Zwanger van een tweeling/meerling

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Meysje, 9 jan 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Neeltje1985

Neeltje1985 Fanatiek lid

23 apr 2015
    2.746
    1.716
    113
    Vrouw
    Oh @ShallY mn man heeft er ook veel last van. En ik heb eens een heel kleintje gehad na de bevalling maar mijn god wat pijnlijk was die!

2. ShallY

ShallY Fanatiek lid

14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Ik voelde ze tijdens de bevalling ook weer ‘opkomen’ en heb daar in mn kraamtijd nog het meest last van gehad i.p.v. de knip enz.

Mn man zegt dat ik ze maar weg moet laten halen als ik bevallen ben maar dat weet ik nog niet hoor.

3. woohoo

woohoo Actief lid

9 nov 2015
    447
    194
    43
    NULL
    NULL
    @ShallY. Het gaat goed. Gelukkig kan ik mijn onrust redelijk indammen. Het 'scheelt' ook dat mijn dochter een week hele erge buikgriep had met veel spugen. Dan zit je gewoon in overlevingsstand en heb je geen tijd om te piekeren.

Morgen verhuizen dus wat dat betreft hebben we ook lekker veel te doen.

Wel veel last van mijn bekken en veel last van vermoeidheid. Maar dat hoort er helaas nou eenmaal bij.

Vrijdag a.s. de guo, ik ben benieuwd of daar nog wat uit komt. Hopelijk is het meisje goed gegroeid.

Wat naar van die aambei. Lijkt mij heel vervelend. Heb je ook last van obstipatie? Misschien geeft movicolon ofzo verlichting omdat er dan minder druk op komt..

4. Neeltje1985

Neeltje1985 Fanatiek lid

23 apr 2015
    2.746
    1.716
    113
    Vrouw
    Oh spannend zeg nog 1 weekje. Duim voor je dat ze gewoon goed gegroeid is!

5. MamaTuttebel

MamaTuttebel Niet meer actief

Dames,

Nu is het over het algemeen wel bekend dat tweelingen eerder geboren worden of veel kleiner zijn dan eenlingen.

Welke maat geboortepakje kiezen jullie? Doen jullie twee maten?

6. MamaSaartje

MamaSaartje Fanatiek lid

13 mrt 2017
    1.050
    1.277
    113
    @MamaTuttebel Wat ben jij snel.. Nog niet over het geboortepakje nagedacht haha! Ik denk dat ik gewoon voor maat 50 ga. Als het een beetje te groot is is dat niet erg, en mochten ze echt veel veel kleiner zijn dan is maat 44 zo gekocht..

@woohoo, hopelijk alles goed! Eigenlijk wel goed dat je geen tijd hebt om te piekeren, daar heb je toch niets aan. Knuf! En even tussen neus en lippen door verhuizen.. ik doe het je niet na hoor haha!

MamaTuttebel vindt dit leuk.
  7. Neeltje1985

Neeltje1985 Fanatiek lid

23 apr 2015
    2.746
    1.716
    113
    Vrouw
    Nou wat betreft geboortepakje. Heb ik maat 56 maar die valt vrij klein. Maar het is ook met lange mouwen waardoor ik hoop dat het dan nog past in de herfst. Neem voor zekerheid ook 2 pakjes maatje 50 mee. 44 koop ik niet, als ze erg prematuur zijn liggen ze toch in de couveuse en je mag hier ook altijd de kleertjes van het ziekenhuis gebruiken. Dat zijn omslagrompertjes en dat is makkelijker met alle kabels etc. Als ze in couveuse liggen.

Ik heb namelijk wat ervaring met couveuse. Mn zoontje had namelijk een infectie tijdens de bevalling opgelopen en moest 2 dagen in de couveuse. Deze bevalling krijg ik al preventief antibiotica.

8. ShallY

ShallY Fanatiek lid

14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Ik heb nu alleen nog maat 50 en grotere maten.
    44 koop ik nog niet. Heb toevallig laatst aan een dame gevraagd die een baby tweeling heeft welke maat de kindjes hadden bij de geboorte.

Zijn vertelde ook dat ze 50 had maar op t eind de gyn wel had aangeraden iets in 44 te kopen en ze konden idd nog 44 aan.
    Dus mocht het nodig zijn koop ik dat op het laatst.

Ik heb een super leuk setje in 50 voor het jongetje dus mss wordt dat wel het geboortepakje. Aan de ene kant vind ik het wel leuk als ze allebei hetzelfde aan hebben, dan wel in jongens en meisjes variant.

@woohoo, fijn dat het goed gaat en dat je weinig tijd hebt om te piekeren.
    Hopelijk is het snel vrijdag!

Ik gebruik al van die zakjes voor ontlasting maar die neem ik te laat in, pas als het niet lukt.
    Moet natuurlijk al veel eerder mee beginnen.

9. ShallY

ShallY Fanatiek lid

14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Dit is al de 3e dag dat ik me weer zo beroerd voel. Hoofdpijn, duizelig en misselijk.
    Ga maandag even bij de huisarts mijn bloeddruk op laten meten.

