Zwanger van een tweeling/meerling

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Meysje, 9 jan 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaTuttebel

MamaTuttebel Niet meer actief

Ooh hebben ook echt wel 1 van de goedkoopste genomen hoor! Ze doen er toch niets mee dan alleen slapen haha! :) wel meer uitgegeven aan de kinderwagen omdat ik daar dan wel echt ontzettend veel gebruik van ga maken!

Layali01 vindt dit leuk.
  2. ShallY

ShallY Fanatiek lid

14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Ik heb volgende week vrijdag weer de groeiecho en controle, belde ze gisteren van het echocentrum dat de echo niet door kan gaan ivm langdurig ziekte van echoscopiste. Of ik donderdag zou kunnen. Maar ja, ze met mn zoontje, doen mag niet mee en verder niemand in de buurt.

Zegt ze, kan je niet even iemand regelen die op je zoontje past want anders hebben we geen plek meer. Nee, want er woont niemand in de buurt, had ik ook gezegd.

Zou ik helemaal moeilijk moeten doen omdat dat de enige datum is dat hun kunnen.

Maar goed, mn man zou vrijdag thuis werken omdat ik die echo en controle heb en nu werkt hij i.p.v. vrijdag de donderdag thuis en neem ik mn zoontje gewoon mee naar de gynaecoloog. Dat vind de gyn geen probleem zei hij vorige keer.

Nu merk ik pas hoe lastig het is als je gewoon geen familie in de buurt hebt wonen. Oké, mn zus is de enige maar die werkt ook gewoon.

En ik ben best teleurgesteld in mijn ouders. Zijn zo druk met oppassen op hun andere kleinkinderen maar zullen niet eens inzien dat ik het zwaar heb en dat ze een dagje langskomen. En ik vertik het gewoon om het ze te vragen.

En zal je zien dat beide ouders na de geboorte van de tweeling dan wel in eens de deur plat lopen, iets wat ik dan niet zou willen. Heb ik me vorige keer zo aan geïrriteerd.
    Ze mogen even in het ziekenhuis langs komen maar de eerste dagen thuis niet. Dan gaan ze zich ook maar bezig houden met hun andere kleinkinderen.

Haha sorry, merken jullie dat ik een beetje geïrriteerd ben ;)

Layali01 vindt dit leuk.
  3. MamaSaartje

MamaSaartje Fanatiek lid

13 mrt 2017
    1.050
    1.277
    113
    Lijstje tweeling/meerling 2018/2019

22 juli
    Neeltje1985 - 32 jr - 2e + 3e kindje
    (twee-eiig)
    JONGEN - MEISJE

10 augustus
    Qwsr - 25 jr - 2e + 3e kindje
    (een/twee-eiig?)
    JONGEN - JONGEN

11 augustus
    Ana Leigh - 30 jr - 2e + 3e kindje
    (waarschijnlijk twee-eiig)
    MEISJE - MEISJE

22 augustus
    ShallY- 33 jr - 2e + 3e kindje
    (twee-eiig)
    JONGEN - MEISJE
    Syl33 - 33 jr - 2e + 3e kindje
    (twee-eiig)
    JONGEN - MEISJE

28 augustus
    Woohoo - 32 jr - 2e + 3e kindje
    (twee-eiig)
    JONGEN - MEISJE

28 augustus
    Meysje - 30 jr - 2e + 3e kindje
    (waarschijnlijk twee-eiig)
    JONGEN - JONGEN

1 oktober
    Saartje - 34 jr - 3e + 4e kindje
    (onduidelijk een/twee-eiig)
    JONGEN - JONGEN

26 november

Linnies2013 - 35 jr - 2e en 3e kindje
    (twee-eiig) MEISJE - MEISJE

15 december

Riverdal87 - 27 jr - 2e + 3e kindje
    (twee-eiig) Geslacht nog niet bekend

16 december
    MamaTuttebel - 27 jr - 3e + 4e kindje
    (twee-eiig) MEISJE - MEISJE

21 december
    Layali01 - 24 jr - 1e + 2e kindje

24 december
    Zonnestraal - 27 jr - 1e + 2e kindje

15 januari
    Wafelijzer - 33 jr - 3e + 4e kindje
    (.... eiig) Geslacht nog niet bekend

Afspraken/echo's
    22 juni
    Saartje - 9.30 dietist
    23 juni
    Riverdale87 - geslachtsbepaling

