zwanger van een tweeling

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door moeke01, 25 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Parel1985

Parel1985 Actief lid

28 okt 2012
    352
    1
    0
    Ik doe wel aan zwangeren fit en ga dat over paar weken omzetten in yoga. Wat rustiger aan.

Kraamzorg is hier 3 wk geleden al geweest. Erg vroeg maar denk voor hun beter uitkwam ivm met vakantie!

@myloon. Vind het nu ook wel snel gaan. Over 3 maanden, of eerder zijn we niet meer met z'n tween!

2. Derbi

Derbi Niet meer actief

Hier geen cursus gedaan. Ben een keer geweest, maar had geen klik met de cursusleidster. Alle mensen in de omgeving die in dezelfde tijd of later waren uitgerekend zijn al bevallen. Ik loop nog steeds rond...pffff

3. BabyWish91

BabyWish91 Fanatiek lid

31 mei 2010
    2.823
    0
    0
    Vindt het heerlijk om met vriendlief samen te zijn
    Groningen
    Over 4 weekjes mogen ze hopelijk mee naar huis.
    Als ze hun voedingen allemaal zelf kunnen drinken.
    Ze krijgen geen extra zuurstof meer, alleen allebei nog 1 liter low flow.

4. sasje24

sasje24 VIP lid

30 mrt 2010
    14.319
    0
    0
    babywish het zijn echt super kanjers die 2 van jullie hoor!!!!

5. Parel1985

Parel1985 Actief lid

28 okt 2012
    352
    1
    0
    @babywish. Hopelijk vliegen de 4 weken om.

Hier vandaag even nervous en angstig geworden voor vroeggeboorte. Heel raar maar ineenkeer bang dat het elk moment kan gebeuren ofzo. Gelukkig geen aanleiding voor dus probeer het van me af te zetten,...

6. Derbi

Derbi Niet meer actief

Aan alle tweelingmama's, hebben jullie ook van die mensen in de omgeving die zelf geen tweeling hebben maar er ooit eens een gezien hebben bij de nicht van de buurvrouw's tante en diens broer en wel even weten hoe het werkt en wat je wel en niet moet doen en hoe je het moet doen? Ik word er serieus nogal debiel van! (ze zitten er nog in hoor trouwens)

7. Myloon

Myloon Bekend lid

7 feb 2012
    758
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb er niet zo veel last van eigenlijk, wel dat ze op mijn werk denken dat ik maar even door kan blijven gaan.

Het gezeur is helaas nog altijd niet over:x

Je hoort natuurlijk wel heel veel, och mijn zus heeft ook een tweeling,maar ik trek me daar dan niet zoveel van aan.
    Leuk voor je zus!

Spannend hoor, ik ben zo benieuwd wanneer de grote dag zal zijn ;)

8. sasje24

sasje24 VIP lid

30 mrt 2010
    14.319
    0
    0
    nee hier niet gehad....alleen iedereen die zegt pff veel werk he 2 tegelijk hihi!!!
    nou ja goh ik weet niet beter het zal vast idd meer werk zijn maar het is goed te handelen ( al dacht ik de eerste 2 weken dat het nooit goed zou komen hihi)

9. annekevdz

annekevdz Fanatiek lid

25 sep 2009
    2.515
    0
    0
    Dat hoor ik ook veel inderdaad, dat het veel werk zal worden en ook vaak dat mensen iemand in hun omgeving kennen met een tweeling. Gelukkig niet de bijbehorende adviezen of zoiets, daar kun je toch niks mee want elke situatie is anders.

En dat het bij ons druk wordt straks met een bijna vier jarige een twee en een half jarige en twee baby's, ja, dat is duidelijk inderdaad... Ach, vinden we vast wel een weg in.

Hoe zorg jij ervoor dat je het redt Sasje? Jij bent inmiddels ervaren met een tweeling!

Derbi alvast succes, het kan nu toch niet lang meer duren...

10. Linssiejj

Linssiejj Fanatiek lid

3 jun 2012
    1.713
    0
    0
    Senior secretaresse
    Gelukkig hier niet van die gekke adviezen, maar wel veel opmerkingen. Maar wel leuke opmerkingen. Veel hadden respect voor me dat ik het zo goed deed met de tweeling in mijn buik. Ook voor het feit dat ik natuurlijk bevallen ben van ze. Kreeg ook veel opmerkingen inderdaad van het zal druk worden etc. Nu ik ze heb krijg ik nog vaak te horen hoeveel respect mensen hebben voor ons dat wij het toch maar even doen de twins opvoeden. In het begin was zwaar net was Sasje zegt, maar het wordt wel makkelijker vind ik. Het lijkt me overigens wel moeilijker als je al kinderen hebt, maar dat gaat vast en zeker goed komen.