10. Neeltje1985

Neeltje1985 Fanatiek lid

23 apr 2015
    2.746
    1.716
    113
    Vrouw
    Oh wat vervelend. Maar ik heb ook veel last van migraine gehad. Nu gelukkig sinds 3 weken niet meer.

Ik ga eerst eens kijken wat ik alle.a nog voor kleertjes heb. Krijg van mn zus ook nog vanalles. En koop dan nog een paar dingen maatje 50 bij. En wacht voor de rest tot dan. Wie weet is het super warm en hebben ze alleen een romper aan.

11. ShallY

ShallY Fanatiek lid

14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Ja daarom koop ik ook niet teveel in 50. Heb nu voor elke baby 5 setjes in maat 50 en ook unisex zodat ze het allebei aan kunnen.

Neeltje1985 vindt dit leuk.
  12. ShallY

ShallY Fanatiek lid

14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Zit hier de hele dag al aan te denken..
    Denk dat ik niet meer terug kan naar 30 weken omdat mn bazin alles al geregeld heeft qua vervanging. Dan maar hopen dat ik nog 3 weken erna vakantie krijg, dan zijn ze 13 weken.
    Pff toch nog veel te klein om achter te moeten laten bij een gastouder..

13. woohoo

woohoo Actief lid

9 nov 2015
    447
    194
    43
    NULL
    NULL
    Wat bedoel je precies, shally?

14. Neeltje1985

Neeltje1985 Fanatiek lid

23 apr 2015
    2.746
    1.716
    113
    Vrouw
    13 weken gaat toch wel? Mn zoontje was ook 12 weken toen hij naar kinderopvang ging. Bovendien zijn ze nog zo klein dat ze echt niet beseffen dat je weg bent. Dat komt toch pas met 5/6 maanden ofzo.... komt wel goed hoor shally!

15. ShallY

ShallY Fanatiek lid

14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Ja weet ik wel maar is meer mijn eigen gevoel, haha.

16. Neeltje1985

Neeltje1985 Fanatiek lid

23 apr 2015
    2.746
    1.716
    113
    Vrouw
    Haha ja ik herken dat ook wel hoor.

17. MamaSaartje

MamaSaartje Fanatiek lid

13 mrt 2017
    1.050
    1.277
    113
    Ik moet er ook echt niet aan denken hoor @ShallY. Ik werk gelukkig in een call center waar je eventueel maar 12 uur per week zou moeten werken, dus dan kan ik 2x 6 uur werken. Maar ik moet je eerlijk zeggen - als mijn man nog steeds die goede baan heeft straks, heb je echt grote kans dat ik gewoon een jaar ouderschapsverlof plak achter het bevallingsverlof. Ik wil dat eerste jaar eigenlijk het meeste zelf doen. Daarna zie ik dan wel weer.

Maar goed dat zeg ik nu, misschien wil ik wel heel graag weer werken na de bevalling haha. Denk het niet hoor. :p

Drukke dagen hier. Mijn zwager en zijn familie (vrouw en 3 kinderen) zijn gisteren naar NL verhuisd omdat hij hier een baan heeft gevonden. Wel in Eindhoven, dus ver weg van de Bollenstreek, maar goed, je bent in ieder geval in hetzelfde land! Was leuk om ze weer te zien en ik ben niet eens mee geweest naar Eindhoven maar alleen al naar Schiphol om ze gedag te zeggen en de flinke boodschappen die we voor ze hebben gedaan zodat ze vandaag niet zonder eten zouden zitten (vandaag is het zondag natuurlijk), heeft gezorgd voor flinke rib, rug en buikpijn. Ik ben nog niet eens halverwege mensen... o_O Tweelingzwangerschappen zijn echt niet voor watjes! :rolleyes:

18. Neeltje1985

Neeltje1985 Fanatiek lid

23 apr 2015
    2.746
    1.716
    113
    Vrouw
    Mee eens! Ik moet zeggen dat ik me op dit moment beter voel dan de eerste 23 weken.... wat een ellende. Nu toch meer energie en dat gespannen gevoel in mn buik is veel minder. Denk dat mn buikspieren t begeven hebben eindelijk haha

19. ShallY

ShallY Fanatiek lid

14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Haha nou ik voel me ook verre van top..

Gisteren met mn zus uit eten geweest en we gingen dus op de fiets, 15 min fietsen.

Ik kwam al bijna niet vooruit en helemaal buiten adem en op de terugweg 2x moeten stoppen omdat ik zo’n last van bandenpijn had.
    En vandaag kan ik bijna niet lopen door pijn in mn bekken/schaambot.
    Vroeg mezelf af waardoor t kwam maar zal wel door het fietsen komen.

@neeltje, toch nog even terug te komen op je reactie over dat ik met 28 weken in de ziektewet ga en met 30 weken met verlof.
    Je zei dat ze dan aan het einde van mijn verlof die 2 weken ziektewet als verlof zien? Maar dat mag toch helemaal niet?

20. ShallY

ShallY Fanatiek lid

14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Ik had het er vandaag over met iemand op een verjaardag en zij doet iets met personeel ofzo, ze weet er iig ook veel van. En zei dat dat niet mag.

Deel Deze Pagina