Zwanger van een tweeling/meerling

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Meysje, 9 jan 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Neeltje1985

Neeltje1985 Fanatiek lid

23 apr 2015
    2.746
    1.716
    113
    Vrouw
    Wat een mooie gewichten zeg! Ga ook hard duimen dat ze nog gaan draaien. Hebben ze dr ruimte nog daarvoor?

2. woohoo

woohoo Actief lid

9 nov 2015
    447
    194
    43
    NULL
    NULL
    Hopelijk draaien ze nog.

Ik ben heel benieuwd naar jullie buikfotos. Zie hier de mijne met 14 weken.

Bijgevoegde bestanden:

3. ShallY

ShallY Fanatiek lid

14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Mooie gewichten 3boymom!
    Kunnen ze nog draaien of wordt het bijna zeker een keizersnede?

Ik heb vannacht wakker gelegen omdat ik over jongenskamer lag na te denken, pff.. had niet verwacht dat dat me zo bezig zou houden.
    Net als hoe de babykamer moer worden, heb geen idee en kan me daar zo druk om maken.

Buikfoto zal ik straks eens maken!

4. ShallY

ShallY Fanatiek lid

14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Hier mijn buikfoto, vandaag met 16 weken

Bijgevoegde bestanden:

Neeltje1985 vindt dit leuk.
  5. ShallY

ShallY Fanatiek lid

14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Sorry krijg her niet goed gedraaid

6. MamaSaartje

MamaSaartje Fanatiek lid

13 mrt 2017
    1.050
    1.277
    113
    Mag ik hier ook mee komen kletsen? Wij hebben vandaag te horen gekregen dat we een tweeling krijgen. Super onverwacht, want de eerste echo kon de VK maar 1 vruchtzakje vinden en was een tweeling dus al uitgesloten. Totale shock dus! We hebben al twee kinderen van 9 en 10, en op zich komt dit super mooi uit omdat we eigenlijk speelden met het idee dat we nog 2 kinderen vlak op elkaar wilden.. Maar oh wat moet ik dit nog even verwerken!

Ben wel super blij hoor, maar het moet echt nog landen zeg maar...

7. syl33

syl33 Bekend lid

2 okt 2017
    546
    410
    63
    Vrouw
    Hoi ja gezellig welkom!
    Dat moet wel even omschakelen zijn geweest toen het er 2 bleken. Sinds wanneer weet je dit?
    Hoe hebben ze dat eigenlijk over het hoofd kunnen zien bij de eerste echo ? Bij ons was de echo zo duidelijk kon je echt niet omheen dat er 2 kindjes zijn.
    Hoe dan ook, proficiat!!

8. ShallY

ShallY Fanatiek lid

14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Gefeliciteerd wat leuk! Maar wat een verrassing!

9. ShallY

ShallY Fanatiek lid

14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Zijn jullie al begonnen aan de babykamer?
    En het is al eerder gevraagd maar voor welke kinderwagen kiezen jullie?
    Ik wilde eerst 1 achter elkaar maar vind de bugaboo zo mooi maar zo duur, zelfs 3e hands nog.

10. woohoo

woohoo Actief lid

9 nov 2015
    447
    194
    43
    NULL
    NULL
    Welkom Saartje!

Wat een verrassing, nadat het er eerst eentje leek te zijn op de echo. Gek dat ze dat zo kunnen missen. Bij mij was het met 6 weken al duidelijk te zien. Maar ze lagen bij mij wel heel ver uit elkaar en ze waren even groot. Misschien dat dat uitmaakt.

Qua kinderkamer gaan we gewoon de babykamer hergebruiken. Die is toch in een unisex kleur. We hebben wel de commode en kast verkocht en een andere commode gekocht want anders passen er geen 2 ledikantjes in het kamertje.

Onze dochter gaat binnenkort naar een kinderkamer. Die is gelukkig al bijna af.

