Hoi dames we krijgen een meisje en een jongentje een konings paar En linda nogmaals hier de zelfde berichtje Dankje linda en ik zie dat je ook zoon en dochter krijg wat toeval hihi maar hoopelijk kun je genieten van wegens verleden de tweeling hebben 2 bescherm engeltjes xxx
Lief van je ik1989 ik had je gefeliciteerd in het verkeerde topic. Ik lees daar mee omdat wij allebei een tweeling verwachten en bijna gelijk lopen. Genieten gaat op mijn manier. Jij ook een goede zwangerschap gewenst
Moes ik zal je het sterker vertellen ik heb twee vriendinnen met een tweeling. Die zijn al wat ouder. Maar het is echt bijzonder om zo iets bijzonders ook te kunnen delen
Dat is heel bijzonder Linda, dat hoor je niet vaak! Bij ons is het toevallig zo dat mijn man een broertje en zusje heeft dat een tweeling is. Dus ik kan met mijn schoonmoeder hier ook heel goed over praten. Verder weinig mensen in mijn omgeving met een tweeling.
Hier niemand in de omgeving met een tweeling. Maar gelukkig kan ik hier meekletsen! Vermoeidheid is bij mij pas net over. Maar dan ook wel echt in een week van extreem vermoeid naar heel prima te doen. Als ik geen last had gehad van mijn bekken had ik me echt top gevoeld. Bekken gaat wel ietsjes beter overigens.
Oooh als ik al jullie berichtjes lees wil ik zo graag weten wat het zijn! (jj-mm-jm). Maar eerst van de week maar eens kijken of alles goed is, voor ik 13 weken ben durf ik mijn blijdschap eigenlijk nog niet echt toe te laten.. Ik ken ook niemand met een tweeling. Ja alleen mijn oma, en die vond een tweeling helemaal niet leuk. Mijn moeder werd altijd buitengesloten door haar (1eiige) tweelingbroers, dus die was ook nooit zo positief over een tweeling. Gelukkig vind ze het -nu ze weet dat ik een tweeling krijg- wel super leuk.. Mijn oma reageerde minder enthousiast..
Ha meiden, gefeliciteerd alle nieuwe ! Hier gaat heel goed. Ben nog steeds lekker aan het werk en reizen gaat ook prima. Doe alles wel op mijn eigen tempo en werk 3 fulltime ipv 5 fulltime dagen. Als ik vrij ben plan ik ook maar 1 ding per dag anders worst ik ook wel moe. Ik deed ook nog aan zwangere fit maar dat begint nu wel vermoeiend te worden merk de volgende dg echt nodig heb om bijte komen. Ik denk dat ik maar over ga op yoga ofzo. Morgen heb ik weer een controle en groeiecho! Ben benieuwd. Buik heeft wel groeiapurtje genaakt volgens omgeving! Ik was overigens niet echt moe of misselijk in het begin maar kreeg van de omgeving wel te horen dat ik bleek zag en er ziek uitZag. Maar ja het was ook winter toe
@ Nienke1985: Knap dat je nog 3 hele dagen werkt. Wanneer ga je met verlof? Ik ben even stom geweest. Zat te googlen naar tweelingbevallingen en stuitte toen op een filmpje van het programma "Kleine baby's, grote zorgen" en daar werd een tweeling met 25 weken zwangerschap geboren.. Het was maar een kort filmpje dus weet niet hoe het is afgelopen, maar ik was gelijk helemaal in tranen. Twee mini mensjes en gelijk allemaal artsen er omheen om ze te onderzoeken.. Blegh, moet even dat beeld uit me geheugen wissen.. Vind dat toch best spannend nu ik een tweeling verwacht en de kans op vroeggeboorte groter is, hoe gaan jullie daar mee om?
