zwanger van een tweeling

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door moeke01, 25 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mama Mars

Mama Mars VIP lid

22 feb 2007
    9.268
    1
    36
    Och nou we hadden al 6 weken de namen klaar zowel jongen jongen meisje meisje en meisje jongen...

En zaterdag avond bekroop me in eens het gevoel dat de buren van vriendliefs ouders hun kindje zo zou heten als het geboren zou worden...

Zondag als een gek achter FB gekropen, en guess what?!! Juist DIE NAAM zaterdag avond geboren op het tijdstip dat ik ineens die gevoelens kreeg whaha ... Ohhh nu begint de zoektocht weer opnieuw hahaha...

2. Derbi

Derbi Niet meer actief

Heb je er heel veel contact mee dan? Hier is iedereen die voor ons moest al bevallen en onze namen zijn niet gekozen :) En anders maar wel, ik wijzig ze niet meer.

Wel bijzonder dat je dat gevoel had. Is het een veel voorkomende naam?

3. Mama Mars

Mama Mars VIP lid

22 feb 2007
    9.268
    1
    36
    Het is een Unisex naam maar smoeder past op en die baby komt daar ook vaak over de vloer dus dat gaat niet werken..

Inmiddels zijn wederom uit de namen en nu gaan we ze ook echt niet meer veranderen..

4. Linssiejj

Linssiejj Fanatiek lid

3 jun 2012
    1.713
    0
    0
    Senior secretaresse
    Namen hadden wij ook meteen. Wel alleen jongen meisje dus als het twee jongens of twee meiden waren geweest hadden we flink moeten brainstormen. Bij mij in de familie werden 5 baby's geboren in die tijd dat ik ook uitgerekend was, maar ik had zoiets van de namen staan vast,

5. BabyWish91

BabyWish91 Fanatiek lid

31 mei 2010
    2.823
    0
    0
    Vindt het heerlijk om met vriendlief samen te zijn
    Groningen
    Heel druk, want vriendlief is jarig, visite en kleine meid wordt waarschijnlijk volgende week al overgeplaatst naar een ander ziekenhuis.

Kleine meid is nu ongeveer 1140 gram
    En kleine knul is ongeveer 710 gram

6. elisabethbas

elisabethbas Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.886
    2
    38
    't Gooi
    Nog gefeliciteerd met je vriend, babywish! Wat doet je meisje het goed, maar hoe moet dat dan als zij naar een ander ziekenhuis gaat je je mannetje niet? Dan moet je steeds op en neer rijden? En dan zijn ze niet meer bij elkaar? Wat is dat lastig.

Namen, beginnen we pas aan na de 20-wekenecho als we weten wat het zijn. Bij Timo hadden we pas in week 34 besloten welke naam hij moet hebben, maar dat wil ik nu wel wat eerder ivm het gevaar op vroeggeboorte.

Overigens had de gyn daar vrijdag wel een positief bericht over. Omdat Timo bijna tien pond was bij de geboorte en ik zelfs vier dagen overtijd ben gegaan, ziet zij geen problemen wat betreft mijn baarmoedermond, die heeft zich al bewezen. Ze wil verder geen voorspellingen doen, maar ziet dit als een goed teken.

7. BabyWish91

BabyWish91 Fanatiek lid

31 mei 2010
    2.823
    0
    0
    Groningen
    Klopt, op en neer rijden.
    Totdat ons kleine ventje ook overgeplaatst mag worden.
    Dus ze gaan een paar weekjes uit elkaar.

8. Derbi

Derbi Niet meer actief

Bbywish, dat is op zich wel heel mooi nieuws! Alleen lijkt het me vreselijk dubbel dat je nu niet tegelijk bij je kindjes kan zijn.

Elisabethbas, ik denk dat je na een eerste zwangerschap alsnog niks zinnigs kan zeggen over een tweede en zeker geen tweeling zwangerschap. Ik lees vaak genoeg dat alles vlekkeloos verloopt en dan ineens breken de vliezen met 30 weken ofzo. Of dat een vrouw vanaf week 26 al aan de remmers moet en uiteindelijk gewoon tot 38 weken doorloopt, dus ik denk echt dat je je vorige zwangerschap los moet laten t.a.v deze. Tweelingen hebben al eerder geen ruimte meer, vandaar de verhoogde kans op vroeggeboorte.

9. Miepjepiepje

4 jun 2013
    65
    0
    0
    NULL
    NULL
    Babywish gefeliciteerd met je vriend en wat doen de kindjeshet goed. Wel drukke tijdennu je op en neer moet tussen beide. Sterkte!

Even een vraagje tussendoor; hebben meer dames hier ineens last van hun been/bil? Ik heb (vanuit mn onderrug) aan een kant ineens een soort zenuwpijn die door mn bil en been gaat. Met alle bewegingen heel irritant en pijnlijk. Kun je daarmee naar een fysio of therapeut oid?

