Fijn elisabethbas dat het geen tts is! En fijn dat er geen sprake is van ongerustheid en ze de kleintjes goed in de gaten houden!
@elisabethbas: gelukkig is er niks aan de hand. Maar hoop dat ze het goed in de gaten blijven houden. Hier zat er met 16 weken ook maar een paar dagen verschil tussen beiden. Maar dat was met 22 weken al 1 weken. En uiteindelijk met 28 weken zat hij op 25 weken. Verschil werdt steeds groter
@elisabethbas, Bij mij is het nog niet helemaal zeker, maar omdat ze alles zelf hebben (placenta, vruchtzak) is het zeer waarschijnlijk toch een twee eiig. @Sammy88, Zo jij bent er vroeg bij met de kinderwagen mooi koopje hoor! Ik heb vanmorgen een tweede maxi cosi opgehaald die ik via marktplaats gevonden had. Wij hadden er al 1 van een kennis gekregen. Nu zijn het 2 verschillende maar dat maakt ons niet zo veel uit. Wat betreft angelsound ik had er wel eens van gehoord maar niet echt de behoefte gehad om er 1 aan te schaffen. Heerlijk ik hoef niet meer te werken!!!! Vandaag nog vrij en maandag start mijn verlof
Ff snel... Vandaag weer gewogen. Kleine dame is nu 2920 gram en kleine knul 2330 gram. En onze dame had vanaf vanochtend 8 uur alle flessen leeg gedronken. Dus ze gaan nu kijken hoe lang ze die sonde er nog in laten, als ze die zelf eruit trekt dan laten ze die er ook uit en dan kijken ze hoe het gaat met flesjes drinken. Ze krijgt nu 8x 60 ml en kleine knul 8x 50 ml
@Myloon. Lekker zeg al verlof! Ik moet in principe gewoon tot 34 weken werken! Werk nu wel minder. 3 fulltime dagen ipv 5. @babywish. Super zeg! en wat groeien ze goed
Babywish, wat doe ze het goed! En wat groeien ze mooi. Fijn hoor! Myloon, geniet van je welverdiende verlof! Angelsound, werkt volgens mij alleen maar angst en onzekerheid in de hand. Hier komt hij er dus ook niet in! Mijn placenta ligt aan de voorkant, jammer want ik heb de beebs nog niet gevoeld. Timo voelde ik al met 14 weken. Komt vanzelf, maar begin een beetje ongeduldig te worden...
Nienke, tot 34 weken doorwerken? Pittig hoor. Ik werk nu 4 dagen van 6 uur, dat is vanwege mijn vermoeidheid (die overigens langzaam ietsjes over lijkt te gaan). Met 20 weken ga ik 4x4 werken en met 28 weken stop ik. Dit op advies van de gyn en ik vind het een heerlijk idee. Vervanging is geregeld, die kan ik nog rustig inwerken en dan stoppen.
De gyn bij mij adviseert eigenlijk niks qua werk. Zegt dat je in princiepe door kan werken als goed gaat. Mochten ze niet meer gord groeien dan ga ik natuurlijk stoppen maar ik kan me niet voorstellen ik vorige week al heb moeten stoppen...Je kan denk ik het beste zelf bekijken hoe je het vindt gaan! Vind het eigenlijk nog steeds vreemd dat elk zkh een ander beleid enzo heeft tov werk en tweeling zwangerschap. Behoudens dat ik met OV en fiets naar mijn werk moet(50 min) totaal heb ik overigens geen zwaar werk. Ik zit achter computer en kan lopen en pauze houden wanneer ik wil. Ook kan ik makkelijk uurtje later beginnen of stoppen. Ik denk dat dat ook veel uit maakt. Maar we zien wel hoelang ik het vol houddt. Mijn streven is tot 32 weken dus 3 dagen en tussen 32 en 34 weken kijk ik hoe het gaat. Mogelijk dan naar 2 dagen ofzo
Het ene ziekenhuis adviseert 28 weken, bij mij 30 weken en zo te zien bij jou voor zolang het gaat. Maar denk ook wel aan jezelf he! Het is niet alleen voor het lichamelijke, maar ook voor je rust de voorbereiding op wat komen gaat e.d Ik heb nu steeds meer behoefte om tussen de middag een uurtje te slapen, het voelt zo fijn dat ik mij daar nu ook gewoon aan toe kan geven. Heb jij nog niet het gevoel dat het nu allemaal wel wat zwaarder wordt? Ik mag niet klagen, heb een goede zwangerschap tot nu toe, maar zwaar wordt het nu wel.
Hallo tweeling moeders, Ik wil me graag ook tot dit clubje voegen. Ik lees al een paar dagen mee. En merk toch dat dit echt over tweelingen gaat. Leuk om ideeen en gevoelens met elkaar te delen. Ik ben momenteel 18.1 weken zwanger van een tweeling. Na 16 weken super misselijk en moe voel ik me nu weer als herboren. Ik hoop dat dit keer alles goed blijft gaan (zie onderschrift). En dat ik met jullie gezellig kan kletsen over tweeling dingen en andere dingen.