26 juni
    Wafelijzer - afspraak vk

29 juni
    ShallY - echo en controle
    2 juli
    Syl33- echo en controle
    Layali01 - controle gyn
    5 juli
    Riverdale87 - controle gyn
    9 juli
    Linnies2013 - 20-weken echo
    Saartje - 9.00 internist, controle & echo
    20 juli
    MamaTuttebel - 20 weken echo

2 augustus
    Riverdale87 - SEO

Bevallen
    3boymom:
    JONGEN - MEISJE met 37 weken - keizersnede

Madeliefje
    MEISJE - MEISJE met 34 weken - natuurlijk

4. MamaTuttebel

Vind je dat zelf niet een beetje naïef? Ik heb altijd geleerd “als je hulp wil moet je erom vragen...” vooral in jou geval! Mensen kunnen niet ruiken he! Uiteraard niet bot bedoelt haha, want snap ook jou kant! Je wilt dat mensen vragen en aanbieden, maar jij bent tenslotte hulp nodig he niet hun!
    Alleen wel irritant dat je weet dat hun na de geboorte de deur plat zullen lopen! Maar weten ze dat jij het zo zwaar hebt en hun hulp verlangt? Geef je eerlijk toe als hun vragen of het goed gaat of niet goed gaat?

5. Riverdale87

Riverdale87 Fanatiek lid

15 okt 2017
    4.151
    4.681
    113
    Vrouw
    @ShallY wat irritant zeg! Als je al een kindje hebt dan kan je soms niet anders. Hun probleem, die zieke echoscopiste.
    En ja, ik merk je irritaties en snap ze ook zeker. Lijkt me heel naar als je ouders zo doen... maar misschien kan je eens uitleggen hoe je je voelt? Dat ze af en toe even komen helpen

Dankje @MamaSaartje hij is weer helemaal zijn vrolijke zelf gelukkig :)
    Lastig die waardes, misschien inderdaad eens vergelijken wit brood met volkoren en dat soort dingen. Moet je een dagcurve?

Qua gewicht, ik weet niet wat normaal is. Bij zoontje ruim 40 aangekomen door te veel snoepen dus ik ben nu wel wat huiverig. Zit op +1 nu. Kan ook door de opstipatie van die ijzer tabletten, ik moet er van spugen trouwens. Meer dames last van? Volgens mij spuug ik alles er zo uit weer

Layali01 vindt dit leuk.
  6. ShallY

ShallY Fanatiek lid

14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Ja zeker weten ze dat, ben er zondag nog geweest. En zeg ook eerlijk hoe ik me voel.

Maar buitenom dat het zwaar is, zijn ze hier al een half jaar niet meer geweest. Ze hebben nog niks gezien van de kinderwagen of babykamer. En als ik ze dan eens aan de telefoon heb, vertellen ze ik geuren en kleuren dat kleinzoon die en kleinzoon die is geweest, dat ze weer hebben opgepast.
    En ze zitten alle dagen thuis, dan kan je toch best weleens deze kant op komen.

Maar goed, schoonouders zijn toevallig 2 weken terug op zondag een keer geweest, waren hier ook al sinds december niet meer geweest.

Layali01 vindt dit leuk.
  7. woohoo

woohoo Actief lid

9 nov 2015
    447
    194
    43
    NULL
    NULL
    Hoe nodig is die ijzer in jouw geval? Mijn ijzer was aan het begin van de zwangerschap nog prima. Ik slik het nog maar een maand ofzo. Ik had namelijk afgesproken dat ik iets vaker zou laten prikken en dan indien nodig pas zou beginnen.

Hoeveel ijzerpillen moet je slikken? Ik 1 per 2 dagen. Ik hoor ook weleens dat mensen 2 per dag moeten. Nou, dan verstopt alles al helemaal!

8. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.871
    5.110
    113
    Is een oppas zoeken geen goede optie? Zou je een hoop rust geven volgens mij. Hier wel ouders en schoonouders die vaak kunnen oppassen, maar ik wil daar niet afhankelijk van als ze eens niet kunnen. Een oppas geeft veel meer rust.

9. ShallY

ShallY Fanatiek lid

14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Dat wil mijn man niet. Die wil geen vreemde in huis.
    Heb ik al zoveel woorden over gehad. Lijkt me zo fijn, ook als de tweeling wat ouder is om eens een avondje weg te gaan.

10. Layali01

Layali01 Bekend lid

31 aug 2017
    729
    645
    93
    Vrouw
    Jeetje @ShallY best lastig als je familie niet echt in de buurt woont. Misschien kan je het ook een keer benoemen dat je het gevoel hebt dat ze wel op andere kleinkinderen passen en niet/weinig op jouw zoontje?

