Zwanger van een tweeling/meerling

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Meysje, 9 jan 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Paulaaa

    Paulaaa Lid

    4 mei 2019
    5
    2
    3
    Vrouw
    Herkenbaar!
    Ik ben morgen 23 wk zwanger van tweeling. 3e en 4e kindje. Shock van tweeling heeft hier 5 wk geduurt en nog vliegt 't me af en toe aan... "hoe dan"..
    Maar vind een tweeling ook wel weer heel bijzonder en kijk er naar uit!
    Jongen-meisje. We hebben nu 2 meiden (bijna 6 en net 2)
     
    Aardbei86 en BlauwBloempje vinden dit leuk.
  2. ShallY

    ShallY Fanatiek lid

    14 sep 2013
    3.870
    736
    113
  3. MamaSaartje

    MamaSaartje Fanatiek lid

    13 mrt 2017
    1.050
    1.277
    113
    Lief dat je naar me vraagt. Laatste controle was goed, baarmoederhals was lang, bloeddruk was redelijk. Meisje beweegt zowat de hele dag door. Merk wel dat ik nu meer zenuwachtig ben omdat ik de 24 weken voorbij ben, en dat zal wel steeds erger worden naarmate ik de 27 weken grens nader. Wil echt niet nog een keer die hele molen in..

    En dan nu de reden dat ik zo afwezig ben geweest: Musa mag naar huis! Op maandag 20 mei, over 6 dagen inclusief vandaag. Daardoor veel bezig geweest met voorbereidingen thuis en ook met geschoold worden om hem thuis de medische zorg te geven die nu in het ziekenhuis wordt gedaan. Dat had nog best veel voeten in de aarde. Als je eenmaal met de lijn bezig bent die hem voedingsstoffen geeft, dan heb je een directe open lijn naar zijn hart en bloedbaan en kan er dus zoveel mis gaan. Maar we zijn allemal afgetoetst en geslaagd, dus we hebben er goed vertrouwen in. En heel veel zin in vooral!

    Vrijdag, zaterdag en zondag slapen we in het ziekenhuis in een zogenaamde thuisbox. Dan doe je eigenlijk alles zelf, maar kun je wel bij eventuele dingen die je merkt, naar de afdeling teruglopen om iemand te halen die kan helpen. Wel een fijn idee.

    Ik lees hier mee en ook af en toe op FB en ik begrijp dat het met jullie allemaal goed gaat. :)
     
    Louise11110 vindt dit leuk.
  4. ShallY

    ShallY Fanatiek lid

    14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Wat een goed nieuws Saartje!
    Dan is het hele gezin samen, super fijn!
    Eigenlijk hoef ik het dus niet te vragen of het goed gaat, haha!
    Hoe is zijn ontwikkeling? Wel net als zn broer of loopt hij wel achter?
    En die lijn is dat een soort sonde? Moet hij die wel altijd houden of dat niet?
     
  5. Inne

    Inne Lid

    31 dec 2012
    78
    70
    18
    NULL
    NULL
    @MamaSaartje wat super dat Musa naar huis mag! Hoe gaat het nu met alles?

    En hoe is het met alle anderen hier? Ik moet eerlijk zeggen dat ik het best een zware zwangerschap vind. Enerzijds voel ik mijzelf prima, heb wat minder energie en moet die goed verdelen, maar met mij, mijn bloeddruk etc is alles goed.

    Psychisch is echter een ander verhaal. Elke week naar het ziekenhuis en steeds maar weer die jojo van "het gaat prima" naar "we moeten nog meer monitoren".

    Afgelopen woensdag werd ik compleet onverwachts opgenomen. Bij een van de twee is de doppler van de navelstreng steeds afwijkend (te hoge bloeddruk). Deze keer blijkbaar over een grenswaarde wat dus opname betekende. De afgelopen dagen CTG's gehad, die waren allemaal prima, gister middag weer een doppler en die was weer verbeterd, dus ik mocht naar huis.
    Ik moet wel maandag terugkomen voor weer een doppler.

    De gesprekken gaan steeds alle kanten op. Van "allemaal prima" naar "we willen overleggen met WKZ vanwege de termijn en lage gewichten" en "we houden je hier goed in de gaten". Als ik dan zelf een arts spreek, hebben ze het vooral over het eerste en het laatste, maar dan kom je bijv bij de echoscopiste en die zegt dan "ik hoorde dat je misschien naar het WKZ gaat?"

