Zwanger van een tweeling/meerling

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Meysje, 9 jan 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. qwsr

qwsr Actief lid

20 mrt 2016
    139
    80
    28
    Vrouw
    NULL
    NULL
    @ShallY ik voel 1 baby ook altijd duidelijk veel minder dan de ander. Als je het niet vertrouwd gewoon aan de bel trekken.

Neeltje1985 vindt dit leuk.
  2. ShallY

ShallY Fanatiek lid

14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Ja ik kijk wel ff aan. Ik heb m nu regelmatig gevoeld gelukkig.

3. ShallY

ShallY Fanatiek lid

14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Wat leuk, ga ook eens kijken!

qwsr vindt dit leuk.
  4. ShallY

ShallY Fanatiek lid

14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Nou babykamer is ook een eind klaar. Nu alleen nog schilderijtjes ophangen en de wolkjes opplakken en dan alleen nog aankleden.

Neeltje1985 en MamaTuttebel vinden dit leuk.
  5. woohoo

woohoo Actief lid

9 nov 2015
    447
    194
    43
    NULL
    NULL
    Ik zit bijna een jaar in de ziektewet bij de uwv. Ik heb nog geen arts gezien. Nooit iemand aan huis gehad. Ik ben wel 1x gebeld en heb 2x een brief met vragen gehad die ik moest beantwoorden.

Wees niet te bang om naar buiten te gaan. Je mag heus wel boodschappen doen enzo. Ze liggen niet met een camera in de bosjes om je ergens op te betrappen ;). En als jullie elkaar mislopen dan moeten ze maar een andere keer komen.

6. ShallY

ShallY Fanatiek lid

14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Ow daar ben ik ook niet bang voor hoor. Maar dinsdag is de kleine man naar de gastouder en dan ga ik met mn zus naar de primark.

Zijn jullie ook vaker kortademig?
    Aan tafel zitten te eten is tegenwoordig een hele opgave.

7. MamaTuttebel

MamaTuttebel Niet meer actief

Lekker gaan, er zit bij UWV zeker wel verschil in ziektewet door zwangerschap of niet. ;)

8. Riverdale87

Riverdale87 Fanatiek lid

15 okt 2017
    4.151
    4.681
    113
    Vrouw
    Ik heb toen met mijn zoontje’s zwangerschap twee weken ziektewet gehad voor mijn verlof. Alleen de eerste dag moest ik thuis blijven, tot er iemand van het uwv gebeld had of langs kwam. Naar buiten gaan is juist goed voor je dus je hoeft echt niet binnen te blijven :)

9. ShallY

ShallY Fanatiek lid

14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Ik zit nu toch weer te twijfelen om wel babynestjes aan te schaffen. Volg een paar tweelingmama’s op instagram en die hebben die ook en als ik dan die kleintjes erin zie liggen...

Neeltje1985 vindt dit leuk.
  10. MamaTuttebel

MamaTuttebel Niet meer actief

Ja zo lief he!!
    Ik schaf ze wel aan voor in de box..

11. ShallY

ShallY Fanatiek lid

14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Ik zit te denken he, en heb er ook over gedroomd.. de baby voelde ik een paar dagen minder goed maar ctg gaf geen afwijkingen of iets aan. Maar wat nou als de placenta minder werkt (denk ik niet maar stel)..
    Moest de ctg dan ook niet goed zijn? Hoe kunnen ze daar achter komen?

12. woohoo

woohoo Actief lid

9 nov 2015
    447
    194
    43
    NULL
    NULL
    Met de doppler via de echo kunnen ze de placenta meten

13. ShallY

ShallY Fanatiek lid

14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Dacht al zoiets maar wanneer gebruiken ze die? Bij mij hebben ze die nog niet gebruikt

14. Riverdale87

Riverdale87 Fanatiek lid

15 okt 2017
    4.151
    4.681
    113
    Vrouw
    Zou ik gewoon even vragen! Dat zou mijn zorg ook zijn maar misschien hebben ze er een goede verklaring voor.

15. woohoo

woohoo Actief lid

9 nov 2015
    447
    194
    43
    NULL
    NULL
    Dat is gewoon tijdens een echo. Dan zie je even blauw en rood op de echo.

