zwanger van een tweeling

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door moeke01, 25 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ikke175

ikke175 Fanatiek lid

30 dec 2011
    2.576
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hey meiden,

Ik dacht dat ik tussentijds een reactie had geplaatst maar is dus niet geplaatst.. hihi.. en verder druk geweest met de webshop..

Nieuwe zwangere twinmama's.. van harte gefeliciteerd!

Wagen, hier de donkey twin... super wagen en zou niks anders willen.. haha..

Bv, geen ervaring mee. Hier eerst sondevoeding en daarna flesvoeding.

Aangekomen kilo's, hier 14 kilo in totaal en zijn er NOG STEEDS NIET AF!! oh wat haat ik dat... maar ja.. komt wel en anders niet. ben met 35 bevallen dmv een geplande ks.

ik moet ff de dames flesje geven. ik kom snel weer kletsen..

2. Derbi

Derbi Niet meer actief

:D Ja spannende week! Gister de dag te horen gekregen. Ben benieuwd of ik die ga halen. Man heeft vandaag en gister nog even nieuwe vloer gelegd boven, dus alles is er klaar voor.

Qua hitte is het te doen, maar zoals nu met slapen is het oncomfortabel. Slaap ook erg slecht, maar ben er niet zo chagrijnig om, dus dat scheelt weer :D

3. elisabethbas

elisabethbas Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.886
    2
    38
    't Gooi
    Wat ben je enorm positief, top hoor! Heb wel een beetje te doen met je man, met dit weer een vloer leggen...;) Maar fijn dat alles klaar is. Hopelijk kan je nog wat fatsoenlijke nachten meepikken voordat de beebs er zijn!
    Spannend hoor volgende week! Je houdt ons op de hoogte hè?

4. Myloon

Myloon Bekend lid

7 feb 2012
    758
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Derbi,
    Succes deze week, lijkt mij behoorlijk spannend!!!
    Nog even en dan kun je ze bewonderen en heb je ze heerlijk in je armen!

Voeding,
    Ik wil ook graag borstvoeding gaan geven, het blijft natuurlijk altijd maar de vraag of dit gaat lukken.

Wagen,
    Wij hebben de Bugaboo donkey gekocht. Dit weekend gaan we hem in elkaar zetten. Dus ik heb er nog geen ervaring mee.

Hier gaat alles goed, uitslag glucosetest was prima.. er is geen sprake van zwangerschapssuiker. ijzergehalte ook nog steeds perfect.
    Wat betreft groei gaat prima. Ze gebruiken een eenling curve, één van de jongens zit er precies op en één net daarboven.

Er wordt er bij mij steeds op gehamerd om met 30 weken te stoppen, nu zijn ze op mijn werk dus best moeilijk hierover:(
    Ik heb nog steeds geen bedrijfsarts gesproken en dat vond de gynaecoloog wel vreemd.
    Nu wacht ik nog op het telefoonnummer en ga vandaag maar zelf stappen ondernemen.
    Over 3 weken ben ik namelijk al 30 weken zwanger.

5. elisabethbas

2 feb 2011
    2.886
    2
    38
    't Gooi
    Jeetje, dat ze moeilijk doen op je werk! Hier totaal niet. Ben nu al 2 uur per dag ziekgemeld vanwege extreme vermoeidheid. Met 20 weken halve dagen werken op aanraden van de gyn en dan met 28 weken stoppen met werken. Dit is overigens ook het protocol van bedrijfsartsen, dus ik zou daar zeker een afspraak mee maken. Niet wachten tot je uitgenodigd wordt, maar er zelf achteraan gaan.

Hier is zelfs mijn vervanging al geregeld... Top-werkgever heb ik!

6. Myloon

Myloon Bekend lid

7 feb 2012
    758
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kon ik dat ook maar zeggen wat betreft top werkgever.
    Ze had het er over dat zei vandaag gebeld zou worden en het mij dan zou laten weten. Maar daar heb ik nu niet meer op gewacht.

Zojuist zelf gebeld, en ik stond nog niet eens aangemeld!!
    Dus heeft ze nog niets doorgegeven blijkbaar, lekker dan.
    Nu ben ik wel aangemeld en heb nu een telefonische afspraak staan met de bedrijfsarts. Mijn gynaecoloog had het er over dat ik met 30 weken moet stoppen, dat dat het protocol is?

Nou, dan nu nog maar 3 weken werken, lekker vooruitzicht.