11. annekevdz

annekevdz Fanatiek lid

25 sep 2009
    2.515
    0
    0
    Het voordeel dat ik nu heb, is wel dat ik veel minder onzeker ben als moeder dan voor ik mijn eerste kreeg. We weten beter wat we moeten doen, hebben al wat ervaring. Ja, het wordt vast druk, maar op de een of andere manier zal dat ook wel loslopen...

12. sasje24

sasje24 VIP lid

30 mrt 2010
    14.319
    0
    0
    uhm ik denk idd dat je dingen los moet kunnen laten...niet druk maken over rotzooi..nou ja dan is het maar ff een rotzooi ik kan ook niet alles tegelijk en wil ook wel eens ff momentje dat ik niks hoef...en de 1e 2 weken dacht ik dat ik alles pieko bello in orde moest hebben en dan ren je je zelf voorbij!!!
    gelukkig kwam ik er snel achter dat dat hem niet ging worden op die manier :)

13. 25012010

25012010 Niet meer actief

bah ben nog steets beetje onzeker met zwangerschap....ik ben al 18 weken zwanger en vorige week vrijdag mooie echo gehad(helaas weten we nog niet wat gaat worden) dacht dat zal schelen als ik weet wat zal gaan worden kan ik mijn gedachten daar aan vast houden maar ben nog steets wat onzeker.. gelukkig niet zo onzeker toen met 8 weken maar gewoon onzeker het zijn mijn 2de en 3de kindjes en had altijd verwacht tweeling altijd eerder kan voelen dan bij eerste maar dat maakt eingelijk niks uit...en ieder lichaam is anders dan anders...ik mag pas 13 august voor 20 weken echo...maar echt sins dat ik de dood dicht bij heb zien maken ben ik echt veel meer onzeker geworden in zwangerschap (neefje verloren van 34 weken was maar 4 dagen oud toen we afscheid moesten nemen) en ik heb al een gezonde dochtertje van 2 en half (nov wordt ze 3) maar toch en we hebben moeite moeten doen om zwanger worden Baaahh ik weet van me zelf je moet leuke dingen denken maar toch komt af en toe donker wolk op mijn roze/blauwe wolk...het zal wel weg gaan als ik de babytjes beter ga voelen...maar tot die tijd komt de grijs wolke even langs om mij pesten Srry berijp me niet verkeert mede tweeling zwanger dames en tweeling mama's iedereen ervaart anders mee en ik wil ook deels mijn Ei kwijt denk ik want in mijn omgeving berijpt niemand mij helaas(vooral door dat we naar kliniek moesten om zwanger worden en van ons vrienden zijn wij de eeniste met kinder wensjes) en jah zal het ook schelen ik ben stevige tante en kan ook zijn placenta aan de voorkant zit dan voel je ook minder ...maar goed me man zei ook al je moet van uit gaan waneer ons dochtertje heb gevoelt voor eerst en dat was tussen 22 weken en 24 weken ongeveer...ben benieuwt ofzo is hihih veder wil ik iedereen fijne na middag wensen en Groetjes

14. elisabethbas

elisabethbas Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.886
    2
    38
    't Gooi
    Even kort berichtje, zijn inmiddels verhuisd en zitten in ons vakantiehuisje, waar we zo goed als geen internet hebben.

Net een echo gehad en we krijgen er twee jongetjes bij!!! Moeten wel volgende week voor een extra echo omdat ze een week in groei verschillen. Geen zorgen, want het kan ook zijn dat de ene net een groeispurt gehad heeft, maar ze houden het toch goed in de gaten.

15. Elize84

Elize84 Bekend lid

2 dec 2008
    861
    0
    0
    Drachten
    Wat super Elisabetbas! Geniet verder van je vakantie!

25012010: hoop dat je gauw zekerder voelt. Ik heb er zelf jaren op moeten wachten dus ik herken het wel.

@adviezen en drukte: sommigen zegt dat nu ook al, maar de meeste die onze medische geschiedenis kennen vinden het alleen maar leuk. Voor mezelf voelt het allemaal nog steeds onwerkelijk. Heb nog niet 100% het gevoel dat er echt over een half jaar hier twee babytjes wonen :).
    Komt dat vanzelf???

16. ikke175

ikke175 Fanatiek lid

30 dec 2011
    2.576
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik kom ook nog even aanwaaien.

