Ik heb er een raar gevoel over vandaag.. mn buik is anders, niet zo strak en zwaar als anders en voel de baby’s weinig of in ieder geval anders.. voel ze ver en lichte bewegingen. Zal wel niks zijn en dat ze zijn verliggen hoor maar valt gewoon op.
Ik vind het zn rare gewaarwording. Gister weer echo gehad omdat ik weer wat bloedverlies had! Alles goed met de beebjes! Waren lekker aan het bewegen... Ik vroeg (want ze lagen erg dicht nu bij elkaar, vergeleken laatst) of het 1 of 2 eiig zijn. Dat durfde ze niet te zeggen omdat ze er geen verstand van heeft. Ze kon dus niet zeggen of het 1 of 2 eiig zijn, of ze samen of apart een vruchtzak hebben, samen of apart een placenta hebben... Terwijl ik met 6 weken een spoed echo had bij de vk, en die zei twee eiig. Terwijl ze in het ziekenhuis er niets over konden zeggen.. zelfs de gyn niet.. Ik heb dus volgende week de termijn echo met 10 weken. Wanneer wisten jullie zulke dingen van de tweeling?
Met 7 weken konden ze bij mij goed zien dat het om gescheiden vruchtzakjes en placentas ging. Wat gek dat ze dat bij jou niet kunnen zeg.... 1 of 2 eiig kun je wel niets over zeggen als ze volledig gescheiden zijn maar als ze placenta en/of vruchtzak delen dan is het altijd 1 eiig. Maar met je termijnecho zullen ze zeker ernaar kijken. Ook niets gehoord als di/monochoriaal of di/mono amniotisch? Misschien ligt je hematoom er net voor in de weg? Hoe was t met het hematoom? Weer opgelost?
Oh shally geniet ervan dat je buik even wat rustiger is. Want voor je y weet is er weer een groeispurt en heb je weer een gespannen buik. Bij mij wisselde het ook heel erg hoor. Soms ook dagen dat ik ze amper voelde.
Nee die dingen niet gehoord. Ze lagen eerst gescheiden ondat de hematoom er tussen zat. Dus 1 lag boven en de ander onder Maar gisteren lagen ze naast elkaar (zag wel apart in zwart vlak dus ik dacht automatisch twee eiig maar zei zegt hoeft niet!. Ze daar durfde ze geen uitspraak over te doen. Ze zei komt volgende week allemaal wel.
Ze hebben zeker 2 vruchtzakjes dat heb ik gezien op je foto. Maar of het ook gescheiden placentas zijn is moeilijk te.beoordelen. dan moeten ze kijken hoeveel lagen vliezen tussen de babies zitten. Zitten er 4 tussen dan zijn ze volledig gescheiden maar dan nog kan het 1 eiig zijn (als ze voor dag 3 gesplitst zijn). www.oudersvannu.nl/zwanger-worden/bevruchting/eeneiige-tweeling-twee-eiige-tweeling/ Weet je wat een aanrader is: het grote tweelingenboek van feenstra. Wordt alles goed uitgelegd.
@tuttebel, bij mij konden ze het ook al vrij vroeg zien. 2 aparte vrachtzaken en een tussenschot ertussen. Eigenlijk nooit geen twijfel over mogelijk geweest. Maar wat schrikken weer dat je bloedverlies had. Gelukkig doen de beebs het goed! @neeltje, dat is ook zo. Ze hebben het vannacht alweer ingehaald, haha.
Net tot 2x gevoel gehad dat ik weer vruchtwater verlies. Toen ik mn zoontje oppakte voelde ik weer iets druppen.
We waren vandaag even bij onder andere babydump geweest om te kijken voor een bedje wat lijkt op het bedje wat we al hebben maar helaas. Toen zagen we een bugaboo mono Showmodel staan, volgens mij voor 830 euro. Dus iemand uit de winkel heeft voor ons gekeken wat er nog allemaal bijgekocht moet worden als je er een twin van wil maken, maar kwam nog op 1350 uit dus we hebben het niet gedaan. Nu toch maar kijken voor 2e hands waar alles meestal al bij zit. Heb nog hoeslakens gekocht, een doos voor de billendoekjes, hoes voor verschoningskussen, luieremmer en die 2 shirtjes. Dus er kan weer wat van het lijstje af.
