zwanger van een tweeling

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door moeke01, 25 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. elisabethbas

elisabethbas Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.886
    2
    38
    't Gooi
    Dat is schrikken, mama mars. Gelukkig is het nu rustig, maar het blijft mega-spannend. Hou ze nog maar even binnen!

Hoe ervaren jullie deze tweeling-zwangerschap? Bij Timo was het echt één grote, roze wolk, maar dat is bij mij nu helemaal niet het geval. Ik ben meer bezig met mijn termijn dan met de uitgerekende datum, want die halen we waarschijnlijk toch niet. En al die ziekenhuisbezoeken zijn zo anders dan de gezellige keuvelgesprekjes bij de verloskundige. Ik doe wat ze me zeggen dat ik moet doen, ga waar ze zeggen dat ik heen moet en heb echt het gevoel dat ik zit te broeden.

Ik vind mezelf niet zielig hoor, totaal niet, maar het is gewoon zo dus we doen het ermee. Dat het een zwangerschap met een hoog risico is, wisten we vanaf het begin.

2. Mama Mars

Mama Mars VIP lid

22 feb 2007
    9.268
    1
    36
    Ik doe het zeker rustig aan heb heel veel geslapen vandaag, heb mu pas voor het eerst door dat ik ondankks mn ontiegelijke vermoeidheid de nog altijd aanwezige misselijkheid te lang door gegaan ben... Gelukkig kan ik er aan toe geven al heb ik hier ook nog een dametje met karakter rond wandelen...

Ik bel zeker als ik weer harde buiken krijg.

Mn harde buiken waren echt heel appart de ene deed zeer en had k moeite ze weg re krijgen de daarop volgende was een peuleschil. Blij dat ik dinsdag toch gebeld hen en niet op dezelfde rit verder ben gegaan anders waren ze we nu op zeker geweest.

Klein voordeel is wel dat ik dit keer een goede broedkip ben en beide beebs een flink gewichtje hebben van ruim boven een kilo.

Maar ze moeten gewoon nog maar blijven zitten...

3. annekevdz

annekevdz Fanatiek lid

25 sep 2009
    2.515
    0
    0
    Hè bah mama mars, wat een vervelende toestand, inderdaad maar goed rustig aan doen!!!

4. Sammy88

Sammy88 Fanatiek lid

30 mrt 2011
    3.922
    1
    38
    den haag
    Mama Mars wat vervelend zeg!!! Doe rustig aan meid!!

Ik ben een beetje down... Ik lees van iedereen dat ze t kindje al "voelen" met 12 weken enz kan dat? Ik voel helemaal niets....

Ik heb gister een angelsound gekregen maar kan ook geen hartje vinden :(... Moet k me nu zorgen maken? Wat zouden jullie doen? Ik heb pas over 2 weken een echo..

5. Parel1985

Parel1985 Actief lid

28 okt 2012
    352
    1
    0
    @elisabethas. Ik ben nig nooit zwanger geweest maar ik heb me eigenlijk tot 24 weken geen zorgen gemaakt. Nu de babies leensvatbaar zijn en met die harde buiken heb ik eigenlijk elke dag een miment van oei als ze maar nog niet komen en kan ik me er echt ongerust om maken. Verder heb je natuurlijk heel veel controles, elke 2 wk waardoor ik me ook ongerust kan akem, groeien ze wel goed idd. Het is geen ' onbezorgde' zwangerschap nee helaas

6. Parel1985

Parel1985 Actief lid

28 okt 2012
    352
    1
    0
    @sammy88. 12 weken is echt super vroeg hoor, dat zijn echt de uitzonderingen! Ik voelde ze bij 16 wk voor eerst en dat schijnt al vroeg te zijn. Volgens mij voeln de meeste bij eerste kindje tussen 17wk en 22wk ofzo

7. elisabethbas

2 feb 2011
    2.886
    2
    38
    't Gooi
    Sammy, 12 wekwn is idd heel vroeg. Timo voelde ik met 14 weken en dat geloofde toen niemand... Nu zit mijn placenta aan de voorkant en voel ik ze nog steeds niet. Jammer, maar het komt vanzelf...

8. Linssiejj

Linssiejj Fanatiek lid

3 jun 2012
    1.713
    0
    0
    Senior secretaresse
    12 weken is wel erg vroeg, zijn dan meer je darmen die ploppen denk ik etc kindje is nog super klein. Ik weet niet precies meer wanneer ik ze voelde maar pas later en het begon met gekriebel en pas veel later echt trapjes dus don't worry

Mijn tweelingzwangerschap ging niet echt over rozen en een roze wolk heb ik ook niet echt ervaren, misschien de eerste weken, maar later niet meer.

Maar als ze er eenmaal zijn dan komt er een hele grote roze wolk, zo heb ik dat ervaren. Ik ben zo blij met ze en vind het nog iedere dag bijzonder.

9. Sammy88

Sammy88 Fanatiek lid

30 mrt 2011
    3.922
    1
    38
    den haag
    O echttt? Gelukkig ik maakte me al super veel zorgen... Ik
    Maak me eerlijk gezegd nog steeds zorgen omdat ik geen hartje heb gehoord... Pff dit worden 2 zenuwslopende weken

10. Linssiejj

Linssiejj Fanatiek lid

3 jun 2012
    1.713
    0
    0
    Senior secretaresse
    Ik heb maar een paar keer de hartjes gehoord en niet bij mijn gynaecoloog want die vond dat onnodig.
    Ik ken mezelf wel in jou Sammy. Ik bleef zorgen maken totdat ze geboren waren. Vroeg mezelf vaak af of alles wel goed ging etc. Dat hoort er gewoon bij. Straks als je ze voelt maak je je vast weer zorgen of je ze wel allebei voelt etc. Dat had ik tenminste;). Komt goed.

