Jeetje dat is erg klein! Gelukkig gaat het goed met ze. En naar een bedje is een mooie vooruitgang! Is het zkh in de buurt? Of kan je er blijven slapen? Het heen en weer reizen brak me soms op en zo lang lag hij er niet eens. Zorg dat je zelf ook je rust pakt.
Ze waren nog kleiner bij de geboorte. Toen was A. 940 gram en L. 580 gram. En het is idd heel moeilijk, maar ben er nu al wel aan gewend. Ons meisje is vandaag dus overgegaan naar een bedje En ze heeft haar eerste pakje aan *smelt* zo lief
Jeetje Babywish wel heftig zeg! Wat ben je vroeg bevallen! Fijn dat ze t zo goed doen. @sammy: leuk nog een mede icsi en tweeling zwangere ! Super hè, heb jij ook het gevoel alsof je na al die jaren nu de jackpot gewonnen hebt . Al blijft het in dit stadium voor mij ook nog wat onwerkelijk hoor! @de rest: bedankt voor het warme welkom! Leuk om hier ervaringen te lezen. Heb al een vraagje. Wie geeft hier borstvoeding of wil dit gaan doen? Ik wil het heel graag, maar lijkt me nog wel een hele kunst . Al schijnt het uiteindelijk makkelijker te zijn. Oh en wat voor kinderwagen hebben jullie? Wij hebben nu de urban jungle duo op het oog, schijnt goed te zijn?! Maar is hij ook redelijk compact op te klappen?
Elize, oh jij ook na icsi zwanger! Van verse of cryo's? Ik had het nooit meer verwacht na 2 miskramen en van de 6 cryo's nog nooit een positieve test en dit was de laatste poging en zwanger van 2 cryo's!!! Zoooo blij haha Ben nog wel een beetje onzeker maar als de echo vrijdag weer goed is probeer ik dat los te laten en echt te genieten!! Ik heb ook al gekeken voor kinderwagens en wil er denk ik 1 waar ze achter elkaar zitten dat lijkt me wat handiger! Ik heb de duowagen van toppi op het oog maar weet nog niet echt of het wat is. Iemand er ervaring mee?? Die urban jungle vind ik ook super mooi maar naast elkaar lijkt me zo onhandig. Je kan niet eens een deuropening in of een roltrap op of iets dergelijks. Hoe ervaren jullie dat en wat voor wagen hebben jullie??
Babywish dat scheelt al enorm dat het zkh dichtbij is! Gezien het gewich zullen ze nog een tijd moeten blijven. Ze zijn in ieder geval in goede handen. Elize dat vroeg ik me ook dus af met borstvoeding. Heb het bij m'n eerste niet kunnen doen en had steeds gezegd dat ik het bij een 2e weer wil proberen. Maar nu met een tweeling? Dus ben wel benieuwd naar mama's met ervaring Sammy je zit al bijna op de 12 weken! Snap je onzekerheid wel hoor. Maar genieten is ook belangrijk!
Yasmin ik weet het haha maar dat is erg moeilijk nog! Probeer het wel te doen hoor want hierna word ik nooit meer zwanger dus ik maak dit maar 1x mee! Wat voor wagen neem jij eigenlijk? Jij hebt straks 3 kleine ukkies!
hey meiden, hier even wat antwoorden op jullie vraagjes hier geef ik geen borstvoeding dus daar kan ik jullie niet bij helpen helaas. wat betreft de kinderwagen ik heb de bugaboo donkey twin.....super fijne wagen en pas ik ook overal mee door een deur hoor! hij lijkt super breed en je denkt dat past nooit maar het gaat allemaal precies!!! @babywish super te lezen dat ze het super goed doen!!! ligt je klleine meid nu al in een ander zh dan jullie zoontje? of mochten ze toch nog lekker saampjes blijven? @hier gaat alles heel goed. zijn nu begonnen met fruithapjes en s avonds pap in de fles pfff wat gaat de tijd toch snel hoor!! vandaag is mijn laatste dagje verlof en dan heb ik gelukkig nog 5 weken vakantie!!!
