babykleertjes maatje 50 of kleiner... Hmm.. daar heb ik helemaal nog niet zo bij stilgestaan. Andere meiden waren bijna 8 pond, dus was 56 klein genoeg. (of zelfs 62) Maar ja.. nu met twee worden ze waarschijnlijk wat lichter en dus ook kleiner.. hmm.. moet dan toch maar eens wat om me heen gaan kijken.. Want anders wordt het zoeken in een hoopje stof waar de kindjes gebleven zijn! Het belooft hier een zonnige zondag te worden!!
Haha mem... ja ik zou ook maar iets kleinere maatjes dan 56 kopen... ik heb een aantal maatje 50 en koop tegen de 30 weken wel wat 44 bij... wil ik niet al te veel kopen, maar idd fijn als ze niet verzuipen in hun eerste pakje..haha... Hier de babykamer nu helemaal af op 2 plankjes na en 2 kubussen... ( ik hou van optijd klaar zijn en vooruit werken )
Ikke.. fijn hoor!! Alles al bijna klaar. (foto??) Bij de eerste hier ook alles op tijd klaar. Bij de tweede was dit al wat minder. En ben benieuwd hoe het nu zal gaan wanneer de boel klaar is. Mocht iemand nog tips hebben voor peuterpuberende meisjes. Heb er nu één boven die nieuwe dingen heeft bedacht. "wil niet slapen" en staat nu te "nep"huilen boven.. en waarschijnlijk heeft ze de dekens er al wel weer uitgetrokken. Tja.. iedere fase kent zo zijn uitdagingen.. maar sommige zijn wel een beetje vermoeiend.
Mem, ik zal morgen ff een foto maken. Heb het wel druk. Nog veel doen voor vriend zijn verjaardag. Dus hopelijk zal ik hier dinsdag of woensdag een foto'tje kunnen showen. Puberende meiden... hmmz... vaak helpt het om er niet te veel aandacht aan te besteden. Mocht je meid naar beneden komen of wat dan ook, ben consequent en blijf bij je standpunt. Hopelijk houdt ze dan op... hihi... Blijf benoemen dat het bedtijd is voor alle kindjes van haar leeftijd. Noem vriendinnetjes bij naam die ook slapen nu... kan echt helpen. Succes
Hier ook alles klaar! Kamertje klaar, kleertjes gewassen, bedtextiel gewassen! Heerlijk dat het allemaal klaar is! Ik hoop vandaag mn proefdruk van het geboorte kaartje binnen te krijgen. Ben zo benieuwd hoe het geworden is. Verder gaat het hier nog steeds erg goed. Kindjes bewegen goed en ik voel me eigenlijk ook best goed. Merk wel dat alles nu wat meer energie kost maar alles rustig aan en dan komt het goed! Ik heb voor allebei 2 setjes maatje 44 en redelijk wat 50 en natuurlijk ook nog 56.
Dewy, kijk aan, jij ook al zo'n vooruit werker Fijn is dat he als alles klaar is. Bij ons is het geboortekaartje ook al helemaal klaar, maar vind het nu nog beetje vroeg om te proef bestellen. Morgen hebben we de 'nieuwe' 20 weken echo... Kijken of de kindjes nog steeds zijn wat ze 2 weken geleden zeiden... hihi... en ik denk dat we einde van deze maand, begin volgende maand de kaartjes gaan proefdrukken... hihi... kijken hoe het kaartje is geworden in het echie... Doe rustig aan meid.
Ik ga hier ook voor eerste pakje kleine maatjes kopen. Heb zelf geen ervaring over hoe groot mijn beebs zijn bij de geboorte, aangezien dit de eersten zijn Ze zitten wel goed op de curve, dus ik koop gewoon wat 44 en ook 56 ofzo ja... Babykamer: Hier isie af!!! Geboortekaartje is nog steeds lastig... J/J Geboortekaartjes hebben wel al, M/M ook, maar J/M kan ik amper vinden... ik vind die ook niet zo leuk... Tja, we zien wel. Ikke, ja leuk, foto!
Ik heb een paar pakjes maat 50 , nog niks van 44, die laat ik wel kopen als het nodig is wel rompertjes in die maat, alles al ingepakt in de ziekenhuistas. Kaartje zijn we al uit, nog even wachten op de proefdruk, dus dat is weer een ding wat ik van mn lijstje kan strepen. Maar ik heb een soort van nesteldrang, want ik blijft dat lijstje maar aanvullen..hihi Gisteren veel buikpijn en harde buiken gehad en last van mijn rug en ribben, zelfs een bad hielp niet, toen maar paracetamol genomen, uiteindelijk wel in slaap gevallen. Maar ik had er geen goed gevoel bij. ga toch maar wat rustiger aan doen, het was best een druk weekend Kian mocht afzwemmen , dat moesten we uiteraard vieren bij de mac. Gisteren gezellig visite gehad van mijn zusje en kids. Daarna kreeg Kian hoge koorts dus daar waren we ook druk mee. Vanmorgen was het weer weg dus hij is wel naar school. morgen weer de suikertest, met dat vieze mierzoete drankje... En vrijdag weer controle, hoop dat de ladies nog net zo liggen, maar heb het idee dat er aardig gedraaid is.
