Zwanger maar hoelang?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door BAS1759, 21 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BAS1759

BAS1759 Fanatiek lid

23 jul 2009
    2.629
    0
    0
    GTB
    Limburg
    Hallo Vk,s

Ik heb even een vraagje weet eigenlijk niet hoe ver ik zwanger ben?
    Ik ben 15 januari voor het eerst wer ongesteld geworden na de bevalling van mijn dochter. Maar heb 14 februari getest die was negatief. 16 februari niet noemenswaardig heel heel vaag streepje. 17 februari een duidelijke vage streep en 19 februari had ik een duidelijke test. Wel wás de testlijn niet even dik als de controlestreep maar duidelijk positief. Maar dus wel laat positif getest. Wil dat dan zeggen dat ik een laat ei heb gehad en dus in principe ook korter zwanger ben of moet ik toch gewoon vanaf 15 januari tellen?

Groetjes joyce veldman

2. Ineke

Ineke Verloskundige

15 dec 2010
    2.663
    0
    0
    Hallo,

We rekenen vanaf eerste dag laatste menstruatie. Dus dat zou 15 januari zijn. En dan een eventuele correctie voor de cyclus, maar jou cyclus weten we niet want je hebt maar 1 menstruatie gehad na de bevalling, daarom gaan we uit van een regelmatige cyclus van 28 dagen.
    De echo tussen 10-12 weken bepaalt hoe ver je precies bent en wanneer je uitgerekend bent, dan kan het inderdaad zijn dat je minder ver bent dan gedacht.

Groetjes Ineke

Deel Deze Pagina