Calcium is niet tegen de kramp toch? Is dag magnesium? Heb elke nacht veel kramp in mn kuit als ik mn bed uit ga.
Ik ook 1g calcium idd (ivm preeclampsie) en extra magnesium dat werkt spierontspannend @ShallY . Je kan ook voor slapen gaan magnesiumvlokken in bad doen dat helpt ook.
Magnesium is idd voor kramp.... Ik heb sinds vandaag een spierpijn gevoel in mn benen. Ik heb t ooit eerder gehad... rusteloze benen noemde ze dat en toen had ik wel ijzertekort.... toch maar eens laten prikken deze week.
Ik slik nog braaf de voorgeschreven ijzertabletten. Ik was in het vd zwangerschap echt doodmoe en sinds het slikken stukken minder . Hebben jullie geen last van vermoeidheid gehad?
Ja ik ben echt heel erg moe.... sinds deze week veel erger weer. En dus nu die rusteloze benen dus wellicht moet ik ook ijzer innemen.... donderdag maar even laten prikken. Heb dan toch een afspraak bij de gyn.
Vandaag de 20 wekenecho gehad. Alles zit er op en er aan bij de kindjes. Het meisje zit alleen qua groei laag. Tussen p3 en p10 zeiden ze. Dus over 2 weken krijg ik nog een echo om de groei extra in de gaten te houden. En het meisje heeft haar placenta voor de uitgang liggen. Dus die gaan ze bij 30 weken opnieuw checken. Schijnbaar kan hij dan al voldoende omhoog zijn getrokken. Maar als ik de echo zo zie heb ik er een hard hoofd in. Nog even met de gyn gehad over vitamines. Ze zei dat als ik het leuk vind ik wel multivitamines mag nemen maar dat het niet nodig is als ik gewoon gezond en gevarieerd eet. Foliumzuur raadde ze wel aan, dubbele dosering, want dat schijnt vaak te laag te worden. Ook bij deze termijn nog dus. Calcium vond ze niet nodig. Ijzer wel, maar daar gaan ze mij vaker voor prikken dus dat hoeft nog niet per se.
Is dat iets om je zorgen over te maken woohoo? Gelukkig wordt ze goed in de gaten gehouden! Ik ben net terug van de fysio. Toch mn bekken wat we al dachten.
Als de placenta er voor blijft liggen dan wordt het een keizersnede. Een vaginale bevalling kan dan niet. Dat het meisje kleiner is, vind ik nog niet zo schokkend, want bij onze dochter zaten ze daar ook heel zenuwachtig over te doen. maar dat is gewoon een fijn poppetje. Dus even afwachten of ze haar eigen lijn blijft volgen. Dan is er niks aan de hand.
Balen van je bekken,. Shally. Ik ken het. Maar met een paar goede tips en een bekkenband kan je de klachten flink verminderen.
Ja inderdaad al ze gewoon zo blijft groeien lijkt het me het prima. Ons meisje groeit ook onder gemiddeld en het jongetje (net als mn zoontje) boven gemiddeld. Morgen groei echo dan weten we meer!
Spannend Neeltje morgen echo! @woohoo ik had dit ook tijdens mijn eerste zwangerschap maar dat is nog goed gekomen. Hopelijk is dat bij jou ook zo. Goed dat je het zegt van die foliumzuur, dan ga ik daar ook gewoon extra op letten. @ShallY ga je fysio krijgen voor je bekken ofzo? Ik heb vorige zwangerschappen ischias gehad, is ook verschrikkelijk. Hopelijk blijft me dat deze keer bespaard.
Foliumzuur werd hier de volledige zwangerschap aangeraden. Wij hebben eindelijk onze auto besteld. Week 30 komt hij. Ik ben week 34 uitgerekend haha dus net op tijd.. (bij vroeggeboorte en verder geen complicaties zouden ze op z'n vroegst week 31 naar huis mogen) Vandaag seo gehad. Ik voel structureel baby a en baby b niet/ weinig dus mijn vermoeden was placenta van baby b tegen mijn buik. Dat klopt. Alles ziet er goed uit. Ze zijn behoorlijk groot, lopen 1,5 tot 2 weken voor op datum daadwerkelijke conceptie. Ze zijn in ieder geval groter dan mijn oudste was met dezelfde termijn. Baby a zit tussen p70-p80 en baby b zit tussen p80-p90 en hoofdje zelfs p96. Als ik de profieltjes zag zijn ze inderdaad 2eiig, baby a heeft een wipneusje en baby b een spitser neusje. Mar ik ben dolblij dat ze het zo ontzettend goed doen!
Wow wat mooi zeg! Voel je je ook goed? Hier voel ik ook eentje minder dan dr ander maar die ligt ook helemaal opgetrokken in een stuit.
Nou ik ben nog steeds behoorlijk beroerd maar dat ligt niet zo zeer aan de zwangerschap maar aan het feit dat ik al 3 weken ziek ben en nu inmiddels mijn rib heb gekneusd door het aanhoudende hoesen. Verder buiten een lastig bekken weinig zwangerschap gerelateerde klachten gelukkig