Derbi ben je bevallen? Heb zo'n idee dat je vandaag of gister naar het zh moest... in ieder geval als je nog niet bent bevallen, geniet nog ff van je buik en toi toi toi tot de bevalling. Ben je wel al bevallen, dan lekker GENIETEN :D

Vragen/opmerking: Ik wordt er HELEMAAL gestoord van. Ik had het juist in de zwangerschap weinig alleen wel van oh je moet bijna bevallen he.. uhm nee, pas over 15 weken.. haha...
    Maar nu ze er eenmaal zijn.. ongelofelijk. In het begin ontzettend veel last van gehad en dan zeggen ze.. het wordt alleen maar minder. Nou niet dus.. sinds ze kunnen brabbelen en noem het maar op, wordt het alleen maar meer. Ze trekken natuurlijk ook wel aandacht maar iedereen heeft idd een mening met hoe je het moet doen en ze vullen het wel even voor je in. Vandaag bij de kruidvat een vrouw... ik moest pinnen en ze zou wel even met ze wandelen. Ik zette mijn voet achter de wagen en toen ging ze met de kinderwagen op en neer duwen.. mijn haren stonden al haast overeind.. ik denk ik hou me in. Toen inladen... omdat ik half achter de wandelwagen stond om in te laden kon ze niet echt duwen natuurlijk ( niet dat dat de bedoeling is want het is MIJN kinderwagen met MIJN kinderen ik ken jou HELEMAAL NIET ) maar toen wilde ze gewoon met ze gaan lopen volgens mij :$ Ik zeg mevrouw wilt u daar even mee ophouden. En ze keer zo :$ :( Ze vond de opmerking niet echt passend volgens mij.. mijn vriendin die een stukje verder in een andere rij stond werd boos.. haha.. ze zegt.. wat denkt die wel niet.. hoe hou je het vol met zo'n mensen.. die vrouw keek echt van wat doe ik nou verkeerd en de andere mensen keken naar die vrouw van wat meen jij je wel niet.. best grappig eigenlijk....

Babywish wat een kanjers! Nog ff en dan zijn ze thuis.. hopelijk sneller als die 4 weken.. ineens kunnen ze het doorhebben met drinken..

25012nog wat... het komt allemaal goed meid met die schopjes.. ik voelde ze ook pas na de 22 weken.. placenta 1 lag voor en de ander achter, maar R lag andersom waardoor ik ze zo goed als niet voelde. De hele zwangerschap maar heel weinig gevoeld... dus maak je geen zorgen.

Elisabethas ( als ik het goed schrijf ) Wat leuk 2 jongens :D Ja idd.. ze moeten het dan goed in de gaten houden maar dat doen ze bij tweelingen al vrij snel.

Elize, het komt vanzelf.. al had ik het eigenlijk al vanaf het begin van de zwangerschap. Na de mmm en toen we in verwachting waren voelde ik me al moeder.. haha.. maar bij sommige moet het groeien... komt goed.

Hier vandaag naar het cb geweest.. beide 66,6cm en de 1 weegt 6800gram en de ander 7630gram...
    kleine mini's maar ze groeien goed volgens hun lijntje.
    Volgende week alweer 10 maanden:)

17. sasje24

sasje24 VIP lid

30 mrt 2010
    14.319
    0
    0
    hihi ze zijn idd nog mini's ikke!!
    hier weegt jari al dik 6 kg 3 weken terug dus ben benieuwd moet volgende week naar het cb :)

zal jullie mijn kanjers ff laten zien :)

18. Sammy88

Sammy88 Fanatiek lid

30 mrt 2011
    3.922
    1
    38
    den haag
    Super schattiggg zeg:D

19. Elize84

Elize84 Bekend lid

2 dec 2008
    861
    0
    0
    Drachten
    Ikke175: ik voel me wel moeder! Ik bedoel dat ik het me nog steeds niet kan voorstellen dat dit geluk ons echt gegeven is.
    Wat een rare vrouw zeg, ik zou dat ook echt niet op prijs stellen.

Sasje: wat een schatjes!

20. 25012010

25012010 Niet meer actief

@sasje wat zijn die 2 schatjes jullie rijkdom!

(Dankje meiden gelukkig ben ik niet de eeniste die bietje/beetje onzeker is)

Over plasenta dacht ik dat iemand zei bij 1 baby lig voor en 1 achter placenta..maar zal wel volgend keer na moeten vragen...
    Vandaag komt baby kamertjes binnen spannend is het beetje
    Veder wil ik alvast iedereen fijne dagje wensen gr

Deel Deze Pagina