Zwanger van een tweeling/meerling

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Meysje, 9 jan 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Neeltje1985

Neeltje1985 Fanatiek lid

23 apr 2015
    2.746
    1.716
    113
    Vrouw
    Oh spannend zeg! Ik doe ook zwangerschapszwemmen echt fijn is dat!

qwsr vindt dit leuk.
  2. ShallY

ShallY Fanatiek lid

14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Zwangerschapszwemmen lijkt me ook erg fijn maar dat doen ze hier niet.

3. MamaSaartje

MamaSaartje Fanatiek lid

13 mrt 2017
    1.050
    1.277
    113
    Hier even kort: naar intake gyn geweest. Was prima, eerst een vragenlijst van hier tot Tokyo, daarna nog even gespiekt naar de kleintjes :rolleyes: Ze waren beiden weer lekker bezig. Ook hartjes gehoord, voor het eerst (bij de VK was het door alle shock erbij ingeschoten!). Heerlijk geluid! Beeld was niet super goed vond ik, kon bij nummer 2 geen hartje zien maar aangezien het duidelijk saltos aan het maken was en we het hartje konden horen, maak ik me geen zorgen haha.

Verder was het niet veel bijzonders.. pas volgende afspraak (met 15 weken) gaan de kleintjes weer gemeten worden. Vond het wel jammer dat ik erg veel moeite moest doen om met dezelfde gyn weer voor de volgende keer een afspraak te krijgen. Lijkt me logisch toch, dat je niet elke keer weer opnieuw een nieuw iemand wilt? Of ben ik nou gek.. Ook zal deze gyn niet noodzakelijkerwijs bij de bevalling zijn. Wel jammer, maar goed. Blijf toch denken waarom het zo onpersoonlijk moet, in Egypte was dit niet zo. Het lijkt me toch niet zo moeilijk om gewoon het aantal patienten te verdelen over de dokters die er zijn? Maar misschien denk ik er te makkelijk over..

4. qwsr

qwsr Actief lid

20 mrt 2016
    139
    80
    28
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Hoi, het systeem in egypte qua ziekenhuis is niet te vergelijken met die van nl. Me vader is egyptisch kom al me hele leven daar is echt een wereld van verschil

5. woohoo

woohoo Actief lid

9 nov 2015
    447
    194
    43
    NULL
    NULL
    Zwangerschapszwemmen is fijn idd. Heb ik gedaan toen ik zwanger was van mijn dochter.

Ik las ergens dat ze bij tweelingen zwangerschapsyoga aanraden, en dan extra vroeg beginnen. Ik wil dat wel graag doen, maar zit met het probleem dat ik ga verhuizen naar de andere kant van het land en op vakantie ga en dus pas vanaf 24 weken zou kunnen beginnen met yoga. Dan ben ik al formaat zeekoe. Weten jullie of het dan nog kan?

6. MamaSaartje

MamaSaartje Fanatiek lid

13 mrt 2017
    1.050
    1.277
    113
    @qwsr haha wat grappig dat je vader ook Egyptisch is! De mijne ook.

Tuurlijk weet ik dat het in Egypte anders is haha. Heb er 16 jaar gewoond. En Nederland is natuurlijk gewoon over het algemeen veel beter in de zorg. Dus ben blij dat ik hier ben! Maar blijkbaar kan het daar wel en hier niet: Je eigen gyn vanaf het begin tot het eind.. Heb in Egypte 2x alle afspraken inclusief bevalling met dezelfde fijne vrouw gedaan.

Gisteren meende ik trouwens in een flits een derde babietje te zien maar dat zal mijn paranoide hoofd wel zijn. Heb er slecht van geslapen :rolleyes:

qwsr vindt dit leuk.
  7. MamaSaartje

MamaSaartje Fanatiek lid

13 mrt 2017
    1.050
    1.277
    113
    @woohoo, geen ervaring mee helaas, dus geen idee!

8. Veran

Veran Bekend lid

1 mrt 2014
    630
    489
    63
    Fijn dat alles goed eruit ziet en dat je de hartjes hebt gehoord!

Bij een verloskundigepraktijk heb je ook elke keer iemand anders, juist om te voorkomen dat je tijdens je bevalling een vreemde erbij hebt. Opzich wel een fijne gedachte toch?

9. Veran

Veran Bekend lid

1 mrt 2014
    630
    489
    63
    Ik zocht je post @SaartjeHussein alleen in het verkeerde topic gequote.

10. ShallY

ShallY Fanatiek lid

14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Snap wel dat het eigenlijk niet mogelijk om telkens dezelfde gyn te hebben hoor..

Ik heb ook telkens verschillende maar moet zeggen dat ik dat geen probleem vind. Ze doen dat ook zodat je iedereen een keer gezien hebt zodat je ze ‘kent’ tijdens je bevalling.

Kan toch nog best die yoga woohoo.

11. woohoo

woohoo Actief lid

9 nov 2015
    447
    194
    43
    NULL
    NULL
    Tijdens mijn vorige zwangerschap ben ik verhuisd en ik heb daardoor veel verloskundigen gezien. Uiteindelijk ben ik ingeleid waardoor het een medische bevalling werd en ik werd geholpen door een klinisch verloskundige.

