Wat leuk Saartje 2 jongens! Waarom krijg je een keizersnede mamatuttebel? Ik heb vandaag een crematie gehad en moest er 1,5u heen en 1,5u terug voor rijden dus ben nu echt gesloopt. En kan bijna niet meer op en neer nu door t vele zitten.
Ik heb al twee keer een keizersnee gehad, gyn zei bij een tweeling wordt gepland met 38 weken maar omdat ik al 2x heb gehad en nu een tweeling draag wordt de druk voor litteken groot ook omdat de buik met tweeling groot wordt waardoor ik dus al met 36-37 weken een keizersnee krijg!
@Layali01 gefeliciteerd een tweeling leuk dat je mee komt kletsen. Hoe voel je je tot nu toe? @MamaSaartje duidelijk 2 jongens! Wat een mooie foto's btw. En wat fijn dat ze het goed doen. 2 jongens zo leuk die gaan zo leuk met elkaar spelen snap dat je wel even moet omschakelen. @1 of 2 eiig: je kunt in het begin op een echo alleen zeker weten if het 1 eiig is. 2 eiig nooit. Het kan zijn dat het 1 eiig is en gesplitst is voor dag 3 dan krijg je ook gescheiden placentas en vruchtzakken. Indien je bij de geslachtsecho echter jongen-meisje hebt is het zeker 2 eiig. Dus als je kindjes zelfde geslacht hebben en gescheiden vruchtzakjes en placentas hebben weet je het nooit 100% zeker. Al is de kans dat het 2 eiig is veel groter dan 1 eiig. Of je moet al in de mmm zitten dan is het meer kans op 2 eiig btw.
Goedenavond dames! Ik verwacht ook een tweeling en wil me graag melden Zal zo eens even terug lezen tussen het slapen door hihi
Lijstje tweeling/meerling 2018 30 juni Madeliefje06 - 30jr - 5e + 6e kindje (waarschijnlijk 2 eiige tweeling) GIRL-GIRL 22 juli Neeltje1985 - 32 jr - 2e + 3e kindje (2 eiige tweeling) BOY-GIRL 10 augustus Qwsr - 25 jr - 2e + 3e kindje (..... eiig) BOY-BOY 11 augustus Ana Leigh - 30 jr - 2e + 3e kindje (waarschijnlijk twee-eiig) GIRL-GIRL 22 augustus ShallY- 33 jr- 2e + 3e kindje (2 eiige tweeling) BOY-GIRL Syl33 - 33 jr- 2e + 3e kindje (2 eiige tweeling) BOY-GIRL 24 augustus Woohoo - 32 jr - 2e + 3e kindje 28 augustus Meysje - 30 jr - 2e + 3e kindje (waarschijnlijk 2eiig) BOY-BOY 1 oktober Saartje - 34 jr - 3e + 4e kindje Geslacht in afwachting 26 november Linda - 35 jr - 2e en 3e kindje (2 eiig tweeling) “geslacht nog niet bekend” 15 december MamaTuttebel - 27 jr - 3e + 4e kindje (2 eiige tweeling) “geslacht nog onbekend” 19 december Layali01 - 24 jr - 1e + 2e kindje (2 eiige tweeling) “geslacht nog onbekend” 24 december Zonnestraal - 27 jr - 1e + 2e kindje (2 eiige tweeling) “geslacht nog onbekend” Afspraken/echo's 23 mei Woohoo - groeiecho Layali01 - termijnecho 24 mei Syl33- echo en controle gyn 30 mei ShallY- groeiecho en controle gyn 31 mei MamaTuttebel - controle echo 1 juni Zonnestraal - termijnecho 4 juni Layali01 - controle + echo + counseling 7 juni Zonnestraal controle + echo + counseling 14 juni MamaTuttebel - controle gesprek gynaecoloog 22 juni MamaTuttebel - geslachtbepaling Bevallen 3 boymom: jongen en meisje met 37 weken
@Neeltje1985 ja super leuk! Tot nu toe best goed eigenlijk. Had in week 5/6/7 last van misselijkheid maar daarna niet meer eigenlijk. Verder alleen heel moe en voel me baarmoeder wel regelmatig trekken. Wat betreft 1 of 2 eiig heb je helemaal gelijk. Alleen ik kom wel van de mmm en heb clomid 50 geslikt dus de kans is wel groter dat het 2 eitjes waren. Allebei is leuk haha
Hoi dames! Ik schuif graag bij jullie aan Deze week mijn eerste echo gehad en het mooie nieuws gekregen dat wij een tweeling verwachten. Ben nu 8 weken, vind het allemaal erg spannend! Hoe gaat het met jullie?
