat ik straks, als alles verder goed gaat, de kindjes moet achterlaten in het ziekenhuis. De vorige 2 zijn thuis geboren. Nu is het hele traject zó anders. Ik merk dat ik het wel lastig vind dat het allemaal zoveel onzekerder en spannender is.

    Gezellig inderdaad dat we met een paar zijn. @PrincessP en @Arlo jullie lopen al helemaal vrij gelijk op.

    Hier was het een totale verrassing. Ik was wel (veel) vermoeider en meer misselijk, maar die klachten werden sowieso elke zwangerschap erger. We hadden geen vroege echo, want dat viel precies rond de feestdagen en zij en wij waren druk. Pas met ruim 11 weken de eerste echo. Was wel meteen heel duidelijk te zien op het scherm
     
    Chezzy en Mamavandrie34 vinden dit leuk.
  17. Mamavandrie34

    Mamavandrie34 Fanatiek lid

    4 feb 2018
    2.140
    2.225
    113
    Vrouw
    Hier ook zo, eerste echo was met 11 weken nog wat, en meteen toen het scherm aanging was het, huh, wat zie ik nou, twee kindjes? En voordat ik of mijn vriend een woord konden zeggen zei ze ‘het zijn er twee’ shock!
    En inderdaad zo anders dat alles via het ziekenhuis moet... en nu nog extra voor ons met eentje met een hartafwijking is dit de nachtmerrie zwangerschap :( tereijl we zo graag nog een kindje wilden om een laatste keer van alles te genieten... naiëf was dat.
    Hopelijk kunnen we over een paar jaren met vrede terug kijken op alles wat ons nu overkomt!
    Op woensdag moeten we weer op controle. Aangezien we van ziekenhuis gezwitchd zijn hebben we ook een afspraak met hun maatschappelijk werker, een verpleegkundige, een lactatiekundige, en het hoofd van de NICU (en de gynaecoloog natuurlijk) ze pakkem het wel heel proactief en grondig aan en dat is eigenlijk wel fijn. Het moet alleen allemaal in snelvaarttempo nu aangezien ik op woensdag al 33 weken zal zijn
     
  18. Liselou

    Liselou Bekend lid

    1 jan 2019
    891
    1.121
    93
    Ik lees al een tijdje stiekem mee:p maar ik zou ook wel mee willen schrijven. Ik ben zwanger van een drieling. Een grote verrassing gepaard met angst in het begin, maar nu helemaal geweldig!:) Ik was wel veel misselijker dan bij de vorige zwangerschappen, maar een drieling had ik niet verwacht (wie wel?):roflmao:. Begin april worden ze verwacht, er van uitgaande dat alles goed gaat.

    @Chezzy gefeliciteerd!
     
  19. Arlo

    Arlo Actief lid

    29 nov 2018
    330
    324
    63
    Vrouw
    Oh wauw @Liselou een drieling! Hoe gaat de zwangerschap tot nu toe? Is het een beetje uit te houden?
     
    Liselou vindt dit leuk.
  20. Liselou

    Liselou Bekend lid

    1 jan 2019
    891
    1.121
    93
    Gaat aardig goed! Ben wel erg moe de laatste dagen. Voor mijn gevoel ben ik al 40 weken:roflmao:. Hoe gaat jouw zwangerschap?
     

Deel Deze Pagina