Zwanger van een tweeling/meerling

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Meysje, 9 jan 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. woohoo

woohoo Actief lid

9 nov 2015
    447
    194
    43
    NULL
    NULL
    Nee nemen we niet. Net als bij bekleding aan de zijkant van het bedje kunnen ze er in stikken. Als je oplet dan kun je dat voorkomen, maar liever leg ik ze dan gewoon los in de box. Wel zo veilig. En omdat het er 2 zijn, willen ze vast gezellig naast elkaar liggen. Dat kan niet in zo een nestje.

2. syl33

syl33 Bekend lid

2 okt 2017
    546
    410
    63
    Vrouw
    Het ziet er wel cute uit zon babynestje maar ik ga het ook niet doen..stikkingsgevaar en ze liggen er kort in.

Gelukkig geen vruchtwater Shally!

3. ShallY

ShallY Fanatiek lid

14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Ik zag net wel witte vlokjes in mn urine. Dacht het vanmorgen al te zien maar nu weer.
    Ach zal niks zijn en hou het wel in de gaten.

4. woohoo

woohoo Actief lid

9 nov 2015
    447
    194
    43
    NULL
    NULL
    Klinkt als eiwitjes. Heb ik ook altijd en is bij normaal.

5. woohoo

woohoo Actief lid

9 nov 2015
    447
    194
    43
    NULL
    NULL
    Ik zit te dubben over bakfietsen. We hebben dus al een peuter en die hebben we in de bakfiets vervoerd. Die bakfiers is te klein voor 3 kids dus is inmiddels verkocht. We willen dus voor een groter exemplaar gaan en dan elektrisch zodat ik ook nog een beetje vooruit kom.

Maar als ik op locatie ben.. hoe vervoer ik dan de 3 kids? Mijn dochter nam ik dan mee in de draagzak en later in de buggy die ik met de steco buggy mee aan de baggagedrager kon meezeulen. En nu wandelt ze prima maar ik heb wel een hand vrij nodig want ze rent anders zo de straat op.

Dus hoe neem ik dan de tweeling mee?

Hebben jullie ideeën?

6. syl33

syl33 Bekend lid

2 okt 2017
    546
    410
    63
    Vrouw
    Ik denk dat wij tzt voor een fietskar gaan die kan je ontkoppelen en gebruiken als wandelwagen

Neeltje1985 vindt dit leuk.
  7. MamaSaartje

MamaSaartje Fanatiek lid

13 mrt 2017
    1.050
    1.277
    113
    Goedemorgen meiden,

Hier helemaal kapot weer.. Gisteren naar zwager in Eindhoven geweest, nou ik kan die reis dus niet meer aan denk ik. Had heel veel last bij de terugweg vooral, en toen we daar aankwamen had ik compleet opgezwollen benen. Daar aangekomen wilde mijn schoonzusje graag naar een bepaalde winkel en ik wilde haar daar wel mee helpen (ze spreekt nog geen Nederlands). Nou dat heb ik geweten hoor. Een half uur door het centrum heen moeten slenteren om de winkel te vinden. Ik was helemaal kapot van de warmte en toen we terugkwamen (weer een half uur teruglopen natuurlijk) waren zelfs mijn handen opgezwollen. Heb me eigenlijk de rest van de dag akelig gevoeld. Ik moet dit echt serieus even gaan aankaarten aan de gyn want gisteren schrok ik van mijn handen.

Vandaag doe ik, op was opvouwen na, helemaal niets. Voel me weer echt doodmoe

@ShallY gelukkig maar dat het geen vw was. Was het leuk om de kleintjes nog even te zien op de echo?
    Hier geen babynestjes denk ik. Lekker aangeklede box en naast elkaar lijkt mij fijner.

@woohoo moeilijk. Volgens mij kun je wel twee babies tegelijkertijd dragen of niet? Ik weet het niet zeker hoor, heb me er niet in verdiept nog...

8. ShallY

ShallY Fanatiek lid

14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Rustig aan doen jij Saartje!
    En ik kon er helemaal geen wijs uit, uit die echo. Zo slecht beeldkwaliteit.

Ik heb weer zo slecht geslapen, verschrikkelijk.

9. woohoo

woohoo Actief lid

9 nov 2015
    447
    194
    43
    NULL
    NULL
    Hebben jullie ook rond deze termijn dat jullie opeens dik brginnen te worden? Ik merk dat mijn kleding strak begint te zitten en mijn borsten zijn weer nóg groter. Pff ik voel mij zo onaantrekkelijk!

Nu 9 kilo aangekomen.

10. MamaSaartje

MamaSaartje Fanatiek lid

13 mrt 2017
    1.050
    1.277
    113
    Ga het proberen @ShallY. Komende week kids weer naar school dus ga proberen extra veel rust te pakken. Jammer dat er op de echo niets te zien was.

@woohoo over de termijn kan ik nog niet meepraten maar ik heb wel ook steeds van die groeispurten waarin mijn buik weer superstrak staat en daarna weer een periode dat alles slapper lijkt ofzo. Dus dat is wel herkenbaar. Qua gewicht ben ik nog niets aangekomen waar ik wel blij mee ben. Doe er verder weinig voor hoor behalve niet teveel snoepen.

11. Neeltje1985

Neeltje1985 Fanatiek lid

23 apr 2015
    2.746
    1.716
    113
    Vrouw
    @ShallY gelukkig geen vruchtwater. Misschien was t gewoon dunne afscheiding die heb ik ook vaker. Urine verlies ik met braken wel eens zo vervelend. Leuk die shirtjes waren die van de baby dump?

