Ik dacht dat bij mij het meisje links lag en jongetje rechts maar laatst lagen ze allebei rechts en jongetje heeft ook al overdwars gelegen dus weet echt niet wie ik voel. Geslachtsbepaling hebben we met 16 weken laten doen. Ze was er 100% zeker van maar heb toch nog een slag om de arm gehouden tot de 20 weken echo. En toen ze daar ook zeiden dat het een j/m zijn ben ik gaan shoppen, haha.
Hier geen geslachtsbepaling gedaan, nog even geduldig (?!!! ) afwachten tot morgen (20 weken echo)!!!
Het grote tweelingenboek van feenstra. Je krijgt die gratis als je lid wordt van de meerlingenvereniging nvom.
Ik ben lid geworden, ja. Vind het wel leuk. Je krijgt dan ook een tijdschriftje en kan soms met korting naar een pretpark ofzo.
Wat een goede tip! Ik had geen idee van het bestaan van die vereniging. En kost als je je voor 31 mei aanmeldt maar 5 euro voor het eerste jaar en dan krijg je dat boek ook nog. Ik heb me meteen aangemeld!
Hm, ik zie dat je dan maar tot 30 juni lid bent als ik het goed begrijp. Anywho, dat boek vond ik tweedehands niet voor 5 euro dus toch nog goede deal haha.
Ik zie wel of ik het wat vind, anders heb ik in ieder geval dat boek. Vandaag eindelijk 20 weken echo. Ik vind het nu meer spannend dan leuk op dit moment. Ik voel ze nog zo weinig, wil gewoon weten dat alles goed is. Dan kan ik gaan genieten. Hebben ze bij de 20 weken echo bij jullie ook inwendig gekeken om de baarmoedermond op te meten trouwens? Of hoef ik dat niet te verwachten?
Bij mij zat er wel een inwendige echo bij. Maar dat kan ook zijn omdat ik ooit iets weg heb laten halen ivm een slecht uitstrijkje. Dan heb je namelijk meer kans op vroegtijdige ontsluiting.
@SaartjeHussein verschilt per ziekenhuis wat het beleid is. Volgens mij mag je er sowieso naar vragen. Bij ons deden ze het wel. Ik had gisteren controle, bedrust heeft geholpen, cervix is iets langer en stabiel. Wel krijg ik een GUO wegens te veel vruchtwater bij baby 2. Schijnt vaker voor te komen bij meerlingen dus ik ga uit van een goede echo maar van Google wordt je niet vrolijk..
Ah, oke. Ik denk dat ik me er toch maar op voor ga bereiden. Heb ook overgewicht dus wie weet moet het sowieso voor beter beeld. Pff de spanning is hier best wel groot. Ben blij dat ik om 10.20 al aan de beurt ben.
@Meysje ja inderdaad niet teveel googlen. Waarschijnlijk is er niets aan de hand. Fijn dat de bedrust heeft geholpen. Wanneer is de GUO?
Succes saartje! En wat dijn dat je cervix langer is, meysje. Wel gek van het vruchtwater inderdaad. Maar laat je niet gek maken. Misschien is het gewoon een meetfout ofzo en dan maak je je zorgen om niks. Hebben ze nog iets gezegd over of het tussenschot wappert? Dat schijnt goed te zijn..
