Afspraak was goed! Baby’s deden het goed alles goed gemeten, waren nu 80gram! Mijn gyn maakt geen echo’s moet altijd beneden bij de echoscopist een echo maken en dan door naar verdieping 4 (gynaecologie) voor een babbeltje, bloeddruk en wegen... dus hier altijd 2 afspraken die achter elkaar zijn.. Wel jammer dat het bij jou niet zo lekker liep! Nare ervaring, hopelijk dinsdag beter! Hier ook recept voor ijzertabletjes gekregen, hij zei “goed erbij drinken..” dus moet dat maar doen dan.. heb ze alleen nu al gekregen terwijl mijn waarden nog goed zijn. Dat vond ik wel apart, hij zei wel ja kans is groot op bloedarmoede. Maarja om dan al bij voorbaat dit te geven?
@woohoo en @MamaTuttebel thnx voor de info. Dan zal dat hier ook wel elke x zo verlopen denk ik. Ik wist dat helemaal niet... dacht dat de gyn dat zelf deed Fijn dat alles goed was MamaTuttebel!!
@Neeltje1985 heb je ze toevallig al gepast die hoeslakens voor in de wagen? Want dan kan ik op verzenden drukken om ze ook te bestellen Bij mij gaan de controles idd ook als de anderen. Eerst naar het echo centrum en aansluitend afspraak bij de gyn. Fijn dat alles goed was mamatuttebel!
Ik bedenk me net dat ik inderdaad nog dekentjes mort hebben voor in de kinderwagen. Hmm.. vriendlief uhh correctie, man aankijken of ik die dekentjes mag bestellen!
Lijstje tweeling/meerling 2018/2019 22 juli Neeltje1985 - 32 jr - 2e + 3e kindje (twee-eiig) JONGEN - MEISJE 10 augustus Qwsr - 25 jr - 2e + 3e kindje (een/twee-eiig?) JONGEN - JONGEN 11 augustus Ana Leigh - 30 jr - 2e + 3e kindje (waarschijnlijk twee-eiig) MEISJE - MEISJE 22 augustus ShallY- 33 jr - 2e + 3e kindje (twee-eiig) JONGEN - MEISJE Syl33 - 33 jr - 2e + 3e kindje (twee-eiig) JONGEN - MEISJE 28 augustus Woohoo - 32 jr - 2e + 3e kindje (twee-eiig) JONGEN - MEISJE 28 augustus Meysje - 30 jr - 2e + 3e kindje (waarschijnlijk twee-eiig) JONGEN - JONGEN 1 oktober Saartje - 34 jr - 3e + 4e kindje (onduidelijk een/twee-eiig) JONGEN - JONGEN 26 november Linnies2013 - 35 jr - 2e en 3e kindje (twee-eiig) MEISJE - MEISJE 15 december Riverdale87 - 27 jr - 2e + 3e kindje (twee-eiig) Geslacht nog niet bekend 16 december MamaTuttebel - 27 jr - 3e + 4e kindje (twee-eiig) MEISJE - MEISJE 21 december Layali01 - 24 jr - 1e + 2e kindje (twee-eiig) Geslacht nog niet bekend 24 december Zonnestraal - 27 jr - 1e + 2e kindje (twee-eiig) Geslacht nog niet bekend 15 januari Wafelijzer - 33 jr - 3e + 4e kindje (.... eiig) Geslacht nog niet bekend Afspraken/echo's 14 juni MamaTuttebel - controle gesprek gynaecoloog + echo 19 juni Syl33- echo en controle Wafelijzer - echo en afspr gyn 18 juni Saartje - controle gyn 23 juni Riverdale87 - geslachtsbepaling 26 juni Wafelijzer - afspraak vk 29 juni ShallY - echo en controle 2 juli Syl33- echo en controle Layali01 - controle gyn 5 juli Riverdale87 - controle gyn 9 juli Linnies2013 - 20-weken echo 20 juli MamaTuttebel - 20 weken echo 2 augustus Riverdale87 - SEO Bevallen 3boymom: JONGEN - MEISJE met 37 weken - keizersnede Madeliefje MEISJE - MEISJE met 34 weken - natuurlijk
Nu staat 21 december ineens zo raar haha kan iemand dat misschien aanpassen So er zit dit keer best lang tussen onze afspraak , 4 weken. Dat is wel normaal hoor volgens mij haha maar wel ineens anders omdat de vorige keren er steeds maximaal 2 weken tussen zat. Ik vind jouw dekentjes ook heel mooi @MamaTuttebel ik heb het ook opgeslagen. Wij wilden trouwens eerst graag de bugaboo maar we zijn naar babydump geweest en hebben een hele mooie uppababy gezien en het idee van een smallere wagen is ook wel handig. Iemand ervaring met deze wagen? Ze zijn even duur in principe dus we denken er nog eventjes over na
@wafelijzer wat vervelend dat de afspraak zo liep. Ik heb altijd een echo door de echoscopist en daarna een afspraak met de gyn. Ik slik al vanaf week 8 ofzo ijzertabletten , geen last van m’n ontlasting . De eerste 2-3 wkn ontlasting wel zwart van kleur. Stoelgang dagelijks en soms zit er een dag tussen . Normaal patroon voor mij. @ShallY wat balen weer zon ritje zh. Gelukkig alles wel goed en wat een mooie gewichten nu! Hopelijk gaat je meisje nu wat meer bewegen. Ligt ze boven of onder?