Hier groot nieuws: mijn vaatwasser is aangesloten en werkt super goed (alles komt er glanzend schoon uit en dat voor toch een ouder model!) Ik kan jullie niet vertellen hoe blij ik hiermee ben. Het afwassen was een van de grootste problemen/uitdagingen die ik had in het dagelijks leven doordat mijn buik al zo huge is en mijn rug me zo zeer doet. Ik denk dat ik voorlopig geen kopje meer omspoel hahaha! @ShallY heel goed dat je nog maar zo weinig dagen hoeft te werken! Dat geeft een hoop rust denk ik. Als je twijfelt of je vruchtwater verliest zou ik maar als de wiedeweerga je gyn bellen!! Hopelijk is het niets.. Echt superleuk zeg die shirtjes!!! Hier nog niet begonnen aan de babykamer. Binnenkort eerst mijn dochter verhuizen naar hun vanaf dan gezamelijke kamer. Daarvoor moeten we eerst nog 2 bedden kwijtraken (mooi roze prinsessebed en een superleuk autobed) en dan kunnen we het stapelbed in elkaar zetten. Afhankelijk of ik daar puf voor heb vandaag of morgen gaan we dat nog proberen te regelen. Zodra zij daar slapen en ik de geslachten weet ga ik beginnen aan de babykamer. Ik haal eerst wiegjes (waarschijnlijk van MP) en laat waarschijnlijk het bed dat er staat de eerste maanden staan. Onze slaapkamer is klein dus daar passen geen twee wiegjes bij, dus ik vond het een supergoed idee om een eenpersoonsbed te laten staan in de babykamer in het begin. Dan kan ik in de loop van de nacht daar lekker voeden en slapen en toch de babies lekker in de buurt hebben. Na een paar maanden zal het bed dan verdwijnen en gaan we ledikantjes kopen. Maar dat ligt heel erg aan hoe goed/slecht ze slapen. @Meysje dat klinkt vervelend een verkorte bmh. Hopelijk gaat dat je geen problemen opleveren en goed dat je zo in de gaten wordt gehouden! Bij mij is de bmh ook niet gemeten met 16 weken... Ben benieuwd of ze dat met 20 weken dan wel doen (volgende week donderdag echo) @Madeliefje06 wat fijn dat je je relatief goed voelt! @MamaTuttebel vind dat ook nogal een vreemd verhaal.. Mijn VK die de tweeling ontdekte wist er inderdaad ook niet veel van maar bij de gyn was het meteen duidelijk (2 apartje kamertjes en 2 aparte placentas dus 2 eiig). Alhoewel ze bij 16 weken opeens ging twijfelen omdat ze niet goed kon zien of zo nou wel of niet een placenta deelden haha. Maar goed, we zien het wel. Het belangrijkste voor jou is dat alles goed is met de babies!! @Neeltje1985 ik heb al veel gehoord over dat boek en ga er eens naar op zoek!
Ja Heb nu een grote inlegger in mn onderbroek en die zou dat moeten opvangen. Ben benieuwd of ik wat verlies want het zijn geen grote hoeveelheden, zijn telkens drupjes.
En was het vruchtwater, shally? Ik verlies regelmatig een beetje urine. Er staat ook zoveel druk op de onderkant. Hopelijk is het dat ook bij jou. Vruchtwater verliezen is niet best..
Ow heb niet meed een update gegeven. Nee alles zat nog potdicht dus geen vruchtwater. Ze heeft eerst een echo gemaakt en er was nog genoeg vruchtwater en daarna met een eendenbek gekeken of er vruchtwater uitkwam en dat was niet zo. Ik verlies ook regelmatig urine en dan vooral als mn blaas vol is maar voelde gisteren zo anders.
Nemen jullie van die babynestjes? Als ik foto’s voorbij zie komen van andere tweelingmama’s waarin ik de baby’s in zo’n nestje zie liggen denk ik ‘ja dat wil ik ook’ maar aan de andere kant, hoelang liggen ze er nou in.