Zwajatu. Het is ook heel spannend maar onthou dat tweelingen gemiddeld met 37 weken worden geboren. En bij kleine baby's grote zorg is het bijna altijd goed gegaan. Dus niet al te veel zorgen maken. En er veel over praten. Ik heb op advies van het WKZ het tweelingen boek gekocht en daar heb ik heel veel aan
Ja je moet er inderdaad maar niet te veel bij stil staan. Je weet natuurlijk vooraf sowieso nooit wanneer je kindje(s) geboren worden dus die onzekerheid is er altijd.. Weet nog van de vorige zwangerschap dat ik altijd de neiging heb om op t forum de negatieve berichten te gaan lezen, moet mezelf daar maar even in afremmen geloof ik
@zawjatu. Bij afegelopen seizoen bij babyboom is er een super positief verhaal geweest. Zoek maar op. Ze werd ingeleid met 38 wk en na 1 zucht vloog het eerste kind eruit. Echt bizar!. Waren beide bijna 3 kilo en super gezon. Ik ben ook regelmatig ongerust hoor maar je moet maar denken dat het vaker goed gaat! Ik ga trouwens met 34 wk met verlof. Ik bekijk het wel per week en controle. Zolamg het goed blijft gaan gaat het goed. Anders stop ik.
Ik ben eigenlijk ook niet zo angstig. Tot nu toe gaat alles medische gezien goed en hoef ik me nog geen zorgen te maken wat betreft vroeggeboorte. Is dit wel het geval dan ga ik er maar van uit dat de artsen wel heel kundig zijn! Ik ben inmiddels wel met verlof, op aanrader van de Gynaecoloog en verloskundige in het ziekenhuis ben ik gestopt met 30 weken. Merk ook wel dat ik dit nu nodig heb, ik kan nu alles op mijn eigen gemakje doen en tussen de middag even lekker liggen. Dat laatste heb ik wel hard nodig.
Wow dat is wel speciaal en super leuk! Ik ken geen tweelingmama's helaas! vandaag weer een goede echo gehad gelukkig
Ben ik ook weer eens Gefeliciteerd nieuwe dames! Ken zelf ook geen andere tweeling mama's. Hier wel weer angstig voor vroeggeboorte. Zoontje is geboren met 35 weken. Dat was gewoon spontaan. Was nog niet eens met verlof. Vandaag termijnecho gehad. Zou op basis van laatste echo met 9.2 vandaag precies 12 weken zijn maar ben nu gewoon 2 dagen verder! Ze zijn hard gegroeid. Hebben ook beide hartjes mogen horen. Zal het morgen ook eindelijk op m'n werk vertellen. En maar meteen duidelijk maken dat ik wellicht eerder moet stoppen met werken.
Vroeggeboorte tja, iedereen zei tegen mij ook dat ze te vroeg zouden komen wnt dat doen tweelingen altijd....nou uiteindelijk geplande ks gehad met 38.4 en anders hadden ze er nu waarschijnlijk nog ingezeten. ( bij wijze van spreken dan)
Ik ben er eigenlijk ook niet zo bang voor dat ze te vroeg geboren zullen worden. Denk dat stress sowieso niet goed is. Dus probeer zo veel mogelijk te genieten (mede omdat dit mijn enige zwangerschap zal zijn) Vanmiddag naar het ziekenhuis voor een prenatale screening. Dus volgens mij voornamelijk info over de combinatietest. Maar als het goed is ook een echo! Ben zo benieuwd!! Heb er erg veel zin in!
Ik heb die nare beelden van die vroeggeboorte ook weer even uit mijn hoofd kunnen zetten gelukkig.. Ik laat het allemaal maar op me af komen, je weet van te voren toch nooit hoe het zal lopen.. Donderdag hebben we de 2e echo, dan ben ik 9 weken. Hoop dat alles goed is en dat we al wat meer beweging zien..
hey meiden, iddd heel veel tweeling mamas bevallen evengoed pas bij 37/38 weken...helaas ben ik iets eerder bevallen maar ook dat is goed gekomen hihi!!
Vanochtend weer een echo gehad in het LUMC. Alles was goed, de kindjes groeien goed. Wel ieder volgens zijn eigen lijntje. De grote zit op P95 en de kleine op P05. De grote kan ook genetisch groot zijn, mijn oudste zat bij de geboorte op P97. Geen zorgen hier dus. Nou ja, niet op dit moment in ieder geval, zorgen blijven er vrees ik totdat ik de 34 in mijn ticker zie staan... (en dan nog...)