Volgens mij zaten wij samen in het 11 tm 17 december NOD groepje Lijkt me zo bijzonder om 2 baby's in je buik te voelen... ben benieuw vanaf wanneer ik ze hier ga voelen aangezien ze zo verstopt lagen in de baarmoeder.... voorlopig nog niet
Laatst zat ik in een tweelingenboek te lezen en opeens kreeg ik het Spaans benauwd. Straks moeten er 2 van boven naar beneden worden gesjouwd. Ook als ik alleen thuis ben! En weer naar boven ook. En stel 1 van de 2 is toch niet helemaal gezond na de geboorte. Hoe ga ik dat trekken? Etcetera. Echt vervelende gevoelens waar mijn keel helemaal van dichtklapte. Weet ook niet zo goed wat ik met dit gevoel aan moet. Het blijft ook een beetje hangen zeg maar... Hebben jullie dit ook wel eens? En wat doen jullie eraan? Gisteren weer echt een rotdag. Door het vele vocht vasthouden voelde ik me al slecht, en ik had ook nog geen adem en een hele zware buik. Pffff. Kon me geen houding vinden. Uiteindelijk 's nachts wel goed geslapen, dus hopelijk vandaag beter. Ik voelde de eerste plopjes met ongeveer 16 weken volgens mij. Sinds de vorige echo (met 20 weken) weet ik ook precies waar ze zitten en weet ik ook welke baby ik voel, Ik dacht altijd dat ik ze nog veel eerder en veel duidelijker zou moeten voelen (omdat het er 2 zijn). Maar die vlieger ging hier niet op. Probeer dat in je oren te knopen, dat scheelt een hoop zorgen haha. @Meysje hoe gaat het nu met je? En mag je al naar huis? Zou je in jouw situatie niet liever nog langer in het ziekenhuis blijven (dat zou ik hebben denk ik)? @Neeltje1985 ben bang dat ik voor het eind van de zwangerschap ook aan de steunkousen ga moeten.. Had je die al voor de zwangerschap? @wafelijzer nou zo verstopt als die van mij waren die van jou in ieder geval niet.. Bij mij heeft de VK zelfs met de eerste echo met 7 weken gemist dat er een tweede vruchtje was.. Is pas ontdekt bij de termijnecho
Lijstje tweeling/meerling 2018 22 juli Neeltje1985 - 32 jr - 2e + 3e kindje (twee-eiig) JONGEN - MEISJE 10 augustus Qwsr - 25 jr - 2e + 3e kindje (een/twee-eiig?) JONGEN - JONGEN 11 augustus Ana Leigh - 30 jr - 2e + 3e kindje (waarschijnlijk twee-eiig) MEISJE - MEISJE 22 augustus ShallY- 33 jr - 2e + 3e kindje (twee-eiig) JONGEN - MEISJE Syl33 - 33 jr - 2e + 3e kindje (twee-eiig) JONGEN - MEISJE 24 augustus Woohoo - 32 jr - 2e + 3e kindje (twee-eiig) JONGEN - MEISJE 28 augustus Meysje - 30 jr - 2e + 3e kindje (waarschijnlijk twee-eiig) JONGEN - JONGEN 1 oktober Saartje - 34 jr - 3e + 4e kindje (onduidelijk een/twee-eiig) JONGEN - JONGEN 26 november Linda - 35 jr - 2e en 3e kindje (twee-eiig) Geslacht nog niet bekend 15 december MamaTuttebel - 27 jr - 3e + 4e kindje (twee-eiig) Geslacht nog niet bekend Riverdale87 - 27 jr - 2e + 3e kindje (twee-eiig) Geslacht nog niet bekend 19 december Layali01 - 24 jr - 1e + 2e kindje (twee-eiig) Geslacht nog niet bekend 24 december Zonnestraal - 27 jr - 1e + 2e kindje (twee-eiig) Geslacht nog niet bekend Datum Wafelijzer - 33 jr - 3e + 4e kindje (.... eiig) Geslacht nog niet bekend Afspraken/echo's 30 mei ShallY- groeiecho en controle gyn 31 mei MamaTuttebel - controle echo 1 juni Zonnestraal - termijnecho 4 juni Layali01 - controle + echo + counseling 7 juni Zonnestraal controle + echo + counseling Wafelijzer 2e echo 13 juni MamaTuttebel - geslachtbepaling 14 juni MamaTuttebel - controle gesprek gynaecoloog Bevallen 3boymom: JONGEN - MEISJE met 37 weken - keizersnede Madeliefje MEISJE - MEISJE met 34 weken - natuurlijk
Groeide jullie ook zo snel, vergeleken met vorige week is hij echt boller en al ietsjes groter! Gaat nog wat worden deze zomer! Hahah
Even het lijstje opnieuw geplaatst (oude afspraken eraf gehaald en wat kleine dingetjes aangepast). @syl33 hoe was je echo en controle?
