zwanger van een tweeling

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door moeke01, 25 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. elisabethbas

elisabethbas Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.886
    2
    38
    't Gooi
    Babywish, gefeliciteerd! Ze zijn nog heel klein, hoe gaat het met ze?

Sasje, jeetje wat een zware zwangerschap. Mag ik vragen waarom je zovaak bent opgenomen?

Hier gaat het stukken beter, mentaal dan. Ik heb echt even een schok te verwerken gehad door het nieuws woensdag, maar ben nu geel relaxed. Zelfs een beetje bang dat er bij de volgende echo maar eentje blijkt te zijn... Nergens op gebasseerd hoor, de vk was echt zeker van haar zaak. Maar ik zie mezelf nu al echt met een tweeling...:)

2. BabyWish91

BabyWish91 Fanatiek lid

31 mei 2010
    2.823
    0
    0
    Vindt het heerlijk om met vriendlief samen te zijn
    Groningen
    Dankjewel :D
    Met mij gaat het wel goed, ik begin aan mijn herstelperiode van de keizersnede en de wond.
    Ik vloei gelukkig bijna niet, en baarmoeder krimpt netjes.
    Gisteravond nog geprobeerd te kolven, dat lukte niet.
    Maar vannacht om 5:00 weer geprobeerd en heb gelukkig een paar druppels kunnen kolven.
    Dus dat is een beetje op gang.

Het ging allemaal zo snel gisteren dat we om 21:00 nog niet eens precies wisten hoe laat onze kindjes geboren waren.
    Mijn moeder en schoonmoeder waren op bezoek en ik lag om 16:15 aan de ctg, voor de laatste keer die dag hadden we dat zo afgesproken zodat ik een beetje op tijd kon gaan slapen.
    En om 16:30 kwamen ze de kamer binnen dat ze een dipje zagen op de ctg, dat ze kindjes gingen halen en dat ik binnen een half uur op de operatiekamer zou liggen.
    Voordat ik het wist gingen de gordijnen om het bed dicht en stonden er 5 mensen om me heen die met me bezig waren. De een infuus prikken, de ander gaf nog magnesium voor de hersentjes van de kindjes, weer een andere trok m'n broek uit en plaatste een katheter en nog iemand anders legde uit wat er allemaal ging gebeuren.
    En om 17:00 zat ik op de operatietafel voor de ruggenprik.
    Toen ging alles een beetje aan me voorbij (behalve de woorden: Gefeliciteerd, kindje 1, jullie meisje is geboren en we nemen haar mee, En: Gefeliciteerd, kindje 2, jullie jongetje is ook geboren, die nemen we ook mee.
    Voor ik het wist lag ik op de uitslaapkamer en was het half 8.

Nog steeds een beetje moeilijk te beseffen dat ik mama ben van 2 kindjes. Zo onwerkelijk, maar helemaal fantastisch.

Slapen is nog niks van gekomen, vanaf dat ik in Veldhoven was opgenomen al niet.
    Heb vanaf vrijdag misschien maar 15 uurtjes slaap gehad.
    Vannacht helemaal niet geslapen, niet omdat ik me zorgen maakte om de kindjes ofzo.
    Nee, ik deel een kamer met een vrouw die snurkt als een f*cking bouwkeet of alsof je in een berenhol staat ofzo.
    Niet normaal :( Had wel oordopjes gekregen, maar dat hielp helemaal niks. Ben nu echt helemaal gesloopt.
    Vraag of ik vannacht met m'n partner samen op de kolfkamer mag slapen haha. Hij heeft het volgens mij best goed gehad daar vannacht, lekker rustig in z'n eentje en niemand die 'm kon storen.
    Achja, hopelijk kan dat geregeld worden en anders dan tuk ik vanmiddag lekker tussen het kolven door :p

3. Miepjepiepje

4 jun 2013
    65
    0
    0
    NULL
    NULL
    Babywish gefeliciteerd met jullie dochter en zoon! Dat is inderdaad razendsnel gegaan! Jeetje zeg! jullie zullen denk ik nog wel even in het ziekenhuis moeten blijven?
    Hopelijk slaap je vanaf nu beter (anders vraag je om een kamer apart) en kun je lekker gaan uitrusten en genieten van jullie kids!

Derbi gelukkig weten jullie wat het is maar inderdaad spannend met 3 a 4 maanden een open hart operatie!

4. Derbi

Derbi Niet meer actief

Wow babywish, gefeliciteerd!! Nou moeten ze lekker hard gaan groeien...wat spannend hee, vooral dat je zoonje zo klein is...brr! Blij te lezen dat ze een naar omstandigheden goede start hebben gehad.