10. Parel1985

Parel1985 Actief lid

28 okt 2012
    352
    1
    0
    @miepie, ja helaas heb ik dat ook! Werd er afgelopen weekend mee wakker! Ga morgen naar de fysiotherapeut. Zenuw idd bekneld,...hopelijk gaat wel over want heb ook al last van mijn bekken,

Namen is hier overigens een ramp. Staan lijn recht tegen over elkaar. Dus waarschijnlijk wordt mijn naam het meisje en vriend de jongen ahahah

11. Derbi

Derbi Niet meer actief

Als jullie daar allebei mee kunnen leven hoeft dat geen probleem te zijn toch? Die pijn in been/bil klinkt mij trouwens als ischias.

12. BabyWish91

BabyWish91 Fanatiek lid

31 mei 2010
    2.823
    0
    0
    Groningen
    Maar dat trekt na de zwangerschap wel weer weg :p
    Af en toe nog wat last ervan, maarja ik ben nog steeds herstellende.
    Dan voel ik m'n rug nog een beetje trekken.

13. sasje24

sasje24 VIP lid

30 mrt 2010
    14.319
    0
    0
    pas maar goed op dat het geen bi wordt!!!

hier loopt het niet zo lekker met J. en N. opeens drinkt N. haar flesjes niet meer leeg...wordt iedere dag minder...vanmorgen naar het zh gemoeten omdat huisarts het niet meer vertrouwde..ze is nog goed alert dus mochten naar huis...nu de voedingen nog dikker maken dan wat ze al kreeg en dan vrijdag bellen..mocht niet beter gaan dan wordt ze opgenomen...J. heeft heel veel last van krampen..krijgt al speciale voeding en druppels maar helpt niet...nu over naar 5 voedingen en dan ff afwachten anders overstappen naar pepti voeding in de hoop da tdat gaat werken omdat hij er nu toch bijna geen last van mag hebben....

14. ikke175

ikke175 Fanatiek lid

30 dec 2011
    2.576
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ow Sas dat klinkt niet goed....

Ik zie dat jullie zoveel kletsen en beetje druk om terug te lezen dus ik spring hier weer in goed?

1 meiske is al paar dagen niet lekker en heeft sinds vorige week paar rode vlekjes in het gezichtje.. nu ook aan de andere kant van haar gezichtje en 4 vlekjes op haar pols langs elkaar... geen idee wat het kan zijn maar nu is ze al ietsjes fitter.... hoest niet meer zoveel als wat ze deed... hopelijk is ze snel weer beter.. ben niet naar de HA geweest...

15. Miepjepiepje

4 jun 2013
    65
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nienke, benieuwd of de fysio wat kan doen! Ik kijk het nog even aan maar als het met 2/3 weken niet afneemt ga ik me ook maar eens melden denk ik...

Sas klinkt inderdaad nietgoed. Fijn dat jullie een alerte huisarts hebben. Hoop dat het snel beter wordt!

16. Derbi

Derbi Niet meer actief

ikke, Dat zouden misschien waterpokken kunnen zijn. Er gaat weer een golf daarvan door het land.

Sasjuh, ik hoop dat ze zich snel lekkerder voelen.

17. ikke175

ikke175 Fanatiek lid

30 dec 2011
    2.576
    0
    36
    NULL
    NULL
    Oei oei... bi is niet fijn.. hopelijk zijn jullie klachten snel over en anders toch baat hebben bij de fysio.

Derbi dat dacht ik in eerste instantie ook maar zijn geen blaasjes geweest... daarna schoot mazelen door mijn hoofd... of de 5e of 6e ziekte.. of een allergische reactie maar zou eigenlijk niet weten waarvan... ze hebben sinds vorige week wel diksap... maar zal niet daaraan kunnen liggen toch? Nou ja.. ik bel morgenvroeg de HA maar ff... hopelijk kan ik dan vrijdag terecht.. want morgen moet ik de hele dag werken.. dus kan niet terecht.. en ze zijn bij mijn moeder.. die woont een half uur rijden van ons..

18. Derbi

Derbi Niet meer actief

Ja zou ik ook even doen. Als ze er niet echt ziek van is kan het best 5e ziekte zijn hoor. Daar merken ze niet al te veel van ( zegt de grote kinderexpert waarvan de kinders nog niet geboren zijn)

19. dewy

dewy Actief lid

4 apr 2012
    289
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier hebben ze de 5e en 6e ziekte gehad. Inderdaad vlekjes maar wel met koorts tot ver boven de 40 graden.

20. BabyWish91

BabyWish91 Fanatiek lid

31 mei 2010
    2.823
    0
    0
    Groningen
    @sasje: hoop dat het snel weer wat beter gaat met je kindjes en dat ze een oorzaak kunnen vinden waarom ze haar flesjes niet meer leeg drinkt.

@ikke: beterschap met je meisje, hoop dat het niks is.

@hier: onze kleine meid wordt steeds groter en begint achterstand van gewicht flink in te halen. Weegt nu al 1200 gram.
    Zij gaat deze week waarschijnlijk al naar ander ziekenhuis, en dan komt ze op high care te liggen.
    Kleine knul zit op 733 gram, dus die doet het ook heel goed.
    Die mag waarschijnlijk 2,5 week later ook naar het andere ziekenhuis.
    Ben supertrots op mijn kleine wondertjes.

Deel Deze Pagina