zwanger van een tweeling

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door moeke01, 25 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Parel1985

Parel1985 Actief lid

28 okt 2012
    352
    1
    0
    @miepie piepjr. Ik had tot 17 weken geen buik en toen is het in 1 week eeneens gaan groeien. Nu toch wel behoorlijke buik maar niet veel groter dan een iets boven gemiddelde eenling buik .ken ook veel zwangere dames van mijn termijn met een grotere buik! Ik ben ook lang dus babies liggen verdeeld in m'n buik;

2. Sammy88

Sammy88 Fanatiek lid

30 mrt 2011
    3.922
    1
    38
    den haag
    Kan het dat ik nu al een buikje heb van de babys of zijn dat puur darmen?!!

3. Elize84

Elize84 Bekend lid

2 dec 2008
    861
    0
    0
    Drachten
    Volgens mij kan het vanaf 12 wk van de baby's zijn :).

4. Parel1985

Parel1985 Actief lid

28 okt 2012
    352
    1
    0
    @all. Wat gaat de tijd snel! Alweer 28 weken, het derde trimester is aangebroken!

Vandaag weer controle en groei echo gehad. Ze zijn allebei ongeveer even groot maar wel kleiner dan een gemiddelde eenling. Ze worden nu 1150 gram geschat. Kleine meid was niet veel gegroeid, dus dat wordt in de gaten gehouden. Vorige keer was het jongetjes te klein, terwijl hij nu groter was dan meisje. Ben benieuwd heo het volgende keer is ahahah

5. Sammy88

Sammy88 Fanatiek lid

30 mrt 2011
    3.922
    1
    38
    den haag
    Spannend Nienke! Heb je al veel gekocht?
    Pfff ik twijfel nog steeds over de kinderwagens.

Bugaboo donkey, easywalker duo of mountain duet.
    Tips??

6. 25012010

25012010 Niet meer actief

wij hebben wandelwagen van toppi merk...en de maxi cabrio 2x
    we konden ook toppi merk pakken maar de cabrio was deels afgeprijst van wegens klein krasje op de handvat (zie je toch niet als je vast houd) en de ander krijgen we korting op we wouden eerst ABC Zoom maar die is wel groot en de toppi is lekker makkelijk klein en ze kunnen zeker met 3 jaar mee gaan of langer als de kindjes klein zijn ;) maar goed...
    ik vind wel nog steets spannend vooral dat ik 1 van de tweeling voel maar de onzeker heid is welke baby voel ik voel ik ze allebij of is het bij 1 baby...*zucht* moet week wachten voor 20 weken echo...denk dat ik vanavond langs ga voor even rust gevoel...maar me man heeft alle vertrouwen dat goed komt...maar hij zei ook al zal aan liggen dat ik een man ben ;) maar goed dadelijk broodham eten samen met dochtertje en dan opruimen ondanks de hitte pffffff

7. sasje24

sasje24 VIP lid

30 mrt 2010
    14.319
    0
    0
    ja van harte gefeliciteerd derbi met de geboorte van jullie kanjers!!! hoe gaat het nu?

@kinderwagen hier de donkey en ben er super blij mee!

@ikke J. heeft bolle wagen en dat is de jongen :)

8. dewy

dewy Actief lid

4 apr 2012
    289
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook de donkey en super tevreden over. Wat een fijne wagen! Echt een aanrader.

9. Derbi

Derbi Niet meer actief

Even een update, we zijn nog steeds in het ziekenhuis want onze dochter had wat moeite met temperatuur reguleren. Maaaaaarrrrr....Morgen gaan we naar huis!!!!! Het gaat supergoed met ze!!Eten goed en groeien goed! Ze zitten beide nog maar 90 gram onder hun geboortegewicht.

