zwanger van een tweeling

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door moeke01, 25 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mama Mars

Mama Mars VIP lid

22 feb 2007
    9.268
    1
    36
    #2881 Mama Mars, 12 aug 2013
    Laatst bewerkt: 12 aug 2013
    Jeetje Linda wat een ondragelijk verlies :( ...

1150 gr met 28.5??? 1tje is bij mij al zwaarder en dat met 26.5 (1161gr) die baby is ook een beetje boven lijn hoor

Ik neem echt mn rust, maar heb geen rust in mn kont moet steeds verliggen verzitten... Als ik naar de wc moet en weer terug ben ik zo kapot dat ik wel 2 uren kan slapen.. Ben verschrikkelijk benauwd omdat de beebs alles dichtdrukken... Voel me net een klager, ben echt NIET gemaakt om zwanger te zijn...

2. Myloon

Myloon Bekend lid

7 feb 2012
    758
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haha vaak zeggen dat ze maar goed moeten groeien?? ;)
    Ik heb geen idee, dit was ook de eerste keer dat ik het gewicht hoorde en ook meer omdat ik er naar vroeg denk ik.
    Geen idee wat 'normaal' hoort te zijn in deze periode.

@Linda99,
    Wat een heftig verhaal zeg.
    Is dit iets war erfelijk is of kan zijn? en kwamen ze daar al achter tijdens de zwangerschap of daarna?
    Met hoeveel weken zijn je kindjes geboren?
    Sorry voor al die vragen, wil je geen antwoord geven is dit uiteraard ook oke!

Ik kom net terug van zwangerschapsgym, blijft toch echt wel verschil tussen hen en mij (ben de enige met tweeling) maar het is wel gezellig.
    Het ontspannen vind ik wel moeilijk, zeker als je je moet ontspannen naar het kind toe, voel het hoofdje zegt ze dan? ehm hoe doe ik dit met twee??

Ik geniet nu ook al onwijs van mijn verlof, al is het meer om te weten dat die druk van werken en moeten weg is.
    Geen gestress of gezeur HEERLIJK!!! Dat alleen al doet mij ontspannen!

3. Myloon

Myloon Bekend lid

7 feb 2012
    758
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Mama Mars,
    Is dan juist iets met ontspanning of zwangerschapsgym niet iets voor jou??
    Ik leer daar wel bepaalde houdingen die alles iets makkelijker maken.

Naar het toilet gaan bijvoorbeeld, Goed zitten, broek goed tot de enkels laten zakken, bij plassen bekken naar voren kantelen bij ontlasting juist naar achter.
    Benen recht en bij het laatste goed in en uit ademen, beetje wiebelen helpt ook wel. En er de tijd voor nemen.
    Misschien als je wat meer ontspannender kunt gaan dat je dan ook geen 2 uur nodig hebt om bij te komen?

Bepaalde houdingen met zitten kunnen je luchtwegen ook wat meer vrij maken, zodat de kinderen niet helemaal alles dicht drukken!?

4. Mama Mars

Mama Mars VIP lid

22 feb 2007
    9.268
    1
    36
    Ik hang heel de dag met me armen in de papagaai lijkt flink dom haha.
    Ah kan er de lol wel van in zien overigens, nee zo'n cursus is niks voor mij heb m bij mn dochter ook niet gedaan hoor. Opzich ben k ontspanning, kan alleen nergens bij vroeg me al af of er verleningen zijn voor handen, weet je wel dat je na t plassen je op een normale manier af kan vegen... Voel me echt een idioot hoe ik alles aan moet pakken hoe ik me moet manouvreren om het gedaan te krijgen...

Ach we zien overal de lol maar van in, zo gaat de tijd het snelst voorbij :)...

Ben ook niks gewend, bij de zwangerschap van dochter lief niks geen kwaaltjes gehad geen dikke buik... een buitenstaander zou zeggen dat ik iets aangekomen was lol.... Nu ben k een giga kamerolifant... maar ik doe lekker genieten van al dat getrap gefriemel en gekietel in mn buik :).