Lijstje tweeling/meerling 2018 22 juli Neeltje1985 - 32 jr - 2e + 3e kindje (twee-eiig) JONGEN - MEISJE 10 augustus Qwsr - 25 jr - 2e + 3e kindje (een/twee-eiig?) JONGEN - JONGEN 11 augustus Ana Leigh - 30 jr - 2e + 3e kindje (waarschijnlijk twee-eiig) MEISJE - MEISJE 22 augustus ShallY- 33 jr - 2e + 3e kindje (twee-eiig) JONGEN - MEISJE Syl33 - 33 jr - 2e + 3e kindje (twee-eiig) JONGEN - MEISJE 24 augustus Woohoo - 32 jr - 2e + 3e kindje (twee-eiig) JONGEN - MEISJE 28 augustus Meysje - 30 jr - 2e + 3e kindje (waarschijnlijk twee-eiig) JONGEN - JONGEN 1 oktober Saartje - 34 jr - 3e + 4e kindje (onduidelijk een/twee-eiig) JONGEN - JONGEN 26 november Linda - 35 jr - 2e en 3e kindje (twee-eiig) Geslacht nog niet bekend 15 december Riverdale87 - 27 jr - 2e + 3e kindje (twee-eiig) Geslacht nog niet bekend 16 december MamaTuttebel - 27 jr - 3e + 4e kindje (twee-eiig) Geslacht nog niet bekend 19 december Layali01 - 24 jr - 1e + 2e kindje (twee-eiig) Geslacht nog niet bekend 24 december Zonnestraal - 27 jr - 1e + 2e kindje (twee-eiig) Geslacht nog niet bekend Datum Wafelijzer - 33 jr - 3e + 4e kindje (.... eiig) Geslacht nog niet bekend Afspraken/echo's 30 mei ShallY- groeiecho en controle gyn 31 mei MamaTuttebel - controle echo 1 juni Zonnestraal - termijnecho 4 juni Layali01 - controle + echo + counseling 7 juni Zonnestraal controle + echo + counseling Wafelijzer 2e echo 13 juni MamaTuttebel - geslachtbepaling 14 juni MamaTuttebel - controle gesprek gynaecoloog Bevallen 3boymom: JONGEN - MEISJE met 37 weken - keizersnede Madeliefje MEISJE - MEISJE met 34 weken - natuurlijk
@MamaTuttebel ja zeker. Pfff. Het was me al heel snel een raadsel waarom ik zo snel groeide (en dat werd dus met de tweede echo duidelijk). Ik moet van mezelf ook weer eens een buikfoto nemen, die is nu al zo groot als die was aan het eind van de zwangerschap bij mijn eenlingen. Dit was mijn buik met 18 weken geloof ik om maar een aanduiding te geven:
Nu ben ik ook de dunste niet he En heb ik al een buikje van mezelf. Maar dit is toch een dikke vette huge tweelingbuik haha!
Uh ja. Hier maak ik me nu al druk over... Zullen ze allebei gezond geboren worden en zal ik ze lang genoeg kunnen dragen? Je hoort toch vaak dat een tweeling eerder komt of gehaald moet worden. Moeten ze dan in de couveuse en hoe ga ik dat dan allemaal regelen etc etc. Mooie buik heb je zeg!!! @MamaTuttebel ook een mooi buikje ♡ Die van mij groeit idd ook hard vind ik.
Die twijfel heb ik ook regelmatig.. gaat ons dat lukken, hoe gaan we het doen enz. Maar denk dat dat wel heel normaal is hoor dat we daar regelmatig aan denken. Tot nu toe gaat het met me goed en is er geen enkele reden voor eerdere opname ofzo (gelukkig en hopelijk blijft dat zo) maar ben nu wel aan een lijstje begonnen voor mijn ziekenhuis tas. Als mijn man dan spullen moet inpakken weet hij in ieder geval ook wat. En heb een briefje gemaakt hoe de wasmachine en droger werkt dus die plak ik er zo nog even op.
