zwanger van een tweeling

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door moeke01, 25 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BabyWish91

BabyWish91 Fanatiek lid

31 mei 2010
    2.823
    0
    0
    Vindt het heerlijk om met vriendlief samen te zijn
    Groningen
    @Romy: Duurt die echo zo lang dan ? (Zou heerlijk zijn)
    Ik had gelezen dat die echo maximaal 45 minuten zou duren.
    Ik hoop dat het 1,5 uur duurt, dan kan m'n dag niet meer stuk :D

@Derbi: Welkom, en leuk dat je komt meekletsen.
    Je bent iets verder dan mij, gezellig :D
    Weten jullie al wat het wordt ?

2. Romy1980

Romy1980 Fanatiek lid

14 jul 2008
    1.005
    128
    63
    @babywish....in princiepe wel. Het duurt inderdaad 45 min. Per kind :)

Derbi.....welkom!!!

3. BabyWish91

BabyWish91 Fanatiek lid

31 mei 2010
    2.823
    0
    0
    Groningen
    Aaahh, 45 min per kindje.
    Dat zou wel super zijn, kan niet wachten :D
    Heb 12 maart voor het laatst onze meisjes gezien, dus wordt nu wel weer tijd.
    Ze zullen vast enorm gegroeid zijn :p

4. Derbi

Derbi Niet meer actief

Bedankt! we weten niet wat het wordt, maar we denken sterk aan een jongen en een meid. Die guo duurt idd 1,5 uur hoor. 45 min per kind. In ons geval bleek met de guo dat een kindje een hartafwijking heeft en ik heb al met al 2 uur op de tafel gelegen. Dan is het echt niet heerlijk, was er flink klaar mee! Jullie moeten ook allemaal om de week een echo?

5. BabyWish91

BabyWish91 Fanatiek lid

31 mei 2010
    2.823
    0
    0
    Groningen
    @Derbi: Is twee-eiig dus...
    Ik heb niet om de week een echo helaas :(
    Heb 12 maart voor het laatst onze 2 meisjes gezien, hoop dat ik binnenkort wel vaker een echo heb hoor.
    Ik maak me altijd wel een beetje zorgen of alles nog wel goed gaat met ze omdat ik zo weinig controle krijg. Binnenkort toch eens over hebben.
    Na 9 april heb ik de volgende afspraak pas 13 mei :S

6. Romy1980

Romy1980 Fanatiek lid

14 jul 2008
    1.005
    128
    63
    Hallo meiden,

Ik heb tot nu toe elke 2 weken een afspraak gehad.
    Daarbij zat heel vaak een groeiecho (zeg 1x per maand) en als ik die niet had dan deed de gyn altijd even kijken naar hoofdjes, buikjes, vruchtwater enz.

Al met al heb ik onze meiden dus elke 2 weken gezien.
    Gelukkig maar want heb best veel momenten gehad dat ik bang was dat er iets niet goed zou zijn. maar gelukkig is alles tot nu toe goed gegaan!!

Straks weer echo + controle dus ben benieuwd.

Liefs

7. Derbi

Derbi Niet meer actief

Mijn gyn staat erop dat ik eens per twee weken gezien wordt en een echo krijg, tot 30 weken, dan ee keer per week. Nu weten we ivmhet hartje van het ene kindje niet of we in ons ziekenhuis mogen blijven of controles in groningen gaan krijgen.Hoop ons eigen ziekenhuis anders kunnen we elke twee weken naar groningen op en neer. Is een uur rijden vanaf hier.

8. BabyWish91

BabyWish91 Fanatiek lid

31 mei 2010
    2.823
    0
    0
    Groningen
    @Romy: Leuk, veel plezier straks :D

@Derbi: Hoop dat je dan idd in je eigen zkh kan blijven.
    Het is ook niks om elke 2 weken een uur op en neer te rijden.

9. Romy1980

Romy1980 Fanatiek lid

14 jul 2008
    1.005
    128
    63
    Zo meiden, ik ben weer geweest!!
    Alles gaat super goed met de meiden en met mama ook!
    A.s. Maandag weer een afspraak, dan gaan we bespreken wanneer de keizersnee plaats gaat vinden....spannend hoor brrrrr

maar nog 3 weken en dan zijn ze in ieder geval geboren!!

Liefs

10. Derbi

Derbi Niet meer actief

Oh wat fijn! Lekker idee dat je straks je kindjes al hebt...:)

11. BabyWish91

BabyWish91 Fanatiek lid

31 mei 2010
    2.823
    0
    0
    Groningen
    @Romy: Spannend, dat je over een maandje je kindjes al hebt :D
    Leuk, dus maandag weet je de datum.
    Lijkt mij wel raar uiteindelijk dat je gewoon weet op welke dag ze gaan komen.

12. ikke175

ikke175 Fanatiek lid

30 dec 2011
    2.576
    0
    36
    NULL
    NULL
    babywish, heel veel succes morgen! Wij hebben echt geen echo van 1,5 uur gehad... misschien nog niet eens een uur... Diegene die de GUO maakte was ook wel echt goed... maar we mochten nog een keer extra terug omdat ze toen bij 1tje niet goed konden zien of het hartje in orde was. Hij dacht van wel maar moest er zeker van zijn. Toen nog een keer terug voor een half uurtje..