Bosaatje dan doe idd maar rustig aan. Hihi nesteldrang...dan heb ik dat al heel lang.. haha... is nog te overzien gelukkig Elvinia, wat fijn dat het af is! Weer een ding minder wat klaar hoeft te zijn... Ik ben alweer flink in de weer geweest. Vriendlief is jarig. Ga zometeen maar weer eens verder....
Ojee.. als ik dit allemaal zo lees krijg ik het een beetje benauwd. Ook mede door het besef dat ik nu 'volgens de tweeling statistieken' "op de helft ben... Ben nu 19 weken. Aiai.. en dan te bedenken wat hier allemaal nog moet!!! Meiden.. ik ben jaloers op jullie! Droomde vannacht dat we anders maar in de woonkamer moesten slapen zodat we ook alvast met onze slaapkamer bezig konden.. Pfff... geduld hebben en rustig blijven is dan moeilijk. @ikke.. vertel!! Wat voor plannen heb je allemaal voor vriendlief?? @bosaatje. Heerlijk toch!! Alles staat klaar!! En is zo goed als klaar!! Inderdaad tijd om rustiger aan te gaan doen.. en anders hulptroepen inschakelen om je nesteldrang te bevredigen.. Hoop dat je suikertest goed gaat.. laat je het ons weten?? @Elvinia. Kan je nagaan.. vond het met de 2e al lastig om een leuk geboortekaartje te vinden die zowel voor meisjes als voor jongens leuk was!! (hadden toen nog niet in de gaten dat je er ook 'twee' kon uitzieken en afhankelijk van het geslacht de keuze op het laatst kon maken.. ach ja.. beetje dom) Hoop toch dat je er nog één kan vinden die jullie naar de zin is!! @Dewy, hoe was de proefdruk?? Tevreden?? Of nog niet binnen?
Mn proefdruk is nog niet binnen helaas. Dan maar hopen dat ie vandaag binnen komt. Pffff vandaag wordt voor mij een poetsdag! bleeeeeeh!!!! Maar gelukkig komt mn moeder zo helpen met mn ramen enzo. Verder nog steeds niets te klagen hier. Gelukkig! Kan nog steeds redelijk vooruit en nog lekker grote rondes met de hond wandelen. Heerlijk! Anders zouden die muren helemaal op me af komen denk ik. Nou dames, op naar 2 warme dagen! Succes iedereen met de olifanten pootjes
hallo allemaal zow met 20 weken kamertje al af dat is op tijd. dat is wel lekker op tijd. wij wachten op 20 wken echo en uitslag en daarna gaan we verf uitzoeken en gang,dan zal het zo bekeken zijn hoeven alleen maar te bellen en te betalen dan komen ze alles leveren. We hebben nog discussie over de kleur van de muur we willen wit omdat meubels wit zijn. maar 1 muur met kleurtje en we/ik dacht zoiezo lime groen,maar maybe met 2 meiden roze en dat moeten we ff afwachten en ff discussieren, manlief wil er nog niet aan geloven haha. vandaag bloed laten prikken hopelijk is alles goed en hoef ik geen ijzertabletten ofzo. idd moeilijk geboortekaartjes. ze hebben veel maar voor ons nog niet echt iets spetterends. hebben jullie kaartjes met foto?? Heeft er iemand een foto shoot laten doen met zwangere buik of plannen daarvoor? en maybe ook voor newborn shoot?? hier is het goed te doen met de warmte. waait lekker windje straks ff met de honden naar het water dat vinden ze heerlijk. hopelijk is het bij jullie ook uit te houden kuzzz
nog ff vraagje. hoe staan jullie tegenover de aerosleep?? sommige van jullie hebben al kinderen dus weten vast beter waar ze over praten en hoe het werkt.
