zwanger van een tweeling

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door moeke01, 25 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mem81

mem81 Actief lid

21 jan 2012
    291
    0
    0
    NULL
    NULL
    @blinky, lekker genieten van de vakantie!! zp komt wel ;)

@ikke, succes vandaag met de controle. En geniet ervan. Hopelijk weer even je kleine kindjes mogen zien!!

@dewy, mooie buik hoor!!

@knuffeltantes, daar doen we hier niet zo aan. Hoor er hier ook niet zo heel veel van.. wat doet een 'knuffeltante' eigenlijk? (behalve knuffelen :D :D )

Ik hoor veel hier over de gewichten van de kleintjes. Bij de laatste controle zijn de kindjes bij mij niet eens opgemeten. :$ Ga er dan maar vanuit dat het goed zit. Over twee weken de 20 weken echo.

Zit nu in de 2e week thuis, en wacht op een oproep van de arbo arts. Zit thuis door oververmoeidheid. Wie had gedacht dat je zo moe kan zijn...
    Ga nu toch even erop uit om met collega's koffie te drinken. Stukje ontspanning! En dan zie ik ze ook weer even. Ben nu ineens wel heel abrupt weg van de werkvloer...

2. Nummer 10

Nummer 10 Actief lid

2 feb 2012
    382
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dewy, fijn dat ze zo goed groeien! Heb je toevallig ook de gewichten nu meegekregen? Mooie buik!

Mem81, bij mij werden de gewichten ook voor het eerst genoteerd met de 20 weken echo, en daarna alleen bij groei-echo's. Kom je een beetje tot rust nu je thuis zit?

Knuffeltantes hebben wij ook niet. Ken het ook niet echt, is dat dan net zoiets als een peetmoeder of het Vlaamse peter en meter?

Fenyalara, leuke foto met Mickey! Zat je je ook steeds voor te stellen hoe het over 2 jaar zal zijn met 2 rondrennende peuters in een pretpark?

Jijdaar, welkom! Hier komen 2 meisjes en dat houden we ook niet geheim.

Gisteren maar eens een uitzetlijst gemaakt van alle lijstjes van internet om eens overzicht te krijgen van wat we nou eigenlijk hebben/nog nodig hebben/kunnen lenen/cadeau vragen.
    Het is best een lange lijst, maar gelukkig valt het mee met de dingen die aangeschaft moeten worden. Geloof ik

Nu nog de namen compleet hebben en een geboortekaartje uitzoeken en we zijn een heel eind. We weten wat de tweede namen worden en we zijn vrij zeker over 1 roepnaam, maar nu die andere nog...

Ik ga mezelf er maar eens toe zetten om de badkamer schoon te maken... moet tenslotte ook gebeuren

3. ikke175

ikke175 Fanatiek lid

30 dec 2011
    2.576
    0
    36
    NULL
    NULL
    mem, bij ons ook pas de 1e keer de kindjes opgemeten tijdens de 20 weken echo.

nummer10, succes met het schoonmaken van de badkamer!

Knuffeltantes, dat is hetzelfde als peetoom / peettante idd... maar wij willen de kids niet laten dopen, dus vandaar dat we de officiele benaming niet gebruiken. Vandaar knuffeltantes.. vond ik leuker klinken als suiker tantes..

Hier... vandaag controle gehad en helaas geen echo... haha.. had het wel gedacht want we hebben vorige week de 20 weken echo gehad en dinsdag krijgen we een herhalingsecho... wel leuk!
    Over 4 weken weer terug op controle en dan krijgen we standaard voor elke controle een groei echo. En de gyn heeft gezegd dat ik met 28 weken moet stoppen met werken. Ik mag echt niet langer doorwerken. Ik moet dan voor 100% de ziektewet in. Wel een geruststelling dat het geen advies is maar een verplichting :) Heb ik alle tijd om me voor te bereiden op de bevalling... haha..
    Ook bloeddruk was goed ( 120/60 ) en mijn buik heeft hij opgemeten. Was goed voor deze aantal weken.
    vandaag doe ik waven.... precies 20 weken!!! Op de helft! Maar de gyn zei dat we van een zwangerschapsduur van 37 weken uit moesten gaan. Dat het iets langer kon maar in ieder geval worden de kids in oktober geboren... dus niet in november. Hij zei dat we november niet zouden halen of zoiets... had het ook wel gedacht... ben benieuwd.. hopelijk tussen de 37 en 38 weken dat de kids worden geboren, goed op gewicht zijn en de dag erna mee naar huis mogen :D Dat zou toch helemaal perfect zijn!!! Hopen dat het ook zo gaat... haha..
    Ik zal nog ff een buikfoto plaatsen die ik vandaag heb gemaakt.