10. ikke175

ikke175 Fanatiek lid

30 dec 2011
    2.576
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hier ook altijd opmerkingen gehad over mijn dikke buik toen ik zwanger was. Ben ook dan ook wel erg klein (1.57) Naarmate de weken voorbij gingen en ik bij de 30 weken was zeiden sommige wel dat het wel mee viel. Nou ik was behoorlijk rond en had ook alles alleen op mijn buik zitten. Ze zeggen dat je buik 5 weken voorloopt op groei bij een tweelingzwangerschap en dat was bij mij ook echt wel.. hihi...

11. sterretje85

12 aug 2012
    22
    0
    0
    Hallo iedereen..

Ik heb weleens meegeschreven, maar voornamelijk mee gelezen.
    Wilde even vertellen dat we 30 juli met 37,1 week zijn bevallen van een gezonde meid en jongen.

12. sasje24

sasje24 VIP lid

30 mrt 2010
    14.319
    0
    0
    gefeliciteerd sterretje!!!

13. Marral

Marral Bekend lid

28 jul 2012
    629
    0
    0
    NULL
    Omg. Tilburg
    Hallo allemaal!!

Mag ik hier ook mee schrijven? Gister in het ziekenhuis de 1e echo gehad en blijkt dat we een tweeling verwachten!! Wat een wonder!

Ik zal even vertellen wie ik ben (Myloon kent mij al wel een beetje denk ik ;))
    Ik ben Marral, 28 jaar en bijna 2 jaar getrouwd. 1,5 jaar geleden besloten dat we dat we graag een kindje wilden. Helaas bleek na een half jaar dat ik pcos heb en dat dit dus zonder hormoonbehandelingen niet mogelijk is. Uiteindelijk uitgekomen op het spuiten van hormonen en na een paar maanden sloeg dat gelukkig redelijk aan. De 2e ronde was het al raak!! Echt snel! Ik wist wel dat de kans er was dat er 2 eitjes zouden springen. Maar doordat mijn zwangerschapstesten heel lang vaag positief bleven wist ik echt zeker dat ik zwanger was van 1 kindje.
    Gisterochtend de echo. Meteen zag ik het! Dat is er niet 1, maar 2!! En bij beide een mooi kloppend hartje! Wow, dat was echt schrikken! Pff, eerst zag ik alleen maar problemen... Willen mijn schoonouders nog wel oppassen? (zijn al bijna 70). Hoe moet dat financieel? Waar ga ik een hele grote box (of 2) laten in de woonkamer? Red ik dit wel? (Herkenbaar voor jullie??)
    Maar nadat ik gisteravond op internet een beetje gelezen heb over hoe leuk het is als ze er zijn en dat ze zo veel aan elkaar hebben en zo kwamen de positieve kanten gelukkig omhoog.
    Het is wel nog heel onwerkelijk! Maar wen al wel een beetje aan het idee en ik ga het gelukkig al wel leuk vinden. Lijkt me inmiddels eigenlijk wel schattig!! En zwaar, tja, ik weet niet beter, heb nog geen kinderen. Dus dan sla je je er ook wel doorheen denk ik.

Ga zo even een beetje terug lezen zodat ik ook een beeld heb bij wie jullie zijn!

14. BabyWish91

BabyWish91 Fanatiek lid

31 mei 2010
    2.823
    0
    0
    Vindt het heerlijk om met vriendlief samen te zijn
    Groningen
    @Derbi: Gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon en dochter.

@sterretje: Jullie ook gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter en zoon.

Hier groeien ze als kool, nu nog alle voedingen zelf kunnen drinken, dan sonde eruit en naar huis.

15. Derbi

Derbi Niet meer actief

Babywish wat super!! Zal voor je kindjes bidden dat ze snel alles zelf kunnen drinken. Hier inmiddels thuis na een week. We hebben een mooi ritme zover met best wat tijd over. Dochter drinkt sinds vandaag de hele voeding uit de borst. Zoon begint het principe te snappen, krijgt nu nog afgekolfde melk, maar ik denk dat het nog een paar dagen duurt voor hij ook uit de borst drinkt. hij hapt nog niet echt goed aan, maar het begint te komen. De melkproductie komt inmiddels echt lekker op gang, dus dat is mooi! nieuwe zwangeren, gefeliciteerd! Mijn kindjes zijn nu een week en ik vind het heerlijk! mis de zwangerschap dan ook echt niet!!