Hoi allemaal, Hoe is het hier? Met mij alles goed, met beide knulletjes in mijn buik ook. De onderste ligt alleen nu jammer genoeg wel in stuit, maar de gyn zegt dat er nog tijd zat is om te draaien. Weten jullie hoe lang een tweeling die ruimte nog heeft? Dapper Nienke dat je zolang door gaat werken. Hier dringen ze er erg op aan dat ik met 28 of uiterlijk 30 weken eruit ga. Kan voor mezelf nog niet inschatten hoe ik me dan voel, vind het nu nog heerlijk om te werken. Iemand vroeg of we een eiige tweelingen krijgen. Ik waarschijnlijk niet, bij de eerste echo gingen ze er al vanuit dat ze twee eiig zijn.
Linda welkom en gefeliciteerd! Lijkt me heftig aangezien je al twee kindjes hebt verloren. Wil je vertellen hoe dat is gegaan? En Myloon geniet lekker van je rust!
welkom linda en heftig dat je 2 kindjes verloren bent stuit...hier lag nr 1 ook altijd in stuit maar lag wel van begin af aan zo....weet eigenlijk niet tot hoe lang ze kunnen draaien..??
Volgens mij kunnen ze vanaf 28 weken al niet meer draaien. Niet genoeg ruimte. Bij mij liggen ze allebei met hun koppetjes naar beneden en zo liggen ze eigenlijk vanaf het begin ongeveer al. Ik ga er dus niet meer vanuit het anders wordt Bij mij beginnen nu de slaapproblemen. Wordt vet vaak wakker en vannacht om 5.00 kon ik gewoon niet meer slapen. Begin dan ook te piekeren, wat ik allemaal nog moet doen etc. We zijn namelijk ook nog steeds niet uit de namen, wat voor mij best stres opleverd.
He lady's korte update; Alles ging 'prima' tot ik 2 augustus harde buiken begon te krijgen, zeker met de komst van een tweeling dacht ach het zal op het moment dat ze om de 3 minuten kwamen dacht ik toch maar bellen maar toen zakte het weer af, om een lang verhaal kort te maken rommelde het gedurende een aantal dagen flink door en dinsdag kreeg ik slijm met bloedverlies maar ook hier zocht ik niks achter, tot ik mn zus appte en die zei het is toch wel verstandig om even te bellen... Nou konden ons met spoed melden op de verloskamers voor onderzoeken en helaas bleek hier dat mn baarmoedermond ernstig verkort was en we richting de 2 cm ontsluiting zaten... Ik mocht naar huis en heel rustig aan doen, en vrijdag weer komen en dan zouden ze een plan maken mocht buik onrustig blijven en het beeld van de de baarmoedermond nog het zelfde was.. Helaas was dit het geval, en werd er meteen aan de bel getrokken en overleg gepleegd met de hoofd gyn en kon ik naar boven worden gebracht om daar te vertoeven... Als buik niet rustig werd zouden ze zaterdag beginnen met weeen remmers en longrijpers en i.o.m UMCG zouden ze me dan zolang het verantwoord was hier houden en anders overplaatsing naar Groningen... Echter kreeg ik in het ziekenhuis met uit zondering van 5 nachtelijke harde buiken geen harde buiken en was het beeld van de baarmoedermond positief en dus niet verergerd en mocht ik onder strikte voorwaarden naar huis, waar ik me overigens keurig aan houd . Zodra er weer harde buiken op treden gelijk aan de bel trekken en dan start het hele traject als nog, want ze moeten toch echt even tot zowiezo 32 a 33 week zitten... Ben helemaal verrot kapot en uitgeput en slaap thuis heel de dag, maar geef er gewoon aan toe... Zodra ik weer puf heb om te typen kom ik even langs hobbelen, maar duik nu weer op mijn super sonische hooglaag bed in de woonkamer... Liefs
Goede na middag/avondje dames nog 2 dagen dan weten we eindelijk wat gaat worden van onze twins...spannend 20 weken echo @linda ik heb moete om goede zin zetten maar oef 2 kindjes verloren echt heftig @mama mars oei dat je maar zeker 32 weken haal of langer!dat is ook beste toch? ja ik las ook iemand vroeg met de tweeling 1 ei of 2 ei .... wij hebben ieder geval 2 eitje gehad ..ja gehad...klinkt zo raar maar van die 2 zijn 2 babytjes geworden hihi snapje... veder eindelijk na 3 dagen dacht ik voel ik opeens 1 van de tweeling wat heerlijk gevoel en rust gesteld ...nou dames wil jullie fijne avondje wensen en morgen begint hier school... kan me kleine meid naar peuterschool...heeft mama lekker paar uurtjes voor haar eigen groetjes
Poe mama mars klinkt beetje als mijn verhaal en ook dezelfde termijn. Alleen ik had geen ontsluiting. Ik kreeg echter meteen een infuus met weeënremming en longrijpingprik. Doe echt rustig aan en bij veel harde buiken aan de bel trekken en niet alleen wanneer ze regelmatig zijn want ik heb twee keer aan het infuus gelegen en moest ook altijd meteen aan de bel trekken.
@mama mars. Hopelijk blijkt het nu rustig. Ik heb ook veel last van harde buiken. Als ik de hele dag rust en niks doe ongeveer 1 keer in 30 min. Als ik druk ben vaak wel elke 10 min ofzo. Ben ook bij 24 wk en afgelopen week naar spoed verloskamers geweest. Gelukkig was mijn bmm nog steeds 4 cm. vind het ook eng en het is zeer vermoeiend want je weet gewoon niet wanneer het wel effect heeft en bij joi duidelijk dus wel! Waren jouw harde buiken pijnlijk? Die an mij niet. Ze zeiden dat pas als ze pijn gaan den het ' gvaarlijke' harde buiken zijn.