Ze ligt boven. Heb haar sinds ik terug ben nog steeds niet gevoeld. Moet anders morgen weer terug als ik ze nog niet gevoeld heb. Hopelijk gaat ze zo tekeer want heb geen zin om weer terug te moeten en heb ook geen idee wat ik met mn zoontje moet qua opvang.
Hoe lift ze precies dan? Ik voelde het jongetje ook amper (max 3x per dag ofzo) toen hij boven lag in stuit/dwars. Echter nu hij met hoofdje beneden ligt voel ik het getrappel goed. Dus denk dat ie wel trappelde maar ik t niet altijd voelde omdat ie zn zusje aan t trappen was in plaats van mij...... Zijn de ctg s steeds goed? Hier gisteren ook ctg gehad en bloed moeten prikken ivm mega migraine aanval.... Alles gelukkig goed. heb daarna wat zwaardere pijnstillers gekregen maar die hielpen ook niet. Nu na 36h is het gelukkig beter met de pijn.
Jongetje ligt eerst met hoofd naar beneden en rug aan de zijkant, benen zo richting middenrif en zij ligt nu ook nu met hoofd naar beneden maar met haar rug tegen mn buik aan en benen naar boven. Dus daarom zou ik haar inderdaad niet zo goed kunnen voelen omdat ze dan meer naar binnen schopt. Maar dat hebben ze niet gezegd. Ik hoe haar nu weer regelmatig gelukkig. Wat balen van je migraine, ben je er ook goed ziek van (geweest) zeker. En is het bij jou dat het na overgeven beter gaat?
@wafelijzer ik had altijd een echo van de gyn elke controle. En soms via echoscipiste (groeiechos). Die risico's heb ik nu elke 2 weken.
Ja bij mij zeiden ze toen dat het zo was dat ie richting meisje schopte. Nu die naar beneden ligt zet hij zich vaak af met zn voetjes tegen middenrif en dat voel ik gelukkig nu goed. Maar ze groeien goed shally dus hoe dan ook lijkt je placenta functie meer als in orde. Hoop dat je haar nu gewoon regelmatig blijft voelen zo stom die onzekerheid. Had heel veel pijn van de migraine. Hele nacht gisteren niet geslapen..vanacht ging t beter. Braken hier maakt t alleen maar erger.... dan klopt de pijn nog 10x zo hard.... maar goed geloof dat het nu een beetje is gaan liggen. Paracetamol helpt tenminste nu.
He bah wat naar die migraine ! Ik heb het de eerste paar weken vd zwangerschap gehad. Oogmigraine, zag dan zwarte vlekken en wist Hoelaat het was. Niet met braken erbij. Je bent er bijna
Ja klopt is ook niet zo erg.... ik ben migraine gewend. Ook buiten zwangerschap veel last van. Bij mn zoontje toen ook een mega aanval gehad 1 week voor de geboorte dus ja wie weet. Ik moet nog maar 2.5 week
Oeh zal dat een teken zijn?! Ja ik weet dat ze goed groeien maar toch blijf ik telkens onzeker als ik ze zo weinig voel. Hopelijk blijft het nu de komende weken goed gaan want ben er wel weer klaar mee met die ziekenhuis bezoekjes. Hebben jullie dat ook dat je tijdens de echo akelig wordt omdat je op je rug moet liggen? Had het gisteren ook weer.. kortademig en duizelig. En telkens maar blijven volhouden dat het gaat.. was blij dat ik op mn zij moest.
Vandaag is manlief aan het sauzen. Dat betekent: er is begonnen aan de babykamer!! (Die komt namelijk dinsdag en wordt in elkaar gezet door hun, tja dan moet verven wel gebeurd zijn haha) Ik neem even een grote stap terug vandaag! Na gisteren gelijk een seintje gekregen door mijn lichaam dat het toch te veel is geweest: welkom terug bekken probleem! ik zie de bui alweer hangen, aankomende weken. Vreselijke pijn! Vannacht er gewoon wakker van gelegen! Dat wordt de fysio bezoeken denk ik maar.. Hoe gaat het met jullie vandaag!? @ShallY wat fijn dat je haar weer hebt gevoeld! Van de echo’s begrijp wel wat je bedoelt herken het wel van de vorige zwangerschap vooral met de 20 weken echo’s maar gewoon echt aangeven dat het niet gaat he dat begrijpen ze wel! @Migraine Wat vervelend dames voor jullie met de migraine. Lijkt me indd geen pretje! @Neeltje1985 spannend joh nog 2,5 week!
Hallo allemaal, Wat leuk dit topic! Hier ook een aanstaande tweelingmama en niemand in mijn omgeving die zwanger is van een tweeling of al een tweeling heeft, dus zoo fijn om zoveel herkenning te vinden in jullie verhalen. Ik klets graag mee! Wij verwachten een eeneiige jongenstweeling en met al een dreumes (jongen) in huis wordt dat vast een gezellige boel . Zooo leuk, maar ook erg spannend allemaal, minimaal 1x per 2 weken echo en consult omdat het monochoriaal is (ze delen placenta en buitenste vruchtvlies). Kan niet wachten tot ze veilig buiten zijn, fingers crossed. Iedereen heel veel geluk toegewenst!
Gefeliciteerd! En welkom. Wat spannend hè zeker als ze een placenta delen zeg.... je wordt dan nog meer in de gaten gehouden he... Hoe voel je je verder? Kun je een beetje genieten ervan?