zwanger van een tweeling

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door moeke01, 25 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BabyWish91

BabyWish91 Fanatiek lid

31 mei 2010
    2.823
    0
    0
    Vindt het heerlijk om met vriendlief samen te zijn
    Groningen
    Ben echt wel blij als ik 'm haal..
    Want m'n buik begint al flink te groeien en dan zit het toch niet zo lekker achter het stuur :p

2. aklina

aklina Fanatiek lid

13 jun 2010
    1.159
    0
    0
    Purmerend
    Hallo allemaal,
    Wij hebben gisteren ontdekt dat we zwanger zijn van een tweeling.
    Super leuk en spannend natuurlijk. Ik hoop zo dat ze allebei blijven zitten!!!
    Mag ik met jullie meelezen en kletsen en misschien wat ervaringen delen?
    Groetjes!

3. ikke175

ikke175 Fanatiek lid

30 dec 2011
    2.576
    0
    36
    NULL
    NULL
    Romy wat vervelend dat je je zo moe voelt.
    Een ijzerinfuus kan wonderen doen.
    Slik je ook preventief ijzer?
    Ik kreeg meteen ijzertabletten mee omdat het een tweelingzwangerschap was. En ook moest ik mijn hele zwangerschaps foliumzuur slikken.

Babywish, spannend van je rijbewijs zeg! Ik hoop dat je het haalt. Zou wel heel fijn zijn he. En opzich zit een buik niet snel in de weg. Tenminste dat had ik. Ik kon nog gewoon autorijden tot 31 weken ( toen mocht het niet meer want lag ik in het zh... haha )
    Heeeeeel veel succes donderdag!

Aklina, van harte gefeliciteerd met je dubbele zwangerschap.
    Natuurlijk mag je hier mee komen kletsen.
    Hoe gaat het met je? Hoe voel je je?
    Hebben jullie gister de echo gehad?
    En zijn jullie spontaan zwanger van een tweeling?
    Sorry dat ik zoveel vragen stel.. haha..

4. sasje24

sasje24 VIP lid

30 mrt 2010
    14.319
    0
    0
    welkom en gefeliciteerd aklina!!!

zie dat jullie in dusseldorf zijn geweest, wat zijn blasto''s? cryo's?

5. BabyWish91

BabyWish91 Fanatiek lid

31 mei 2010
    2.823
    0
    0
    Groningen
    @aklina: Welkom, en leuk dat je komt meekletsen.
    Voelt wel apart he, weten dat je zwanger zou kunnen zijn van 2 en dat ze allebei zijn blijven plakken.
    En dan heel bijzonder als het ook echt 2 blijven en om dat te zien op de echo :D

6. sasje24

sasje24 VIP lid

30 mrt 2010
    14.319
    0
    0
    ook hier alles goed in orde bij de groeiecho.

jongentje weegt 1479 gram en meid 1274 gram.
    lopen nog beide mooi op middelste curvelijn.
    en gelijk met eenling zwangerschap!
    jongen ligt wel nog steeds in stuit en ligt al heel diep...ze moest echt met echo apparaat op mijn vagina drukken zeg maar....maar hij ligt dus verkeerd om ;)

7. ikke175

ikke175 Fanatiek lid

30 dec 2011
    2.576
    0
    36
    NULL
    NULL
    Gelukkig was alles weer goed Sas! Mooie gewichten hoor. rustig aandoen nog steeds dus.. haha.. ligt dan wel erg laag idd.. heb ik niet gehad dat ze zo laag lagen.. Op het laatst wel ietsjes lager maar konden net nog op mijn onderbuik alles bekijken.. grens van onderbuik/vagina zeg maar.. hihi..

8. Romy1980

Romy1980 Fanatiek lid

14 jul 2008
    1.005
    128
    63
    Wow Sasje dat zijn inderdaad mooie gewichten.
    Ik moet Dinsdag weer en ben benieuwd of we nog een beetje gelijk oplopen....

@Aklina, welkom en heel veel klets plezier. en natuurlijk gefeliciteerd met je zwangerschap!!!

@Ikke175 ja ik slik al vanaf dag 1 ijzer tabletten maar die helpen bij mij gewoon niet meer op den duur. en foliumzuur slik ik ook! dat moest ik ook vanaf het begin nemen.
    Ach Maandag weer bloedprikken en daar hoor ik Dinsdag dan de uitslag van dus ben benieuwd of ze er iets aan gaan doen.

Moet zeggen dat het de laatste 2 dagen weer een stuk beter gaat. Het lijkt wel of het een paar dagen goed gaat en dan weer een dag of 2 niet en dat herhaald zich steeds.