Ik denk ook voor je eigen rust dat je moet proberen het te accepteren en er het beste van te maken. Als het echt niet gaat of er iets is gewoon aan de bel trekken natuurlijk! Ik hoop dat het allemaal war makkelijker wordt voor je meis

11. Layali01

Layali01 Bekend lid

31 aug 2017
    729
    645
    93
    Vrouw
    Sorry lieve dames dat ik niet altijd op iedereen reageer. Ik lees echt alles en meestal probeer ik jullie berichten te liken. Er zijn zo weinig uren op een dag en ben zo moeeeeeee hahaha oke genoeg geklaagd ik denk dat iedereen hier op is:roflmao::roflmao:

12. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.871
    5.110
    113
    Mm, lastig hoor! Ook geen nichtje of buurmeisje die iets dichterbij staat bijvoorbeeld?

13. ShallY

ShallY Fanatiek lid

14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Ja moet het gewoon naast me neer leggen en gewoon doorgaan zoals we doen maar af en toe vreet dat aan me.

Maar goed, genoeg geklaagd!

14. woohoo

woohoo Actief lid

9 nov 2015
    447
    194
    43
    NULL
    NULL
    Mijn man zou dan dikke pech hebben. Komt hij maar lekker zelf elke keer naar huis als het niet gaat of als er een afspraak is waar ons kind niet mee naartoe kan. Als hij geen oppas wil.. regelt ie het maar lekker zelf.

Het kan toch niet zo zijn dat hij zich ergens niet zo confortabel mee voelt en zelf lekker gaat werken en jou het probleem op laat lossen?!

Madeliefje06 vindt dit leuk.
  15. Riverdale87

Riverdale87 Fanatiek lid

15 okt 2017
    4.151
    4.681
    113
    Vrouw
    Daar zou ik ook zó van balen, bah..
    En inderdaad, overleg met je man of hij vaker thuis kan zijn en anders een oppas. Dit trek je anders toch niet?

Mijn heb was nu vrij hoog maar omdat hij de vorige keer zo snel daalde krijg ik het nu preventief, een tablet per dag. Ik ga het de volgende controle wel even navragen...
    Was zo blij dat het spugen over was.

16. Neeltje1985

Neeltje1985 Fanatiek lid

23 apr 2015
    2.746
    1.716
    113
    Vrouw
    @ShallY wat vervelend zeg meid.... ik ben zo blij met mn ouders.... ik ben niet iemand die snel hulp vraagt maar mn moeder biedt het aan en dan laat ik het toch toe. Vervelend dat jouw ouders dat niet snappen. Wat zeggen ze dan als je zegt dat het je teveel is soms? En iets van een gastouder waar hij heen kan?

@Layali01 bah spugen en ijzer is zo naar dan proef je dat nog eens.... maar mijn ijzer was ok op 12 weken maar met 30 weken enorm laag en nu krijgen we het niet meer opgekrikt.... dus te laat nemen is ook niet zo leuk. Ik moet nu misschien ijzer in infuus krijgen voor of na bevalling.....

@Madeliefje06 mag I al bijna naar huis?

Layali01 vindt dit leuk.
  17. MamaTuttebel

Och jeetje! Ja dan snap ik je helemaal! Dat is echt jammer zeg! :(

18. woohoo

woohoo Actief lid

9 nov 2015
    447
    194
    43
    NULL
    NULL
    De echo doppler was weer goed. Ook meteen cervix laten meten. Was goed. Gaan ze hierna niet meer weten, want met deze termijn geeft de cervixlengte eigenlijk geen relevante informatie over dreigende vroeggeboorte. De locatie van de eerder voorliggende placenta is nogmaals bekeken. Hij ligt nu officieel ver genoeg van de uitgang, dus dat is fijn. Een vaginale bevalling lijkt er dus toch wel in te zitten.

Meisje (baby A) ligt er ook nog steeds goed voor. Hoofdje mooi tegen de uitgang. Jochie ligt nog in stuit, maar dat schijnt niet uit te maken.

De dokter vertelde dat ze bij tweelingen tegenwoordig altijd tussen de 37 en 38 weken inleiden, omdat dat veiliger is voor de kindjes. Dus ik hoef nog maar iets van 7 weken, yeey!

19. MamaTuttebel

Alleen maar goed nieuws! Super..

20. ShallY

ShallY Fanatiek lid

14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Dat doet hij nu ook. Volgende week werkt hij ook thuis omdat ik een echo heb.
    Vorige week is hij ook naar huis gekomen omdat ik niet optijd was om ons zoontje van de psz te halen.

Dat doet hij allemaal wel.

Deel Deze Pagina