Dat vind ik het ‘enge’ eraan. Bij een eenling weet je gewoon dat je het inprincipe voldraag maar nu weet je gewoon niet wanneer ze geboren gaan worden.
Ik denk als je een tweeling verwacht en je man weet nog niet hoe alles in het huishouden werkt, dat het tijd is voor een spoedcursusje voor je man. Het is anders toch niet te doen?
Daar ben ik ook erg bang voor dat de kindjes te vroeg komen.. apart! Geen redenen voor, maarja.. verhalen...
Gelukkig heeft mijn man aardige kennis van het huishouden Na de keizersnee heeft hij zes weken alles gedaan met hulp van mijn moeder. Ik herken overig ook het gevoel van, twee kindjes de trap op en af. Ik heb nog een peuter die ik niet helemaal alleen kan laten lopen op de trap (nu nog, straks misschien wel maar ik ga uit van niet) Ook het risico op vroeggeboorte, lang in het ziekenhuis blijven. De oudste kan daar niet hele dagen blijven, die zie ik dan amper. En ik voelde me al schuldig over het verdelen van de aandacht Aan de andere kant laat ik alles maar lekker over me heen komen. Het gaat toch wel gebeuren zoals het komt, zelf heb ik er geen invloed op dus dat zeg ik mezelf ook maar. Buikfoto van gister Bekijk bijlage 574109
Lijstje tweeling/meerling 2018 22 juli Neeltje1985 - 32 jr - 2e + 3e kindje (twee-eiig) JONGEN - MEISJE 10 augustus Qwsr - 25 jr - 2e + 3e kindje (een/twee-eiig?) JONGEN - JONGEN 11 augustus Ana Leigh - 30 jr - 2e + 3e kindje (waarschijnlijk twee-eiig) MEISJE - MEISJE 22 augustus ShallY- 33 jr - 2e + 3e kindje (twee-eiig) JONGEN - MEISJE Syl33 - 33 jr - 2e + 3e kindje (twee-eiig) JONGEN - MEISJE 24 augustus Woohoo - 32 jr - 2e + 3e kindje (twee-eiig) JONGEN - MEISJE 28 augustus Meysje - 30 jr - 2e + 3e kindje (waarschijnlijk twee-eiig) JONGEN - JONGEN 1 oktober Saartje - 34 jr - 3e + 4e kindje (onduidelijk een/twee-eiig) JONGEN - JONGEN 26 november Linda - 35 jr - 2e en 3e kindje (twee-eiig) Geslacht nog niet bekend 15 december Riverdale87 - 27 jr - 2e + 3e kindje (twee-eiig) Geslacht nog niet bekend 16 december MamaTuttebel - 27 jr - 3e + 4e kindje (twee-eiig) Geslacht nog niet bekend 19 december Layali01 - 24 jr - 1e + 2e kindje (twee-eiig) Geslacht nog niet bekend 24 december Zonnestraal - 27 jr - 1e + 2e kindje (twee-eiig) Geslacht nog niet bekend Datum Wafelijzer - 33 jr - 3e + 4e kindje (.... eiig) Geslacht nog niet bekend Afspraken/echo's 28 mei Riverdale87 - termijnecho en counseling 30 mei ShallY- groeiecho en controle gyn 31 mei MamaTuttebel - controle echo 1 juni Zonnestraal - termijnecho 4 juni Layali01 - controle + echo + counseling 7 juni Zonnestraal controle + echo + counseling Wafelijzer 2e echo 13 juni MamaTuttebel - geslachtbepaling Riverdale87 - controle gyn 14 juni MamaTuttebel - controle gesprek gynaecoloog 23 juni Riverdale87 - Geslachtsbepaling Bevallen 3boymom: JONGEN - MEISJE met 37 weken - keizersnede Madeliefje MEISJE - MEISJE met 34 weken - natuurlijk[