We zien wel...fijne dag allemaal veel liefs

9. sasje24

sasje24 VIP lid

30 mrt 2010
    14.319
    0
    0
    ja het gaat eigenlijk helemaal super met de kleintjes!! daarom nu ook pas over 4 weken weer een groeiecho!

hier gisteren bellypaint gedaan...zal wat toevoegen :)

10. sasje24

sasje24 VIP lid

30 mrt 2010
    14.319
    0
    0
    en nog 2...

11. aklina

aklina Fanatiek lid

13 jun 2010
    1.159
    0
    0
    Purmerend
    Ik ben inderdaad met hulp van Dusseldorf zwanger geworden.
    Tijdens mijn derde ICSI punctie zijn er genoeg eicellen gevonden en konden er 4 embryo's de dag na de punctie de vriezer in. Dan worden ze cryo's genoemd. Na de punctie heb ik een terugplaatsend gehad waar ik kort zwanger van ben geweest.
    In januari zijn de 4 ingevroren embryo's ontdooid en verder gaan delen. Op de vijfde dag na het ontdooien was er 1 embryo met het blastocyt stadium. Dat is het groeistadium vlak voor de innesteling. Als je een blastocyt hebt, heb je bijna 50% kans op zwangerschap.
    Het tweede embryo was net nog geen blastocyt maar ook heel goed.
    Ik had niet verwacht dat ze beide zouden zijn blijven zitten, maar toen ik mijn bloedwaardes hoorde kon het bijna niet anders zo hoog waren die. Ik ben precies 4 jaar geleden gestopt met de pil en enorm dankbaar en blij dat het nu eindelijk gelukt is.

Ik heb ook een paar braafjes voor jullie.
    Vanaf wanneer pastte je je normale broeken niet meer?
    Wanneer zijn jullie geminderd of gestopt met werken?

12. ikke175

ikke175 Fanatiek lid

30 dec 2011
    2.576
    0
    36
    NULL
    NULL
    Wat vervelend dat die ijzertabletten niet werken. Hopelijk voel je je snel weer wat beter als je infuus hebt gehad.

Sas echt super leuk die belly paint.
    Ik wilde er absoluut geen.. haha.. vind het super mooi om te zien!
    Maar ik hoef geen verf op mijn buik.

Aklina, Super zeg dat ze beide zijn blijven zitten. Hier heb je dan ook alles voor gedaan he... 2 van die mooie beebs in je buik.. haha..

Broeken, die paste mij al niet meer vanaf week 5. Toen ben ik broeken gaan dragen die ik jaren geleden in een doos heb gedaan omdat ze mij te groot waren geworden door het afvallen, dus die heb ik tevoorschijn gehaald en heb ik ongeveer 2 weken aan kunnen doen. Daarna paste die mij ook niet meer. Dus nog voor de 8 weken had ik zwangerschapsbroeken aan.

Geminderd met werken al vrij snel moet ik zeggen. Vanaf volgens mij 14 of 15 weken ben ik de helft van mijn uren gaan werken en de gyn zei dat ik echt niet langer door mocht gaan dan 28 weken. Met 28 weken ben ik dus gestopt. Maar goed ook... 3 weken later lag ik in het zh vanwege groei achterstand van beide ukkies. Een tweeling zwangerschap wordt vaak onderschat. Ik kon wel meer uren werken maar was niet goed voor beide uks omdat ze dus niet zo hard groeide.. overleg alles goed met je gyn en houdt je werkgever en bedrijfsarts op de hoogte mocht je minder gaan werken...

13. sasje24

sasje24 VIP lid

30 mrt 2010
    14.319
    0
    0
    ik heb ook niet gewerkt ivm extreme misselijkheid kon ik niet meer werken en daarna duurde het best lang voordat ik uberhaupt weer helemaal bijgetankt was.....toen kreeg ik bekken klachten met 20 weken...en mocht idd ook maar tot 28 weken werken! en heb dus helemaal niet meer gewerkt en nu heb ik bedrust dus doe niks meer!

14. BabyWish91

BabyWish91 Fanatiek lid

31 mei 2010
    2.823
    0
    0
    Groningen
    Ik paste broeken ook al niet meer met 6 weken.
    Echt heerlijk om dan een positiebroek te dragen, wat een opluchting voor je buik bij het zitten enzo :p

15. Romy1980

Romy1980 Fanatiek lid

14 jul 2008
    1.005
    128
    63
    Hallo meiden,

@Aklina, ik paste mijn broeken nog tot een week of 15 denk ik, maar dat kon omdat ik af aan het vallen was in het begin door
    de extreme misselijkheid.
    Daardoor heb ik mezelf met een week of 7 ziekgemeld op mijn werk en zit ook vanaf die week thuis. Heb het
    nog wel een keer geprobeerd toen ik me iets beter voelde maar het ging gewoon niet meer.
    Ik was zo verzwakt en toen dat allemaal minder werd kwamen de lichamelijke klachten.