Bijgevoegde bestanden:

4. dewy

dewy Actief lid

4 apr 2012
    289
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb de gwichten deze keer niet mee gekregen. Maja als de gyn zegt dat ze alle 2 binnen de curve eenling zitten vind ik het goed. Hier ook bij de 20 weken echo voor het eerst opgemeten en nu steeds bij iedere controle. Vanaf nu om de 3 weken.

Mooi buikje hoor!

5. bosaatje

bosaatje Actief lid

30 mrt 2012
    124
    0
    0
    ' s Gravenzande
    hello ladies,

hier ook pas groeiecho's gekregen vanaf de 20 weken echo en dan om de 3 weken, pas met 30 weken om de 2 weken

Dewy, mooi hoor dat ze zo goed groeien, die van mij zitten boven de eenling curve , dus als ze zo door blijven groeien worden het ook 6 7 ponders, maar dat kan wel in een keer langzamer gaan gaf de gyn. aan.
    mooie buik hoor

mem, ik hoop dat je een beetje kunt bijtanken nu je thuis bent

ikke175, mooi beschaafd buikje hoor ! en lekker vooruitzicht dat je moet stoppen met 28 weken, je hebt het ook echt wel nodig hoor die rust.

jijdaar, welkom hier

fen, leuke foto met Mickey ! al een beetje bijgekomen?

hier weinig nieuws, ben nu 29 weken en volgende week weer een suikertest en dan vrijdag weer voor controle en hopen dat de waardes niet verhoogd zijn, ja en anders zien we dan wel weer
    ga nu wel vocht vasthouden merk ik, mn enkels en benen, en de meeste zwangerschapsbroeken pas ik niet meer.
    En dan te bedenken dat ik misschien nog 9 weken moet...
    laat dat mooie weer maar komen, kan ik tenminste nog jurkjes aan

Hier kennen we ook geen knuffeltante's hoor.

6. dewy

dewy Actief lid

4 apr 2012
    289
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dames, hebben jullie het ook zo ongelooflijk benauwd? Hier vandaag echt een k*t dag (sorry) Super benauwd en helemaal niet lekker, kan weinig eten en drink ontzettend veel maar daarna weer misselijk. Zal wel een griepje aan zitten te komen denk ik.

Sorry moest ff klagen;)

7. mem81

mem81 Actief lid

21 jan 2012
    291
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lekker klagen Dewy, daarvoor zijn we er ook!!! :D ;)

Hier wel wat broeierig maar nog niet heel storend.
    Als ik dan hoor wat voor dag het morgen wordt...
    Dan zou ik vast wat flesjes water in de koelkast gooien.

8. mem81

mem81 Actief lid

21 jan 2012
    291
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zit hier nog steeds thuis. Wacht op een oproep van de arbo arts.
    Daarna maar weer verder kijken. Het is nog een paar weken tot de vakantie, en dan zien we na de vakantie wel weer. :)

Bosaatje, leggings zijn misschien ook een optie.. rekken lekker mee. Een tuniekje of jurkje er overheen.. en je kan weer netjes over straat. Had tijdens de 2e zwangerschap ook dat ik op het laatst geen normale broek meer aan kon. Alles veel te strak rond bovenbenen en heupen. Denk dat het nu wel weer zo zal zijn.. nu er twee aan het groeien zijn! :D

9. Elvinia

Elvinia Niet meer actief

mem81, doe lekker rustig aan joh! je kan beter nu rusten dan aan het eind er echt helemaal doorheen zitten en je naar het zkh moet ofzo.
    Idd goed idee, dat moet ik de laatste tijd ook wel, gewoon legging met tuniek. moet er wel aan wennen hoor, eerlijk gezegd:D

Hier hebben ze bij de 20 weken echo voor het eerst gemeten en daarna gewoon bij de groeiecho's. Volgens mij is deze procedure redelijk normaal;)
    Hihi Bosaatje, succes met de bevalling met 7ponders:p

Dewy, klaag maar lekker hoor! Waar is dit forum anders voor dan met elkaar de zwangerschap doorkomen?!

