Wordt een tweeling bevalling normaliter gepland? Of gebeurt een bevalling vaker spontaan, als je tot 38 weken loopt? Kan me nu namelijk al een beetje druk maken over de opvang voor ons zoontje. Mijn zus is de enige die hier dichtbij woont en daar gaat hij inprincipe ook heen maar hun gaan 16 juli ofzo op vakantie. Ik kan mn sz vragen, woont hier 45 min vandaan maar die werkt ook gewoon 4 of 5 dagen.
Wel zelfde type maar plak voor beide kindjes er een sticker op ongeacht dat je uitkookt enzo vind ik dat wel zo hygiënischer, gewoon een controle dingetje. Vind gewoon elke kind hoort zijn eigen fles hahah maar dat is meer mijn ding
@ShallY Ik heb het de gyn gevraagd, die zei max 38 weken. De vk die de termijnecho deed vertelde dat ze rustig wachten tot 42 weken. Geen idee dus. Fijn te lezen @Meysje ! Ik vond dat drankje toen zooo smerig, bah. Heb je daar de uitslag ook al van? Ik moest toen een paar dagen wachten. Ik weet nog niet hoe ik het ga doen met de flessen, denk zelf nog dat ik borstvoeding wil proberen. En anders zijn stikkers zo gekocht. Ik krijg een telefonische intake, ook al heb ik een nieuwe organisatie. Maakt me niet zo uit, ik weet toch wel wat ze wel en niet doen.
Gisteren zeepjes besteld, vandaag gehaald! Vind het echt kei leuk geworden is alvast voor de geslachtsbepaling! (Foto is voorbeeldje, want manlief denk twee meiden... enuh, ik niet.. haha)
Lijstje tweeling/meerling 2018/2019 22 juli Neeltje1985 - 32 jr - 2e + 3e kindje (twee-eiig) JONGEN - MEISJE 10 augustus Qwsr - 25 jr - 2e + 3e kindje (een/twee-eiig?) JONGEN - JONGEN 11 augustus Ana Leigh - 30 jr - 2e + 3e kindje (waarschijnlijk twee-eiig) MEISJE - MEISJE 22 augustus ShallY- 33 jr - 2e + 3e kindje (twee-eiig) JONGEN - MEISJE Syl33 - 33 jr - 2e + 3e kindje (twee-eiig) JONGEN - MEISJE 28 augustus Woohoo - 32 jr - 2e + 3e kindje (twee-eiig) JONGEN - MEISJE 28 augustus Meysje - 30 jr - 2e + 3e kindje (waarschijnlijk twee-eiig) JONGEN - JONGEN 1 oktober Saartje - 34 jr - 3e + 4e kindje (onduidelijk een/twee-eiig) JONGEN - JONGEN 26 november Linnies2013 - 35 jr - 2e en 3e kindje (twee-eiig) MEISJE - MEISJE 15 december Riverdale87 - 27 jr - 2e + 3e kindje (twee-eiig) Geslacht nog niet bekend 16 december MamaTuttebel - 27 jr - 3e + 4e kindje (twee-eiig) Geslacht nog niet bekend 19 december Layali01 - 24 jr - 1e + 2e kindje (twee-eiig) Geslacht nog niet bekend 24 december Zonnestraal - 27 jr - 1e + 2e kindje (twee-eiig) Geslacht nog niet bekend 15 januari Wafelijzer - 33 jr - 3e + 4e kindje (.... eiig) Geslacht nog niet bekend Afspraken/echo's 1 juni Zonnestraal - termijnecho 4 juni Layali01 - controle + echo + counseling 7 juni Zonnestraal - controle + echo + counseling Wafelijzer - 2e echo Syl33 - controle en echo 8 juni Saartje - suikertest MamaTuttebel - geslachtbepaling 13 juni Riverdale87 - controle gyn 14 juni MamaTuttebel - controle gesprek gynaecoloog + echo 19 juni Syl33- echo en controle 18 juni Saartje - controle gyn 23 juni Riverdale87 - geslachtsbepaling 29 juni ShallY - echo en controle 2 juli Syl33- echo en controle 9 juli Linnies2013 - 20-weken echo 20 juli MamaTuttebel - 20 weken echo 2 augustus Riverdale87 - SEO Bevallen 3boymom: JONGEN - MEISJE met 37 weken - keizersnede Madeliefje MEISJE - MEISJE met 34 weken - natuurlijk
Ik ben een tijdje in t ziekenhuis geweest ivm aanhoudende pijnlijke buiken om de 10 min en bloedverlies. Moest ze wegpuffen.. Echo’s gehad, bloedonderzoek , urine alles goed, gelukkig! Was zo bang op een versteken baarmoedermond. Hij is 5cm dus perfect . De pijnlijke buiken zijn gelukkig bijna weg. Gek he hoe dat zo kan opzetten en helemaal niks is! Hopelijk heb ik dit niet te vaak , alles behalve prettig. Had niet eens zo veel bijzonders gedaan.
@Meysje wat fijn dat ze beide goed liggen en je ze nog lekker bij je hebt. Ook goed dat t vruchtwater is afgenomen. Wat betreft flesjes heb ik ook geen aparte flessen aanduiding maar ik wil BV geven. @syl33 wat schrikken zeg. Ik werd vanochtend wakker van menstruatie pijn maar dit verdween na een warme douche... denk toch groeipijn van baarmoeder. Hier wel al sinds 29 weken vaker regelmatige harde buiken maar die doen niet pijn. Goed dat je aan de bel hebt getrokken zeg. Hier ligt baby 1 goed met hoofdje naar onder.... baby 2 half dwars/in stuit dus mocht ik vaginaal bevallen hoop ik wel dat hij in stuit of hoofdligging draait. Och ja het is maar afwachten. Hier leiden ze in vanaf 37/38 weken maar neigen meer naar 37.... dat zou de nieuwe richtlijn worden had ik begrepen. En 42 weken mag echt niet meer met een tweeling.... veels te veel risico op complicaties hoor! Max 40 weken begreep ik.
Nou dames jullie kunnen er wat van om ons telkens te laten schrikken. Nu jij weer syl. Gelukkig alles goed en rustig!
Wij hebben ook showroommodel. Echt helemaal nieuw. Heel tevreden over. Makkelijk in en uit elkaar en kan door mn slaapkamerdeur.
Jeetje @syl33 inderdaad jij ook al.. blijkbaar is rond de 28 weken voor veel vrouwen een grens waarin wat gebeurt in het lichaam dat een tweeling draagt. Gelukkig bleek alles goed te zijn! Ik ben hier wat stiller, heb veel last van mijn borst en voel me gewoon super moe..
Waar heb je precies pijn? Ik heb het vaker tussen mn schouderbladen en voor op dr borst en dat is dan een rib.... en middenrif kan het ook nog zijn dat naar boven wordt gedrukt. De ergste druk nam.hier gelukkig af met 25 weken toen de baarmoeder al erg hoog stond.
Echt pal tussen mijn borsten en inderdaad tussen de schouderbladen.. Inmiddels ben ik er aardig van overtuigd dat het niet mijn hart is maar het is gewoon super pijnlijk en ik word er echt lamlendig van. Ook is de ischias nu in beide billen opgedoken en ook dat maakt me chagrijnig. Vandaag lijkt de pijn in mijn borst iets minder erg, hopelijk trekt het langzaam weg...