Einde klaag modus

5. Parel1985

Parel1985 Actief lid

28 okt 2012
    352
    1
    0
    Bij 26+3 was bij mij het jongetje 850 Gr. Dat was net onder de p50 volgens gyn en meisje was 1030gr . Dat lag boven p50. Bij 28+2 dus allebei rond de 1150gr. Volgens gyn dus allebei net onder p50. Hoop dat ze idd volgende keer gewoon weer goed gegroeid zijn. Probeer me er niet druk om te maken want ik kan er toch niks aan doen!
    Die groei echo's hebben overigens een fout marge van 20%! best veel vond ik. Belangrijkste was volgens gyn dat ze volgens lijntje groeien en niet afbuigen!

6. Mama Mars

Mama Mars VIP lid

22 feb 2007
    9.268
    1
    36
    Dat is ook het belangrijkst, als ze maar groeien en niet gelijk blijven..

Faith was met 30 weken 680 gr en die zat echt ver ver onder de grens, en zat dan ook snel in het UMCG... Uiteindelijk met de laatste groei echo zou ze 2980 wegen en 2 dagen later geboren en was ze 2710 gram.

Als de gyn het invult rolt die curve eruit en als het tussen de lijnen is is het goed en zou ik me ook niet druk maken... Het is en blijft een tweeling en die zijn over het algemeen wat lichter zo zeggen ze hier...

ik zeg altijd maar zo; Ze groeien zoals ze groeien...

7. Romy1980

Romy1980 Fanatiek lid

14 jul 2008
    1.005
    128
    63
    Hallo meiden,

Ik ben al een tijdje niet meer zwanger maar vind het
    leuk om af en toe met jullie mee te lezen!

Geniet van deze bijzondere zwangerschap dames!!
    Het is zooooo leuk.

Dikke knuffel

8. Myloon

Myloon Bekend lid

7 feb 2012
    758
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou, ik heb de pech vandaag, wilde vanmorgen was in de machine doen en toen schoot het in mijn onderrug... auw..
    Dit terwijl net de nesteldrang een beetje binnen dringt, ik wil zo graag de slaapkamer even flink onder handen nemen!

Ik kijk maar wat de dag mij brengt..

9. Linda99

Linda99 Bekend lid

18 sep 2009
    721
    0
    0
    Maakt niet uit hoor dat je veel vraagt. Ik ben daarover een open boek.
    Ja het is erfelijk, mijn man en ik blijken allebei drager te zijn. Bij uitzondering hebben we beide keren ons verkeerde gen overgedragen wat dus uit onderzoek blijkt niet met het leven verenigbaar te zijn. Oh ja, ze zijn het tweede en derder kindje op de wereld die deze aandoening zo hadden.

Bij Milan kwamen ze daar na de zwangerschap achter door dna controle. Maar we wisten al wel dat hij zou komen te overlijden. Hij is geboren met 28.5 weken en heeft 2.25 uur geleefd. De mooiste uren van mijn leven.

Bij Isa waren we die periode overheen. Maar iets meer dan een week later was ook haar hart verdikt. Zij is met 31.6 geboren en heeft 15 minuutjes geleefd.

En enge van deze aandoening is dat de 20 weken echo helemaal goed is en dat het daarna zomaar op komt zetten. Ze doen in Italie en Amerika hier nog steeds onderzoek naar hoe dit komt.

Meiden ik wil jullie niet bang maken onthou dat dit echt een bijzondere situtie is.

10. Linda99

Linda99 Bekend lid

18 sep 2009
    721
    0
    0
    Mamamars vervelend zeg dat je je zo voelt. Het enige wat ik kan zeggen is luister naar je lichaam en neem lekker de rust die je nodig hebt.

Myloon bah dat het in je rug is geschoten. Doe je rustig aan? Sterkte ermee

11. ikke175

ikke175 Fanatiek lid

30 dec 2011
    2.576
    0
    36
    NULL
    NULL
    Sorry dames... door een oogbeschadiging ff niet hier geweest. Is nog steeds neit helemaal goed maar kan weer lezen enz...

Linda welkom en gefeliciteerd. Wel heftig om 2 kids te verliezen. Wat een vervelende aandoening zeg. De vader van mijn vriend heeft ook een verdikte hartspier maar niet zo ernstig...maar er komt veel bij kijken bij een hart aandoening. Mijn vriend heeft zelf ook een hart aandoening en goh.. wat kun je je dan zorgen maken tijdens de zwangerschap he... Maar je schrijft dat dit niet meer met deze kindjes kan gebeuren? Hoe weet je dat dan?
    Ik hoop echt dat alles goed blijft gaan. voel je je wel goed verder?