Eerlijk gezegd maakte het mij niet uit, al stond sinterklaas aan mijn bed. Als mijn kind er maar zo snel mogelijk uit kwam ;).

Hoe staat het met jullie uitzet? Ik heb alleen nog een tweede wiegje en een tweede kruik nodig. Op de 1 of andere manier is met de tweeling de nesteldrang eerder gekomen.

qwsr en Neeltje1985 vinden dit leuk.
  12. ShallY

ShallY Fanatiek lid

14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Maakte mij ook niet uit.
    Ik had sowieso al vaak verschillende gezichten zien tijdens het traject om zwanger te worden dus had met niks geen problemen meer.

En inderdaad wat je zegt, dacht alleen maar als mn kind er maar uitkomt.

Wbt babyuitzet, wij moeten nog een wagen hebben, een tweelingbox en de kleine dingen.
    Als de 20 weken echo goed is gaan we kijken voor een wagen en box en dan zetten we onze wagen en box te koop.
    Dan gaan we ook langzaamaan beginnen met de babykamer en de kamer van ons zoontje. Hij krijgt een ander bed en kledingkast dus gaan we gelijk zn kamer beetje oppimpen naar leuke peuterkamer.

13. Neeltje1985

Neeltje1985 Fanatiek lid

23 apr 2015
    2.746
    1.716
    113
    Vrouw
    Hier ook geen probleem met verschillende gezichten. Had bij mn zoontje 3 VK en geeneen kon bij de bevalling zijn want ik beviel bij de fun in het ziekenhuis. En ik vond de zorg echt prima hoor. Nu heb ik wel standaard dezelfde gyn behalve als ze met vakantie is. Maar bij de bevalling is dat natuurlijk anders.

Hier moeten we nog: grotere auto, extra ledikantje, extra commode ga ik aanschaffen denk ik ivm extra kastruimte, 2 wipstoeltjes. Tweelingbox doen we niet.
    En de kamer van ons zoontje moet nog omgetoverd worden naar peuterkamer.

Welke auto hebben jullie voor 3 (of meer) kids?

14. Meysje

Meysje Bekend lid

5 nov 2012
    531
    318
    63
    Welkom @SaartjeHussein

ik heb elke keer dezelfde gyn. Kan ook bewust bij hem plannen, het zkh bood dit zelf aan. Met de oudste werd ik het late trimester medisch en zag ik iedere keer een ander, inclusief wisselende ideeën over de bevalling (van met 34 weken spoedkeizersnee tot niet verder dan 38 weken tot overtijd mogen lopen) vreselijk die onzekerheid.

Híer op het to do lijstje: nieuwe auto bestellen (touran), zolder leegruimen, studeerkamer naar zolder, oude studeer kamer inrichten als babykamer en de keuken vervangen. Die is 30 jaar oud en de apparatuur begint het op te geven. Ergens ben ik bang voor vroeggeboorte en we moeten nog best veel..

15. ShallY

ShallY Fanatiek lid

14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Man heeft een Renault Clio station en ik een Citroën C3.
    Ik houd mijn auto, oudste zoontje gaat voorin met zn stoel, moet alleen de airbag uit laten zetten.

Of er 2 maxi cosi’s in mijn man zn auto pas weten we nog niet, even passen. Maar denk het niet.

16. Meysje

Meysje Bekend lid

5 nov 2012
    531
    318
    63
    Naast een auto stoel bedoel je Shally? Wij hebben de vw golf 7 variant. Dé gezinsauto. Maar naast de stoel van peuter passen niet nog twee stoeltjes. Al zag ik laatst iemand met 3 stoelen in een Corsa haha

17. Neeltje1985

Neeltje1985 Fanatiek lid

23 apr 2015
    2.746
    1.716
    113
    Vrouw
    Wij hebben 1 ford fiesta van mn man. Tweede auto die houden we (dus wordt ook 1 maxi cosi voor of mn zoontje voorin). En dan hebben we nog een stationwagen waar echt geen 3 zitjes naast elkaar kunne vermoed ik. Dus eerst even passen met 2 maxi cosi en anders een SUV kopen.

ShallY vindt dit leuk.
  18. woohoo

woohoo Actief lid

9 nov 2015
    447
    194
    43
    NULL
    NULL
    We zijn uiteindelijk voor de ford galaxy gegaan. Flink bakbeest, maar zo passen onze lange benen er tenminste in. Bij andere autos moesten de stoelen veel te ver naar voren met 3 zitjes in isofix. Het is een 7 zitter dus eventuele verdere gezinsuitbreiding kan ook.

Airbag kan je meestal zelf uitzetten. Er zit dan een schakelaar in het dashboardkastje. Die kan je met een sleutel om zetten.

qwsr vindt dit leuk.
  19. woohoo

woohoo Actief lid

9 nov 2015
    447
    194
    43
    NULL
    NULL
    In suvs past het vaak ook niet. Alleen in sommige mpvs.

Vw sharan, seat alhambra bijvoorbeeld.

20. Neeltje1985

Neeltje1985 Fanatiek lid

23 apr 2015
    2.746
    1.716
    113
    Vrouw
    Je hebt toch 7 persoons SUV? Dan past het altijd lijkt me.

Deel Deze Pagina