Wagen tja nog niet echt over nagedacht. Het zou al een stuk schelen als de kleine tegen die tijd gewoon loopt! We wachten nog ff af tot we bij de 12/13 weken zijn en als ze er beiden nog zijn dan gaan we kijken hoe we wat gaan regelen en wat er aangeschaft moet gaan worden.
Sasje ja het gaat zo hard met die kleintjes! 3,5 maand zie ik. Leuke fase hihi. En die eerste hapjes zo geweldig om te zien. Geniet nog nog maar lekker van je tijd thuis! Met hoeveel weken ben je bevallen als ik vragen mag?
@all. Wij hebben ook de bugaboo twin gekocht. Past zelfs door onze kleine voordeur in dubbele stand! Il ben wel van plan borstvoeding te gaan geven en als ze te vroeg geboren worden ga ik kolven. Wil het op zn minst allemaal proberen en het lijkt me zo bijzonder om borst voeding te geven. Dat kan alleen jij namelijk!
ik ben bevallen met 34.5 weken. ik heb heel veel in het s6 gelegen jammer genoeg dus was erg blij dat ze uitzichzelf zich zijn gaan melden want heb wel 100x aan mijn gyn gevraagd of hij mijn muppies niet wilde halen met34/35 weken....ik heb altijd goed geweten dat het natuurlijk beter was dat ze bleven zitten want mijn ks was gepland met 37.5 week. maar ht ging echt tenkoste van me zelf en dan vind ik me zelf net ff iets belangrijker aangezien ik ook goed voor mijn kindjes wilde zorgen.... helaas heb ik zelf echt 9 dgn in zh gelegen en toen wilde ik zelf perse naar huis maar eigenlijk mocht ik nog niet maar ik was er zo klaar mee dat ik echt heel graag in mijn eigen bedje wilde slapen...heb in totaal bijna 2.5 week erin gelegen namelijk....rondom mijn bevalling...
Welkom nieuwe meiden! Het is alweer tijdje geleden dat ik hier iets geschreven heb maar heb nog wel regelmatig gelezen. Kinderwagen: wij zijn helemaal blij met de bugaboo donkey, past werkelijk overal doorheen. Krijgen vaak reacties van mensen van 'dat past niet hoor' maar past vrijwel altijd! Achter elkaar vind ik zielig voor de achterste. En nu met naast elkaar kunnen ze elkaar nog zien en sinds kort handjes vasthouden Borstvoeding zag ik niet zitten en ben dus gelijk fv gaan geven. Achteraf maar goed ook want bij S was in eerste week zijn bilirubine gehalte niet goed en nu wisten we precies wat hij binnen had gekregen. En ik ben bevallen met 37.6 weken. Ingeleid en uiteindelijk keizersnede (horrorverhaal is hier ook terug te lezen) Verder weet ik niet meer welke vragen er gesteld zijn.... Mijn jongens zijn alweer bijna 9 maanden, de tijd vliegt! We zijn nu retedruk met alle hapjes en andere eetmomenten. En sinds deze week kruipen ze allebei met een behoorlijk hoog tempo dus ik ren me rot Met S gaat het supergoed en is echt een dikkerd. D is vorige week geopereerd aan 2 fistels op zijn billetjes. Dit was een grotere operatie dan gepland en heeft nu dus een grote diepe wond op zijn kont. Heel veel spoelen en badderen dus. Wel handig met dit weer dat hij niet zo veel kleding aan heeft Maar ook weer balen dat we in de buurt van het bad moeten blijven. Dagje strand zit er dus niet in.... Maar het mannetje is een echte bikkel!
Nienke zo dacht ik er ook over. Gewoon proberen. Heb 2 weken kunnen kolven en daarna kwam er gewoon niks meer jammer genoeg. Maar ga het gewoon weer proberen! Sasje jeetje je hebt het ook niet makkelijk gehad. Ben zelf spontaan bevallen met 35 weken maar was gelukkig wel snel hersteld. Het is gelukkig achter de rug en ben je lekker van je kleintjes aan het genieten!
Wij hebben de urban jungle duo. Vind het een mooie wagen en hij is niet superbreed. Alleen niet super compact op te klappen, dus dat is jammer. Verder wil ik graag bv geven. Het is toch het beste voor ze en het goedkoopst.