We willen net als bij onze dochter eerst de kindjes een half jaar bij ons op de kamer zetten, hopelijk kunnen ze zo lang mogelijk in een wiegje want anders wordt het wel heel krap. Daarna gaan ze naar de babykamer en als ze een jaar of 2 zijn dan krijgen ze ieder een eigen kamer.

Tenminste, dat is het plan. Als ze elkaar wakker houden ofzo dan moeten we iets anders verzinnen.

We hebben de bugaboo. Echt een heel fijne wagen. De meeste wagens met naast elkaar wiegjes kunnen niet goed door een deur en met zo een achter elkaar wagen kan je vaak de draai niet maken en ook de bus in wordt dan lastig. Maar het is inderdaad een hele uitgave.

11. Ana leigh

Ana leigh Fanatiek lid

11 feb 2013
    1.753
    9
    38
    Vrouw
    x
    Welkom Saartje! Ja, dat het even schrikken was herken ik wel, hahahaha! Hier was het overigens ook gelijk duidelijk, 2 aparte zakjes en 2 vruchtjes, was bij bijna 8 weken. :)

Ik heb de Mountain Buggy al via MP gekocht, ik wilde eerst ook graag achter elkaar, maar dat leek me toch niet zo handig met zelf deuren openen etc.

Babykamer.. hmm dat gaat hier nog wel even duren... die moet nog van de grond af opgebouwd worden, hoop eigenlijk heel erg dat het met 30 weken zo goed als klaar mag zijn. Vind dat best lastig, maar het is niet anders.

Hier wil ik sowieso ook dat ze eerst bij ons slapen, mijn zoontje van bijna 4 heeft ook het eerste half jaar bij ons geslapen, overdag wel op zijn eigen kamer. Daarna overgegaan en dat was geen enkel probleem. :)

Wij maken een extra slaapkamer als ze wat ouder worden, geen idee nog wanneer, dat zien we tegen die tijd wel.

Ik moet nog even 2 uur op mijn nagels bijten, dan weten we hopelijk wat het zijn en kan ik in ieder geval babykleertjes gaan uitzoeken. :p

12. ShallY

ShallY Fanatiek lid

14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Ik heb net dit gekocht, kon het niet laten

Bijgevoegde bestanden:

13. Ana leigh

Ana leigh Fanatiek lid

11 feb 2013
    1.753
    9
    38
    Vrouw
    x
    OMG! Ik ben in shock...! :p

2 dames!!

14. Ana leigh

Ana leigh Fanatiek lid

11 feb 2013
    1.753
    9
    38
    Vrouw
    x
    #414 Ana leigh, 9 mrt 2018
    Laatst bewerkt: 9 mrt 2018
    Lijstje tweeling/meerling 2018

3boymom - xxx jaar - 2 eiig - 6 mei 2018
    Madeliefje06 - 30 jaar - 5e + 6e kindje - waarschijnlijk twee-eiig - 30 juni 2018
    Neeltje1985 - 32 jaar - 2e + 3e kindje - 2 eiig - 22 juli 2018
    Qwsr - 25 jaar - 2e + 3e kindje - eiig? - 10 augustus 2018
    Ana Leigh - 30 jaar - 2e + 3e kindje
    waarschijnlijk twee-eiig - 11 augustus 2018

ShallY- 33 jaar- 2e + 3e kindje- 2 eiig- 22 augustus 2018
    Syl33 - 33 jaar- 2e + 3e kindje- 2eiig- 22 augustus 2018
    Meysje - 30 jaar - 2e + 3e kindje - waarschijnlijk 2eiig - 28 augustus 2018
    Woohoo - 32 jaar - 2e + 3e kindje - 1 september 2018

Geslacht/verrassing
    Madeliefje06: meisje & meisje
    3boymom: jongen & meisje
    Neeltje1985: jongen & meisje
    Woohoo: jongen + ?
    Qwsr:
    jongen + ?
    ShallY :
    jongen & meisje
    Meysje: jongen & jongen
    Ana Leigh - meisje & meisje
    Syl33: nog niet bekend , willen het wel weten

