@babywish91. Wat schrik ik van je berichtje zeg! Wat jou overkomt wil niemand liever aandenken! Hoe kwamen ze er trouwens achter dat de druk te hoog was? Wordt dat standaard gemeten? Hopelijk blijven ze er nog minimaal 2 weken in en gaat alles goed. Hoeveel weken ben je nu? Je banner zegt 17 weken maar dat klopt denk ik niet? Heel veel sterkte en ik zal voor je duimen!
Ben 27 weken en 5 dagen. Ik heb de longrijping trouwens in m'n been gekregen, alsof m'n been langzaam aan het afsterven was ofzo auwww. Ze zijn erachter gekomen bij de 20 weken echo eigenlijks al, vanaf toen zijn ze het in de gaten gaan houden. Ze doen dat door de hartslag te meten in de navelstreng en in de liesslagader. Ze noemde het reverse flow gisteren. Dus donderdag om half 3 als ik opgenomen wordt ga ik eerst aan de ctg en daarna dagelijks goed onder controle gehouden. Zodra ze iets zien waar ze zich zorgen over maken krijg ik een keizersnee en gaan ze de kindjes direct halen. Dus dat kan dit weekend zijn, maar hopelijk ook nog weken duren.
ik ga duimen dat het bog weken gaat duren meis want ze zijn echt nog erg klein!! ze moeten echt nog wat zwaarder worden het liefste!!
Mag ik me bij jullie aansluiten? Ik ben EB, 34 jaar en mama van Timo van 20 maanden. En sinds gisteren mama-to-be van een tweeling... De aanloop naar deze zwangerschap is niet helemaal zonder slag of stoot gegaan met twee miskramen, dus ik mocht al vroeg voor een echo. Of het er ook twee mochten zijn, vroeg de verloskundige... Dat was schrikken, maar vooral zijn we ook heel blij. We hebben heel veel vragen, maar die komen wel. Er zijn hier gelukkig meer ervaren tweeling-mama's dus jullie kunnen vast veel van die vragen beantwoorden. Eerst maar eens op naar de volgende echo, over twee weken. Nog een keertje bij de vk, maar dat doet ze denk ik meer voor mij want twee dagen later zitten we al bij de gyn. We kijken het stapje voor stapje aan en piekeren doen we wel als het echt niet anders kan. O ja, wat er ook nog bijkomt, we hebben net een nieuw huis gekocht (ja, groot genoeg voor drie kids gelukkig) en moeten 1 augustus uit ons huidige huis. 1 oktober krijgen we pas de sleutel van ons nieuwe huis, dus we moeten twee keer verkassen. We hadden al een verhuisbedrijf ingeschakeld, maar het zal een drukke tijd worden. Daarnaast werk ik 32 uur per week en hebben we dus een peuter rondlopen. Nou ja, het zal allemaal wel goedkomen!
Gefeliciteerd Elisabethbas! Zal zwaar worden verhuizen, werken en de kleine die je al hebt. Stel gerust je vragen, wie weet hebben wij een antwoord.
Ik maak me op dit moment vooral zorgen over mijn werk. Heb een behoorlijk drukke baan, het liefst zou ik nu meteen minder gaan werken, ook om de verhuizing voor te bereiden nu het nog kan, maar dat kost veel geld. Geld dat we niet kunnen missen omdat het financiële plaatje met drie kids er toch wel iets anders uitziet dan met twee. En als ik terugkom van mijn verlof? Ik denk dat ik dan twee dagen moet gaan werken, drie kids twee dagen op de crèche is niet te betalen. Tot wanneer hebben jullie gewerkt en waarom zijn jullie toen gestopt? Omdat het niet meer ging of op advies van de gyn? De vk had het over week 28. Ik zou het graag willen plannen voor zover het gaat zodat we een vervanger kunnen zoeken en inwerken.
Ik ben rond de 20 weken af gaan bouwen omdat het simpelweg te zwaar werd. Met 27 weken meteen moeten stoppen vanwege ziekenhuisopname en veel harde buiken. Ik werk zelf 32 uur. Mijn kleintjes gaan naar mijn ouders want inderdaad de opvang is belachelijk duur en nu vind ik ook dat ze daar niet genoeg aandacht krijgen haha, die van ons vinden het super als je veel met ze doet
Babywish, veel sterkte en succes de komende tijd. Ik las dat je aan de andere kant van NL ligt nu , wat ontzettend bagger!!! Dikke Knuffel
Hier ook een nieuwe mama to be van een tweeling. We zijn nu 10+ weken zwanger van onze twee eiige tweeling. Allemaal heel spannend want het is mijn eerste zwangerschap. Dacht ik schrijf hier eens mee om alle ervaringen te kunnen lezen
Hoi Miepjepiepje! Hoe lang weten jullie dat jullie een tweeling krijgen? Was het een verrassing of zat de kans erin vanwege de medische molen? Ik weet het nu twee dagen en het nieuws is nog steeds niet geland. Zit met veel onzekerheden en die vreten energie... Ik moet werken, maar veel komt er niet uit mijn handen. Gelukkig bijna weekend!
