fijn ikke dat jij wel reageert op mijn bericht! ja daarom..opnemen kan altijd nog...heb zoiets als ik daar nu al mee begin...wat schiet ik er mee op...tja dat ik zeker dadelijk 3 nachten ofzo per week daar slaap...nou nee daar heb ik toch nog geen zin in. hier dus weer een bagger nacht gehad.....pfff
@Sasje: Groot gelijk heb je. Dan liever toch thuis dan in het ziekenhuis. Hoop dat je toch nog een beetje rust krijgt.
@ sasje wat vervelend zeg dat je zo rot slaap en dat je zoveel vocht vast houd maar idd in het ziekenhuis liggen kan altijd nog wel als het echt nodig is doe lekker rustig aan en even de tanden op elkaar nog maar heel eventjes daarna ben je het zo vergeten dat je al die kwaaltjes hebt gehad
Zou het ook niet beter voor je zijn om even op adem te komen?? Al is het alleen deze week maar...dan heb je misschien wat meer energie om de laatste 6 weken door te komen. Als je zo doorgaat begin je uitgeput voor het echte zware werk begint
hoi, Ik ben vandaag precies 18 weken zwanger van ons tweede/derde kindje. Ons eerste kindje is bij 22 weken zwangerschap geboren en overleden ( trisomie 18, geconstateerd bij de 20 weken echo ) Ik ben spontaan zwanger geworden en het is een twee-eiige tweelingzwangerschap. Het geslacht van onze kleintjes is bekend, alleen houden wij dit voor ons. Graag zou ik gezellig met jullie willen mee kletsen groetjes sterretje85
Hallo Sterretje Wat erg van je eerste kindje pfff wat een ellende.... maar gefeliciteerd met de tweeling Wat een rijkdom dan he? Voel je je verder wel goed? In ieder geval welkom en lekker genieten!! @ all, hoe is het met de rest van alle meiden hier?? Liefs
Hallo dames! Kom me ook melden hier! Ik heb al 2 jongens van 5,5 en 3,5 jaar en momenteel bijna 21 weken zwanger van een spontane tweeling! Vorige week de 20 weken echo gehad en mijn jongens worden grote broer van een broertje èn zusje! Helaas geen fijne zwangerschap tot nu toe. Vanaf het begin af aan veel spugen en misselijk. Heb met 13, 14 en 16 weken in het ziekenhuis gelegen wegens uitdroging en ondervoeding. Bij de de laatste opname heb ik een neussonde gekregen en heb nu bijna 5 weken volledige sondevoeding. Ik was 11 kilo afgevallen, nu val ik niet meer af en kom ook niet aan. De verwachting is dat ik voorlopig nog wel even aan de sonde zit. Ik spuug nog steeds dagelijks en nog steeds de hele dag misselijk. Met de kindjes was vorige week alles goed. Van het meisje konden ze het bovenlipje niet goed zien omdat ze met haar gezicht in de placenta lag. En bij beide kindjes liep het buikje ietsjes achter. Daarom krijg ik volgende week weer een groeiecho. Hoop hier gezellig mee te kunnen kletsen!
@Sterretje: wat erg van jullie overleden kindje Fijn dat deze zwangerschap wel goed gaat. Ben wel erg benieuwd wat het geslacht is van jullie kindjes Maar verder, welkom hier en gezellig dat je komt meekletsen. @Tantan: Welkom hier, Wat leuk dat je 2 stoere mannen een broertje en een zusje krijgen. Alleen jammer dat je zwangerschap niet zo lekker verloopt. Hoop toch dat je je binnenkort wat beter gaat voelen. Lijkt me ook niet echt genieten als je sondevoeding moet hebben
Hier gaat alles zn gangetje.. Gister een druk dagje gehad en dat kon ik merken mbt dat de buik zich aanspande maar hij voelde niet hard.. Kan zoiets.? Of was het toch wel een harde buik.? @ Sasje hoe gaat het met je.? Kun je al beter slapen.? @ Romy Grappig dat het bij jou ook zo is gegaan als bij mij. Had jij trouwens ook dat er wel 2 vruchtzakjes waren en er 1 leeg was.? @ Babywish leuk hé dat shoppen.? Ik kan er ook maar geen genoeg van krijgen.. Welkom nieuwe meiden en gefeliciteerd!
Welkom voor de nieuwe mensen! Hier gaat alles goed, gisteren een hele goede echo gehad. De kleintjes liggen op schema qua groei en waren al bewegelijk! Zo mooi en bijzonder!