Afspraken/echo's
    7 maart - Meysje- controle
    10 maart- Syl33- geslachtsbepalende echo
    10 maart - woohoo geslachtsbepalende echo
    22 maart- Syl33- echo en controle
    26 maart - Meysje - controle
    26 maart-Syl33- 20 weken echo
    29 maart - Ana Leigh - 20 weken echo
    4 april - Meysje - 20 weken echo
    4 april - Ana Leigh - controle VK in ZH
    12 april- Syl33 - echo en controle

15. Neeltje1985

Neeltje1985 Fanatiek lid

23 apr 2015
    2.746
    1.716
    113
    Vrouw
    Wow dames wat een geklets. Wat een mooie buikjes ook al.

@SaartjeHussein dat is zeker schrikken. Dat was bij ons ook. Maar bij ons hadden ze het ook met 7 weken al gezien. Maar wel vaginale echo. Met de buikecho lagen ze ook achter elkaar en toen zag je t ook minder goed vond ik. Wanneer ben je uitgerekend?

@Ana leigh wat super 2 meisjes! Leuk zeg dat in het groepje de geslachten zo verdeeld zijn! Had je het verwacht? Nu weet je alleen niet of het 2 eiig of 1 eiig is toch?

@ShallY wat een mooi kleertjes! Super leuk!

16. MamaSaartje

MamaSaartje Fanatiek lid

13 mrt 2017
    1.050
    1.277
    113
    Eerst even hierop reageren! Ik heb namelijk ook voor deze zwangerschap een MK gehad. Is dit een bekend fenomeen?

17. MamaSaartje

MamaSaartje Fanatiek lid

13 mrt 2017
    1.050
    1.277
    113
    @syl33 Donderdagochtend termijn echo, toen hoorde ik het. Daarvoor met 7 weken een echo gehad, en toen was het dus niet te zien. VK had wel gezocht, ik weet nog dat ze zei "Het is er maar 1" en dat ik dacht "ja duh, natuurlijk is het er 1!" :rolleyes: Hoe ze het gemist kunnen hebben, geen idee. De "tweede" is wel kleiner dan de eerste, met andere woorden pas 6 weken toen we de echo deden, maar toch.. Maakt in ieder geval de verrassing des te groter haha!

@ShallY bedankt! Inderdaad verrassing is eigenlijk een te klein woord haha!
    Hier nog nergens aan begonnen behalve een beetje in huis achterstallige klusjes opknappen. In juni komt waarschijnlijk mijn schoonmoeder nog over uit Egypte voor een vakantie en die zal in de kinderkamer slapen hoogstwaarschijnlijk dus eigenlijk kunnen we daarna pas daarin aan de slag. Behalve als we een stapelbed hebben kunnen regelen voor de kamer voor mijn twee oudsten.. dan zou ze nog bij hun op de kamer kunnen.. We zien het wel.

@woohoo tja! Het zal het mysterie van de eeuw blijven waarom het bij de eerste echo gemist is haha!
    Hier ook van plan om de babietjes in het begin bij ons op de kamer te laten slapen. Vind ik gewoon zoveel makkelijker in het begin. Zeker met een tweeling, oef!

@Ana leigh hier ook twee aparte zakjes maar toch gemist haha!
    2 meiden! Wat een rijkdom!! Ontzettend gefeliciteerd!!

@Neeltje1985 Ik ben uitgerekend op 1 of 2 oktober. Ik wacht nog even mijn echo in het ziekenhuis op maandag af voor een definitieve datum. 1 babietje leek een week kleiner dus dat gaat nog goed opgemeten worden.

Gezellig groepje is dit! Allemaal zo in hetzelfde schuitje, erg leuk!