5. Miepjepiepje

4 jun 2013
    65
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dames even een vraag tussendoor; hebben jullie tips voor een tweelingbaby uitzet lijst wat je allemaal Aan moet schaffen voor een tweeling? Er zijn wel standaard lijsten over hoeveel luiers etc je nodig hebt, dat doe je denk ik keer twee? Maar denk ook aan wipstoeltjes, draagzak en dat soort dingen. Wat adviseren jullie daarin? Wat is echt handig om aan te schaffen en wat gebruik je eigenlijk amper? Want willen geen onnodige dingen gaan kopen (hoe leuk het ook allemaal is :))

6. Mama Mars

Mama Mars VIP lid

22 feb 2007
    9.268
    1
    36
    Och kind toch, Babywish onwijs Gefeliciteerd met de geboorte van jullie Dochter & Zoon... Een ook heel veel kracht en sterkte gewenst voor de tijd die komen gaat...

Alle nieuwe zwangeren gefeliciteerd met jullie aankomende tweeling...

Hier lijkt het 'eindelijk' eens de goede kant op te gaan, ben helemaal niet van het zeuren maar god wat kan een mens berroerd wezen... De ene dag erger als de andere en soms ook gewoon een dag niet misselijk... Inmiddels 11 kilo afgevallen, nog 10 kilo en ik zit weer op het begin gewicht van het hormonen slikken :). Maar in dit geval kom ik liever gewoon aan...

De babys doen het onwijs goed... We weten wat de geslachten zijn maar we houden dit geheim voor de mensen om ons heen via PB zou ik het wel willen zeggen maar openbaar dus niet... Afgelopen woensdag zijn ze tijdens een pretecho geschat op beide 253 gram op 17,6 week... Niks mis mee al zeg ik het zelf, mn dochter was met 21 weken 311 gram... Ze komen naar mijn weten dus niks te kort...

Ik ben nog wel zo gigantisch moe dat ik gewoon geen fut heb om te typen...

De babykamer is op aankleding na klaar, de meubels staan te plek.. Nu de lamp gordijnen en rommeltjes nog neerzetten/ophangen en alles is klaar... En daar ben ik toch blij mee...

7. sasje24

sasje24 VIP lid

30 mrt 2010
    14.319
    0
    0
    babywish van harte gefeliciteerd meis!!!!
    oh ik herken je bevalling wel een klein beetje....hier ook om kwart voor 8 te horen gekegen we gaan ze nu halen dus toen was het wachten op vriendlief......en om kwart over 9 zijn ze geboren!

ik heb met 7 wkn in zh gelegen vanwege uitdroging door extreme misselijkheid....25 wkn harde buiken...28 wkn erge pijn in zij....32 wkn hoge bloeddruk.....en iedere x bijna week erin gelegen...

8. Mama Mars

Mama Mars VIP lid

22 feb 2007
    9.268
    1
    36
    Ik nu met 12 weken in het zkh gelegen ivm uitdroging.

Bij F.aith het zelfde als Babywish nu heeft gehad, F.aith was met 30 weken 600 gr. Uiteindelijk tot 38.3 in het zkh gelegen.

Naderhand bleek ik een bacterie in mn placenta te hebben die het veroorzaakte...

9. BabyWish91

BabyWish91 Fanatiek lid

31 mei 2010
    2.823
    0
    0
    Groningen
    Bedankt voor de felicitatie's :D

Kleine meid hebben ze vannacht toch maar aan de beademing gedaan omdat de longblaasjes niet genoeg zuurstof konden opnemen ofzo.
    Ze doet het nu weer erg goed en ze zijn alweer rustig aan het afbouwen. Ons kleine knulletje ademt nog steeds zelf met een beetje ondersteuning, alleen hij moest even onder de blauwe lamp en ze hebben net een diepere infuus bij hem aangebracht.

Met mij gaat het verder best goed, nog steeds moe en suf.
    Kolven gaat steeds beter, en ik kolf nu elke 4 uur.
    En het valt me heel erg mee, dus ik hoop dat ik het nog een tijdje kan volhouden.
    Het voelt heel goed dat ik ze de beste voeding kan geven die er is en dat het lukt.

10. Parel1985

Parel1985 Actief lid

28 okt 2012
    352
    1
    0
    @babywish91. Gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon en dochter! Hoe heten ze?

11. Parel1985

Parel1985 Actief lid

28 okt 2012
    352
    1
    0
    @miepjepiepje. Je kan op mijn naam klikken en dan kom je op mijn profiel waar ook mijn foto album staat!

Hier nog 2 nachtjes slapen en de 20 weken echo!

12. dewy

dewy Actief lid

4 apr 2012
    289
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon en dochter!

13. sasje24

sasje24 VIP lid

30 mrt 2010
    14.319
    0
    0
    ff mijn muppies showen...

14. Linssiejj

Linssiejj Fanatiek lid

3 jun 2012
    1.713
    0
    0
    Senior secretaresse
    Ah wat lief sas. Hoe groot zijn ze?

15. sasje24

sasje24 VIP lid

30 mrt 2010
    14.319
    0
    0
    uhm jari is 54.5 cm en nomi 52.5 maar moet morgen naar het cb voor de eerste prikjes dus dan nogmaals meten en wegen ;)

16. ikke175

ikke175 Fanatiek lid

30 dec 2011
    2.576
    0
    36
    NULL
    NULL
    Wow ik heb heel wat gemist hier zie ik!