@ Muppetje, nee bij mij waren er geen 2 zakjes meer te zien....die ene was denk al weg. @ Myloon, wat goed zeg...fijn om te lezen. Nu lekker gaan genieten!! @ All Hoe gaat het met de rest van de meiden?? Hier gaat het redelijk, ben heel erg verkouden...pffff nog minder adem. Ik had het al zo benauwd verschrikkelijk. Slaap er s`nachts heel slecht door dus dat schiet niet echt op. Morgen 31 weken alweer, nog maar 6 weekjes en dan kunnen wij onze meiden eindelijk zien Liefs
hey meiden ik ga niet terug lezen want daar heb ik de energie even niet voor maar hier even een kort verslag van mijn dagen.... maandag naar het zh gegaan vanwege aanhoudende pijn in zij en overgeven, misselijkheid en vocht toch de twijfel voor zwangerschapsvergiftiging. eenmaal in het zh...werd er ctg gemaakt dit was oke, bloed werd afgenomen en urine moest ik inleveren....hier hebben we heel lang moeten wachten...ondertussen konden we mee genieten met sommige vrouwen die erge pijn had met bevallen.....pfff aangezien ik ook op verloskamers lag maar dan op weeeenkamer en tegenover zijn de bevallingskamers zeg maar.....na een lange periode van wachten bleek de urine niet goed te zijn. we moesten toen wachten op dienstdoende gyn die net werd weg geroepen voor bevalling......eenmaal weer tijd verstreken bleek dat ik hoogstwaarschijnlijk een niersteentje zou hebben. dus met spoed naar de uroloog voor een echo. mijn nieren zag er voor een tweeling zwangerschap nog goed uit gelukkig maar helaas kon je op de echo niet zien of er daadwerkeljik steentjes zouden zitten hiervoor zou je onder een scan moeten en dat mag nu in zwangerschap niet. dus weer terug naar de afdeling waar de gyn me al stond op te wachten.....nou werd dus opgenomen zodat ze meteen konden gaan starten met medicatie via infuus dus er voor moest gaan zorgen dat het steentje eruit zou gaan komen.....ik was natuurlijk helemaal van slag....want zag de bui alweer alweer hangen....ik was er zo klaar mee.....van de ene ellende in de andere als ze op dat moment hadden gezegd je mag kiezen we gaan je beebs halen of je blijft hier had ik serieus gekozen om ze te laten halen...en ik weet echt wel dat ik daar ook niks aan heb om ze nu te laten komen want dan je weken naar het zh toe dus natuurlijk is het beter om ze te laten zitten maar ik had zon erge pijn dat ik me zelf echt belangrijker vond...ik kon namelijk alleen nog maar op mijn rechterzij liggen voor de rest niks anders.... nou dus opgenomen en infuus gekregen....s nachts zon erge pijn gehad dat ze me een spuit hebben gegeven voor de pijn en om te kunnen slapen....tjeetje ik weet niet wat voor spul dat was maar dat was ik in ieder geval helemaal high van....nog tot dag erna s middags!! s morgens kwam er weer een gyn kijken en ook zij was er van overtuigd dat het een niersteentje was maar waarom helpt infuus dan niet..??? tja we moesten het ook even een kans geven! oke prima.....eenmaal s middags had ik nog steeds veel pijn en had ik per ongeluk al een hele hoge dosis gehad van de medicatie en echt verlichting gaf het niet.....dus weer de gyn aan mijn bed gehad en haar uitgelegd hoe ik er over dacht; namelijk het helpt niet dus het is iets anders.....helaas deelde zij die mening nog niet en wilde ze toch zo door gaan.....nou ja prima.....weer de nacht in met veel pijn...om 2 uur snachts nogmaals een spuit gekregen maar nu minder heftig zodat ik wel iets kon slapen..en met toeval was mijn eigen gyn in het zh...dus die stond om 2 uur langs mijn bed.....en hij ging voelen en zij meteen van ja maar dat konden we de schuine buikspieren zijn die gewoon echt op rek staan en daar kunnen we niks aan doen...ja pijn medicatie om te bekijken of we het kunnen bedrukken.....hem in ieder geval al op het hart gedrukt dat ik echt niet 6 weken zo alleen maar op mijn zij ga liggen....dit beaamde hij gelukkig dat dat geen optie was....vrijdag moet ik bij hem op controle en dat zouden we het gaan bespreken.... eenmaal s morgens kwam dezelfde gyn kijken die me ook had opgenomen en kwam met voelen ook tot de conclusie dat het infuus dus geen zin had omdat ik nog veel pijn had...dus infuus mocht er uit en fysio moest maar eens komen kijken of deze iets kon doen......deze is ook geweest maar ook deze kan helaas niks doen want het gaat de pijn niet verhelpen..wellicht een beetje verlichten op de dagen van fysio en dag erna heb je het weer...dus daar schieten we ook niks mee op.....je moet je weg erin vinden......pffff dus mocht gelukkig naar huis.....nu nog pijn en door het 3 dagen liggen ontzettend erge pijn in benen door vocht......dus dit was weer een heel avontuur..... en mijn lieve schat die trekt het ook niet nog weken op deze manier.....hij was helemaal in paniek dat ik dadelijk 6 weken daar moest blijven liggen.....ik heb ook dagen gehuild en kan er nu nog over huilen...ik had zo gehoopt dat ons deze zwangerschap gegund zou zijn na 3 jaar waarvan het ons veel bloed, zweet en tranen heeft gekost maar helaas mag ook dit niet vlekkeloos verlopen.....dus we zien enorm op tegen de bevalling... maar goed dat zien we dan wel weer...niet op de feiten vooruit lopen zullen we maar zeggen. dus nu is het wachten wat de gyn morgen gaat zeggen....maar ik ga zelf voor halen week 34/35.....dus zijn nog max 3 dat moet wel te redden zijn voor me....
