Hmm, ik hoop voor mezelf dat ik de geplande datum haal en het een mooie ervaring wordt. Het zijn mijn eerste en tweede dus ik heb helemaal geen idee wat ik moet verwachten van het herstel etc. Ik ben er ook super relaxt onder, misschien wel naief, maar ik weet gewoon niet precies wat het met me gaat doen. Ik weet alleen dat dit voor mijn kindjes de meest veilige manier is om geboren te worden. Ik kan me wel indenken voor de dames die met spoed zijn bevallen dat het moeilijk was. Ik zou zelf nu ook nog niet van mn buik af willen en het gespartel. En babywish, jij zit nu natuurlijk ook niet in de moederrol die je voor je zag. Heel verdrietig. Maar het is wel fijn dat het relatief goed met ze gaat. Hoe zwaar zijn ze nu?
hier eigenlij kwel blij geweest dat het spoed is geworden...met een uur lag ik op de ok en waren ze geboren!! anders had ik me veel te druk gemaakt over de ruggenprik enz.....en ik was zo blij om klaar te zijn met zwanger zijn dus dat maakt het gevoel ook anders....en heb zelfs ook altijd geroepen tussen 34/35 weken komen ze....maar aangezien het zo slecht met me ging en de gyn ze echt niet eerder wilde halen zag ik de bui al hangen dat ik toch nog moest doorlopen tot 37.5 week...maar '' gelukkig'' zijn ze toch uitzichzelf begonnen met 34.5 week
Ah,nou ik ben a.s. zaterdag 34 weken en ze mogen van mij nog wel een poosje blijven zitten. Ik ben het nog niet zat. Maar ik heb ook de hele zwangerschap niks te klagen gehad en nu nog niet. Een beetje sneller moe, maar verder doe ik alles nog. Behalve werken en wandelen, want dat wil echt niet meer, daarvoor is mn buik te zwaar.
oh hihi geniet er nog maar van...ik heb een hele zware zwangerschap gehad en kon op het laatste echt niks meer...zat helemaal vol vocht...was 30 kg bij gekomen....woog 85 kg op het laatste en ben maar 1.65....
Hmm...dat weeg ik nu en ben maar 3 cm langer Maar ik was al 73 kg toen de zwangerschap begon en ben ook niet extreem dik ofzo. Vocht begint ineens te komen sinds een week ofzo. Heb m'n trouwringen maar afgedaan uit voorzorg.
Babywish het is een emotienele achtbaan waar je in zit... Hele dikke knuffel. Hier heeft de gyn gezegd dat we alleen natuurlijke bevalling mogen als de eerste in hoofd en de tweede in stuit ligt.. Stuit-Stuit Stuit-Hoofd Hoofd-Hoofd word allemaal keizersnee... Maar ik zie t allemaal wel, de eerste is er uit gekomen en deze twee zullen ook de weg wel vinden zowel met n snee als met een normale bevalling... Blijven zitten tot ze 18 zijn zullen ze wel laten hahaha...
Start gewicht was 98 (ruim 20 kg gegroeid van de hormonen) en was vorige week 85 kilo... Het gaat nu langzamer naar beneden, maar ja nog altijd elke dag overgeven en misselijk, dus opzich is het niet zo vreemd..
Jeetje, zo lang misselijk en overgeven. Ik ben totaal niet misselijk. Ja, als ik 's ochtends niet meteen iets eet of bij het tandenpoetsen, maar mag geen naam hebben. De gyn zei dat ik daar heel gelukkig mee moest zijn, dat de meeste tweelingmama's echt heel misselijk zijn.
In het begin viel het me mee, de ene week echt kotsmisselijk maar niet overgeven de andere week knallende hormoonbuien... Met 11 weken controle was ik 3 dagen aan het overgeven en na 6 dagen was ik zo ontiegelijk op dat ik 1,5 liter vocht heb gekregen in het zkh en toen kon ik eten zonder over te geven voor 1,5 week. Het is niet meer zo erg als toen maar wel 3 tot 5 x per dag echt overgeven... Daarnaast bij alles war ik eet kokhalsen dat vind ik zelf erger als overgeven... Vorige zwangerschap helemaal nergens last van gehad...Deze baby's putten me totaal uit... Sinds ander halve week heb k ook uitvals verschijnselen in mn benen en ben zeer beperkt in mn doen en laten... Mag niet werken autorijden, fietsen en lopen moet onder begeleiding dit alles word veroorzaakt door dicht gedrukte bloedvaten naar mn benen toe... Maar he stay positive!! anders duren de weken gigantisch lang de baby's doen het voortreffelijk en bewegen optimaal... Klinkt raar maar ondanks alles geniet ik ontzettend...