Lijstje tweeling/meerling 2018 Madeliefje06 - 30 jaar - 5e + 6e kindje - waarschijnlijk twee-eiig - 30 juni 2018 Neeltje1985 - 32 jaar - 2e + 3e kindje - 2 eiig - 22 juli 2018 Qwsr - 25 jaar - 2e + 3e kindje - eiig? - 10 augustus 2018 Ana Leigh - 30 jaar - 2e + 3e kindje waarschijnlijk twee-eiig - 11 augustus 2018 ShallY- 33 jaar- 2e + 3e kindje- 2 eiig- 22 augustus 2018 Syl33 - 33 jaar- 2e + 3e kindje- 2eiig- 22 augustus 2018 Meysje - 30 jaar - 2e + 3e kindje - waarschijnlijk 2eiig - 28 augustus 2018 Woohoo - 32 jaar - 2e + 3e kindje - 24 augustus 2018 Saartje - 34 jaar - 3e + 4e kindje - 1 oktober 2018 Linda - 35 jaar - 2e en 3e kindje - 2 eiig - 26 november 2018 Geslacht/verrassing Madeliefje06 - meisje & meisje 3boymom - jongen & meisje Neeltje1985 - jongen & meisje Woohoo - jongen & meisje Qwsr - jongen & jongen ShallY - jongen & meisje Meysje - jongen & jongen Ana Leigh - meisje & meisje Syl33 - jongen & meisje Saartje - nog niet bekend, willen het wel weten Linda - nog niet bekend Afspraken/echo's 23 mei - Woohoo - groeiecho 24 mei- Syl33- echo en controle gyn Bevallen 3 boymom: jongen en meisje met 37 weken
Gaan jullie trouwens voor de kinkhoestvaccinatie? Zie https://www.rivm.nl/Onderwerpen/V/vaccinaties_op_maat/Kinkhoestvaccinatie_voor_zwangere_vrouwen Ik ben het wel van plan. Tweelingen zijn vaak wat gevoeliger en brozer dan eenlingen en de kans is dus groter dat ze ziek worden voor ze zelf ingeent worden.
GUO krijg ik nog te horen, moest met spoed tussendoor en alle gyn waren vol. Leuk voor mijn man ook, die moet dus een deze dagen met spoed vrij regelen. Is helaas geen meetfout, was vorige keer al geconstateerd en wordt steeds meer. Diepste pocket scheen nu 8,9 te zijn. De andere baby 6,5. Tussenschot wappert nog mooi. Ze willen vooral een slokdarm afsluiting uitsluiten. Maar vind het raar dat dat bij de seo niet zou zijn opgevallen. Voor down bijvoorbeeld ben ik niet zo bang, verder geen indicaties voor geweest.
Succes vandaag! Ik heb geen inwendige echo gehad. Krijg volgens mij pas met 28 weken mn eerste meting van de baarmoederhals. Dacht ik...
Lijstje tweeling/meerling 2018 Madeliefje06 - 30 jaar - 5e + 6e kindje - waarschijnlijk twee-eiig - 30 juni 2018 Neeltje1985 - 32 jaar - 2e + 3e kindje - 2 eiig - 22 juli 2018 Qwsr - 25 jaar - 2e + 3e kindje - eiig? - 10 augustus 2018 Ana Leigh - 30 jaar - 2e + 3e kindje waarschijnlijk twee-eiig - 11 augustus 2018 ShallY- 33 jaar- 2e + 3e kindje- 2 eiig- 22 augustus 2018 Syl33 - 33 jaar- 2e + 3e kindje- 2eiig- 22 augustus 2018 Meysje - 30 jaar - 2e + 3e kindje - waarschijnlijk 2eiig - 28 augustus 2018 Woohoo - 32 jaar - 2e + 3e kindje - 24 augustus 2018 Saartje - 34 jaar - 3e + 4e kindje - 1 oktober 2018 Linda - 35 jaar - 2e en 3e kindje - 2 eiig - 26 november 2018 Geslacht/verrassing Madeliefje06 - meisje & meisje 3boymom - jongen & meisje Neeltje1985 - jongen & meisje Woohoo - jongen & meisje Qwsr - jongen & jongen ShallY - jongen & meisje Meysje - jongen & jongen Ana Leigh - meisje & meisje Syl33 - jongen & meisje Saartje - nog niet bekend, willen het wel weten Linda - nog niet bekend Afspraken/echo's 23 mei - Woohoo - groeiecho 24 mei- Syl33- echo en controle gyn 30 mei - ShallY- groeiecho en controle gyn Bevallen 3 boymom: jongen en meisje met 37 weken