hoi Sorry dat ik zo binnen komt vallen..maar zit iets wat me zorgen maakt klein beetje miss heeft iemand ook mee gemaakt... met 11 weken kreeg ik mooie termijn echo ...baby 1 was een showtje geven en baby 2 lag slapen ... gister had ik mijn intake gesprek en ook echo en het was gewoon zelfde baby 1 deed show geven en baby 2 was weer stil...hartjes deden mooi kloppen maar vond zo raar dat baby 2 weer stil lag... de vk zei ook al kan goed zijn dat die over uur weer ga bewegen en ze kunnen heel lang stil liggen.... maar vond gewoon erg toeval... heeft iemand dit ook zo iets mee gemaakt? ik ben gewoon zeker van genieten maar elke keer als ik mijn filmpjes kijkt van de tweeling stoort mij het ... groetjes
Ik snap dat je dat niet helemaal lekker zit. Ik heb niet dezelfde situatie gehad, maar hier is er ook een die stukken rustiger is dan de ander en alles is goed daarmee, terwijl die drukke een hartafwijking heeft, dus het hoeft niks te zeggen. Als het goed is krijg je een heleboel echo's en als er iets mis is zullen ze het zeker wel zeggen.
@Babywish. Wat fijn dat je kindjes zo goed groeien! Echt super. Vandaag bij de fysio geweest. Zenuw was waarschijnlijk bekneld geweest tijdens het slapen. Gaat nu ook wel weer beter. Wel nog steeds erg last van bekken. IS gelukkig geen BI maar bekkenpijn door een te gespannen bekkenbodem (ben ik mee bekend). Oefeningen meegekregen en ik heb een skippy bal gekocht
Hallo allemaal, ik heb al tijdje meegelezen en nu wil ik ook graag met jullie meekletsen. Wij verwachten dus ook een tweeling, en wij hebben al een dochtertje van 2,5 jaar. Ik ben nu 12 weken en vandaag hebben we de twee mupkes weer leuk zien spartelen in mijn baarmoeder. Ze hebben een tussenschot met elk hun eigen placenta, dus gaan ze uit van een twee-eiige tweeling. Ik vind het allemaal best wel spannend wat ons allemaal te wachten staat, en maak me soms ook wel wat zorgen over hoe het praktisch en financieel allemaal moet straks, maar voor nu is het ook wel heel speciaal.
Hallo Tojo, Spannend hoor een tweeling. Ik heb ontzettend genoten van de zwangerschap, zo mooi en speciaal. Dus geniet ervan
Tojo, die zorgen hebben wij ook. Hoe doe je dat met een peuter en twee baby's? Timo is 2 jaar en 3 maanden als de tweeling geboren hoort te worden, heeft dus echt heel veel zorg en aandacht nodig. En praktisch, hoe doe je het met drie kinderen in de auto. We hebben een volvo v50, echt geen kleine auto, maar passen er drie kids in? En de crèche, dat is niet te betalen voor drie kinderen. Gelukkig willen onze ouders een dag extra oppassen, dus ik hoef maar een dag minder te werken (3 ipv 4) en dan kunnen we de crèche opzeggen. En qua spullen, we dachten dat we klaar waren met alle spullen van Timo (ok, misschien moesten er nog wat roze spullen gekocht worden) maar nu moeten we zoveel in tweevoud kopen. Gelukkig bestaat er marktplaats!
@elisabethbas, jij ook hoi hier Wij weten ook echt nog niet hoe we het allemaal gaan doen, we schuiven het eigenlijk nog steeds voor ons uit die gedachten... Onze dochter is net 3 jaar geweest als de kindjes komen, dus dat lijkt me al iets makkelijker qua leeftijdsverschil, we hopen haar dan ook zindelijk te hebben, en ze is helemaal gek van poppened dus ze vind het nu ook al heel interessant allemaal. Verder kunnen we ook wat spullen overnemen van vrienden van ons, dus we hoeven niet alles dubbel aan te schaffen. En wat auto betreft, hopen we ook dat het gaat passen... Nog een ander vraagje aan anderen, zijn er hier ook mamas die niet wisten wat de geslachtenvd tweeling waren? Wij willen t eigenlijk niet weten, maar weten niet of dat uberhaupt wel kan met een tweeling...
Waarom zou je het niet niet kunnen weten? Ik geloof dat ze de kindjes A en B gaan noemen. Wij willen het wel graag weten, wisten het bij Timo ook en dat vond ik heel leuk en ook handig.
Welkom tojo! En van harte gefeliciteerd met je zwangerschap. Als je het niet wilt weten, zou ik dat gewoon zo laten. Er zijn er meer die het niet wisten. Wij wel maar daar hebben we specifiek voor gekozen omdat het gewoon veel praktischer is. Als het er 1 was geweest hadden we het niet geweten. Gewoon een aantal neutrale dingen kopen en als de baby's er zijn flink gaan shoppen.. haha... Babywish wat doen je kids het goed zeg! Echt geweldig. En al naar een ander zh? Super! Nu moet de kleine man nog ff doorgroeien en dan gaat hij lekker zijn zusje achterna. nienke gelukkig geen bi. Hopelijk kun je het met die oefeningen een beetje verzachten. Hier: Ons meiske is wat aan de betere hand maar nu begint de ander flink te snotteren en te hoesten.. Zo steken ze elkaar wel aan... maar ik had de HA gebeld en de assistent heeft overlegd met de HA en ik hoefde niet langs te komen. Ze denken aan een virus waaruit uitslag is ontstaan. We moeten afwachten als de verkoudheid over is, of dan ook de bultjes/vlekjes weggaan. Is dat zo, dan is er niks aan de hand. Gaan ze niet weg, dan moet ik ff terug bellen en langskomen.. Dus voor nu geen zorgen..