@all, hoe gaat het met de rest van de meiden?? Hier gaat alles goed gelukkig!! Er lijkt wel een
    patroon te zitten in de dagen dat ik me goed voel en de dagen dat ik me slecht voel.
    Ieder keer voel ik me zo moe en rot voor een dag of 2/3 en dan gaat het weer 4 dagen goed, waardoor
    ik gelukkig weer veel in kan halen in huis enzo!

Hier is de babykamer lekker al klaar zo ook alle andere klusjes die ik nog voor mijn man had.
    Heerlijk idee hoor, ik begin nu langzaam alle kleertjes te wassen en het kamertje lekker schoon te maken en
    aan te kleden.

De box hebben we van de week ook opgehaald en staat ook al in de kamer!
    Jeetje wat gaan we lekker vlot hier, nu alleen nog een andere auto!!!
    Dat word nog een hele klus want mijn man en ik liggen wat dat betreft totaal niet op 1 lijn hihi

Fijn weekend meiden!!!

16. anjav

anjav Fanatiek lid

11 dec 2011
    1.690
    0
    36
    NULL
    NULL
    Aklina: jij ook hier. ;)
    Welkom meid!

Mams en Linsiejj; van harte gefeliciteerd met jullie ukkies!!

Ik ben al lang niet meer hier geweest.
    *schaam*
    Ik ben idd 7 februari met 37w5d bevallen van onze tweeling Mila en Luka.
    3140 gram en 2575 gram. Flinkerds dus voor een tweeling. Maar wel pracht kindjes!
    Ik heb een spoedkeizersnee gehad, en daarna super veel bloed verloren.
    Heb 3 zakken bloed bij gekregen. Daardoor ben ik nog steeds verzwakt, en valt het me ook wel erg zwaar nu. Ik ben in mijn zwangerschap 13 kilo aangekomen, en 1,5 week na de bevalling was ik 20 kilo lichter. Niet echt goed dus.
    Heb het de afgelopen 3 dagen alleen moeten doen omdat manlief weer werken was, en ik ben echt kapot nu.
    Dus echt veel genieten kan ik helaas niet. :(
    Maar hopelijk komt dat snel.

17. Linssiejj

Linssiejj Fanatiek lid

3 jun 2012
    1.713
    0
    0
    Senior secretaresse
    Wij liggen nog in ziekenhuis omdat de kleintjes niet goed dronken. Mijn ventje drinkt nu echt megaveel. Mijn kleine meid hebben ze de sonde vanmorgen eruit gehaald en drinkt matig. Kinderarts wil ons morgen naar huis laten gaan. Maar ik wil toch even nog bespreken over het drinken.
    Verder groeien ze super en alles gaat goed. Ik voel mezelf alweer de oude. Zo nu en dan wat last nog waar de knip is gezet maar voor de rest niet
    Ik ben een aantal dagen na de bevalling ook weer vanalles gaan doen, want ik mocht gewoon uit het ziekenhuis omdat ik hier alleen ben voor de kindjes. Ben weer naar winkel geweest, thuis gewassen etc. Was daarna wel moe en pijn in me rug. Maar ik heb ook wel weken alleen op bed gelegen etc. Verpleegkundige hier stonden ervan te kijken dat ik zo fit ben haha. Veel moeders liggen hier gewoon voor pampus. Ik ben afgelopen woensdag thuis geweest en woog toen alweer 70 en ben nog niet al het vocht kwijt. Ik ben dus al ruim 15-16 kg kwijt. Nu nog 7 tot me oude gewicht.
    Mijn buik slinkt echt hard vind ik, echt grappig om te zien.

18. mm7

mm7 Fanatiek lid

9 feb 2010
    2.801
    28
    48
    Leuk ik spo weer eens een tweelingtopic! Geniet ervan meiden, het is zo bijzonder een tweeling... Hier zijn ze net 2 echt te leuk is het! Succes met de zwangerschappen, en degene in het ziekenhuis.

Geniet!

19. BabyWish91

BabyWish91 Fanatiek lid

31 mei 2010
    2.823
    0
    0
    Groningen
    Wat gaat het allemaal snel.
    Zo lees je dat iemand bevallen is en nu alweer bijna 2 weken geleden.
    Alsof het 2 dagen geleden is dat ik het heb gelezen :p
    En ook leuk dat er hier al mama's zijn van een tweeling.
    Die kunnen toch ook gerust meekletsen.

20. sasje24

sasje24 VIP lid

30 mrt 2010
    14.319
    0
    0
    anjav balen dat je je zo voelt, maar dat is ook niet niks zoveel bloed verliezen!!!
    kan je man niet zorgverlof opnemen ofzo? dat jij wat rustiger aan kunt doen? of je ouders wat meer laten komen zodat jij ook kunt slapen??

@linssjiej fijn dat ze goed beginnen te drinken!! en heerlijk lijkt me om weer gewoon lekker op de been te zijn hoor!!
    geniet ervan!!!

Deel Deze Pagina