Ikke, mooi buikje hoor! Bescheiden vergeleken met de mijne rond die tijd;)

Zijn er trouwens nog mensen die nog niet in onze tweelingmama's lijst staan?? Er zijn geloof ik een paar nieuwe mama's hier... Zeg het even of stuur een PB, dan zet ik je erin... Even dat ding helemaal weer updaten;)

10. fenyalara

fenyalara Actief lid

28 jul 2009
    463
    0
    0
    NULL
    NULL
    hallo

goedemiddag

warm he.

disney was idd heerlijk, en vermoeiend. kijk er wel naar uit om met 2 van die kleintjes te gaan over jaar of 2.

we hebben vandaag weer echo gehad, niks gemeten ofzo iig niet de kleintjes.
    mijn bloeddruk was goed en gewicht was 700 gram minder. niet erg,en erg onverwachts na 2 wken en vorig weekend 3x uit eten.

de kleintjes doen het prima ze wilde niet laten zien wat ze zijn, haha. maar waren druk aan het bewegen en schoppen,helaas kan ik dat niet voelen, omdat ze met hun rugjes naar mijn buik toe liggen.

16 juli om 15 uur hebben we 20 weken echo

we moeten naar eindh voor een echo omdat de enige arts die dat bij ons mag doen in ons zkh op vakantie is,we krijgen ook een type 1 echo of guo ivm icsi. spannend ben ook benieuwd dan weten we de geslachten hopelijk.

had net bijna een super schattig meisjepakje van feetje gekocht was echt super goedkoop. heb mezelf toch tegen kunnen houden haha

xxx fijne middag en de dames die echo hebben veel plezier is toch het mooiste wat er is.

11. ikke175

ikke175 Fanatiek lid

30 dec 2011
    2.576
    0
    36
    NULL
    NULL
    Mem, doe lekker rustig aan he.

Dewy, klagen mag... haha... daar zijn we voor :)

Elvinia, Mijn buik bescheiden? Ik krijg overal te horen dat ik zo'n dikke buik heb voor deze zwangerschap. Ik vind hem ook best wel behoorlijk... haha... Je kan echt zien dat hij goed aan het groeien is. Vriendlief zei gister opeens, zo je buik groeit echt elke week meer... haha.. ja dat is de bedoeling. Maar ik ben best klein en als je mij dan in mijn geheel zou zien, lijkt mijn buik denk ik ook wel wat dikker... haha...

Feny, jammer dat ze nog niet hebben kunnen zien wat het worden. Dan wacht nog maar even met je roze pakje voordat je 2 jongetjes krijgt... haha... Jammer dat je de kindjes nog niet goed kunt voelen he... ik ook niet, alleen gister wat beter leek het wel. 1 kindje ligt ook met de rug naar mijn buik, dus trapt steeds tegen de placenta. En het andere kindje heeft de placenta aan de voorkant liggen... komt goed....

12. bosaatje

bosaatje Actief lid

30 mrt 2012
    124
    0
    0
    ' s Gravenzande
    Hier is het vandaag erg benauwd , zou wel ff lekker naar t strand willen..haha

Hier is t getrappel echt erg, soms beweegt mn hele buik heen en weer , nog even en ze trappen mijn telefoon er zo af.

En die opmerkingen over buiken..pfff. Eerst dat e maar niks zag..waar heb je ze zitten , en nu alleen maar ..zo die groeien door
    Ja ze liggen ook over elkaar dus Lekker naar voren ;)

Sinds gisteren wel veel buikpijn maar dan wat hoog in mijn buik , dus doe vandaag even helemaal niks. Heb het idee dat er toch eentje gedraaid is, hopelijk niet terug in stuit..

13. ikke175

ikke175 Fanatiek lid

30 dec 2011
    2.576
    0
    36
    NULL
    NULL
    Bosaatje, hier is het ook wel benauwd. Ik zit lekker binnen... haha... Doe rustig aan meid. Ben benieuwd of er 1 gedraaid is. Wanneer heb je weer echo? En die opmerkingen zijn soms idd erg irri... zijn gewoon jaloers ;)

14. Nummer 10

Nummer 10 Actief lid

2 feb 2012
    382
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haha, ik moet altijd erg lachen om de opmerkingen en meningen over de buik. De ene vindt hem erg bescheiden voor een tweeling, de ander vindt hem groot en weer een ander verwacht dat ik elk moment moet bevallen. Tja... mensen willen graag wat zeggen maar hebben geen idee. Daarnaast is er natuurlijk geen 'normale' buik, ook niet bij een eenling.