Lijstje tweeling/meerling 2018 22 juli Neeltje1985 - 32 jr - 2e + 3e kindje (twee-eiig) JONGEN - MEISJE 10 augustus Qwsr - 25 jr - 2e + 3e kindje (een/twee-eiig?) JONGEN - JONGEN 11 augustus Ana Leigh - 30 jr - 2e + 3e kindje (waarschijnlijk twee-eiig) MEISJE - MEISJE 22 augustus ShallY- 33 jr - 2e + 3e kindje (twee-eiig) JONGEN - MEISJE Syl33 - 33 jr - 2e + 3e kindje (twee-eiig) JONGEN - MEISJE 24 augustus Woohoo - 32 jr - 2e + 3e kindje (twee-eiig) JONGEN - MEISJE 28 augustus Meysje - 30 jr - 2e + 3e kindje (waarschijnlijk twee-eiig) JONGEN - JONGEN 1 oktober Saartje - 34 jr - 3e + 4e kindje (onduidelijk een/twee-eiig) JONGEN - JONGEN 26 november Linda - 35 jr - 2e en 3e kindje (twee-eiig) Geslacht nog niet bekend 15 december Riverdale87 - 27 jr - 2e + 3e kindje (twee-eiig) Geslacht nog niet bekend 16 december MamaTuttebel - 27 jr - 3e + 4e kindje (twee-eiig) Geslacht nog niet bekend 19 december Layali01 - 24 jr - 1e + 2e kindje (twee-eiig) Geslacht nog niet bekend 24 december Zonnestraal - 27 jr - 1e + 2e kindje (twee-eiig) Geslacht nog niet bekend 15 januari Wafelijzer - 33 jr - 3e + 4e kindje (.... eiig) Geslacht nog niet bekend Afspraken/echo's 28 mei Riverdale87 - termijnecho en counseling 30 mei ShallY- groeiecho en controle gyn 31 mei MamaTuttebel - controle echo 1 juni Zonnestraal - termijnecho 4 juni Layali01 - controle + echo + counseling 7 juni Zonnestraal controle + echo + counseling Wafelijzer 2e echo 13 juni MamaTuttebel - geslachtbepaling Riverdale87 - controle gyn 14 juni MamaTuttebel - controle gesprek gynaecoloog 23 juni Riverdale87 - Geslachtsbepaling Bevallen 3boymom: JONGEN - MEISJE met 37 weken - keizersnede Madeliefje MEISJE - MEISJE met 34 weken - natuurlijk
Lijstje tweeling/meerling 2018 22 juli Neeltje1985 - 32 jr - 2e + 3e kindje (twee-eiig) JONGEN - MEISJE 10 augustus Qwsr - 25 jr - 2e + 3e kindje (een/twee-eiig?) JONGEN - JONGEN 11 augustus Ana Leigh - 30 jr - 2e + 3e kindje (waarschijnlijk twee-eiig) MEISJE - MEISJE 22 augustus ShallY- 33 jr - 2e + 3e kindje (twee-eiig) JONGEN - MEISJE Syl33 - 33 jr - 2e + 3e kindje (twee-eiig) JONGEN - MEISJE 24 augustus Woohoo - 32 jr - 2e + 3e kindje (twee-eiig) JONGEN - MEISJE 28 augustus Meysje - 30 jr - 2e + 3e kindje (waarschijnlijk twee-eiig) JONGEN - JONGEN 1 oktober Saartje - 34 jr - 3e + 4e kindje (onduidelijk een/twee-eiig) JONGEN - JONGEN 26 november Linda - 35 jr - 2e en 3e kindje (twee-eiig) Geslacht nog niet bekend 15 december Riverdale87 - 27 jr - 2e + 3e kindje (twee-eiig) Geslacht nog niet bekend 16 december MamaTuttebel - 27 jr - 3e + 4e kindje (twee-eiig) Geslacht nog niet bekend 19 december Layali01 - 24 jr - 1e + 2e kindje (twee-eiig) Geslacht nog niet bekend 24 december Zonnestraal - 27 jr - 1e + 2e kindje (twee-eiig) Geslacht nog niet bekend Datum Wafelijzer - 33 jr - 3e + 4e kindje (.... eiig) Geslacht nog niet bekend Afspraken/echo's 28 mei Riverdale87 - termijnecho en counseling 30 mei ShallY- groeiecho en controle gyn 31 mei MamaTuttebel - controle echo 1 juni Zonnestraal - termijnecho 4 juni Layali01 - controle + echo + counseling 7 juni Zonnestraal - controle + echo + counseling Wafelijzer - 2e echo 8 juni Saartje - suikertest 13 juni MamaTuttebel - geslachtbepaling Riverdale87 - controle gyn 14 juni MamaTuttebel - controle gesprek gynaecoloog 18 juni Saartje - controle gyn 23 juni Riverdale87 - geslachtsbepaling Bevallen 3boymom: JONGEN - MEISJE met 37 weken - keizersnede Madeliefje MEISJE - MEISJE met 34 weken - natuurlijk