Ik las iets over 1 of 2 eiig als er 2 vruchtzakjes zijn.. Wat ik begrijp van meteen maar wat onderzoek doen toen ik ontdekte dat ik een tweeling ging krijgen, was dat ze in het begin de wand kunnen opmeten. De kans is namelijk meen ik me te herinneren nog steeds 1 op 3 dat ze 1 eiig zijn bij 2 vruchtzakjes. Als de wand 4 vliezen dik is, is het een 2 eiige tweeling, en als het 2 vliezen dik is, 1 eiig. Dat is wat ik online gelezen heb.

Maar man... het is nog steeds niet echt geland hier. Ik ga nu (doordat de VK dus gemist had dat er 2 vruchtjes zaten) ook twijfelen of er niet gewoon toch maar 1 zit. Wat dom is want ik heb het toch iets van een half uur lang met eigen ogen gezien! o_O

Maandag dus afspraak bij de gyn. Wil wel graag een vrouwelijke gyn, hoop dat ik dat vanaf het begin krijg en anders maar even aankaarten.

Sorry voor de lange post!

18. MamaSaartje

MamaSaartje Fanatiek lid

13 mrt 2017
    1.050
    1.277
    113
    Lijstje tweeling/meerling 2018

3boymom - xxx jaar - 2 eiig - 6 mei 2018
    Madeliefje06 - 30 jaar - 5e + 6e kindje - waarschijnlijk twee-eiig - 30 juni 2018
    Neeltje1985 - 32 jaar - 2e + 3e kindje - 2 eiig - 22 juli 2018
    Qwsr - 25 jaar - 2e + 3e kindje - eiig? - 10 augustus 2018
    Ana Leigh - 30 jaar - 2e + 3e kindje waarschijnlijk twee-eiig - 11 augustus 2018
    ShallY- 33 jaar- 2e + 3e kindje- 2 eiig- 22 augustus 2018
    Syl33 - 33 jaar- 2e + 3e kindje- 2eiig- 22 augustus 2018
    Meysje - 30 jaar - 2e + 3e kindje - waarschijnlijk 2eiig - 28 augustus 2018
    Woohoo - 32 jaar - 2e + 3e kindje - 1 september 2018
    Saartje - 34 jaar - 3e + 4e kindje - 1 oktober 2018

Geslacht/verrassing
    Madeliefje06 - meisje & meisje
    3boymom - jongen & meisje
    Neeltje1985 - jongen & meisje
    Woohoo - jongen & ?
    Qwsr -
    jongen & ?
    ShallY -
    jongen & meisje
    Meysje - jongen & jongen
    Ana Leigh - meisje & meisje
    Syl33 - nog niet bekend , willen het wel weten
    Saartje - nog niet bekend, willen het wel weten

Afspraken/echo's
    7 maart - Meysje- controle
    10 maart- Syl33- geslachtsbepalende echo
    10 maart - woohoo geslachtsbepalende echo
    12 maart - Saartje - eerste afspraak gyn
    22 maart- Syl33- echo en controle
    26 maart - Meysje - controle
    26 maart-Syl33- 20 weken echo
    29 maart - Ana Leigh - 20 weken echo
    4 april - Meysje - 20 weken echo
    4 april - Ana Leigh - controle VK in ZH
    12 april- Syl33 - echo en controle

19. syl33

syl33 Bekend lid

2 okt 2017
    546
    410
    63
    Vrouw
    @woohoo zag dat jij ook vandaag de geslachtsbepalende echo hebt.

Hoelaat mag je?
    Ik om 1430 u , veel zin in ook wel spannend. Heb nu echt zenuwen whaaaa!!
    M’n moeder en schoonouders gaan mee. Drukke boel dus straks maar heel gezellig. Daarna lekker taartje eten enzo..

Neeltje1985 en ShallY vinden dit leuk.
  20. ShallY

ShallY Fanatiek lid

14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Veel plezier met de echo’s dames!

Sinds gisteren heb ik heb ik het idee dat ik soms een baby voel. Ik zit me er de hele tijd op te focussen of ik het weer voel maar tot nu toe nog niet. Dat is niet vreemd toch?

Deel Deze Pagina