16. Marral

Marral Bekend lid

28 jul 2012
    629
    0
    0
    NULL
    Omg. Tilburg
    Derbi: Wat fijn dat ze lekker thuis zijn nu!! Nog van harte gefeliciteerd!! Lekker genieten van de kleintjes!!

BabyWish: Gaat erg goed dus!! Hopelijk verloopt alles voorspoedig en mogen ze lekker snel mee naar huis!!

17. Myloon

Myloon Bekend lid

7 feb 2012
    758
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Derbi,
    Alweer een week, dat gaat snel!!
    Fijn dat het goed gaat en jullie weer heerlijk naar huis mogen!

@BabyWish91,
    Wat fijn dat ze zo goed groeien nu!! Ik hoop dat ze snel zonder de sonde kunnen en ook jij lekker met je kids naar huis mag!!

@sterretje85,
    Van harte met je zoon en dochter!! Nu lekker genieten!

@Marral,
    Jeuj!! wat geweldig dat jij vanaf nu ook hier mee mag schrijven!
    Er komen in het begin inderdaad zoveel vragen op je af, maar laat het lekker over je heen komen. Natuurlijk kun je hier ook altijd je vragen stellen!
    Meid GENIET!!!

@Tweeling wagen, wij hebben de bugaboo donkey!
    @Box, wij hebben een eenling box!

Verder gaat het goed met me, al merk ik wel echt dat het zwaarder aan het worden is. Slapen is een crime.
    Maar gelukkig, morgen nog 1 dag werken en dan is mijn verlof echt een feit!! Ben zo blij dat ik nu lekker met 30 weken mag stoppen!!

18. Miepjepiepje

4 jun 2013
    65
    0
    0
    NULL
    NULL
    Myloon lekker dat je verlof in gaat! Lekker van genieten.
    Derbi wat fijn dat jullie thuis zijn en alles goed gaat! Heelrijk genieten van die twee!
    Sterretje ook gefeliciteerd met de kids!
    Babywish wat fijn dat het goed gaat! Kleine vechtertjes heb je!

Wij hebben de ABC zoom kinderwagen, iets soepeler dan de toppi vonden wij. En een naast elkaar wagen past niet door de deuren hier!

Grappig dat anderen ook zo'n klein buikje hadden. Ben ik niet de enige:D

Voel hier sinds een week plopjes. Heel apart gevoel maar moeten uk en puk wel zijn! Kijk uit naar de echo volgende week!

19. Miepjepiepje

4 jun 2013
    65
    0
    0
    NULL
    NULL
    O en nog een vraagje voor alle ervaringsdeskundigen :)

Hoe doen jullie het met ledikantjes? Wij zitten er aan te denken om er twee aan te schaffen van ikea. De ledikantjes van de babyzaken zijn vaak duurder en ledikant is ledikant toch?
    Nu heb je de keuze tussen een simpele uit een stuk (verstelbare bodem en spijlen) en een waarvan je een zijde kunt verwijderen als ze groot genoeg zijn om zelf in en uit bed te kruipen. Wat is nu handiger?

20. sasje24

sasje24 VIP lid

30 mrt 2010
    14.319
    0
    0
    miepje normaal gesproken kom je met de donkey door iedere deur hoor....zelfs bji mijn schoonouders kom ik binnen en die wonen in een hele oude boerderij!

wat betreft je vraag omtrent de bedjes ik denk dat dat een eigen keuze is die je moet maken.....hier heb ik het kamertje bij de babydump gekocht en dus 1 extra bedje erbij genomen was overigens niet zo heel duur een extra bedje erbij!

Deel Deze Pagina