Babywish wat leuk die namen van je kids! En ook leuk om ze ff gezien te hebben... Ze groeien echt goed he?

Pff complete bedrust. Hou je er maar goed aan want het is idd bter voor je kids. Maar echt schrikken he mama mars... maar zoalng je je rustig houdt, heeft het grote kans van slagen.

Hartjes, hier ook een angelsound gehad.. met 19 weken de hartjes voor het eerst gehoord met dat ding.

Kindjes voelen... maak je geen zorgen elisabethas... want ik voelde ze pas na 22 weken...
    Nu 2 kerngezonde girls.. hihi

Heb flink geshopt voor onze dames.. bij de H&M, bij z8, ikea... ze worden goed verwent hier...

Verder ben ik het ff kwijt. Sorry lady's

12. Marral

Marral Bekend lid

28 jul 2012
    629
    0
    0
    NULL
    Omg. Tilburg
    #2892 Marral, 14 aug 2013
    Laatst bewerkt: 14 aug 2013
    Linda: Pff, jeetje, wat lijkt me dat vreselijk, 2 kindjes verliezen. Kan me goed voorstellen dat je pas echt gerust bent als de tweeling geboren is en ze gezond zijn.

Ikke: Bah, is niet fijn een oogbeschadiging!! Zal het wel weer helemaal herstellen? Veel sterkte er mee!

Myloon: Oei, dat is niet fijn, door je rug gaan. Gelukkig hoef je niet meer te werken dus kun je rustig aan doen. Hopelijk gaat het snel weer beter!!

Hier alles prima. Voel me goed! Nu 4,5e kg afgevallen. Maar kan het hebben, dus vind ik niet erg ;) hahaha
    Dinsdag weer een echo. Als het dan goed is ben ik denk ik ook wat zekerder. Lees nog iets te vaak dat er bij een 2e echo geen leven meer is. Ook heb ik gelezen dat vruchtjes 'zomaar' kunnen verdwijnen. Natuurlijk zal dit niet regelmatig gebeuren of zo. Maar je houdt er wel rekening mee dat het niet per se goed hoeft te zijn zeg maar. Dus ben blij als het dinsdag is en ik zelf kan zien dat de kleintjes het goed doen! :)
    Heb er allemaal veel zin in! Ben zo benieuwd of we j-j /m-m / j-m krijgen en ben heel benieuwd hoe het voelt om die kleintjes te voelen en zo! Weken kunnen me niet snel genoeg gaan ;) hahaha
    Trouwens, ik krijg dinsdag schijnbaar een prenatale screening. Is dit standaard? Hebben jullie een nekplooimeting gedaan? (heb gehoord dat een combinatietest niet kan bij een tweeling, dus alleen een nekplooimeting)

13. elisabethbas

elisabethbas Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.886
    2
    38
    't Gooi
    Linda, wat hebben jullie een hoop meegemaakt. Heel veel sterkte met deze zwangerschap!

Marral, wij hebben een combinatietest laten doen, kan gewoon ook bij een tweeling. Succes met je echo. Ik herken je onzekerheid, ben je net een beetje gewend aan het idee dat het er twee zijn, ga je je weer zorgen maken dat er eentje het niet overleeft...

Myloon, hoe is je rug?

Ikke, leuk shoppen! Fijn dat het goed gaat met de meiden. Zijn ze een een-eiige tweeling?

Ik ben echt op zoek naar een mede-een-eiige tweeling mama (to be). Heb nog niemand gevonden, twee-eiig komt volgens mij veeeel vaker voor...

14. Linda99

Linda99 Bekend lid

18 sep 2009
    721
    0
    0
    Ikke. Omdat ik nu zwanger ben via embryoselectie

15. elisabethbas

elisabethbas Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.886
    2
    38
    't Gooi
    Wat mooi toch dat dat kan! Dat zal je geruststellen, Linda.