Derbi welkom en wat schrikken zeg dat je kindje een hartafwijking heeft. Is het een ernstige afwijking? Wij hadden hier ook extra controle op omdat mijn vriend een hartafwijking heeft, en ook zijn ouders.... en nog meer familie leden. Gelukkig met de hartjes van de meiden niks mis :)

Romy, wat fijn dat alles goed was. En wat spannend zeg.. maandag de datum. Het is echt iets waar je dan naartoe leeft. Wij vonden het heel leuk. De artsen hadden een goede datum uitgekozen ;)

Echo's in het begin kregen wij er heel veel.. tot 15 weken 5 gehad... daarna met 19w, 20 en 21 weken... 24 weken, 28 weken, 31 weken en toen iedere week 2-3 keer

13. Parel1985

Parel1985 Actief lid

28 okt 2012
    352
    1
    0
    Kan ik hier ook mee kletsen? Ik ben zwanger van een twee - eiige tweeling. Ben nu 11+3. vandaag eerste afspraak bij gyn gehad. Ook weer echo en alles was goed. Laat wel de combinatie test doen maar dat iswel lastiger bij twee. Vind het wel heel spanned allemaal. Ben zo bamg voor vroeggeboorte met alle complicaties enzo daarbij.

Rare vind ik ook dat ik nergens last van heb. Amper misselijk enzo en buik nog zo plat als een dubbeltje. Hoe was dat bij jullie?
    Ik heb trouwens wel als ik moet hoesten o niezen ofzo mijn buiksperen/ baarmoeder pijnlijk verkrampt. Herkennen jullie dit?

14. BabyWish91

BabyWish91 Fanatiek lid

31 mei 2010
    2.823
    0
    0
    Groningen
    @Nienke: Welkom, en nog gefeliciteerd :D
    Ik herkende het wel rond die periode, die spierpijnachtig gevoel bij het hoesten.
    Maarja, je buikspieren worden ook aan de kant gedrukt door de groeiende bm he.

15. BabyWish91

BabyWish91 Fanatiek lid

31 mei 2010
    2.823
    0
    0
    Groningen
    @Ikke: Dankjewel :D
    Ik dacht dat ik om 10:15 mocht, maar zie net dat het om 13:30 is.
    Dan kruipen de laatste uurtjes voorbij.
    Lekker uitslapen dan maar.
    Wel fijn trouwens dat je mocht terugkomen bij de GUO, om het nog een keer extra na te kijken voor de zekerheid.

16. Romy1980

Romy1980 Fanatiek lid

14 jul 2008
    1.005
    128
    63
    Even snel tussen door hoor meiden maar babywish wilde je even heel veel succes en plezier wensen voor morgen.

17. BabyWish91

BabyWish91 Fanatiek lid

31 mei 2010
    2.823
    0
    0
    Groningen
    @Romy: Dankjewel :D en veel plezier gaat hopelijk wel goed komen.

18. Derbi

Derbi Niet meer actief

Ja Babywish, veel plezier en hopelijk zijn de kindjes helemaal gezond :)

Nienke welkom, dat van je baarmoeder klinkt vrij normaal. Ik heb dat nu ook wel eens als ik nies dat de bovenrand aantrekt. Op zich niet pijnlijk, meer irritant. En ik heb ook geen klachten gehad, niks. Kreeg wel al met 13 weken een buikje en heb nu met 22 weken een mooie zwanger buik, maar ben in totaal nog maar 5 kilo aangekomen ( En Geen strepen :D)

Over het hartje, het is een AVSD, vrijdag horen we welke variant. Ik ben hier zelf mee geboren en het zit in de lijn aan mijn moeders kant dus we wisten wel dat we het konden verwachten, maar als het zo is dan is het toch schrikken.

Wij hebben niet voor de combinatietest gekozen, alleen nekplooimeting hebben we gehad. Er is ons na de guo gevraagd of we een vwp wilden laten doen om uit te sluiten dat er een chromosoomafwijking is ivm interventie,omdat als het kindje gehaald moet worden het andere kindje ook gehaald moet worden en ze willen dan weten of het de moeite waard is. Maar we doen het niet.

19. BabyWish91

BabyWish91 Fanatiek lid

31 mei 2010
    2.823
    0
    0
    Groningen
    Ik heb gelukkig ook nog geen strepen.
    Ik gebruik die creme van bepanthen, en het helpt tot nu toe goed.

@Sasje: Gaat alles goed daar bij jou ?
    Hopelijk ben je lekker aan het genieten van je 2 kindjes :D

20. ikke175

ikke175 Fanatiek lid

30 dec 2011
    2.576
    0
    36
    NULL
    NULL
    Nienke welkom!! Van harte gefeliciteerd! Hier met de zwangerschap ook nergens last van.. niet misselijk of iets.. wel een meteen groeiende buik. Je zag het al met 6 weken, dus wijde truien aan. En die pijn die je beschrijft ken ik wel... bandenpijn!!!!! Daar heb ik wel de hele zwangerschap last van gehad.

Derbi tuurlijk is het schrikken als je hoort dat er iets is met je kindje. Maar je hebt er ervaring mee ( je hebt het zelf ook ) en opzich denk ik als ik het zo hoor dat het geen kwaad kan? tuurlijk zit er altijd risico aan maar zal wel allemaal goed komen toch?

hier ook geen vruchtwaterpunctie of wat dan ook laten doen. Wel heb ik bloed moeten laten prikken om de chromosomen te laten onderzoeken maar dit was allemaal in orde.

Babywish :$ Je moet me ff iets uitleggen hoor! Je hebt vandaag echo gehad toch??????????????? En ik zie dat er nu staat een meisje en een jongen??????????????????????? Hadden ze het bij de andere echo verkeerd gezien dan??? Wel super leuk! Gefeliciteerd opnieuw dan maar :D

Deel Deze Pagina