Ik heb de topmark toppi 2. Kinderwagen achterelkaar dus. Ik vind het ontzettend praktisch. Kan alle winkels met gemak door. Kan hier de draai bij de voordeur maken echt ideaal. En ze zitten niet perse achter elkaar nu, maar kunnen ook tegenover elkaar zitten dat ze elkaar zien. Met reiswieg was dat anders maar ja toen sliepen ze veel dus hadden geen idee waar ze waren. Ik ben met 36+1 weken bevallen. Met 27 weken weeënremming in ziekenhuis, 30 weken weer en daartussen nog twee keer in ziekenhuis gelegen ter observatie. Dus mijn zwangerschap ging niet over rozen. Mijn inleiding stond gepland met precies 37 weken maar was dus niet nodig.
Ik geef al vanaf het begin kunstvoeding. In begin van friso, maar nu kruidvat en dat scheelt een hoop geld.
Hier eerste groei controle gehD. Meisje loopt 1 week voor En wordt al 1 kilo geschat! Jongen loopt klein weekje achter en wordt 850 Gr. Geschat! Verder was weerstand navel streng vaten en vruchtwater goed. Over 2 wk weer controle. Hopen ze allebei volgens hun lijntje blijven groeien!
Wat leuk zoveel meiden erbij die nog niet zo lang zwanger zijn! Ik ben er een paar dagen tussenuit geweest, dus zal nog wat vraagjes beantwoorden. Yasmin, ja, hier iemand met al een ouder kindje. Timo wordt in oktober 2. Jouw kindje is nog een half jaartje jonger, toch? Wordt een pittige tijd, maar gelukkig is Timo een makkelijk mannetje. Voor jou was de tweeling dus ook onverwacht. Hier ook, heeft me echt wel een paar dagen gekost om voorbij de praktische bezwaren te kunnen kijken... Elize, mijn buik is sinds anderhalve week flink aan het groeien. Net een wildvreemde dame in de lift op mijn werk die vroeg: zit daar een baby in? Uh ja, twee zelfs. Ze was geschokt te horen dat ik pas 14 weken ben. Waar moet dat heen met die buik, vroeg ze. Tikkie overdreven naar mijn idee, maar toch leuk dat ze het goed kon zien. Waarom pas met 12 wk weer een echo? All, hoe vaak moeten jullie naar de gyn? Ik om de week een echo, om de 4 weken afspraak bij de gyn. Ze delen de placenta, moeten dus extra goed in de gaten gehouden worden. Wagen, ik heb nog geen idee. Wacht nog op DE tip over hoe een peuter en twee baby's te vervoeren. Ik hou niet van meerij-plankjes, wil graag een baby dragen (Timo dragen we nu zelfs nog regelmatig) maar oppasoma moet ook in haar eentje met drie kids op stap kunnen. Fietsstoeltje bovenop de wagen lijkt manlief geen goed idee, te instabiel. Ik hoop nog op een lumineus idee. Voeden, ik hoop op (deels) bv, maar bij Timo had ik (door stress rondom zijn geboorte?) te weinig melk. Ga nu niet weer de kunstgrepen uithalen die ik toen wel uitgehaald heb. Lukt het niet, dan lang leve Friso! Nienke, wat een goede berichten! Is het niet erg dat ze twee weken uit elkaar lopen? Wolffin, sterkte met je kleintje. Vervelend zo'n ingreep. Derbi, hoe redt je het met deze hitte? Volgende week spannende week, of vergis ik me? Wij gaan volgende week verhuizen. Eerst naar een zomerhuisje en dan per 1 oktober in ons nieuwe huis. Lekker gepland, maar goed, met 28 weken zwangerschap zijn we goed geïnstalleerd. Gelukkig hebben we heel veel hulp.
@elisabethas. Er zit altijd variatie in meting. Jongen was met 20 wekn eco ook al iets kleiner en groeit volgens zijn eigen groeicurve. Gyn vertelde dat er vaak verschil in zit. De ene baby is de andree niet. Zijn ook twee eiig dus geen kans op tss. Zolag ze groeien volgnes eigen lijntje is goed. Over 2 weken weer controle, dus hopelijk doen ze dat!