    Ik merk dat ik hier heel onrustig van word. Moet ik nou rust houden, of niet, moet ik blijven, naar Utrecht of misschien zelfs Leiden (als de antistoffen verder oplopen). Niemand is echt duidelijk. Ik kan me enerzijds niet voorstellen dat ik misschien wel (te) vroeg ga bevallen, maar voel me ergens dan ook weer "schuldig"... Neem ik het misschien niet serieus genoeg?

    Ik kijk de tijd echt vooruit. Morgen iig 30 weken, weer een mijlpaal erbij...
     
  6. Linnies2013

    Linnies2013 Actief lid

    18 jul 2013
    257
    106
    43
    Vrouw
    Lijstje tweeling/meerling 2018/2019

    Zwanger


    27 maart 2019
    Mamavandrie34 - 37 jaar - 4e + 5e kindje
    (waarschijnlijk twee-eiig)
    MEISJE - MEISJE

    19 augustus 2019
    PrincessP - 33 jaar - 3e + 4e kindje
    (waarschijnlijk twee-eiig)
    JONGEN - JONGEN


    19 augustus 2019
    Aardbei86 - 32 jaar - 2e + 3e kindje
    (waarschijnlijk twee-eiig) JONGEN - JONGEN

    17 November 2019
    BlauwBloempje - 38 jaar - 1e + 2e kindje
    (waarschijnlijk twee-eiig)
    ONBEKEND


    Bevallen

    2018:

    3boymom:
    JONGEN - MEISJE met 37 weken - keizersnede gepland

    Neeltje1985
    MEISJE - JONGEN met 37 weken - natuurlijk na geplande inleiding -2 juli 2018

    MamaSaartje

    JONGEN - JONGEN met 27 weken 4 dagen - natuurlijk

    Qwsr

    JONGEN - JONGEN met 37 weken geplande keizersnede

    TwinMama4
    Meisje-meisje met 35 weken en 2 dagen - keizersnee

    Ana Leigh

    MEISJE - MEISJE

    ShallY
    JONGEN - MEISJE met 37 weken ingeleid - natuurlijke bevalling

    Syl33

    JONGEN - MEISJE

    Woohoo

    JONGEN - MEISJE

    Meysje

    JONGEN - JONGEN[

    Wafelijzer
    JONGEN - JONGEN ingeleid met 37.1, natuurlijk bevallen.

    Layali01
    JONGEN - MEISJE ingeleid met 35+3 vanwege pre eclampsie, natuurlijk bevallen.

    Linnies2013
    MEISJE - MEISJE met 39 weken geplande keizersnede ivm dubbele stuit


    2019:
    Chezzy
    MEISJE - JONGEN met 37+0 weken (na primen met 36+6) - natuurlijk bevallen - 28 januari 2019


    Bevallen (termijn onbekend)

    uitgerekende datum 15 december 2018
    Riverdale87 - 27 jr - 2e + 3e kindje
    (waarschijnlijk twee-eiig) MEISJE - MEISJE


    uitgerekende datum 1 januari 2019

    Pancakes - 27 jr - 1e + 2e kindje
    (waarschijnlijk twee-eiig) MEISJE - MEISJE
     
  7. Linnies2013

    Linnies2013 Actief lid

    18 jul 2013
    257
    106
    43
    Vrouw
    Zo, dat is lang geleden, vandaag alvast even de bijgewerkte lijst. Morgen uitgebreide reactie en even bijlezen :)
     
  8. MamaSaartje

    MamaSaartje Fanatiek lid

    13 mrt 2017
    1.050
    1.277
    113
    Uiteindelijk is Musa nog ziek geworden (1 dag voor hij naar huis zou gaan!) en heeft nog een extra week in het ziekenhuis gelegen. Maar hebben we hem 10 dagen geleden, op 27 mei, eindelijk na 10 maanden en 20 dagen, of 324 dagen, mee naar huis mogen nemen <3

    Het was vooral de eerste week echt wennen omdat de zorg voor die lijn echt behoorlijk impact heeft, maar oefening baart kunst en het gaat nu al zoveel makkelijker gelukkig. En het is zo'n vrolijk mannetje..

    Voor de tweelingmoeders, hoe doen jullie dat met slapen? Musa en Harun zijn natuurlijk niet aan elkaar gewend en maken elkaar elke keer wakker. Daardoor krijg ik maar weinig slaap. Nu tijdelijk even opgelost door Harun weer bij ons in bed te nemen, maar dat is natuurlijk ook niet ideaal.
     

Deel Deze Pagina