Welkom Toyo... Wij weten het wel, maar bij 1 wouden we dit t pertinent niet, maar het scheelt (volgens mij) behoorlijk in kosten. 25012010; Hier ook 1 baby die drukker is dan de ander en dat is eigenlijk vanaf het begin al zo... Niks om je druk over te maken die is gewoon lekker aan het groeien... Babywish Jeetje wat doen ze het goed!!! Kleine toppertjes... Ikke: Snotteren en Hoesten, het komt er in ieder geval uit... Beterschappies nog even!! Grrr gister op controle geweest; Bloeddruk weer hoog (150/95), in een kleine plas veel eiwitten...Dus bloedprikken en wachten op de uitslag thuis, nou had van alles te doen dus de tijd vloog voorbij. Om half 3 gebeld en er waren wat afwijkende waardes te zien; O.A. Ijzer te kort ondanks ik al extra slik (de zogenoemde oppeppers). Ik ben achter het spreekuur geplakt om te worden gebeld door de gyn, maar 'gelukkig' is alles op het randje, zo wel de eiwitten al het ijzer te kort als kreatonen??... Maar omdat de drempel zeer laag moest zijn om te bellen bij een minime verandering (heb al dagen hoofdpijn, futloos en de misselijkheid is ook weer op en top aanwezig) bij sterretjes zien, bandgevoel, verkleurde urine, geen licht kunnen verdragen en kort ademigheid alla minuut aan de bel trekken... Tot de volgende controle over 13 dagen moet ik in principe continue rust hebben en echt goed naar mezelf luisteren... We zullen maar zeggen; Alles komt goed, voor mij voelt het 'goed' ik heb niet het idee of komen hier extreme complicaties van.. Dit had ik toen der tijd bij mn dochtertje wel, en uit eindelijk klopte mijn hele riggel aan ideeen w.b.t. de gezondheid in de buik van de kleine dame... De baby's doen het gigantisch goed en groeien naar behoren.
dankje voor antwoordjes @ mama mars dat zou goed kunnen en omdat echt 2 verschilende baby's zijn en die doet op zijn manier groeien me vader zegt hele tijd die rustige baby die heeft van mij en die druke baby heeft het van ander familie...wat een grapjas en ik heb ook een dochtertje van 2 jaar (in november 3 jaar) en we zijn ook bezig zinnelijk maken (al langer dan 1 jaar) omdat ze vind de wc zo leuk vind thja ieder zijn eigen hobby maar dat komt ooit wel goed en met de tweeling wat het ook wordt jongen of meisje maak niks uit..maar mog het 2 jongens zijn dan moeten we aleen maar jongens kleding halen enz en met de zwanger worden zijn we via IUI gedaan er waren 2 eitjes op de echo en ik dacht oooh tweeling gaat niet worden..me man zei wel ja we krijgen tweeling en me dochtertje zei ook al...tot dat we echo kregen en was inderdaad tweeling...ik heb ook aan me dochter gevraagt en wat wordt het?eerst Zusje dan broertje zegt ze en nu krijgen we echo pas met 17 weekjes ..duurt nu al zo lang maar goed wil iedereen veder fijne weekend wensen!
Wij wilden het vatevoren niet weten. De kamer zouden we sowieso al neutraal houden en via fb baby en kinderhoek in onze regio hebben we voor 10 een zak met zowel jongens,meiden als neutrale kleding op de kop getikt. Geslachtsgebonden spul is zo bijgehaald. Namen waren we ook heel vroeg met 17 wk. al over uit. Doordat we echter een aantal GUO's kregen en niet elke gynaecoloog even subtiel was met de echosonde weten we het nu wel, maar voor iedereen blijft het geheim
Dat is zo lullig dat ze het dan zeggen... Wij hebben de babykamer ook neutraal zilver met wit. In de kast komen alleen de neutrale kleertjes te hangen en in de vaste kast waar een sleutel in zit gaan de gekleurde kleren, ook omdat we niet willen dat anderen het weten ...
@mama mars. Wat vervelend zeg van je bloeddruk! Hopelijk wordt hij nkg goed gecorrigeerd. Evebn praktisch vraahje. Welke maat babykleding hebben jullie of gaan jullie aanschaffen? Ook al maat 50 vpor als ze idd heel klein zijn? Ik ben van plan deze maatjes op marktplaatst te kopen want stras zijn de kids wel groter ofzijn zeer zo uit gegroeid....
Ik heb alles maat 50 verder haal ik eerst niks 7 a 8 pakjes per kindje heb ik nu... Mochten ze wel klein zijn kan vriendlief of de oma's 1 a 2 pakjes van een kleinere maat halen... Dat vind ik nu zonde want de prijzen van een leuk pakje in een premature maat is niet omme nocht of te wel ik vind t niet van de prijs om daarvan daadwerkelijk in te slaan... Mn dochter was na 2 maand pas echt uit 50 weg en ik ga er vanuit dat ik ook nu weer redelijk snel op de been ben (lees 1 dag na bevalling de stad in om dingentjes te halen zoals pads etc. ) Daar ga ik nu niet van uit maar langer als 1 a 2 week gaat het niet duren bij een nornale bevalling daar heb ik de rust niet voor..
Zo'n beetje iedereen die nog zwanger is weet de geslachten al toch ? Zo leuk... Kan niet wachten tot onze kindjes kleertjes aan mogen. Kleine meid is al 41 cm, dus die kan binnenkort al in maatje 44. Gaat zo snel
hier zijn mijn muppies over naar maatje 56 N. past ook nog wel 50 maar J. echt niet meer bleh gaat veel te snel heheh