Babywish van harte gefeliciteerd met je 2 kanjers..
    Wat doen ze het goed zeg! Hopelijk sterken ze nu heel snel aan en laat die grammen maar komen... Maar wat heftig allemaal zeg.
    Doe maar lekker rustig aan en geniet van elke seconde die je hebt bij je kanjers. Mag je al buidelen? Of moet je daar nog even mee wachten?

Nieuwe zwangere gefeliciteerd met jullie zwangerschap!
    Altijd leuk he om ervaringen te wisselen.

Babyuitzetlijst : ik heb gewoon een beetje gekeken wat er op de lijstjes stond en dat aangevuld x weet ik veel hoeveel... haha.. wat erop staat is veeeeeeeeeeeeel te weinig..
    Wat ik kan aanraden is genoeg hydrofiele luiers kopen... die heb je altijd te weinig. Navelbandjes en kruikenzakken absoluut niet kopen... Luiers zou ik gewoon 2 pakken inslaan maatje 1... Je hebt er altijd zo bijgekocht. Verder weet ik het eigenlijk niet... gewoon op je gevoel afgaan... niet teveel kleine maatjes kopen.... sommige lopen tot 38 weken door en kunnen meteen met 50/56 beginnen...

Sas wat een mooie kids heb je. En ze doen het goed he.

Hier zijn ze vandaag alweer 8 maanden.. gaat snel de tijd. Nog wel mini ( allebei 63,5cm. Gewichten zijn 6220 & 6930 gram )
    Verder ben ik druk bezig met mijn webshop. Hele leuke dingetjes maak en verkoop ik. Neem eens een kijkje op hipspull en wie weet kom je nog leuke dingen tegen... Ook heb ik een fb pagina.. mogen jullie ook liken en delen :D

17. Linssiejj

Linssiejj Fanatiek lid

3 jun 2012
    1.713
    0
    0
    Senior secretaresse
    Ik heb ook foto's van mijn tweeling in mijn fotoalbum. Als je die wilt zien moet je me even toevoegen.

Inderdaad ik heb ook de uitzetlijst voor eenlingen gebruikt. Alleen kleertjes heb ik veel meer gekocht.

Mijn twins zijn voor het eerst verkouden. Zielig. Ga ze nu maar even lekker in bad doen. Hoor sophie al brabbelen door de babyfoon.

18. benji

benji Bekend lid

20 jan 2008
    680
    0
    0
    Hai babywish van harte gefeliciteerd met jullie kleintjes hoop dat ze het zo super blijven doen zodat ze straks(over een tijdje waarschijnlijk) heerlijk gezond en wel mee na huis mogen. En hoe heten ze eigenlijk ben wel benieuwd. Geniet er lekker van. Xxx

Is er iemand misschien geïnteresseerd in een dubbele wandelwagen van kees een half jaar oud en met reiswiegjes en zonnekappen en bumperbar de kleur is zwart doe hem weg ivm een tekleine hal waar ik me draai niet kan maken helaas voor 400 euro compleet

Heb ook nog nieuw een maxicosi regenhoes en een ooievaar die op het raam kan zo'n 3d lichaam buiten en hoofd binnen

19. BabyWish91

BabyWish91 Fanatiek lid

31 mei 2010
    2.823
    0
    0
    Groningen
    @dewy: dankjewel :D

@sas: wat een poeppies :p

@ikke: Dankjewel :D
    Helaas mogen we nog niet meehelpen met de verzorging van de kindjes, we mogen ze wel gewoon aanraken maar verder nog niks.

@Linssiejj: Achh, zo zielig.
    Beterschap met je kleintjes, hoop dat ze snel beter zijn.

@Benji: Dankjewel :D
    Ik hoop ook dat ze zo snel mogelijk naar huis mogen.

Vandaag mag ik om 2 uur mijn ziekenhuiskamer verlaten om nog voor 6 daagjes in de zotelkamer te verblijven met mijn partner.
    Heb er best zin in om toch een beetje de nazorg te krijgen en toch tegelijkertijd wat intiemer te zijn met vriendlief.
    Even wat rust, samen bijkomen en dichtbij onze kindjes.

20. Romy1980

Romy1980 Fanatiek lid

14 jul 2008
    1.005
    128
    63
    Hallo meiden,

Alweer een hele poos geleden dat ik iets van mezelf heb laten horen!
    Heb het natuurlijk best druk maar heb ook een periode moeite gehad om hier te komen, mijn bevalling en de tijd erna was niet zo heel heftig maar ik heb dit wel erg moeten verwerken.

Alle nieuwe zwangeren, gefeliciteerd en welkom!!! Geniet van de mooie tijd!

Babywish: Wauw wat een verhaal!!! Gelukkig gaat het goed met je kindjes en ik hoop ook dat ze snel gaan groeien en lekker mee naar huis mogen!

Sasje, wat een moppie`s. en wat zien ze er goed uit!!

Hier gaat alles ook erg goed! Ik zal een foto erbij doen van alle 3 mijn wondertjes :D

Liefs

Bijgevoegde bestanden:

Deel Deze Pagina