Gefeliciteerd allemaal! Ik ben nu ruim 15 weken zwanger van een twee eiige tweeling. Over 5 dagen hebben we weer een echo en mogen we weer naar ze kijken Het is voor mij ook mijn eerste zwangerschap, ik werk nu nog 36 uur. Ik had in het begin veel nationale feestdagen als vrije dagen en neem nu af en toe wel wat uurtjes op. Merk wel dat ik aan het einde van de dag op ben... En het slapen gaat nu soms slecht vanwege mijn hartslag, wat de dagen ook pittiger maakt. Wij willen nog graag een verbouwing laten uitvoeren... Maar even kijken of de tijdsplanning nog reeeel is. Na mijn bevalling wil ik graag voorlopig 3,5 dagen gaan werken en mijn man 4 dagen. Oppas kunnen we via de opa's en oma's regelen.
Hallo Dubbelgeluk! Pittig hoor, 36 uur werken, zeker als je slecht slaapt. Ik ben sinds het begin van mijn zwangerschap heel vroeg wakker. Ik baal nu een beetje, ben kapot na deze week en wilde uitgeteld op de bank voor de tv, maar nu heeft mijn man de buurvrouw uitgenodigd voor een kopje koffie. Dat kan ik heel slecht hebben...
@Dubbelgeluk en Elisabethbas. Gefeliciteerd! Ik ben inmiddels 20 weken en werk nog fulltime maar merk wel dat het zwaarder wordt. Vooral het heen en weer reizen (moet met de trein en fiets). Helaas heb ik ook erg last van mijn bekkenbodempsieren. Die zijn te gespannen waardoor het erg pijnlijk is om te zitten! Erg vervelend bij een baan waarbij je veel moet zitten! Verder gaat het met de kindjes goed. Volgende week 20-weken echo. Dus ben benieuwd. Mijn buik maakt ook echt een groeispurt door. Tot 15-16 weken eigenlijk niks te zien en nu is die al echt super groot! Foto's staan in mijn fotoalbum
Welkom nieuwen! Ik heb tot 20 weken gewerkt. Toen kregen wij het nieuws dat een van de kindjes een hartafwijking heeft en tegelijkertijd kreeg ik hommeles met mijn leidinggevende. Mijn contract is nu afgelopen en mijn ziektewet uitkering is goedgekeurd. Vanaag uitgebreide guo gehad, kindje met hartafwijking doet het uitstekend.! Andere kindje ook! Een kindje is 1300 g. en eentje ..1700 g. Dus eigenlijk best heel netjes. Ik ben ook goedgekeurd door de cardioloog dus ik hoef niet meer naar UMCG voor controles en bevalling Heel erg fijn allemaal. Verder heb ik voor de nieuwen geen tips over klachten, want ik ben echt klachtvrij de zwangerschap. Heel bijzonder maar goed.
welkom en gefeliciteerd nieuwe meiden!! hier zware zwangerschap gehad en vanaf 7 wkn zwangerschap niet meer gewerkt vanwege vele zh opnames. ..
Hey Elisabethbas wij wisten het vrij snel vanwege medische behandeling. De kans was 25% dat het een tweeling zou worden, hadden we niet verwacht, maar toch voila! Daar zijn ze! Dubbelgeluk gefeliciteerd! Fijn dat je nog lekker kan werken en de oppas al geregeld is! Nienke spannend de 20 weken echo! Willen jullie weten wat het gaat worden? En domme vraag misschiennmaar hoe kijk ik in iemands fotoalbum (nieuw hier, sorry hihi) Derbi, jeetje dat is schrikken zeg! Wel fijn dat ze het, ondanks dat 1 een hartafwijking heeft, goed doen! Is het een hartafwijking die ze goed kunnen behandelen? Sasje24, jeetje wat vervelend... Hoe gaat het nu dan met je? Ik herken de moeheid; heb ik vanaf het begin ook gehad en deze laatste twee weken heel erg. Werk nog wel 3 dagen in de week maar merk dat een vrije dag tussendoor ook wel een verademing is. Ze hebben mij geadviseerd met 26 weken met verlof te gaan, ik kijk even hoe het gaat lopen. Heb ook de zomervakantie ertussen zitten (werk met kinderen dus vaak ook 4-6 weken vakantie)dus kan dan van 14 tot 20 weken kalm aan doen. Na de zomer zie ik wel wat ik werk (ben eigen baas en heb al een vervangster voor straks dus wat makkelijker om last minute te regelen) Fijn om al jullie ervaringen en verhalen te lezen want ben echt nog een groentje op dit gebied en zeker van een tweelingzwangerschap! Ga deze dagen eens proberen de 248 paginas na te lezen! Fijn weekend!
Hee, ja het was wel schrikken, maar ik ben er zelf ook mee geboren dus we wisten wel dat het erin kon zitten. Het ziet er heel goed uit en is inderdaad heel goed te behandelen. Het wordt sowieso een open hart operatie met 3 a 4 maanden, dus dat wordt wel spannend.
met mij gaat het nu wel redelijk goed. slik alleen nog medicijnen voor hoge bloeddruk die ik heb opgelopen na de bevalling en mijn hb is nog niet helemaal op peil athans paar weken terug nog niet heb overnieuw moeten laten prikken vorige week dus morgen voor bellen....
@nieuwe dames: Welkom en gefeliciteerd met jullie zwangerschap. Ik mag me eerder dan verwacht aansluiten bij de tweelingmama's hier. Wij zijn gisteren namelijk om 17:37, na een spoedkeizersnede, ouders geworden van onze kindjes. Meisje 980 gram, en jongetje 590 gram. Beiden ademen zelfstandig, maar krijgen wel ondersteuning hierbij. Zal vanmiddag een korte update plaatsen. Liefs BabyWish