7. elisabethbas

2 feb 2011
    2.886
    2
    38
    't Gooi
    Hier houden ze 28 weken aan, gyn en bedrijfsarts, allemaal best hoor. En lekker overzichtelijk vind ik. Goed dat je hebt gebeld. Ik ben zelf naar de bedrijfsarts gegaan toen ik me ziek wilde melden, gewoon om even te overleggen. Voelde me zo'n miep, maar wat niet gaat dat gaat niet zei ze.

8. Yasmin84

Yasmin84 Fanatiek lid

29 sep 2009
    3.042
    1
    0
    Zuid-Holland
    Met 28 weken stoppen met werken? Ben benieuwd hoe het hier zal gaan.

elisabethbas fijn dat je het al goed heb kunnen regelen met je werkgever. Hier weet m'n leidinggevende het nog niet. Is met vakantie en komt 19 aug terug en dan zal hij het vanzelf wel zien haha.
    En ik zou ook graag willen weten hoe te doen met een ouder kindje. Hij zal dan nog net geen 20 mnd zijn tegen die tijd.

Myloon bij jouw juist een mindere werkgever zeg. Je gezondheid blijft toch belangrijk! Goed dat je dan nu eindelijk een afspraak heb staan.

Derbi DE DAG bekend dus! Spannend hoor! Succes met de laatste loodjes.

9. Sammy88

Sammy88 Fanatiek lid

30 mrt 2011
    3.922
    1
    38
    den haag
  10. ikke175

ikke175 Fanatiek lid

30 dec 2011
    2.576
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hey dames,

Wow derbi je hebt een datum. Komt nu echt dichtbij he.. maar je bent al gewoon 37 en een halve week geweest. Knap hoor!

Hier deden ze ook moeilijk met minder werken en stoppen. De gyn zei tegen mij al meteen minderen met werken omdat de kids al "te klein" waren bij 12 weken... dus met 14 weken de helft gaan werken... waren 14 uur.. met 28 weken gestopt met werken. Bedrijfsarts zei we zien dat tegen die tijd wel, en ik zie.. ik zie dat nu wel... gyn zegt het niet voor niets. We hadden met 32 nog een belafspraak staan maar heb haar maar gemaild dat ik in het zh lag.. met 31 weken opgenomen ivm groeiachterstand. Dus heb er toch goed aangedaan om te luisteren naar de gyn.

Wolffin wat leuk dat je ook weer eens voorbij komt.. kan ff niet meer heugen wat je zei maar alles gaat goed?

Wat een weer nu he.. hier is het ineens omgeslagen. Best frisjes tegenover gister.

Ik ben aan het wachten op mijn bestelling.. hihi..
    Vind het wel spannend..
    Als jullie fb hebben, mogen jullie wel ff hipspull liken.. heb meer likes nodig ;)

11. Myloon

Myloon Bekend lid

7 feb 2012
    758
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank je Sammy, ik had inderdaad zelf ook al deze site gevonden!
    Ik zag dit staan en vanaf 26-30 weken te stoppen met werken en toen zei mijn man, nou dan zou ik nu al lekker stoppen.

Ik hoor vanmiddag wel wat de aboarts zegt.
    Mijn gynaecoloog zegt dat ik met 30 weken moet stoppen, dus hoop dat hij daar ook niet heel moeilijk over zal doen.

12. Parel1985

Parel1985 Actief lid

28 okt 2012
    352
    1
    0
    @all. Bij mij in het ziekenhuis (wilhelmina kinderziekenhuis) zeggen ze helemaal niks over wanneer te stoppen met werken. Omdat ik nu veel harde buiken heb moest ik het wel rustiger aandoen. Verder geen beleid etc.

Ik heb deze week wel met mijn werkgever gesproken en ga vanaf nu 2 dagen thuis werken en 3 dagen naar werk. Ik moet namelijk met de fiets en trein naar mijn werk toe en de hele dag zitten. Dit wordt wel zwaar. Ook heb ik maar afspraak gemaakt met arbo arts.

Ik kijk hoelang ik het volhoud, misschien wel tot 32 weken. Dat ik dan nogmaar 2 dagen kom, of daarna halve dagen. Zie wel.
    Kindjes waren ipv redelijk qua groei. Alleen jongetjes dus iets te klein, maar navelstrengweerstand goed dus ligt niet aan placenta dysfunctie ofzo.

13. Parel1985

Parel1985 Actief lid

28 okt 2012
    352
    1
    0
    @myloon. Hoe vaak wordt bij jouw de groei van de kindjes gemeten? Bij mij dus gisteren voor de eerste keer. Over 2 weken opnieuw controle maar dan gewoon naar de gyn en niet specifiek naar de echoscopist. Maar ik denk dat de gyn dan ook gewoon echo maakt voor de groei (hoop ik).

