Welkom Elize! Ik ben bijna 14 weken zwanger, is dat kort genoeg . Gefeliciteerd met je twins, je hebt er lang genoeg op moeten wachten, lees ik in je handtekening. Was je erg in shock? Gaat alles goed met je?
We lopen ongeveer gelijk Ben er sinds gisteren pas achter dat ik zwanger ben van een tweeling. Volgens de metingen ben ik 3/4 dagen minder ver dan banner nu aangeeft.
@elisabethbas: haha ja kort genoeg hoor . Nee was totaal niet in shock maar erg blij, na zo lang wachten en vele pogingen is het fijn dat we er dan maar gelijk 2 krijgen . Het voelt als de hoofdprijs zeg maar. We hebben deze keer voor het eerst 2 embryo's terug laten plaatsen, dus dan hou je er rekening mee. Maar goed dat ze dan alle twee blijven zitten is fantastisch. Deze poging zijn we naar Düsseldorf gegaan en daar dus gelijk succes. Ik voel me eigenlijk prima, wel wat moe en s avonds best wel uitgeteld, maar misselijkheid valt erg mee. Moet elk uur even wat eten. Verder vaak plassen enzo. Al nieuwe bh's aangeschaft en krijg ook al wat een klein buikje. Hoe is dat bij jou? Was jij erg geschrokken? @Yasmin84: hee wat leuk zeg! Volgens mij kwam ik jou in een ander topic tegen, waar ik overigens niet veel geschreven heb haha. Was het voor jou wel een schok? Waar is de 1e echo dan gemaakt? Je gaat dan toch sowieso naar de gynaecoloog straks? Bij mij lag de ene 2 dg voor en de ander 2 dg achter. Maar goed, t is nog zo klein allemaal. De hartjes klopten in ieder geval heel mooi . Jij last van kwaaltjes?
Elize wij wilden graag weten of het hartje klopte en hebben op eigen houtje een echo laten doen bij een echo bureau. Afspraak bij vk stond al voor de 31e. Krijg denk ik dan wel te horen dat ik onder controle van de gyn kom te staan? Jullie hebben er dus wel rekening mee gehouden dat het een tweeling zou kunnen zijn. Dat is dan fantastisch als er dan 2 hartjes kloppen zeg! En zeker na de lange weg die jullie afgelegd hebben. Wij hadden hier helemaal geen rekening mee gehouden en waren dus wel geschrokken ja. Moeten nog steeds wennen hoor. Je zat samen met me bij 16-30 feb mama's
Welkom nieuwe toekomstige tweeling mamma's! Voor ons was het in het begin wel een (lichte) schok. Had het niet verwacht. Nu wel erg blij mee. Schiet nu op. Buik begint echt grote vorm aan de te nemen en ik heb aanstaande dinsdag de eerste groei controle. Verder vind ik het toch wel zwaar. Snel moe, veel harde buiken en last van bekken. Als ik vrij ben, en gewoon dingetjes doe gaat het wel goed. Werken (hele dag op bureau stoel, heen en weer reizen met OV en fiets), wordt wel lastig. Ga waarschijnlijk vanaf deze week ook minder werken. We zijn nu bezig geboortekaartjes aan het kijken. Wel lastig. Veel voor eenlingen, weinig voor tweelingen. Begreep wel van de drukker dat hij eenling kaartjes ook naar tweeling kan maken. Maar goed, veel kaartjes zijn in het roze of blauw! en wij krijgen een JONGEN en een MEID
Nienke jij bent al aardig op weg! Ja rond die periode kan het al best vermoeiend zijn hoor. Lekker aan toegeven! Leuk om bezig te zijn met de kaartjes! Blijft ook vaak de kunst om het samen eens te zijn met de kaart hahaha. Tot nu toe voel ik me op zich hetzelfde als toen bij m'n zoontje. Misschien iets meer moe dan toen. En kan niet altijd slapen wanneer ik wil haha. Nog meer mama's die al 1 of meer kindjes hebben voor de tweeling?