Ontzettend leuk jullie ervaringen te lezen, zeker omdat de meeste al wat verder zijn. Ik zal me even kort voorstellen. Wij hebben een zoontje van anderhalf. Voor die zwangerschap heb ik een aantal rondes gonal-f gebruikt en met iui zwanger na geraakt. Ik heb pcos en alles totaal hebben we vier jaar moeten wachten. Nu had ik nog niet zo’n zin om weer die molen in te gaan en we hadden afgesproken rond de tweede verjaardag van V. weer eens te overleggen wat mogelijk is qua mmm. Tot ik ineens een paar dagen overtijd was... compleet in shock uiteraard. Hoe kan het?!! Met 7 weken leek er een tweede vruchtzak te zien maar erg klein, we moesten rekening houden met een vanishing twin en na tien dagen terug komen. Even de billen omhoog tijdens de echo en we zagen duidelijk een tweede vruchtzak met hartactie. Heel verhaal geworden uiteindelijk
Goedemorgen meiden (en welkom, zoveel nieuwe meiden!), Net wakker en nog steeds helemaal kapot. Rug doet pijn, buik doet pijn.. maar ik voel Baby 1 wel flink trappelen in mijn onderbuik, verliefd! Nu weet ik niet of ie dat opeens gisteren is gaan doen tijdens de echo of dat ik het voordat ik het zag gewoon niet herkende (waarschijnlijk het laatste) maar ik ben er blij mee. Ben gisteren nog gebeld, ik mag woensdag voor de GUO. Ik vind het voornamelijk leuk om nog een keer naar de kleintjes te mogen kijken, er gaat vooral naar het aangezicht gekeken worden voor een schisis, maar volgens wat we gezien hebben op de echo hebben geen van beiden dit. Dus ik ga vooral genieten (en proberen nog een keer het geslacht gecheckt te krijgen, haha!). Vandaag ook nog afspraak gyn om kwart voor 3. Ga zo even een lijstje maken met mijn klachten, en kijken of er nog iets aan te doen valt... Anders weet ik dat ik de helft weer ga vergeten als ik er eenmaal ben..
Lijstje tweeling/meerling 2018 30 juni Madeliefje06 - 30jr - 5e + 6e kindje (waarschijnlijk 2 eiige tweeling) GIRL-GIRL 22 juli Neeltje1985 - 32 jr - 2e + 3e kindje (2 eiige tweeling) BOY-GIRL 10 augustus Qwsr - 25 jr - 2e + 3e kindje (..... eiig) BOY-BOY 11 augustus Ana Leigh - 30 jr - 2e + 3e kindje (waarschijnlijk twee-eiig) GIRL-GIRL 22 augustus ShallY- 33 jr- 2e + 3e kindje (2 eiige tweeling) BOY-GIRL Syl33 - 33 jr- 2e + 3e kindje (2 eiige tweeling) BOY-GIRL 24 augustus Woohoo - 32 jr - 2e + 3e kindje 28 augustus Meysje - 30 jr - 2e + 3e kindje (waarschijnlijk 2eiig) BOY-BOY 1 oktober Saartje - 34 jr - 3e + 4e kindje Geslacht in afwachting 26 november Linda - 35 jr - 2e en 3e kindje (2 eiig tweeling) “geslacht nog niet bekend” 15 december MamaTuttebel - 27 jr - 3e + 4e kindje (2 eiige tweeling) “geslacht nog onbekend” Riverdale87 - 27 jr - 2e + 3e kindje (2 eiige tweeling) “geslacht nog onbekend” 19 december Layali01 - 24 jr - 1e + 2e kindje (2 eiige tweeling) “geslacht nog onbekend” 24 december Zonnestraal - 27 jr - 1e + 2e kindje (2 eiige tweeling) “geslacht nog onbekend” Afspraken/echo's 23 mei Woohoo - groeiecho Layali01 - termijnecho 24 mei Syl33- echo en controle gyn 28 mei Riverdale87 - termijnecho en counseling 30 mei ShallY- groeiecho en controle gyn 31 mei MamaTuttebel - controle echo 1 juni Zonnestraal - termijnecho 4 juni Layali01 - controle + echo + counseling 7 juni Zonnestraal controle + echo + counseling 13 juni Riverdale87 - controle gynaecoloog 14 juni MamaTuttebel - controle gesprek gynaecoloog 22 juni MamaTuttebel - geslachtbepaling 23 juni Riverdale87 - geslachtbepaling Bevallen 3 boymom: 37+0 - BOY-GIRL