15. Elvinia

Elvinia Niet meer actief

Ja, het is heerlijk weer! Was eigenlijk van plan om vanmiddag even naar de stad te gaan (ehhh.. kleertjes kopen...;)*schaam schaam* kast ligt al helemaal vol...)
    maar het werd zo benauwd idd, dat ik maar lekker ben thuis gebleven. Ook weer bewaard voor een flinke uitgave;)

Hier ligt de eerste ook in stuit... ik hoop zo dat de beeb nog draait!

En buik... pas op het examenfeestje van mijn zusje waren er een paar vriendinnetjes heel verbaasd dat ik kwam, aangezien ik eruit zag alsof ik die avond zou gaan bevallen... ze zetten hele grote ogen op toen ik zei dat ik 28 weken toen was:p
    En ja, anderen vinden hem weer vrij bescheiden, maar alleen als ze daarvoor hebben gehoord dat het een tweeling is...;)
    Ikke, dat zal het zijn! Is inderdaad weer een verschil als je helemaal op een foto staat of niet;) Als je heel lang was geweest was het wel bescheiden geweest hoor;)

16. ikke175

ikke175 Fanatiek lid

30 dec 2011
    2.576
    0
    36
    NULL
    NULL
    Die meningen van de buiken is idd echt heel verschillend. Ik vind het wel grappig, maar soms wordt ik er ook een beetje moe van. Ik ben zelf vrij fors geweest en heb er alles aan gedaan om het gewicht kwijt te raken. Ik ben een aantal jaar geleden 20 kilo afgevallen. Daarna ben ik weer wat bijgekomen en toen heb ik een eiwit dieet gedaan. Bijna 14 kilo afgevallen en dit is er zo'n beetje afgebleven totdat we op vakantie gingen. Bijna 3 jaar stabiel gestaan. Toen we terugkwamen een aantal kilo bijgekomen... ik wilde weer ff een dieet weekje inlassen, maar toen bleek de 1e clomid kuur te hebben aangeslagen en in verwachting van onze 2 ukkies :) Ik vind het echt ontzettend leuk om zo'n buik te hebben en dat hij nog maar een beetje groeit, maar soms denk ik als iemand zegt ha dikke.... hmmmzz ;) dan moet ik toch af en toe terug denken aan mijn dikkere periode. Toen had ik het ook alleen bij mijn buik en hoofd... nu gelukkig alleen buik..haha.. maar ik ben blij dat onze ukkies het goed doen...en zolang mijn buik blijft groeien, weet ik dat het goed zit daarbinnen...

17. moeke01

moeke01 Actief lid

3 mrt 2011
    182
    0
    0
    NULL
    NULL
    dag dames

fijn om te lezen dat het met iedereen goed gaat.

buik: vind het erg leuk om te lezen dat bij bijna iederereen er zoveel verschillende meningen over de buik zijn. voel ik me niet zo alleen daarin. ha ha.

gewicht: ben stevig van mezelf, bij mijn 1ste zwangerschap 25 kilo gegroeid. later er wel weer 20 af. maar blijf te zwaar. vind het wel knap van mezelf dat er tot nu toe nog maar 7kilo bij is gekomen. Na de bevalling maar eens voor zorgen om definitief af te rekenenen met de extra kilo's ( maar dat word ander topic

echo: heb gisteren weer 20 weken echo gehad. blijft een vreemde echoscopist. bijna alles goed kunnen zien. alleen de bloed af - en toevoer naar het hart kreeg ze van allebei niet goed in beeld. hart zit op goede plek, heeft 4 kamers en er stroomt bloed. Hebben er nu voor gekozen om het als risico te zien en niet nog weer een echo doen. Zouden jullie dat ook doen? hebben jullie foto's meegekregen bij de 20 wken echo? vroeg haar erom en ze was gepikeerd, nee we maken geen mooie profielfoto's.

werd zelf weer erg miselijk etc. in de auto zelfs overgeven.

kleertjes: lees al veel berichtjes over kleren kopen. Elvina die die kast al vol heeft en nog meer wil halen. ( you go girl) moet tot mijn schaamte zeggen dat wel alleen nog maar 2 rompers gekochten hebben. Kan me er niet toe zetten. erg he. Hebben jullie allemaal al 1ste pakjes gekocht?

bevalling: voor de dames die al kleintjes hebben wie hebben jullie achter de hand als je midden in de nacht naar het ziekenhuis moet?

knuffeltante; wij doen ook niet aan knuffeltante of iets in die orde. is hier niet gebruikelijk.

weer: zo ff genieten van het mooie weer. en word tijd dat we eens flink de bezem door huis halen. maar ben benieuwd wat went het mooie weer of de bezem?