@yasmin: kan me voorstellen dat je bent geschrokken hoor! Vooral omdat je al een kleintje hebt ook. Ik zit er ook over te denken om tussentijds bij een echobureau nog een echo te laten maken bij 10 weken. Ik krijg na die van 7wk4dg pas met 12 wk weer 1. Ben best nog onzeker. @nienke: wanneer begon jouw buik te groeien? Heb al vaker gelezen dat veel tweelingmama's met 26 tot 28 wk minder gaan werken of stoppen. Nouja, ik zou daar eerlijk gezegd niet zo mee zitten . Het zal idd wel zwaar zijn met zo'n buik. Wat leuk, jongen en meisje. Babykamer al af?
Nienke, hebben jullie overwogen om zelf kaartjes te maken? Wij maken namelijk ons eigen ontwerp. Scheelt ook enorm in de kosten,iets waar wij wel rekening mee moeten houden. Andere nieuwe tweelingzwangeren gefeliciteerd!! Nog een week of anderhalf en dan eindigt mijn zwangerschap alweer. Gek idee hoor! Mijn buik begon met 13 weken te groeien en ik heb aardig wat spurtjes gehad, maar ook weken waarin het stilstond. Helaas heb ik toch nog streepjes gekregen. Maar ik zit er lang zo erg niet mee als ik had gedacht. Je mag aan je lichaam best wel kunnen zien dat er iets bijzonders mee gebeurd is. Trekken jullie de warmte een beetje? Goed drinken he dames!!
Gefeliciteerd nieuwe tweeling zwangeren! Ik begon te groeien rond de 12 weken. Ben ook amper misselijk geweest enkel heel moe. Die moeheid is nu sinds een paar weken weer lekker terug. Afgelopen maandag moest ik opeens even naar het ziekenhuis, heb daar zo'n 2,5 uur gelegen. Ze hadden vermoeden zwangerschapsvergiftiging maar gelukkig was dit niet het geval Ik heb behoorlijk last van buikgriep gehad. Glucosetest was tot 2 keer uitgesteld (omdat ik ziek was) maar viel me uiteindelijk wel mee. Dinsdag weer een afspraak voor bloedprikken, weer resus factor dan echo en dan Gynaecoloog. Ik denk dat ik dan de uitslag van de glucosetest ook wel krijg. Dames het warme weer is lastig, maar met veel drinken en verkoeling komen wij er wel doorheen toch?
Hoi meiden mag ik hier ook meeschrijven?? Ben eindelijk zwangerrr en ook van een tweeling 'morgen 11 weken jeeeej
gefeliciteerd sammy!! ook jij lang moeten wachten op deze wondertjes!!! super dat het er dan nu ook meteen 2 zijn!!
Hey Sammy! Dacht dat je al mee schreef hier Wanneer heb je weer een echo? Edit: zie het net in je handtekening oops
Hallo meiden, Alle nieuwe dames gefeliciteerd!! Geniet van deze bijzondere periode. Hoe gaat het met de andere dames? Liefs
Gefeliciteerd nieuwe tweeling zwangere Ik was in totaal 15 kilo aangekomen tijdens de zwangerschap. Hier alles goed met de kleintjes. A. was op 19-07 1940 gram, en L. was 1430 gram. En vanavond worden ze weer gewogen. Ze groeien ook goed... A. is 45 cm, L. is 35 cm. Dus als het goed is mag A. morgen in een bedje ipv couveuse.
O wat iniminie zeg!!! Fijn dat alles goed gaat zeg!! Enig idee wanneer ze mee naar huis moge?? Lijkt me zo een rot situatie zeg!! Trek je het allemaal nog een beetje?
Nee ik zag dat er eigelijk meer meiden zaten die al bijna gaan bevallen of al zijn bevallen. Maar toen zag ik gister dat er nu een paar zijn die nog niet zo ver zijn en het is eigelijk ook wel fijn dat er al mama's zitten. Beetje ervaringen opdoen hihi