Lijstje tweeling/meerling 2018 30 juni Madeliefje06 - 30jr - 5e + 6e kindje (waarschijnlijk twee-eiig) MEISJE - MEISJE 22 juli Neeltje1985 - 32 jr - 2e + 3e kindje (twee-eiig) JONGEN - MEISJE 10 augustus Qwsr - 25 jr - 2e + 3e kindje (een/twee-eiig?) JONGEN - JONGEN 11 augustus Ana Leigh - 30 jr - 2e + 3e kindje (waarschijnlijk twee-eiig) MEISJE - MEISJE 22 augustus ShallY- 33 jr - 2e + 3e kindje (twee-eiig) JONGEN - MEISJE Syl33 - 33 jr - 2e + 3e kindje (twee-eiig) JONGEN - MEISJE 24 augustus Woohoo - 32 jr - 2e + 3e kindje (twee-eiig) JONGEN - MEISJE 28 augustus Meysje - 30 jr - 2e + 3e kindje (waarschijnlijk twee-eiig) JONGEN - JONGEN 1 oktober Saartje - 34 jr - 3e + 4e kindje (onduidelijk een/twee-eiig) JONGEN - JONGEN 26 november Linda - 35 jr - 2e en 3e kindje (twee-eiig) Geslacht nog niet bekend 15 december MamaTuttebel - 27 jr - 3e + 4e kindje (twee-eiig) Geslacht nog niet bekend Riverdale87 - 27 jr - 2e + 3e kindje (twee-eiig) Geslacht nog niet bekend 19 december Layali01 - 24 jr - 1e + 2e kindje (twee-eiig) Geslacht nog niet bekend 24 december Zonnestraal - 27 jr - 1e + 2e kindje (twee-eiig) Geslacht nog niet bekend Afspraken/echo's 18 mei Saartje - controle gyn 23 mei Woohoo - groeiecho Layali01 - termijnecho Saartje - GUO 24 mei Syl33- echo en controle gyn 30 mei ShallY- groeiecho en controle gyn 31 mei MamaTuttebel - controle echo 1 juni Zonnestraal - termijnecho 4 juni Layali01 - controle + echo + counseling 7 juni Zonnestraal controle + echo + counseling 14 juni MamaTuttebel - controle gesprek gynaecoloog 22 juni MamaTuttebel - geslachtbepaling Bevallen 3boymom: JONGEN - MEISJE met 37 weken
Zo, de editor/control freak in mij moest dit lijstje even aanpassen hoor.. Nu is het helemaal netjes volgens mij! Nu even teruglezen en reageren, er is veel gekletst, super gezellig!
Lijstje tweeling/meerling 2018 30 juni Madeliefje06 - 30jr - 5e + 6e kindje (waarschijnlijk twee-eiig) MEISJE - MEISJE 22 juli Neeltje1985 - 32 jr - 2e + 3e kindje (twee-eiig) JONGEN - MEISJE 10 augustus Qwsr - 25 jr - 2e + 3e kindje (een/twee-eiig?) JONGEN - JONGEN 11 augustus Ana Leigh - 30 jr - 2e + 3e kindje (waarschijnlijk twee-eiig) MEISJE - MEISJE 22 augustus ShallY- 33 jr - 2e + 3e kindje (twee-eiig) JONGEN - MEISJE Syl33 - 33 jr - 2e + 3e kindje (twee-eiig) JONGEN - MEISJE 24 augustus Woohoo - 32 jr - 2e + 3e kindje (twee-eiig) JONGEN - MEISJE 28 augustus Meysje - 30 jr - 2e + 3e kindje (waarschijnlijk twee-eiig) JONGEN - JONGEN 1 oktober Saartje - 34 jr - 3e + 4e kindje (onduidelijk een/twee-eiig) JONGEN - JONGEN 26 november Linda - 35 jr - 2e en 3e kindje (twee-eiig) Geslacht nog niet bekend 15 december Riverdale87 - 27 jr - 2e + 3e kindje (twee-eiig) Geslacht nog niet bekend 16 december MamaTuttebel - 27 jr - 3e + 4e kindje (twee-eiig) Geslacht nog niet bekend 19 december Layali01 - 24 jr - 1e + 2e kindje (twee-eiig) Geslacht nog niet bekend 24 december Zonnestraal - 27 jr - 1e + 2e kindje (twee-eiig) Geslacht nog niet bekend Afspraken/echo's 18 mei Saartje - controle gyn 23 mei Woohoo - groeiecho Layali01 - termijnecho Saartje - GUO 24 mei Syl33- echo en controle gyn 30 mei ShallY- groeiecho en controle gyn 31 mei MamaTuttebel - controle echo 1 juni Zonnestraal - termijnecho 4 juni Layali01 - controle + echo + counseling 7 juni Zonnestraal controle + echo + counseling 14 juni MamaTuttebel - controle gesprek gynaecoloog 22 juni MamaTuttebel - geslachtbepaling Bevallen 3boymom: JONGEN - MEISJE met 37 weken
Oeps ja sorry had de kleuren aangepast vind het te opvallend! Zulke knal kleuren overheersen dan zo erg op de lijst vergeleken met naam ect. hahahah wij zijn erg!!!!! Zal m zo terug aanpassen dan voor je