@Sasje: Wat ontzettend vervelend Het zit je ook niet mee he. Dikke knuff, en hoop dat je het nog 3 weekjes vol kan houden.
@Muppettje: Jaaa, veel te leuk om te shoppen. Heb nu al het gevoel dat ik teveel heb haha Maarja, kan je voor een tweeling teveel hebben dan @Hier: Reiswiegjes zijn gister bezorgt (2 Mooie roze) Had ze via MP gekocht. Gisteren in elkaar gezet, en muggennetje en regenhoes eromheen en weer opgeborgen. Alleen vreselijk veel last van m'n rug Ter hoogte van m'n stuitje en alleen aan de rechterkant, en het trekt ook een beetje door naar m'n been lijkt het wel.
Jeetje Sasje wat een verhaal weer meid!!! Ik hoop dat het morgen een beetje mee zit bij de gyn en dat ze mee gaan in je wensen. Sterkte nog ff wijffie!! Dikke knuffel van hier
Sorry.. beetje lang niet geweest. Sas tuurlijk reageer ik op je berichtje Je kent me toch.. haha.. Maar meid.. ik hoop echt dat je nog ff vol kunt houden. Ik volg je natuurlijk ook op fb maar wil je hier ook nog ff een dikke knuf geven. Welkom nieuwe aanstaande mama's! Wat erg van je overleden kindje. Zoiets hoopt niemand mee te maken. Heb je het een plekje kunnen geven? Lijkt me moeilijk nu je zwanger bent van 2 schatjes.. dat je dan ook des te meer aan jullie andere kleine meid denkt. Pff en Tantan... wat heb jij al veel mee gemaakt in deze zwangerschap. Hopelijk knap je snel een beetje op en hou je je voeding binnen. Myloon wat fijn dat je ze hebt zien bewegen Fijn is dat he... Hier gaat alles goed.. druk druk met werk en nog vanalles.. haha... Kids doen het super.. wat willen we nog meer
@hier redelijke nacht gehad afgelopen nacht....alleen gisteren weer flink overgeven....volgens mij kan ik die ijzer tabletten niet verdragen...dat ik er maagzuur van krijg....dus vandaag neem ik ze eens ff niet in...en dan kijken of het helpt...want al 2 avonden boven de wc hangen wat eigenlijk niet meer gaat vanwege het vocht is niet echt een s6! dinsdag worden er steunkousen aangemeten in de hoop dat het mijn vocht in ieder geval gaat verlichten zodat ik me weer iets beter kan bewegen zonder zoveel pijn te hebben! gisteren gesprek gyn gehad...en hij wilt ze niet voor de 36 weken halen....natuurlijk begrijpelijk want mijn voorstel van 34/35 weken zag hij niet zitten omdat ze dan in couveuse moesten en 20% procent toch de nodige opstart problemen heeft dan....dus dat wilt hij liever voorkomen....dat snap ik...maar dat neemt niet weg dat ik niet meer kan....helaas kan ik hij weinig voor me betekenen dan dat ik af en toe een nachtje kom slapen in het zh om bij te tanken zodat ik plat gespoten wordt.....dus nou ja dan gaan we dat maar doen wanneer ik echt niet meer kan....en voor de rest kijk ik de weken om zal als het erop aan komt alsnog wel 37 weken zijn wanneer ze gehaald worden...want met 36 weken wilt hij het nogmaals bespreken...dus tja die week zal wel geen plek meer zijn enz..dan heeft ie alsnog zijn zin maar goed nog max 4 weken...dus ik begin af te tellen en hoop ergens stiekum dat de beebs het moe zijn rond de 35 weken en zelf willen komen
hei, ik ben hier vooral ee 'meelezer' maar nu toch f een vraagje ivm bmh. bij de vorige controle was mijn bmh 2.85cm. de gyne raade me aan zoveel mogelijk te rusten en liefst al liggend. ok dat probeer ik echt wel, maar vroeg me af wat ik eigenlijk zoal wel nog mocht doe, zou toch graag nog het een en tander in orde brengen, op een rustig tempo weliswaar. maar vroeg me dus af hoe snel dat verkorten enzo kan gaan. wie heeft er hier dus ervaring mee, en kan me wat geruststellen? groetjes sinne
Ik was even een weekje op vakantie, daarom mijn gebrek aan reacties... Sasje, wat een rot situatie bevind je je in. Ik kan me voorstellen dat je helemaal op bent. Een paar weken klinkt kort maar als je het moet doorstaan kunnen zelfs een paar dagen heeeeel lang zijn. Veel sterkte en succes tijdens de laatste loodjes! Ik ben afgelopen week behoorlijk gaan groeien en ga dan ook morgen zoeken naar fijne positie broeken. Morgen ook weer een echo. Kijk er weer erg naar uit!