@woohoo online kun je een pregnancyn Weight gain calculator vinden waar je kunt aangeven dat je een tweeling verwacht. Die zal aangeven dat 9 kg helemaal nog niet veel is. Ik las ergens op een Amerikaanse site dat het gezond is om rond de 10 kg te zitten met 25 weken maar dat heb ik ook nooit gehaald. Ik was ook zoiets 8/9 kg met 25 weken. En nu zit ik opeens al op 12kg omdat ik deze week 2 kg ben aangekomen.... Maar las ergens op internet dat je na de bevalling 15 kg al kwijt bent.

@SaartjeHussein rustig aan doen meid. Volgens mij doe je af en toe gewoon veels te veel. En let erop als je veel vocht vast houdt dat je je bloeddruk laat controleren.

12. Neeltje1985

Neeltje1985 Fanatiek lid

23 apr 2015
    2.746
    1.716
    113
    Vrouw
    Tjah die van mij gaan gewoon dr auto in. Maar wilde ook kijken voor een kar die je achter je fiets kan maken waar ze in kunnen zitten die je ook kan ontkoppelen en dan is het een wagen.

13. Neeltje1985

Neeltje1985 Fanatiek lid

23 apr 2015
    2.746
    1.716
    113
    Vrouw
    Hier vandaag 30 weken! Wat een mijlpaal. :)

14. ShallY

ShallY Fanatiek lid

14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    @Neeltje1985 super, alweer 30 weken!! Jij gaat echt hard!

@woohoo heb er nog niet over nagedacht. Ze gaan gewoon in de kinderwagen en alleen fietsen met ze kan ik toch niet.

En ik voel me wel dik, alleen mijn buik. De rest valt tot nu toe mee op mn dikkere billen na. Maar draag het echt alleen op mn buik. Ik ben nu 6 of 7 kilo aangekomen.

@SaartjeHussein je zag de baby’s wel op de echo maar het wordt allemaal zo krab daarbinnen dat ik het niet duidelijk kon zien.

15. ShallY

ShallY Fanatiek lid

14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Hebben jullie ook zo’n last van onrustige benen als je zit of slaapt?

Pff echt irritant.

16. syl33

syl33 Bekend lid

2 okt 2017
    546
    410
    63
    Vrouw
    @SaartjeHussein wat naar, hou je nu nog vocht vast? Zeker rustig aan doen en even bespreken!

17. syl33

syl33 Bekend lid

2 okt 2017
    546
    410
    63
    Vrouw
    Ik ben nu bijna 26 weken en ben op t punt aangekomen dat ik moet toegeven dat het soms zwaar is en ik niet meer alles kan. Wil wel heel graag nog alles doen , maar gaat echt niet meer krijg gauw harde buiken en ben moe, slaap slecht etc. Heb ook nog een jochie van 2 rondlopen die m’n aandacht vraagt.

Dussss, ga ik morgen bespreken dat ik halve dagen wil gaan werken. Gyn heeft het al wel eerder aangeraden. Werk nu 3 dgn pw en moet nog 4 weken . Voelt een beetje als falen maar ben bang als ik het niet doe dat ik uitval en daar heeft niemand wat aan. Heb btw een kantoorbaan , ga ook in de wijk op huisbezoeken op de fiets.

Hoe zit dat bij jullie, hoeveel werken jullie nog?

18. Neeltje1985

Neeltje1985 Fanatiek lid

23 apr 2015
    2.746
    1.716
    113
    Vrouw
    #938 Neeltje1985, 13 mei 2018
    Laatst bewerkt: 13 mei 2018
    @ShallY check je ijzer! Ik had dit ook en had ijzer tekort. Vroeger toen ik veel sportte ook eens gehad en toen had ik ook ijzer tekort. Nu is t weg nu ik ijzer neem.

@syl33 ik heb gewerkt tot 29 weken maar had zittend werd dus mn werk was echt een ontspannings dag ten opzichte van de dagen thuis met een peuter.

19. ShallY

ShallY Fanatiek lid

14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Goede tip neeltje, ga ik even vragen aan de gyn.

Ik werk niet zo heel veel meer syl, moet nog 3 dagen in 3 weken. Ik stop met 28 weken en ga dan nog voor 2 weken de ziektewet in.

20. MamaSaartje

MamaSaartje Fanatiek lid

13 mrt 2017
    1.050
    1.277
    113
    Inderdaad een mijlpaal @Neeltje1985!! Tijd gaat zo snel. Ik doe inderdaad snel teveel en merk dat later pas. Moet daar nu echt mee ophouden.

@ShallY zeker last van onrustige benen/voeten. Altijd al een beetje en is nu erger.

@syl33 houd altijd een beetje vocht vast, maar na een dag rust is het wel beter.
    Ik trok het nu al niet meer. Mijn werk is een busreis van 45 minuten ver weg, dat was al een ramp. Plus daar moest ik lange periodes zitten terwijl ik echt elk kwartier wel even op moet staan. Ik heb me dus volledig ziekgemeld en dit is inmiddels geregeld met de UWV en arboarts. Je hoeft je echt niet bezwaard te voelen. Het UWV betaald alles dus benadeel je je werk totaal niet.

Gisteren mijn belofte ingelast en behalve was opvouwen en wat makkelijk eten gemaakt niets gedaan. Was goed voor me. Vandaag ga ik denk ik nog maar even in herhaling. Kids weer naar school, manlief weer naar werk, even een paar uur echte rust ;)

Ik baal alleen nu wel verschrikkelijk dat ik de babies al een paar dagen niet of nauwelijks voel. Weet dat het nog vroeg is maar pfff wat zou ik graag een teken van leven willen... :oops:

Deel Deze Pagina