Mem, de plannen voor vriendlief zijn geweest, maar bedoelde eigenlijk wat poetsen etc... hihi.. Komt helemaal goed met het kamertje enzo voor jullie. Je hebt nog ruim de tijd! Dewy, ow ben benieuwd of je kaartje vandaag binnen is gekomen dan. Hihi... hoop geen olifantenpootjes te krijgen. Heb ze nog niet gezien, dus hopelijk blijven ze ver weg... Feny, wij hebben ook de aerosleep matrassen gekocht. Heb er goede verhalen overgehoord.... Geboortekaartjes : voor ons geen geboortekaartjes met foto's. Fotoshoot ed : nopes... ga ik niet doen... misschien van de kindjes als ze klein zijn, maar denk het niet.... Leek me voorheen wel altijd helemaal geweldig...ook zo'n belly paint. Maar nu ik zwanger ben hoef ik echt geen verf op mijn buik...en laat die fotoshoot ook maar zitten. New born foto's vind ik echt super mooi maar weet niet of we dat gaan doen met 2 van die hummeltjes.... Hier : vandaag opnieuw voor de 20 weken echo geweest. Nu hebben ze alles goed kunnen zien en alles is perfect in orde. Kids beide ontzettend druk en moet zeggen dat ik nu vaker een por/stomp voel. Echt kei leuk. Voelt echt alsof er iets plopt van binnen. Kids zijn weer goed gegroeid... Ik heb nog steeds geen foto gemaakt van de babykamer. Probeer dit morgen ff te doen. Gister verjaardag gehad tot laat, vandaag voor de echo en daarna werken... nu lekker rustig aan want heb hoofdpijn.. Morgen hopelijk een dagje dat ik wel aan de foto denk.. hihi..
Zo, ik heb verlof Werken werd zwaarder de laatste weken, had soms al 10/15 harde buiken gehad voordat ik überhaupt achter m'n bureau zat. Vandaag had ik een afspraak met de bedrijfsverpleegkundige en die was heel kordaat. Ik had nog niet eens de helft verteld en ze zei al dat dit dan de laatste dag was. Ik werkte al een tijdje nog maar 4 uurtjes dus nu had ik ineens nog anderhalf uur voor ik een half jaar vrij ben. Beetje gek wel, maar wel heerlijk!!! Aerosleep zie ik zelf het nut niet echt van in. Ze verkopen het omdat het wiegendood tegen zu gaan doordat de baby's erdoor kunnen ademen, maar verstikking is geen oorzaak bij wiegendood. Er zijn geen bewijzen dat het risico daarop kleiner wordt, dus ik vind het zonde van mijn geld. Hier een artikeltje erover: (beetje scrollen in de tekst) Deel 2: Producten die vragen oproepen: - Veilig Slapen Dewy, wat heerlijk dat je nog einden kunt lopen. Ik krijg bijna direct harde buiken en ben er al snel weer klaar mee. Ikke, doe rustig aan, die foto komt wel. Wat heerlijk dat de nieuw 20 weken echo perfect was! Wij doen verder ook niets met foto's voor het geboortekaartje. We moeten nog even eentje uitzoeken. Wat zijn er veel al vroeg klaar met alles! Hopelijk komt dit weekend mijn zus met al onze babyzooi. Dan kan ik eens lekker gaan sorteren en wassen. Vriend is net vandaag eindelijk klaar met zijn schoolopdracht (had al 2 weken af moeten zijn) en heeft dus wat meer tijd en energie om dingen in huis te doen. We hebben zaterdag ineens een nieuwe vloer uitgezocht dus we gaan deze maand onze hele woonkamer nog 'vernieuwen'. Muren schilderen, klusjes afmaken en een 50 cm brede vensterbank maken over de hele breedte waar dochter aan kan spelen/knutselen zodat op de plek van haar tafeltje straks de box past. Bosaatje, doe je wel rustig aan? Hopelijk goede uitslagen op je suikertest. Ik ben vast dingen en mensen vergeten... alvast sorry daarvoor... Hoe is het met de nieuwe zwangeren?? Alles goed?
ik ben een beetje aan het teruglezen om jullie een beetje te leren kennen. zal me ook verder even voorstellen. ik heet laura, ben 12 jaar samen met mijn man en we zijn 3 jaar getrouwd. we hebben een zoon van 21 maanden en zijn ongeplanned en supergelukkig zwanger geworden van een 2-eiige tweeling. inmiddels bewegen ze behoorlijk en vooral rechts kan ik goed voelen, doordat daar de placenta aan mijn achterzijde ligt. vandaag voor het eerst bewust het linkerkindje gevoelt, omdat het besloot mijn rug liefdevol te masseren AU haha. vandaag wat harde buiken gehad, maar ik denk dat het komt doordat ik nu veel met mijn zoontje sjouw. hij is ziek en is heel hangerig, dus is wat extra spanning voor mijn lijf. zal wel goedkomen straks. een beetje last van beginnend BI, maar is voor nu nog best te doen, als ik maar voorzichtig doe.