@woohoo had nog nooit gehoord van die vaccinatie. Ga er mijn gyn wel even over vragen vandaag. @Layali01 gezellig dat je mee komt schrijven en welkom! Leuk hoor, tweeling als eerste kindjes! Fijn dat de Clomid goed gewerkt heeft haha. Ik had eigenlijk geen gevoel over deze zwangerschap, maar ik had me een soort van voorbereid op een jongen en meisje om een of andere reden. Dus het was wel even schakelen. Maar dat geeft niet! @MamaTuttebel wat fijn dat de echo goed was! Is je bm nu helemaal schoon of zit er nog steeds bloed in? Vind je het jammer dat met een ks moet bevallen? Of vind je het wel prima? Haha, ik kon die kleuren niet goed lezen namelijk. Ik houd zelf ook wel van pastel, maar ik denk dat mijn ogen wat ouder worden want ik kon het gewoon niet goed lezen. Daarom alles wat donkerder en groter gemaakt @Neeltje1985 ja, we gaan het zien. Vind het wel spannend! Niet dat het me super veel uitmaakt of ze een- of twee-eiig zijn, maar vind het wel extra spanning to the mix toevoegen haha! @ShallY I feel you girl. Dikke knuffel. Ga gewoon mijn slogan herhalen: Tweelingzwangerschappen zijn niet voor watjes! @Riverdale87 welkom hier en gefeliciteerd! Wat een prachtig verhaal! Zwanger dat ik ben krijg ik meteen kleine traantjes van in mijn ogen. @Zonnestraal jij ook welkom hier! Wat leuk, zoveel meiden er in 1 keer bij die ongeveer dezelfde termijn zijn.
Lijstje tweeling/meerling 2018 30 juni Madeliefje06 - 30jr - 5e + 6e kindje (waarschijnlijk twee-eiig) MEISJE - MEISJE 22 juli Neeltje1985 - 32 jr - 2e + 3e kindje (twee-eiig) JONGEN - MEISJE 10 augustus Qwsr - 25 jr - 2e + 3e kindje (een/twee-eiig?) JONGEN - JONGEN 11 augustus Ana Leigh - 30 jr - 2e + 3e kindje (waarschijnlijk twee-eiig) MEISJE - MEISJE 22 augustus ShallY- 33 jr - 2e + 3e kindje (twee-eiig) JONGEN - MEISJE Syl33 - 33 jr - 2e + 3e kindje (twee-eiig) JONGEN - MEISJE 24 augustus Woohoo - 32 jr - 2e + 3e kindje (twee-eiig) JONGEN - MEISJE 28 augustus Meysje - 30 jr - 2e + 3e kindje (waarschijnlijk twee-eiig) JONGEN - JONGEN 1 oktober Saartje - 34 jr - 3e + 4e kindje (onduidelijk een/twee-eiig) JONGEN - JONGEN 26 november Linda - 35 jr - 2e en 3e kindje (twee-eiig) Geslacht nog niet bekend 15 december MamaTuttebel - 27 jr - 3e + 4e kindje (twee-eiig) Geslacht nog niet bekend Riverdale87 - 27 jr - 2e + 3e kindje (twee-eiig) Geslacht nog niet bekend 19 december Layali01 - 24 jr - 1e + 2e kindje (twee-eiig) Geslacht nog niet bekend 24 december Zonnestraal - 27 jr - 1e + 2e kindje (twee-eiig) Geslacht nog niet bekend Afspraken/echo's 18 mei Saartje - controle gyn 23 mei Woohoo - groeiecho Layali01 - termijnecho Saartje - GUO 24 mei Syl33- echo en controle gyn 30 mei ShallY- groeiecho en controle gyn 31 mei MamaTuttebel - controle echo 1 juni Zonnestraal - termijnecho 4 juni Layali01 - controle + echo + counseling 7 juni Zonnestraal controle + echo + counseling 14 juni MamaTuttebel - controle gesprek gynaecoloog 22 juni MamaTuttebel - geslachtbepaling Bevallen 3boymom: JONGEN - MEISJE met 37 weken
Wat lief @MamaSaartje Ik snap je gevoel ook wel. Zelf zie ik ook een jongen en meisje voor me dus als dat anders is moet ik denk ik even schakelen. Niet dat ik nu perse een voorkeur heb maar ik denk dat ik dat mijn beeld moet bijstellen. Maar echt, jongens zijn heeel leuk
Haha, ik weet het, ik heb er zelf ook 1. En eigenlijk is hij de makkelijke thuis (mijn dochter kan zo'n draak zijn! ). Dus waarschijnlijk heb ik gewoon geluk gehad