11. elisabethbas

2 feb 2011
    2.886
    2
    38
    't Gooi
    Sammy ik heb één keer de hartjes gehoord, of eigenlijk één hartje. Dat was met dik 12 weken. De andere kon ze niet vinden, of ze zaten zo dichtbij elkaar dat het er toch twee waren. Zulke dingen moet je gewoon over je heen laten komen, anders word je gek. Wat Linssiejj al zegt, er is later wel weer iets anders om je druk om te maken. Bewaar je energie voor je kids en go with the flow! We moeten nog héééél lang...:p

12. Sammy88

Sammy88 Fanatiek lid

30 mrt 2011
    3.922
    1
    38
    den haag
    Hmm jullie hebben gelijk meiden! Thanxx ik moet me ook niet zoveel zorgen maken!! Kan niet wachtennnn tot ze er zijn haha zo'n zin in!!

13. elisabethbas

2 feb 2011
    2.886
    2
    38
    't Gooi
    Je hebt ook al zoveel meegemaakt, snap je onrust (en ongeduld ;)) wel hoor! :):):)

14. sasje24

sasje24 VIP lid

30 mrt 2010
    14.319
    0
    0
    hier lieten ze ook niet eens de hartjes horen hoor...we zagen ze toch kloppen :( vond het wel jammer...heb het geloof ik voor de eerste keer met 16 wkn gehoord ofzo....
    en voelen...volgens mij rond de 16/17 weken dat ik ze begon te voelen..heel af en toe!

mamamars tjeetje ook jij dus bedrust...ik heb ook rond de 25 wkn in zh gelegen met harde buiken maar bij mij bleef baarmoedermond gelukkig wel lang genoeg!!
    dus kreeg toen ook rust opgedragen!!
    hou je er ook maar aan hoor want ze moeten echt nog ff lekker doorgroeien in je buikje!!

15. Sammy88

Sammy88 Fanatiek lid

30 mrt 2011
    3.922
    1
    38
    den haag
    Thanx voor de geruststellende worden dames!
    Ik belde vanochtend mn gyn en vertelde over de doppler en het hartje dat ik niet kon vinden... Ze zei maak je je zorgen? Ik zei nou wel een beetje.. Ze zei kom anders ff langs. Ik erheen gelopen hartjes beide gehoord, ze lagen beide heerlijk te trappelen. Dus weer ff gerustgesteld :D

16. Myloon

Myloon Bekend lid

7 feb 2012
    758
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb tot nu toe in totaal 2 keer de hartjes gehoord, bij 12 weken en ik geloof bij 24 weken ofzo, ook niet standaard.

Ik heb vandaag weer een echo gehad en alles gaat helemaal goed!
    Wat betreft groei zit er 1 precies op de eenling curve en de ander er zelfs boven. Volgens de echoscopiste was dit erg goed, vanaf 28 weken mogen ze er zelfs al iets onder zitten!?
    Tot nu toe wegen ze ongeveer 1700 & 1400 gram geloof ik.

Woensdag heb ik een afspraak bij de verloskundige in het ziekenhuis.

17. Linda99

Linda99 Bekend lid

18 sep 2009
    721
    0
    0
    Vandaag ook weer controle gehad en alles was goed met Jip en Janneke

Dames dank jullie voor jullie lieve woorden. Twee kids verliezen is echt met geen pen te beschrijven. Ze zijn aan het Noonansyndroom (gen 12) overleden. Het ergste wat je hiervan kan krijgen is Hypotrofische CadioMyopathie. Een ernstig verdikte hartspier. Hierdoor kon het bloed niet meer worden rond gepompd. Verder waren onze kindjes punt gaaf.

Ondanks dat dit nu niet meer kan gebeuren ben ik doodsbang voor alles. Onbezorgd zwanger zijn is er niet bij. Maar ik ben blij te lezen dat dit ook wel een beetje bij een tweeling zwangerschap hoort.
    Mijn tweeling is trouwens twee-eiig. Allebei eigen placenta en vruchtzak en een goed dik wapperend tussenschot.

Als jullie meer willen weten vraag gerust

18. Linda99

Linda99 Bekend lid

18 sep 2009
    721
    0
    0
    Sammy fijn dat je weer gerust gesteld bent.

Myloon fijn dat jou controle ook goed is verlopen en dat de kindjes goed op groei liggen

19. Linssiejj

Linssiejj Fanatiek lid

3 jun 2012
    1.713
    0
    0
    Senior secretaresse
    Poe linda heftig hoor! Kan het me niet voorstellen om twee kindjes te verliezen, verschrikkelijk en dan ook nog dezelfde aandoening.
    Zo geweldig dat je nu zwanger bent van een tweeling.

20. Parel1985

Parel1985 Actief lid

28 okt 2012
    352
    1
    0
    @myloon, wat zijn ze al groot zeg! De van mij waren met 28+2 beiden 1150 gram. Volgende week weer groeiecho bij 30+3 maar denk niet ze dan boven de 1400 gram zullen zijn! Ze zitten allebei net onder p50. Weet niet wat ik moet doen om ze sneller te laen groeien ahaha. Eet goed enzo. Hoe doe jij dat? ;)

Deel Deze Pagina