Jeetje, ik wist al dat ik geluk had met mijn klachtloze zwangerschap, maar als ik dit zo lees...pff sterkte! Fijn dat je er ondanks dit toch van kan genieten. Bij mij kwam het pas sinds 24 weken, het genieten. ze mogen rustig nog even een poosje zitten. Ben wel bezig met langzaam mentaal voorbereiden op de geboorte, want het gaat niet meer zo lang duren en ik weet niet of ik hierna nog meer kinderen wil ( sorry als dat heel hebberig klinkt, we weten dat het niet vanzelfsprekend is)
Ik ben nu al aan het aftellen, en ik moet nog zo lang,... Tot 16 weken nergens last van gehad en sindsdien last van bekken en sinds 1 week ook slecht slapen door pijn in bil en been,..zucht. Vind het eigenlijk helemaal niet meer leuk zo. Valt echt tegen de zwangerschap
Ik ben natuurlijk bevallen van de tweeling met 36+1. Had 6 dagen later de inleiding gepland staan. Mijn herstel was supersnel. Ik ben ook meteen mijn bed uit gegaan want ben niet zo van het liggen en dat had ik de laatste weken van mijn zwangerschap al genoeg gedaan. Verpleging zei steeds de meeste vrouwen blijven de eerste week rustig in bed liggen of doen het gewoon rustig aan. Maar ik ging lekker al even extra kleertjes kopen bij de hema en even boodschappen met vriendlief bij ah haha, daarna wel rugpijn maar het voelde zo heerlijk lekker weer kunnen lopen en alles doen. Ben ook de eerste week even thuis geweest om de was te doen van de kleintjes en zelf nog wat spullen te halen. Ik vond het heerlijk. Ik ben zelf de volledige 12 dagen bij mijn twins geweest in het ziekenhuis samen met vriendlief dus alle verzorging etc zelf gedaan, waren overigens de enige die dat deden want de verpleging zei dat de andere ouders het door hun lieten doen meeste deel van de tijd. Ik wilde het gewoon erg graag zelf. Die van ons lagen ook niet in couveuse dus dat was makkelijker. Snap ook heel goed wat de meiden doormaken die niet dag en nacht bij hun twins kunnen zijn. Ik was zo bang dat ik na mijn kraamtijd van 8 dagen naar huis moest. Ik vond het al verschrikkelijk als ik een paar uur was weggeweest Baby mars waarom wordt het ook een keizersnee bij hoofd-hoofd ligging? Bij mij was dat ook het geval en dat was ideaal. Allebei hoofd is toch het beste Bah misselijkheid en ook zo lang. Ik heb dat vrijwel niet gehad. Ik heb ook altijd normaal kunnen eten etc. Als ik beetje misselijk was, was dat meer omdat ik wat moest eten. Begin van mijn zwangerschap was ook erg fijn tot 27 weken, daarna begon de de ellende van de opnames
K heb aangegeven dat ik pertinent geen keizersnee wil mocht de tweede wel draaien als de eerst via mn doos eruit is naar dwarsligging... Het hoeft niet maar het kan wel.. Ik zit daar niet op te wachten ... Bij mn eerste was t bevallen douchen naar mn gewone kamer lopen, volgende dag naar huis en meteen gaan winkelen en aangifte gedaan
Bij mij lagen ze beide in hoofd. Meteen toen mijn kleine meid eruit was, pakte ze mijn ventje vast zodat hij niet kon draaien in mijn buik. Hij was er ook 8 minuten na zijn zus. Ja precies ik dacht ook nou ik kan wel weer gewoon alles hoor. Kon alleen niet op mijn kont zitten vanwege de hechtingen, maar ach kleinigheidje. Ik vond het erg bijzonder om natuurlijk te bevallen, maar aan de andere kant was het vrij heftig dat ik niet alles goed mee heb gekregen.
Bij mij lagen ze ook beide met hun hoofdje naar beneden. Ben op 35 weken natuurlijk bevallen. Eerst Jaylinn en 7 minuten later was ook Danylo er.
Ik ben benieuwd, want elke gyn zegt iets anders. Maar we zullen uiteindelijk zien hoe het allemaal komt.. Vorige week maandag lagen ze in hoofd en stuit en dinsdag met de 20 weken echo beide in stuit, ze hebben nog genoeg ruimte om te draaien. Het maakt me eigenlijk heel weinig uit, maar het is niet En En dat wil ik gewoon niet het is Of Of.. Vond het bevallen ook heerlijk heb het dan wel helemaal meegekregen, en had geen hechtingen dus er was werkelijk niks wat me tegen hield om even na 8 weken ziekenhuis 'vrijuit' te gaan..
Ik kreeg een knip bij mijn bevalling. Vond dit reuze meevallen, niks van gemerkt. Mijn gynaecoloog zei altijd hoofd-hoofd is ideaal. Ik had ook zoiets van zul je hebben eerste natuurlijk en dan nog keizersnee. Maar dit heb ik gelukkig niet gehad Ach gewoon afwachten blijft het. Je weet tevoren toch niet hoe het loopt.
Een vriendin van ons heeft het inderdaad wel gehad dat eentje er natuurlijk uitkwam en de tweede werd een spoedkeizersnede. Lijkt me vreselijk, dan ,aar liever gewoon een keizersnede. Linsiejj als ik jouw verhaal lees dan baal ik toch best wel een beetje dat een natuurlijke bevalling er niet in zit. Met name voor het herstel enzo. Maar goed het is niet anders en ik heb er wel vrede mee. Het zat er al heel lang aan te komen.
Dat zei de mijne dus niet haha,, hoofd stuit is ideaal.. Vrijdag moet ik weer naar een andere zal me benieuwen wat hij zegt .. Lijkt me indd ook niks, de een zo en de ander zo. Moet ook zeggen dat een keizersnee me niet aan staat haha... Ben al eens gewoon bevallen en heb daar van genoten, geloof dat je dan altijd zo wilt bevallen.. Maarjaaa Time should Learn het komt zo als het komt.