18. ikke175

ikke175 Fanatiek lid

30 dec 2011
    2.576
    0
    36
    NULL
    NULL
    Wij hebben wel wat kleertjes gekocht maatje 50 maar we moeten nog ff kijken wat de 1e kleertjes worden voor de kids. Die stop ik dan in de ziekenhuis tas... hebben nog ff he... hihi...

Vandaag kinderwagen en commode opgezet. Jeetje wat een werk. Daar heb ik me echt in verkeken. Hele dag bezig geweest voor 2 dingen. Morgen maar verder en dan komen de bedjes aan de beurt. Mijn rug is wel dood nu. Sjonge jonge.. wat een rugpijn maar goed.... hopelijk gaat het na een goede nachtrust over.. hihi..

Echo, wij krijgen dinsdag voor de 2e keer de 20 weken echo... heb er wel zin in. Wij hebben van elk kindje 1 foto meegekregen de vorige keer, en de gyn zei dat hij de volgende keer wat meer foto's zou maken en ook wat leukere... dus wij krijgen wel foto's mee. Eigenlijk elke keer nog minimaal 2 foto's meegekregen tot maximaal 9..haha.. hebben al een half mapje vol zowat.. wel stom dat daar verschil in zit he...

19. mem81

mem81 Actief lid

21 jan 2012
    291
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij gaan voor de 20 weken echo naar een 'echobureau'. Hier krijg je dan voor 10 euro foto's en een DVD van de echo mee.
    Hier nog een kleine twee week wachten.. dan mogen wij voor de 20 weken echo. Ben erg benieuwd!!

@Ikke, wat goed dat jullie al zover zijn. Hier nog lang niet zover. Eerst moet de zolder klaar zodat wij kunnen verhuizen. Dan kan onze slaapkamer opgeknapt.. en dan.. dan kan deze kamer gevuld worden met bedjes.

Hebben jullie lekker kunnen genieten van het mooie weer!!
    Het valt hier ineens met bakken naar beneden..

20. Nummer 10

Nummer 10 Actief lid

2 feb 2012
    382
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat een verschil met die echofoto's dan.
    Met de 20 weken echo kregen we 18 foto's mee, en met de groeiecho vorige week ook een stuk of 10. Tot nu toe maar één keer gehad dat we geen foto's meekregen, met 23 weken was dat geloof ik. Wij hebben alle echo's van de gyn zelf in het ziekenhuis.

Kleertjes heb ik nog niet zoveel gekocht. Vier rompertjes in maatje 44 en wat uitverkoopkleertjes in maat 50. Daar heb ik volgens mij niet zo heel veel van. Bij mijn dochter had ik bijna niets in maat 50 gekocht, omdat iedereen zei dat 56 klein genoeg was. Ze was met 40 weken maar 2950 gram en mijn moeder is toen nog maat 50 gaan kopen. Vanaf maat 62 heb ik volgens mij aardig wat gekregen toen dus ik denk dat ik alleen nog wat 44/50 nodig heb. In 44 doe ik alleen 1 of 2 setjes per baby, als eerste pakje. Toch leuk als ze daar niet in verzuipen. Ik verwacht niet dat ze heel groot zijn gezien het gewicht van mijn dochter en het feit dat ze nu al 2 weken achterlopen op groei.

Maar al mijn babyspul staat nog bij mijn zus 2 uur rijden verderop dus ik moet binnenkort even regelen dat dat hierheen komt. We hebben nu zelf even geen auto, dus net even wat lastiger. Gelukkig heb ik mijn uitzetinventarisatielijst klaar, dat geeft wat meer rust in mijn hoofd.

Ik zie ineens hoe laat het is, ik moet hoognodig naar bed! Mag morgen uitslapen, dus dat scheelt.

En moeke? Wie heeft gewonnen? De bezem of de zon ;)

Deel Deze Pagina