16. Miepjepiepje

4 jun 2013
    65
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat een drukte hier! Probeer het allemaal bij te houden
    linda, wat heftig om je kindjes te hebben verloren.. Gelukkig gaat het nu allemaal wel goed!
    Myloon; auw door je rug gaan is niet leuk! Lekker dat je verlof hebt
    Mama Mars; jeetje schrikken joh, nu volledige bedrust dus. Hoe die twee nog lekker binnen, kunnen ze mooi doorgroeien!

En voor alle andere dames; hopelijk gaat het nog steeds goed met jullie en is het een beetje te doen met de klachten:)

Wij hebben de 20 weken echo gehad en krijgen 2 mannekes:):). Waren helemaal gezond voor zo ver ze konden zien en qua lengte op schema. Moet nog wel een keer terugkomen voor een hoofdmeting van de ene (die lag heel diep).

Alleen m'n bloeddruk zit op het randje 140/90 nu (is vanaf week 12 ineens gestegen). Als het volgende week niet goed is krijg ik medicatie. Hebben andere tweeling-zwangeren hier ervaring mee?
    Ik merk wel dat ik de laatste twee weken erg snel moe ben en vervelende hoofdpijn heb. En ik zie wat vaag door mn lenzen (weer niet door mn bril). Hoort dit nou bij hoge bloeddruk of is dit toeval? Maak me er wel een beetje zorgen om, want ben pas 20 weken, geen trek om nu al met complicaties te zitten! Weet ook niet goed wat je zelf aan hoge bloeddruk kan doen (eet gezond, matig met zout al)..

17. sasje24

sasje24 VIP lid

30 mrt 2010
    14.319
    0
    0
    goed opletten hoor.....let op zwangerschapsvergiftiging!!!
    is je urine gecheckt en bloedonderzoek?????

hier pas rondom week 34 hoge bloeddruk en ok 34.5 bevallen....

18. ikke175

ikke175 Fanatiek lid

30 dec 2011
    2.576
    0
    36
    NULL
    NULL
    Marral het moet wel helemaal bijtrekken. Ik heb nu nog steeds zalf maar was wel ff flink balen. Kon de markt ook niet doen. Heb mijn moeder en zusje met mijn spullen op moeten zadelen terwijl ze er niet echt wat vanaf weten. Beetje sneu voor de klanten maar goed... kon er ook niiks aan doen. Kon niks meer zien en het deed zo'n pijn dat ik zo geen klanten kon helpen...

Linda, ik dacht het al maar had zoiets.. vraag het toch ff. Fijn dat zoiets kan he.

Nekplooimeting/combinatie test, allemaal niet gedaan..

Elisabethas, ik heb een 2 eiige meiden twin... dmv hormonen..

Hoge bloeddruk, ook echt rustig aan doen. Kan vaak ook helpen en alles goed in de gaten blijven houden!

19. Parel1985

Parel1985 Actief lid

28 okt 2012
    352
    1
    0
    Ha meiden,

Gisteren twee super leuke klamboe's uitgezocht en bijpassende dekentjes. Ik wilde iets matchend maar toch details anders ivm jongen/meisje. Ik laat het nu bij een naai atelier maken ivm kopen in winkel. Ben echt zo benieuwd!

Verder voelnik me deze week tot nnu toe edrg goed! Net lekker gesport en morgn mijn thuiswerk/vrije dag:D.

@ miepjemiep. Goed op de bloeddruk letten idd! Hoofdpijn isnooit goed.

@marral. Wij hebben ook gewoon combi test laten doen. Ze gern dan de kan per kindje.

Ik vind het nu wel evht worden allemaal. Bijna 30 weken!

20. Miepjepiepje

4 jun 2013
    65
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nienke jij doet het wel toppie hoor! Doorwerken tot 34 las ik al en nu nog zo lekker voelen! Lekker doorzetten die lijn;). En het wordt idd echt; je bent al op de 30 weken!!!

Sasje: mn bloed is een week geleden onderzocht en waren geen afwijkingen die konden duiden op zwangerschapsvergiftiging. Ben nu een week later, klachten nemen niet echt af maar wordt ook niet erger. Dus weet niet goed of ik dan weer aan de bel moet trekken. Lijkt me dat als het niet erger wordt er niks aan de hand is?
    Urine is niet onderzocht; als ik as dinsdag nog een te hoge bloeddruk heb dan wordt dit wel gedaan.

Deel Deze Pagina