nummer10: Toen ik nog werkte kon ik ook geen grote stukken wandelen hoor. Sinds ik ben gestopt met werken kan dit gelukkig wel weer. Ik wil dit ook zo lang mogelijk blijven doen om nog een beetje in beweging te blijven. Wat fijn dat de 2e 20 weken echo nu wel helemaal goed was. Nu lekker genieten van die 2 wondertjes in je buik. Het geboortekaartje is binnen en met wat kleine aanpassingen helemaal goed. Alweer iets wat van het lijste gestreept kan worden. Wij gaan wel een fotoshoot van de zwangerschap doen en willen daarna ook de new born shoot doen. Fotograaf gaf al aan dit een leuke uitdaging te vinden met 2 van die kleine baby`s
Dewy, je geeft me weer hoop Het voelt toch altijd een beetje als falen om vroeg te stoppen met werken, ook al weet ik dat dit het beste is voor ons alledrie. Bosaatje, was het bij jou ook niet dat je veel minder harde buiken kreeg toen je stopte met werken? Blinky, lijkt me pittig hoor, een tweelingzwangerschap als je ook een kindje hebt wat nog getild moet/wil worden. ik ben regelmatig blij dat mijn dochter 4 is en dus veel zelf kan. Zelf op de fiets klimmen, zelf naar de wc, zelf aankleden etc. Straks weer even naar de gyn voor controle. Hopelijk is alles goed
Hoi, ff snel reacie op nummertje10 Moet de rest nog teruglezen..... Ja toen ik eenmaal rustig thuis was ging het veeeeel beter, moest wel even onthaasten zeg maar, had de hele tijd het onrustige gevoel, alsof ik van alles moest. Maar nu bekijk ik t per dag , spreek niet teveel af. Je kunt lekker aan al die kleine schattige kleertjes beginnen...zo leuk Ik heb nu al n paar dagen , soort krampen n harde buiken, maar na een bad gaat het wel weer. Heb zo'n idee dat er eentje is ingedaald want de kramp trok echt naar beneden. Gelukkig vrijdag weer een afspraak, want de zeurende buikpijn blijft wel aanhouden. Herkennen jullie dit ? Wordt er wel onzeker van, slaap slecht erdoor Krijg vandaag de proefdruk, wij willen wel iets met een foto doen. inderdaad Blinky , dat is zwaar , hopelijk knapt hij snel weer op dat e niet zoveel hoeft te tillen Die van mij weten sinds ik niet mocht tillen bij 11 weken ivm vlokkentest dat ze niet meer getild worden , ze doen nu alles zelf en bukken den ze ook voor me, zo schattig , maar die zijn 4 en 5 dat scheelt Ik heb aerosleep matrasjes over de gewone liggen , maar niet in de wiegjes hoor. Had er al 1 en de ander geleend Fen, bij ons krijg standaard ijzertabletten, heb er 2 per dag en mn hb is weer iets omhoog , nu had ik wel bij beide bevallingen veel bloedverlies , dus willen ze dat mn hb hoog is , was 7,1 v na de bevalling na mn 2e , nog 3,5.... Misschien ben ik iemand vergeten hoor..
Goeiemorgen dames! Dewy, wat fijn dat de kaartjes binnen zijn. Idd alweer iets wat je niet meer hoeft te regelen. Nummer10, Wat fijn dat je verlof hebt. Ik moet nog 14 dagen werken en dan heb ik ook verlof. Heerlijk lijkt me dat. Lekker rustig aandoen etc... hihi... En dan moeten jullie nog flink aan de slag met de tegels en vensterbank. Wel erg leuk zeg! Een leuk idee ook van die vensterbank. Blinkey, idd zwaar lijkt me als je je mannetje zoveel moet dragen nu hij zich zo voelt. Maar komt allemaal wel goed. Af en toe je rust (proberen) te pakken.. Bosaatje, Ik krijg standaard 3 ijzertabletten op een dag. Ben blij als ik die dingen niet meer hoef want hou niet zo van pillen sikken... maar het is voor een goed doel... En ik ben benieuwd of er vrijdag een kindje is ingedaald. Hopelijk trekt de buikpijn snel weg... Als je zo nog 2 maanden rond moet lopen.. lijkt me ook geen pretje. Ik heb foto's gemaakt van het kamertje... Zal ze ff showen... zijn er maar 2. Ik heb niet van elk ding een foto gemaakt, maar het zwarte wat je ziet is een grote kast van ongeveer 2,5 meter... dus daarom hebben we maar geen kast erbij gekocht... zou een beetje overdreven zijn he en ik doe ook nog de 21 weken wave