16. ShallY

ShallY Fanatiek lid

14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Hmm hebben ze hier nog niet gedaan alleen bij de 20 weken. Zal er volgende keer eens naar vragen.

17. MamaSaartje

MamaSaartje Fanatiek lid

13 mrt 2017
    1.050
    1.277
    113
    Inderdaad @ShallY wat iedereen zegt, je hoeft er niet voor thuis te blijven. Voor zover ik weet komen ze alleen langs bij andere ziekten, niet bij zwangerschap. Ik was binnen 3 dagen gebeld door het UWV en toen was het reregeld (heb toen ook nog gevraagd of ze nog langs gingen komen of niet en antwoord was nee). Ik moest wel naar de arbo arts, maar ik denk dat dat bij jou er niet eens van gaat komen aangezien het maar om 2 weken gaat..

18. MamaSaartje

MamaSaartje Fanatiek lid

13 mrt 2017
    1.050
    1.277
    113
    Vandaag alweer 23 weken zwanger.. Nog een weekje en dan zijn ze levensvatbaar! Het gaat nu zo snel..

Gisteren had ik echt een slechte dag. De hele dag druk en pijn op mijn borst. Dus echt tussen mijn borsten in op het borstbeen zeg maar. Elke paar minuten voelde ik een pijnlijke roffel van mijn hart. Ik moet het even goed in de gaten houden want ik denk niet dat er iets met mijn hart is, maar toch wel een tricky plek om pijn te hebben..

De kinderkamer is nu nagenoeg klaar. Stapelbed staat en ze vinden het heerlijk met elkaar op de kamer. Hopelijk blijft dat zo hihi. Alleen nog kastruimte regelen binnenkort voor het speelgoed en boeken enzo, en dan is die kamer voorlopig klaar. De babykamer is nu nog een rommeltje en ik hoop deze week een beetje puf te hebben om deze goed op te ruimen. Dan kan ik echt gaan beginnen..

LolaBloem, Layali01 en Neeltje1985 vinden dit leuk.
  19. Riverdale87

Riverdale87 Fanatiek lid

15 okt 2017
    4.151
    4.681
    113
    Vrouw
    @MamaSaartje ik snap je, zou ik ook naar vinden! Gewoon in de gaten houden
    Fijn dat jullie kinder kamer in elk geval klaar is. Vroeger wilde ik graag een stapelbed dus ze vinden dat vast geweldig :D

Ik moet even klagen en jullie advies :oops:

Na de bevalling van mijn zoontje ben ik in de thuiszorg terecht gekomen als huishoudelijk hulp, prima baan voor een paar uurtjes in de week.
    Ik maak dagen van 7 a 8 uur zodat ik alles lekker in drie dagen verdeeld.
    Ik merk aan alles dat ik het zwaar begin te vinden. Aan het einde van de dag val ik als een blok in slaap en rond 8 uur vertrek ik naar bed. Op mijn vrije dag rust ik uit zodat ik daarna weer kan werken. Nu zit ik te denken om me deels ziek te melden, een uur of 2/3 per dag minder. Het enige wat me tegenhoud is dat ik nog zo lang moet...
    Moet ik nu gewoon even door bikkelen wordt dit beter? Of doe ik goed aan door toch minder te willen...

Layali01 vindt dit leuk.
  20. MamaSaartje

MamaSaartje Fanatiek lid

13 mrt 2017
    1.050
    1.277
    113
    Kan ik kort over zijn: Je doet er 100% goed aan om nu aan jezelf, je zoontje en je twee (!!) babies te denken. Het lijkt me een goed idee om gewoon wat te minderen nu. Elk uur dat jij niet werkt wordt dan door het UWV vergoed. Je werkgever heeft er dus financieel geen last van.

Ik kon met jouw termijn ook al niet meer veel werken (en dan deed ik nog zittend werk ook) en ben toen in uren geminderd ipv het via het UWV te laten gaan.. Ik kwam er dus pas later achter dat het UWV alles vergoed. En voel je je over een week of 3, 4 weer wat beter, dan kun je altijd nog terug!

Deel Deze Pagina