Wat voor werk doe jij? fysiek zwaar werk?

14. Myloon

Myloon Bekend lid

7 feb 2012
    758
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Nienke,

Al vanaf zo'n 15 weken wordt er iedere keer gekeken naar de omtrek van de hoofdjes, het buikje en de beentjes. Deze worden dan in een curve geplaatst en zo bereken ze alles.
    Die curve laten ze mij ook steeds zien.

Ik heb nu nog 1 keer een afspraak voor over 3 weken staan en daarna wordt het om de 2 weken.

Mijn werk valt fysiek wel mee, ik werk in de na schoolse opvang, nu de zomervakantie 3 hele dagen in de week.
    Wel veel lopen en veel activiteiten doen, maar is nog wel te doen.

Emotioneel heb ik het soms wel wat moeilijker, niet zo zeer door het werk, maar ik ben begin dit jaar mijn moeder verloren.
    In het weekend van haar begrafenis ben ik zwanger geworden.
    Zwanger zijn zonder mijn moeder valt me wel zwaar.

Ik merk ook wel dat ik steeds meer behoefte heb om rustiger aan te doen, in de middag even te gaan liggen e.d

Wel fijn dat jij nu een aantal dagen thuis kunt werken!

15. sasje24

sasje24 VIP lid

30 mrt 2010
    14.319
    0
    0
    hier ook verplicht werken tot 28 weken!!
    nou heb ik hele zwangerschap niet gewerkt door omstandigheden maar anders dus tot 28 wkn!

16. Parel1985

Parel1985 Actief lid

28 okt 2012
    352
    1
    0
    @myloon. Wel heftig zeg idd. Lijkt me idd heel moeilijk zonder moeder. Bij mij is alleen met 20 weken de groei opgemeten en nu dus met 26 weken. Ze groeien allebei volgens eigen lijntje. Meisje dus net boven gemiddeld, jongen onder gemiddeld.

@myloon en sasje24. Wel raar dat overal een ander beleid is! Maakt me onzeker omdat ik natuurlijk niet wil dat doordat ik werk het met de kindjes niet goed gaat ofzo

17. elisabethbas

2 feb 2011
    2.886
    2
    38
    't Gooi
    Myloon, wat zwaar, zwanger zijn zonder je moeder. Zullen nog wel veel traantjes om komen denk ik.

Nienke, bespreek dat gewoon met je gyn, het verschil in beleid. Anders is niet altijd verkeerd, zeker als je je goed voelt niet.
    Groei is hier met 13 weken ook gemeten. Nog geen gewicht, maar wel hoofdomtrek. Dat gebeurt om de week.

Zijn er hier eigenlijk meer (zwangere) mama's van een 1-eiige tweeling? Met één placenta?

18. Parel1985

Parel1985 Actief lid

28 okt 2012
    352
    1
    0
    @elisabethas. Bij mij is de groei (kop-kruin lengte), met 12 weken ook gemeten. Ik denk dat het ook uitmaakt of het een eiig is of twee-eiig. Een-eiig wordt denk ik vaker gecontroleerd ivm risico TSS

19. Myloon

Myloon Bekend lid

7 feb 2012
    758
    0
    0
    NULL
    NULL
    De arboarts heeft gebeld!! In eerste instantie legde hij het weer bij mij neer, dat ik dit met mijn baas moest bespreken.
    Toen uitgelegd dat ik nu al 27 weken zwanger ben, al bijtijds heb aangegeven dat ik et 30 weken moest stoppen en er nog steeds niets gebeurd was, zei hij dat hij mijn baas ging bellen!!!
    Ook nog even erbij gezegd dat de gynaecoloog het vreemd vond dat ik nog geen bedrijfsarts had gesproken.

Nou heerlijk, nog 3 weken en dan rust.

Wat betreft mijn moeder, zwaar is het zeker, ik denk dat ik daarna ook te snel weer ben door gegaan. (zaterdag is ze begraven maandag was ik al weer aan het werk). Ik heb toen 4 gesprekken gehad met een psycholoog krijg er 5 vergoed, dus heb er nog 1 staan voor een later stadium wanneer echt nodig.

Ik zie de zwangerschap als een cadeautje van mijn moeder!! Dat maakt het allemaal net iets draaglijker.

20. Myloon

Myloon Bekend lid

7 feb 2012
    758
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nu heeft ook mijn bazin laten weten dat ik kan stoppen met 30 weken:D soms moet je toch echt voor jezelf opkomen!

Deel Deze Pagina